Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dogan124 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 259
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 191,641
Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Bilgileriniz için teşekkürler.Doğan bey.
 

Etiketler
Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Sayın Doğan BONCÜ yakın bir zamanda çekme karavan almaya karar verdik.Yanlıız Türkiye de üretim yapan bütün karavanları inceledik.Karavanın dış kaplamasının fiberglass veya aleminyum olmaının karavanın kalitesine ne gibi getiri veya götürüsü vardır biz tam manasıyla anlayamadık bize yardımcı olarsınız gerçekten çok sevinirz saygılar...
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

EDİT' Alıntı:
Sayın Doğan BONCÜ yakın bir zamanda çekme karavan almaya karar verdik.Yanlıız Türkiye de üretim yapan bütün karavanları inceledik.Karavanın dış kaplamasının fiberglass veya aleminyum olmaının karavanın kalitesine ne gibi getiri veya götürüsü vardır biz tam manasıyla anlayamadık bize yardımcı olarsınız gerçekten çok sevinirz saygılar...

Sn Edit,

Sorunuza bilgilerim ve tecrübelerimle cevap vermeye çalışacağım. Daha kesin bilgiyi ise karavan imalatçılarından almak iyi olacaktır.

Geleneksel aliminyum kaplamanın ısı iletkenliği daha fazladır. Dolayısıyla ısı yalıtımı için çok uygun değil. Sıcak ve soğukta da daha fazla uzama ve kısalma yaparak şekil bozuklulklarına yok açabilir. Şekil bozukluklarına karşı gofrajlı (pütürlü-şekilli) aliminyum kullanılıyor. Köşe birleşmelerinde kullanılabilecek teknik ve yapıştırıcı/yalıtım malzemeleri konusunda da daha kısıtlı bir malzeme. Aliminyum kaplama duvar üzerine alınan darbelerin estetik olarak tamiri daha zor. Pütürlü olduğu için de temizliği ve bakımı da daha zahmetli. Bununla birlikte oldukça hafif bir kaplama malzemesi.

Karavanların dış kaplaması için polyester malzeme kullanımı son yıllarda yaygınlaşıyor. Bunun sanırım birden fazla sebebi var. Ben en önemlisinin kenar/köşe birleşmelerindeki su yalıtım başarısıi olduğunu düşünüyorum. Polyester malzemelerde kimyasal yapıştırcı/yalıtıcı malzeme kullanımı imkanı daha fazla. Sıcak soğuk ortamlarda uzama kısalması daha az. Isı ve ses yalıtımı daha başarılı. Tamiri ve boyanması ve temizliği de aliminyuma göre daha kolay. Estetik olarak da daha güzel durduğu söylenebilir sanırım. Ancak karavan ağırlığını da aliminyuma göre daha fazla artırıyor. Fiyatı da aliminyuma göre daha yüksek.

Aliminyum kaplamalı 20 yıllık su almamış karavanlar biliyorum. Polyester olup su alan yeni karavanları da. Teknik doğru uygulanmazsa sonuç başarısız olabiliyor.

Türkiye'de polyester kaplama yapan karavancıların bu işi artık öğrendiğini düşünüyorum. Bununla birlikte iyi uygulanmış aliminyum kaplama ağırlık ve fiyat avantajı ile hala tercih edilebilir.

Selamlar,

Doğan
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Doğan Bey açıklamalarınız için çok teşekkür ederim.Yakın zamanda firmaları yerinde ziyaret ederek hem karavanları göreceğiz hemde bizzat üreticilerden bilgi alacağız.Biz yerlfirmalardan Erba,Başoğlu ve Sally karavanları beğendik.Sizin bu konuda önerileriniz var mı? (Başoğlu firması fiberglass üretim yapıyor diğerleri aleminyum yapıyor.)
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

EDİT' Alıntı:
Doğan Bey açıklamalarınız için çok teşekkür ederim.Yakın zamanda firmaları yerinde ziyaret ederek hem karavanları göreceğiz hemde bizzat üreticilerden bilgi alacağız.Biz yerlfirmalardan Erba,Başoğlu ve Sally karavanları beğendik.Sizin bu konuda önerileriniz var mı? (Başoğlu firması fiberglass üretim yapıyor diğerleri aleminyum yapıyor.)

Sn Edit,

Benim karavanım ERBA marka ve dış kaplaması polyester. Ben biraz ağırlıktan muzdaripim doğrusu. ERBA'nı son yaptığı karavanlarda aliminyum kaplama görüyorum ama diğerini tamamen mi bıraktı bilgim yok. Bu üç firma (sahipleri kardeştir) aynı ekolden geliyorlar ancak yine de kullandıkları malzeme, işçilik ve imalat yöntemlerinde ve tasarımlarında farklılıklar var. 2-3 yıldır yolum o taraflara düşmedi son ürünler nasıl ben de bilgi sahibi değilim.

Karavanın kaliteli olması kadar sizin için kullanışlı olması da önemli. Çok kaliteli ama doğru olmayan bir karavan sizi bu işten soğutabilir de. Bu sebeple önce boyutunu ve özelliklerini belirlemenizi, bundan sonra karavan firmaları ile görüşmenizi tavsiye edrim. Her ne kadar 2. el piyasadaki makul seçenekler kısıtlı olsa da ben karavan alacaklara önce ne istediklerini aşağı yukarı ortaya koyup buna uygun 2. el karavan almalarını, daha sonra kullandıkça hangi özelliğin ne kadar önemli olduğunu görüp ona göre sıfır karavan sahibi olmalarını tavsiye ediyorum. Çekmek için kullanacağınız araç da alacağınız zevki belirleyebiliyor, bunu da göz ardı etmemelisiniz.

Selamlar,

Doğan
 



Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Bizleri tecrübe vede bilgileriyle aydınlatan tüm üstadlarıma teşekkür ederim. ellerinize sağlık

Bu yıl Güney Karavandan 4mt karavan aldım. Kullanım konusunda bir problem yaşamıyordum, Lakin aracım artık bu konuda bana sıkıntı vermeye başladı, Hem karavan çekebilmek hemde tutkunu olduğum Amatör olta balıkçılık hobimden vazgeçemediğimden şu an aklımdaki araç suzuki Vitara 1,6 JLX modeli, 1600cc lpg li bir araç, benim her iki amacıma uygun olduğunu düşünüyorum. Lakin sizlerinde fikrinizi öğrenmek istiyorum.

Birde, aldığım karavanın ileri giderken frenleme esnasında römork topuzuna bağlanan mekanizmadaki yay sayesinde karavan frenleme yapmaktadır. Lakin; Yokuş yukarı durduğumda, karavanın herhangi bir frenleme sistemi devreye girmediğinden, aracımı geri çekmeye çalışmaktadır, ( alırken hiç hesaba katmamıştım :( ) Sizden ricağım. Bu esnada frenleme yapabilecek bir yöntem, proje veya önerebileceğiniz bir yer, link var ise sevinirim

Tekrara teşekkür ederim.
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Merhaba Doğan Bey Değerli Paylaşımınız için minnettarım.


Yeni başlayacak ancak detaycı biri olarak hangi tip karavanı öneririsniz, neden...


Saly mi yoksa erbamı.....Yada 2. el bir çekme karavan alıp onu dizayn mı etmeliyim...baya kararsız kaldım


Bende tasarımcıyım, reklam sektöründe çalışmaktayım.... iç dizayn nasıl olmalı ...önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim....
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

hakanboys' Alıntı:
Merhaba Doğan Bey Değerli Paylaşımınız için minnettarım.


Yeni başlayacak ancak detaycı biri olarak hangi tip karavanı öneririsniz, neden...


Saly mi yoksa erbamı.....Yada 2. el bir çekme karavan alıp onu dizayn mı etmeliyim...baya kararsız kaldım


Bende tasarımcıyım, reklam sektöründe çalışmaktayım.... iç dizayn nasıl olmalı ...önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim....


Sayın Hakanboys,


Karavan çekmeye başlayacak yeni arkadaşlar için genellikle 2. el karavanları tavsiye ediyorum. Zira karavancılık(çekme karavancılık bile) içinde farklı beklentileri barındırabilen bir hobi. İşin içine bir de teknik etkenler girince kendinize göre optimize etmek durumunda olacağınız pek çok değişkenle karşı karşıya kalıyorsunuz. Bunları değerlendirip en doğru karavanı bir seferde -ama belki yıllar sonra- bulmaya çalışmak yerine biraz bilgi alıp makul bir bütçe ile tezelden başlamak daha doğru bana göre. Bu sebeple içinde konaklama ve barınma ihtiyaçlarınızı giderebileceğiniz en küçük karavanla başlamanızı tavsiye ederim. Bu aşamada çekici otomobilin kapasitesi de önemli bir faktördür. Karavanınızda başlangıç için olmazsa olmazlarınız arasında ocak, lavabo, oturma/yatma grubuna ek olarak tuvalet de olmalıdır diye düşünüyorum.


Başlangıç karavanınızda bir kaç tatil geçirdikten sonra kendi özgün iç tasarımınızı çok daha doğru yapacağınızdan emin olun. Bunu mevcut karavanınızda tadilat yaparak ya da bir sonraki karavana taşıyarak da gerçekleştirebilirsiniz. Zaten mesleğinize bakarak bu işlere yatkın olma ihtimaliniz de yüksek görünüyor. Sanırım sizin için keyifli bir süreç olacaktır.

Selamlar,

Doğan
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Ferhat AYAS' Alıntı:
Bizleri tecrübe vede bilgileriyle aydınlatan tüm üstadlarıma teşekkür ederim. ellerinize sağlık

Bu yıl Güney Karavandan 4mt karavan aldım. Kullanım konusunda bir problem yaşamıyordum, Lakin aracım artık bu konuda bana sıkıntı vermeye başladı, Hem karavan çekebilmek hemde tutkunu olduğum Amatör olta balıkçılık hobimden vazgeçemediğimden şu an aklımdaki araç suzuki Vitara 1,6 JLX modeli, 1600cc lpg li bir araç, benim her iki amacıma uygun olduğunu düşünüyorum. Lakin sizlerinde fikrinizi öğrenmek istiyorum.

Birde, aldığım karavanın ileri giderken frenleme esnasında römork topuzuna bağlanan mekanizmadaki yay sayesinde karavan frenleme yapmaktadır. Lakin; Yokuş yukarı durduğumda, karavanın herhangi bir frenleme sistemi devreye girmediğinden, aracımı geri çekmeye çalışmaktadır, ( alırken hiç hesaba katmamıştım :( ) Sizden ricağım. Bu esnada frenleme yapabilecek bir yöntem, proje veya önerebileceğiniz bir yer, link var ise sevinirim



Tekrara teşekkür ederim.


Sayın Ferhat Ayaş,


Dört çeker araçlar vites oranları ve ağırlıkları ile karavan çekmeye yatkın araçlardır ve genellikle aynı motora sahip binek araçlara göre daha yüksek çekme kapasitelerine sahiptirler.


Yokuş kalkışlarında sorun yaşamamak için en ideal çözüm otomatik vitesli araçlardır. Özellikle sıvı kavramalı otomatik şanzumanlarda yıpranma etkisi de sınırlı olduğundan tercih sebebi olabilmektedir. Bunun dışındaki kalkış destek sistemleri varsa da pratikte yaygın değildir.


Selamlar,


Doğan
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

hakanboys' Alıntı:
Merhaba Doğan Bey Değerli Paylaşımınız için minnettarım.


Yeni başlayacak ancak detaycı biri olarak hangi tip karavanı öneririsniz, neden...


Saly mi yoksa erbamı.....Yada 2. el bir çekme karavan alıp onu dizayn mı etmeliyim...baya kararsız kaldım


Bende tasarımcıyım, reklam sektöründe çalışmaktayım.... iç dizayn nasıl olmalı ...önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim....

Sayın Hakanboys,
Bence şu markamı olsun, bu markamı olsun, yada iç dizaynı nasıl olsundan da önemli bambaşka bir konu vardır.
"YASAL BELGELERİ TAM OLSUN"
Nacizane önerim alacağınız karavanda ilk önce "Tip onay belgesi" varmı diye sorun, eğer olumlu cevap alırsanız ondan sonra dizayn yada marka ile ilgili istediğiniz detaylara giriniz.
Lütfen sitedeki bu konuyla ilgili başlıkları dikkatle inceleyiniz.
Selamlar
 



Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Merhaba dostlar, karavan alacak arkadaşlara son yıllarda hızlı ve istikrarlı gelişmesini izlediğim PİNO karavanı değerlendirmelerini öneririm.
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Bende çekme karavan alacak arkadaşlara Tifa(Fatih) Abinin tavsiyesini tekrarlamak istiyorum.Satıcı firma tip onay belgesine sahip mi?.Eğer bu belge yok ise ve karavanınız 750 kg üstünde ise (yerli üreticilere inanmayın gidip tartıya sokun 750 kilonun üstündedir) ayrı bir plaka ve ruhsat çıkarmak lazım.Ruhsat çıkarmanınz için tip onay belgesi olmazsa olmaz.Arkanızda ruhsatsız 750 kg üstünde bir çekme karavan ile Allah korusun bir kaza geçirdiniz kendinize bir şey olmadı karşı tarafa ölümcül bir hasar verdiniz.Başınıza sardığınız derdi siz düşünün.
Sayıları beşi geçmeyen yerli çekme karavan üreticileri bu sayfalar sizede açık buyrun benim markam şudur tip onay belgem budur.Karavanım şu kilodadır bu tip onay belgesi ile ayrı plaka ve ruhsat çıkartabilirsiniz diye açıklayın bizde bu bilgilere göre firmaları bilelim arkadaşlara tavsiye edelim .
Tip onay belgesine sahip olmayan bir çekme karavan merdiven altı üretim hükmündedir.Ve bu tip onay belgesi bir firmanın ürettiği tüm çekme karavanlar için tek bir belge değil ürettiği her bir model için ayrı ayrı alması gereken bir belgedir.
Yerli üretici firmalardan tip onay belgesine sahip olan var ise bu sayfalardan kendilerini ilan etsinler bizde seve seve onları arkadaşlara tavsiye edelim.Yok eğer tip onay belgeleri yok ise bir an önce kaliteli çekme karavanlar üretip tip onay belgesi almak için TSE'nin yolunu tutsunlar bu belgeyi alsınlar bizler bir daha sevinelim.Herkese selamlar.
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Tip onay belgesi nedir diye merak eden arkadaşlar için bilgi aşağıdadır.

TİP ONAYI NEDİR VE NEDEN GEREKLİDİR...? T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Gelişmiş ülkelerin koşullarına sanayimizi hazırlamak ve dünyada ortak bir standart üretim yapmak ilkesi ile tarafından yayınlanmış veya kabul görmüş kurallardır bu kurallar onay kapsamında tekerlekli araçlar ile bu araçlarda kullanılan bazı aksamların veya sistemlerin, Yönetmelikler ( Direktifler ) Teknik Düzenlemelere ( Regülasyonlar )göre uygunluğunun onaylanmasına denir.Tip Onay Belgesi (Type Approval Certificate): T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı veya bu uygulamayı kabul etmiş ülkelerin Yönetmelikler (Direktifler) Teknik Düzenlemelere ( Regülasyonlar ) göre verilen Onay Kuruluşunca verilen belgedir. Belge alına bilmesi için AT yönetmeliklerine veya BM/AEK Regülasyonlarına uygunluğuna dair, Teknik Servislerince testler yapılarak rapor verilmesi gereklidir. Testler ve raporlamalar için bu konuda yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlardan Danışman firma aracılığı ile yardım alabilirsiniz.
NEDEN TİP ONAY BELGESİ ALINMALI...? T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ,Karayolları Trafik Kanunu Hükümlerince ve AT yönetmeliklerine veya BM/AEK Regülasyonlarınca Araçların yapımı ve kullanım hususunda yapısı ve güvenlik açısından en asgari şartları yerine getirerek trafiğe çıkması, uluslararası dolaşımı ve ruhsat tescili için gerekli olan Uygunluk Belgesinin veya Araç Tip Onayı Belgesi (Type Approval Certificate) düzenlenebilmesi için bu belgeyi almak zorundadır. Firmaların imal Römork, Yarı Römork, Motorlu araçlar, Motosiklet, Mobilet, Traktör için ülkemizde MARTOY, MOTOY ve TORTOY ( 2007/46/AT ) kapsamındaki araçlara ulusal veya uluslararası T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı veya Avrupa Ekonomik Topluluğu ülkelerince verilen Tip Onayı Belgesi (Type Approval Certificate) alınması gerekmektedir, Yakında yürürlüğe girecek olan ithalat ve ihracat kanunları Avrupa Ekonomik Topluluğu dışındaki ülkeler ve Türkiye içi satışlarda Tip Onayı Belgesini zorunlu hale gelmiştir.
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Pino karavan 375 modelini almayı düşünüyorum ama Tip Onay Belgesi ile ilgili yeterince bilgi edinemedim.

39461_461135041151_281342261151_5955743_1655573_a.jpg
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Bu ufak bir karavan muhtemelen 750kg in altindadir ama emin olmak icin eger sifir alacasaniz bence gidip firmaya sorun bir tartiya sokun. Tartida cikan rakamin uzerine bir 150-200 kg (tatil yuku) koyun. Eger 750 nin altindaysa gonul rahatligi ile alabilirsiniz. Tip onay belgesine ihtiyaciniz olmayacaktir. Eger 750 nin uzerinde ise o zaman Pino karavana TIP onay belgesinin olup olmadigini sormalisiniz. Varsa bizzat bu belgeleri size ibraz etmelerini isteyin ve bence gormeden almayin. Yani abi haftaya geliyo hallettik tamam yarin elimzde gibi bahanelere bakmayin.
 



Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

herkese merhaba,


bu başlığı baştan aşağı okudum teknik ve bürokratik konularda oldukça bilgi edindim.


benim 2006 model 1.4 motor, 95 bg, benzinli 16 V fiat punto aracım var acaba arabam kaç kg bir karavanı hangi yol şartlarında sorunsuz çekebilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst