Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dogan124 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 259
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 191,733
Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Dogan bey yanitiniz icin tesekkurler. En bastan dedigim gibi bu hayaller ancak Insallah 5 sene kadar benim icin gercek olabilir ve belkide o zamana kadar ddaha guclu motorlu ve kucuk araclar cikar.:smiley: Benim icin kucuk araclarin en onemli yonu Istanbul gibi bir kentte tarafikte en az benzini yakacak ve kolay park edilecek sonrasinda ayni ve benzer siniftakiler arasinda az emilsyon degerlerine sahip arac olmalidir. Hatta benzin ve park olayligi icin bir ara aklimdan smart lar bile gecti ancak, gereginden fazla fiyatlari beni vaz gecirdi. Citroen C1 su anda bildigim en dusuk tuketime sahip arac. Ozellikle 1.4 TDI moturu sehir ici 5.3tl / 100 km, Sehirler arasi ise 3.4 lt/100 km yakit degerleri var. Aracin deposu 35 litre oldugunu dusunursek 80-90 km sabit hizla sehirler arasi bir depo ile 1000km den fazla menzil demek (depo 35litre). Sehir icindede ortaalama karisik deger (kopru trafiginde beklemediginizi varsayarsak, trafikten once karsiye gecerseniz) karma deger olan 4.6 gibi birsey yakarsiniz. Su anda bu degerler bence cok cazip ve buna yaklasabilen tek araba hem benzin, hem elektrik motoruna sahip toyota Prius ama fiyati C1 den 3 kat pahali. Ayrica buyuklugu ve belli bir hizin uzerinde elektik motora gecmemesi ve surekli benin harcamasi gibi dez avantajlari var. Butun bunlar beni donup dolastirip bu kucuk sirin otomobile getiriyor. Gelelim karavan kismina su anda esim ve ben toplamda 2 kisiyiz. bu durumda en ufak yere bile sigariz en kucuk karavan hatta motorla bile cekilebilen caretta tarzi bisey bile bize yeter. Cunku yilda en fazla 3-5 kere kullanma imkanimiz olacak bir karavan icin cok para harcamak gereksizmis gibi gorunuyor, hemde bu karavani cekecek arac boyutunu buyutmek yilda 3-5 kez kullanmak icin mantikli degil. Butun bunlardan yola cikarak Insallah altindan kalka bilirsem C1 1.4 TDI ve caretta tarzi bir karavanin (olmazsa 3-3.5 m lik ufak bir karavan) simdilik yetecegi fikri olustu bende. Zaten ufak boyutlardaki araclarla daha buyuk bir karavan cekip hem kendimi, hemde diger kullanicilari tehlikeye atmak istemem.
 

Etiketler

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

buralpdi' Alıntı:
Bülent bey ben bu karavanı ''atv'' ilede çekerim,
fakat biz getz ile çeker dediğimiz zaman, getz'in bütün modelleri çeker düşüncesiyle insanlar bu karavanı çekmeye , baktılar düz yolda gidiyor bu sefer şehirler arası çekmeye çalışacaklardır, yollar düz değil, rampada düşünemiyorum, benim birçok arkadaşım ölüdeniz rampalarında 4metrelik karavanlarla çok balata yaktılar, daha geçen sene rampayı çıkarken önündeki araç durunca durmak zorunda kalan arkadaşımız canını zor kurtardı ailesi ile beraber, fren yapıp durduktan sonra karavan arabayı geri çekmeye başlıyor, Allah'tan diğer araç sürücüleri hemen lastiğin altına taş koymuşlar, bu işler şakaya gelmez arkadaşlar söz unutulur yazı baki kalır, bence bir şey önerirken karşımızdakinin bizim gibi usta şöför olduğunu düşünmeyin, ben yapıyorum siz niye yapamıyorsunuz diye düşünmeyin, herkesin yeteneği ve becerisi aynı değil, yazdıklarımızdan kimse cesaret almasın sonra vicdan azabı olur

aynen katılıyorum, yanlış anlama olmasın ben getz bunu her şekilde çeker demedim getz ufak görünümlü güçlü araba dedim ve def 90 da ufak tefektir amma 12 tn tırı düzde çeker diyerek devam ettim. motor kuvveti kadar yer çekimi ve ivmelenme katsayısını göz ardı etmesinler tabiki 900 kg arabaylada 7 mt karavan çekilmez zaten bunun bir kanunu nizamı var diye düşünüyorum 750 kg römorku geçince işler zaten değişiyor.
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Aslında teknik olarak da 500 kg lık yük çekerken 1000 cc ve 1500 cc araçlardan küçük olanının daha fazla emisyon oluşturacağını tahmin ediyorum.

Selamlar

Doğan,

[/quote]

aynen bu tespite katılıyorum. yapması gerekenden fazlasını isterseniz yapar başarır belki amma emisyon + yakıt sarfiyatı illaki artar.
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

febulent' Alıntı:
Aslında teknik olarak da 500 kg lık yük çekerken 1000 cc ve 1500 cc araçlardan küçük olanının daha fazla emisyon oluşturacağını tahmin ediyorum.

Selamlar

Doğan,

aynen bu tespite katılıyorum. yapması gerekenden fazlasını isterseniz yapar başarır belki amma emisyon + yakıt sarfiyatı illaki artar.


Bulent bey tabii ki bende bu gorusunuze katiliyorum. elbette normalde yaktigindan fazlasini yakacaktir arac kendinin yarisi kadar baska bir agirlik cekerken. Yanliz bunu yilda 3-5 kere kullanacaksiniz. Yani diyelim yilda 1 kere 2-3 hafta uzun tatil yapip bodrum-marmaris kiyilarina kadar gidip geldiniz 2500km yol yaptiniz. 3 kerede hafta sonu kactiniz yakinlara 200 km yol yaptiniz, yani 600km. Yilda etti 3100 km yol. Eger istanbul`da anadolu yakasinda oturup avrupa yakasinda calisirsaniz gunde en az 60 km yol yaparsiniz. Haftada 300km, ayda 1200km eder. Yilda 14400km eder. hafta sonu kullanmalari ile bu yilda 16,000 km ortalama. Bu noktadan bakinca 3000 km lik tatilde biraz fazla benzin yakarsiniz elbette. Ama yilin geri kalaninda benzinden ve park yeri cilesinden ettiginiz kar olur. bir ust sinif bir araca gecilebilir fakat bu zaman yilda 3000 km de rahatca karavani cekerken butun yil 16.000 km yolda ufak aracin yakacaginin 2 kati bezin harcanir. Egerki sizler araclari ise gidip gelirken kullanmiyorsaniz yada ev ve is yerinizin arasi yakin ise biraz daha guclu motorlu ve buyuk arac kullanmak sizi yormaz ve sarsmaz. Ama ev ve is uzaksa gunde 60km yol yapcaksaniz isler degisiyor.:smiley:
 



Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

melihbozkurt' Alıntı:
Bulent bey tabii ki bende bu gorusunuze katiliyorum. elbette normalde yaktigindan fazlasini yakacaktir arac kendinin yarisi kadar baska bir agirlik cekerken. Yanliz bunu yilda 3-5 kere kullanacaksiniz. Yani diyelim yilda 1 kere 2-3 hafta uzun tatil yapip bodrum-marmaris kiyilarina kadar gidip geldiniz 2500km yol yaptiniz. 3 kerede hafta sonu kactiniz yakinlara 200 km yol yaptiniz, yani 600km. Yilda etti 3100 km yol. Eger istanbul`da anadolu yakasinda oturup avrupa yakasinda calisirsaniz gunde en az 60 km yol yaparsiniz. Haftada 300km, ayda 1200km eder. Yilda 14400km eder. hafta sonu kullanmalari ile bu yilda 16,000 km ortalama. Bu noktadan bakinca 3000 km lik tatilde biraz fazla benzin yakarsiniz elbette. Ama yilin geri kalaninda benzinden ve park yeri cilesinden ettiginiz kar olur. bir ust sinif bir araca gecilebilir fakat bu zaman yilda 3000 km de rahatca karavani cekerken butun yil 16.000 km yolda ufak aracin yakacaginin 2 kati bezin harcanir. Egerki sizler araclari ise gidip gelirken kullanmiyorsaniz yada ev ve is yerinizin arasi yakin ise biraz daha guclu motorlu ve buyuk arac kullanmak sizi yormaz ve sarsmaz. Ama ev ve is uzaksa gunde 60km yol yapcaksaniz isler degisiyor.:smiley:

evet sizde haklısınız bu tartışma içinde bakış açısı olarak söylüyorum (kesinlikle şu araçla bunu çekebilirsiniz demiyorum) haksız olan kimse yok. fakat biz doğa severiz asfaltı sevmeyiz ben belli bir gücün altında kalmadığı sürece normal yol şartlarında (düz ve asfaltta ) zaten söz konusu minik araçlar la olsa dahi sorun çıkmayacağını düşünüyorum kaldıki 750 kg sonrasında ağır vasıta ehliyeti ruhsatta değişim vb. isteklerde bulunan devlet baba ve tuv size bu araçla çeker yada çekemezsin demeli zaten eksik ve yanlış bilgi var ise burada var. zaten mantık, aracın kuvvetini geçtim ağırlığı 800 kg olan bir miniyle cektiğiniz yokuşta durdunuz karavan ağırlığınca geri çekileceksiniz düşünürseniz aracın karavan ağırlığında yada üzerinde olması şart sanki (tır yada kamyon ları örnek olarak alırsanız kafa fren yaptığında romorkta fren yapar deneyimli bir yığın insan var sitede çeker yada çekemezden ziyade bu tip teknik detaylardan yolacıkarak eksik bilgileri aydınlatırlarsa şayet hepimiz bir kaza potansiyeli olmaktan kurtulacağız kanaatindeyim ) bu bağlamda çekme karavan çeken her aracın çektiği karavanın en az iki katı ağırlığında 1600cc den buyuk motara ve 100 bg üzerinde güce 20o tork üzerinde tork a sahip olması gerekliliği kesinmidir yoksa rahatlık konfor ve güven sağlayacak bir kırım noktasımıdır buna karar vermek lazım. EVET ben diyorum ki büyük ve güçlü araç her zaman iyidir bazı dez avantaşları dışında şehirdede çok rahat kullanılıyor biliyorum çünki hyundai i30 sattım 110 defender biniyorum tam techizat dif kilitleri hariç 2380 kg ağırlığında benzinli , çok rahat değilim mükemmel konforlu değil belki amma keyifli şişliden ümraniye ye gidiyorum iş için 1. köprü avantajım var o güzel

sizin için düşündüğümde size en uygun formul şehir içinde ufak araç kullanmak istiyorsanız. camper caravan + mini bir araba ikinci elde alındığında, çekme karavanı çekecek güçlü araç + karavan + onun şehir içi maliyetlerinden daha az olacağını sanıyorum bu benim şahsi fikrimdir. Deneyimli arkadaşlarımız var anlatıyorlar mutlaka haklı bir yan ve tutarlı sonuçları vardır çünki tecrübeleriyle tasdik etmişler şartları birebir yaşamışlar tüm sorumluluğu alarak yapılır böyle bir gezi ozaman burada yayınlanır herkeste faydalanır diye de düşünüyorum.

eldeki aracı kullanmak fikri ve daha fazla değişiklik yapmama alışkanlıklardan vaz geçmemek bizim gibi doğa severlerin tabiyatında var amma söz konusu kendimiz dışında başkalarınında sağlık ve güvenliği olduğunda amaca göre araç fikri doğrudur. bunun için ben bineğimi sattım Land rover Defender 110 biniyorum vaz geçmem diyorum bunun içinde çekme karavan düşünüyorum (ilerde çoluk çocuk olsun ) bu amaçlada aracıma güveniyorum. yatırım yapılacaksa bu amaçla ilgili bu şekilde düşünmekte program yapmakta yarar var

not: buraya defender kadar sevmesemde çok sevdiğim hyundai markası özellikle i30 ve i20 için özellikle bana getz in ufaklığından ötürü bir hafife alma markaya bir serzenişte bulunma var gibi geldiğinden geldim. zira i20 avrupanın en güvenli 4. aracıdır ve geride bıraktığı araçlar hiçte öyle kötü araçlar değildir /tabi bu bir çekme karavan çek iznini kimseye vermez sahibi bilir

herkese iyi seyirler hayırlı yolculuklar eğlenceli geziler
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Arkadaşlar aracın boyutları ile karavanın uzunluğunu görsel olarak yorumluyorsunuz. Sayın Doğan Böncü tamamen teknik ve uygulamalı olarak çok güzel açıklamalarda bulunuyor. Karavan 4 metre olmuş veya 5 buçuk metre olmuş önemli değil. Avrupa karavanlar da çelik profil kullanılmamakta, alüminyum ve balsa ağacı kullanılarak imalat yapılmakta. Dolayısı ile 5.50 lik karavan 600kg ağırlığında. Türkiye'de yapılanlar sanki devamlı geziyorlar gibi çelik konstrüksiyon yapılar misali 3.50 lik karavan 800kg den fazla.
Araçlara gelince bende 2006 model suzukı alto var. Kataloğunda 750 kglik römork çekebileceği yazılı getz ile aynı motor var 1060cc 65hp, araç küçük boyutlarda olmasına rağmen boş ağırlık 950 kg. 750 kglik römorku %5 meyilli yokuşta 2 veya 3 viteste %10 meyilli yokuştada 1 veya 2 vitesde rahatlıkla kullanılabileceği yazmakta. Eski şahinler de 900 kg ağırlıkta ve 65 beygir gücünde idi ve çok rahat karavan çekerdi. Yerli karavanlar çok sağlam yapılmasına rağmen hiçbir zaman ilk gittiği yerden başka yere gitmemekte fakat bir kamyon gibi karosere sahip imal edilmekte. Ancak avrupa karavanlar her yıl yollara çıkmasına rağmen çok hafif imal edilmekte...

Bunu göz önüne alarak değerlendirme yaparsak sayın Doğan beyin tecrübelerinden ve yazdıklarından daha iyi yararlanırız diye düşünüyor saygılarımı sunuyorum.
Hikmet Önsüer
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

ayrıca sınıfları farklı olsada defender ile şu golf ün rekorunu kırmak isterdim hemde çok
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

melihbozkurt' Alıntı:
Sayin Dogan bey;

Benim hep merak ettigim bir konu kucuk araclarin cekme karavanlari cekip cekemeyecekleri. Ben sehir iclerinde kullanmak icin kucuk arac taraftari bir insanim, kullanim kolayligi, yakit tasarrufu, park yeri ve egzos salinimlari yani dunyaya verdigimiz zararlari dusununce. Bu bakimdan 1.0 motora sahip pejo 107, citroen C1 yada bu siniftaki araclarla ufak bir karavan (300m civari ve max 500 kg) cekilebilirmi. Cekilirse performansi nasil olur. Sizin verdiginiz linkten baktigimda cekilebilir diyor ama performansindan bir kuskum var. Tabiiki benim bu projeler en az 3-5 sene sonrasi icin (Su anda yurt disinda oldugum icin Insallah Turkiye`ye dondugumde dusunuyorum) Cunku bir sehir ici araci birde kamper almaya kalkarsaniz kamper en az 15bin bir o kadarda arac hem 30 bin lira hemde cifter cifter yilik vergiler ve sigortalar isliyor. Ufak araclarla ufak cekme karavanlar hakkindaki goruslerinizi bildirirseniz sevinirim.

Melih Bey, size Clio HB 1.5 DCI öneririm. Hem emisyonu düşük hem de 65 HP olmasına rağmen 2000 devir/dakikada 160 Nm tork üretmekte. Bu tork ile karavanla beraber kalkışlarda sorun yaşamazsın. Ekteki linkteki verilere göre frenli 1200 kg, frensiz 535 kg karavan çekebiliyor. Fren rampa aşağı inişlerde karavanın tekerleklerini kilitliyerek işe yarıyor. Rampa yukarı çıkarken trafik durduğunda karavanın aracınızı geri çekme ve kaydırma ihtimaline karşı frenli 600 kg lık(dolu ağırlığı) bir çekme karavan alırsanız bir sorun yaşamazsınız. Frensiz 535 çekiyorsa frenli 600 hayli hayli çeker. Çekici aracınızın orta yüklü ağırlığı zaten 1200 kg civarı olacağından karavan ağırlığının 2 katı olacaktır. Zaten aracınızın ağırlığının %85 ine kadar tolaransınız var. Clio HB 1.5 DCI ağırlığı 960 kg x %85 = 816 kg dır. Broşürdeki 1200 kg otomobilin tamamen yüklü haline ve motor, aktarma organlarının kapasitesine göre hesaplanmış bir değerdir ki bu da uç değerdir. Mecbur kalmadıkça uç değerler kullanılmamalıdır.
http://www.buyacar.co.uk/renault_clio_diesel_hatchback/car_15_dci_65_campus_2007_3dr_2267.jhtml


Not: aracın lastiklerinin de iyi olması önemli bir etkendir.
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

honsuer2' Alıntı:
Arkadaşlar aracın boyutları ile karavanın uzunluğunu görsel olarak yorumluyorsunuz. Sayın Doğan Böncü tamamen teknik ve uygulamalı olarak çok güzel açıklamalarda bulunuyor. Karavan 4 metre olmuş veya 5 buçuk metre olmuş önemli değil. Avrupa karavanlar da çelik profil kullanılmamakta, alüminyum ve balsa ağacı kullanılarak imalat yapılmakta. Dolayısı ile 5.50 lik karavan 600kg ağırlığında. Türkiye'de yapılanlar sanki devamlı geziyorlar gibi çelik konstrüksiyon yapılar misali 3.50 lik karavan 800kg den fazla.
Araçlara gelince bende 2006 model suzukı alto var. Kataloğunda 750 kglik römork çekebileceği yazılı getz ile aynı motor var 1060cc 65hp, araç küçük boyutlarda olmasına rağmen boş ağırlık 950 kg. 750 kglik römorku %5 meyilli yokuşta 2 veya 3 viteste %10 meyilli yokuştada 1 veya 2 vitesde rahatlıkla kullanılabileceği yazmakta. Eski şahinler de 900 kg ağırlıkta ve 65 beygir gücünde idi ve çok rahat karavan çekerdi. Yerli karavanlar çok sağlam yapılmasına rağmen hiçbir zaman ilk gittiği yerden başka yere gitmemekte fakat bir kamyon gibi karosere sahip imal edilmekte. Ancak avrupa karavanlar her yıl yollara çıkmasına rağmen çok hafif imal edilmekte...

Bunu göz önüne alarak değerlendirme yaparsak sayın Doğan beyin tecrübelerinden ve yazdıklarından daha iyi yararlanırız diye düşünüyor saygılarımı sunuyorum.
Hikmet Önsüer

bende öyle diyorum fakat ben kendim söyliyip kendim dinliyorum çekik gözlülerden bir alacak verecek var sanırım ...

http://www.hyundai.com.tr/tr/Content.aspx?id=aracozellikler&tid=1&model_id=2&menu_id=21&ordercolumn=1.2

http://www.hyundai.com.tr/tr/Content.aspx?id=aracozellikler&tid=1&model_id=18&menu_id=21&ordercolumn=1.2

altonun yaptığını bu araçların yapmadığını düşünen var ise pes diyorum, en güzelini doğan ve hakan abiler yazmış aracın minumum teknik özellikleri haricinde çeki karavan üzerindeki güvenlik sistemide önemli markaya göre karavan çekildiğini de ben hiç duymadım yukardaki linkteki getz yada i30 karşılık her ne marka olursa olsun hayır onunla çekilemez amma bu olur denilen model ve teknik özellikler getz in üzerinde olsa keder yapmayacağım burada konuşuyoruz görmezden duymazdan gelmek olmadı diyorum. bence çok saçma insanlar soruyor ögrenmek istiyorlar niçin sorarsınız bilmediğiniz için Biliyorsanız şunu diyeceksiniz arkadaşlar 4 mt çeki karavan şu ağırlıktadır ben bu çekme karavanın frensistemi olmayışı sebebiyle öneririm ki .....bg......tork .....emisyon ......yakıt tasarrufunda bir araç alın 110 bg 240 tork turbo dizel araca çekemez diyip 60 bg araçlardan bahsedersek asıl o zaman o video daki kazaya sebeb oluruz. ağzı olan konuşuyoruza gelmesin olay uzun uzadiye tartışmamıza gerek yok belkide ben sorumu şöyle sormalıydım söylermisiniz arkadaşlar bir hyundai getz neden karavan çekemez satılık ilandaki o byuk karavan olsa dahi ? karışmıyorum ben herkes doğru bildiğini yapsın şüphesiz tüm yazılanlardan bir sonuç çıkar sanırım bu işle uğraşan kişilerin her halde bir mukayese yeteneğide vardır kendi şart ve imkanlarına göre değerlendirirler. isteyen bisiklet isteyen 1000 bg tır kafasıyla çeksin.
 



Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

aslanahmet' Alıntı:
Melih Bey, size Clio HB 1.5 DCI öneririm. Hem emisyonu düşük hem de 65 HP olmasına rağmen 2000 devir/dakikada 160 Nm tork üretmekte. Bu tork ile karavanla beraber kalkışlarda sorun yaşamazsın. Ekteki linkteki verilere göre frenli 1200 kg, frensiz 535 kg karavan çekebiliyor. Fren rampa aşağı inişlerde karavanın tekerleklerini kilitliyerek işe yarıyor. Rampa yukarı çıkarken trafik durduğunda karavanın aracınızı geri çekme ve kaydırma ihtimaline karşı frenli 600 kg lık(dolu ağırlığı) bir çekme karavan alırsanız bir sorun yaşamazsınız. Frensiz 535 çekiyorsa frenli 600 hayli hayli çeker. Çekici aracınızın orta yüklü ağırlığı zaten 1200 kg civarı olacağından karavan ağırlığının 2 katı olacaktır. Zaten aracınızın ağırlığının %85 ine kadar tolaransınız var. Clio HB 1.5 DCI ağırlığı 960 kg x %85 = 816 kg dır. Broşürdeki 1200 kg otomobilin tamamen yüklü haline ve motor, aktarma organlarının kapasitesine göre hesaplanmış bir değerdir ki bu da uç değerdir. Mecbur kalmadıkça uç değerler kullanılmamalıdır.
http://www.buyacar.co.uk/renault_clio_diesel_hatchback/car_15_dci_65_campus_2007_3dr_2267.jhtml


Not: aracın lastiklerinin de iyi olması önemli bir etkendir.

Saolun ahmet bey. Clio 1.5 leri cok iyi biliyorum. Eski is yerimde sirket arabamdi. Uzerinde onbilerce km yapmistim. Guzel arac oda dusunulebilir. Ama boyutlari biraz buyuk hani nerdeyse 5m ye yaklasiyor. Benim gozumdkei diger araclarin boylari 3.5 m civari. Kisa arac park kolayligi demek bence.:smiley:
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Ekteki listeye göre Getz 1.5 CRTD max. karavan çekme kapasitesi 1100 kg. Belirtmemiş ama bu frenli karavan içindir herhalde.

http://209.85.229.132/search?q=cache:-a-o0mIPBa0J:www.cuddles.abelgratis.net/hyundai.htm+getz+Towing+Weight&cd=2&hl=tr&ct=clnk&gl=tr

Araç boş ağırlığının %85 i olan 1018 kg geçmemekte fayda var.
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

aslanahmet' Alıntı:
Ekteki listeye göre Getz 1.5 CRTD max. karavan çekme kapasitesi 1100 kg. Belirtmemiş ama bu frenli karavan içindir herhalde.

http://209.85.229.132/search?q=cache:-a-o0mIPBa0J:www.cuddles.abelgratis.net/hyundai.htm+getz+Towing+Weight&cd=2&hl=tr&ct=clnk&gl=tr

Araç boş ağırlığının %85 i olan 1018 kg geçmemekte fayda var.

bilgi için teşekkürler....
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

İsmimden de anlaşılacağı üzere Karavancılığa hevesli yim.Lakin Bu yazınızı okuyuncaya kadar acaba soruları ile boğuşuyordum.Çok yardımcı oldunuz.Ailemde veya çevremde hiç karavancı yok.
bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler
 




Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Çok güzel ve açıklayıcı bir paylaşım için sizlere teşekkür ediyorum..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,097
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst