Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan softdevel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 533
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 111,293

Etiketler

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Assasin' Alıntı:
*** yıldız için idealdir.Duster'ın sıkıntı yaşayacağını düşünmüyorum.Kaldığı yerde de çekeriz.Zorlatmayız. :smiley:
böyle demişsiniz de verdiğiniz linkte de "Parkur kısmen zor,katılacak araçların en az MT lastiğe sahip olmasını şart koşuyoruz" demişsiniz. Sanırım bir çelişki var. ???
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Monti' Alıntı:
böyle demişsiniz de verdiğiniz linkte de "Parkur kısmen zor,katılacak araçların en az MT lastiğe sahip olmasını şart koşuyoruz" demişsiniz. Sanırım bir çelişki var. ???
Gitmediği yerde bırakırsınız araçları bizim araçlarla devam edersiniz sıkıntı yok.. :smiley:
 




Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

"orta diff kilidi yoksa ön iki askıda kalırsa arka iki de çekmez"

bana şimdi ilginç geldi , ön 2 teker patinaja düşerse arka 2 tekerin çekişi arabayı kurtaramaz cümlesi ?
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

s.forester' Alıntı:
"orta diff kilidi yoksa ön iki askıda kalırsa arka iki de çekmez"

bana şimdi ilginç geldi , ön 2 teker patinaja düşerse arka 2 tekerin çekişi arabayı kurtaramaz cümlesi ?
Dusterda durum nedir bilmiyorum benim dediğim olay 4WDlerde mevcut. AWDlerde ne olur bilmiyorum deneme fırsatım olmadı.4WD sistemde orta difransiyelde de kilit oluyor bu duruma engel olmak için.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Dusterin de bol sayıda viedoları var... nasıl olcak şimdi.. videosu çok olan ıyı jıpmı olcak... taksı kıvamında jıpler var.... ;) ???

http://www.youtube.com/watch?v=qu4iQxdzPGI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=s5ibxmSbY9Q&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vZfWvwKQkTA&feature=related

nolacak şimdi... foresterinde böyle kaç tene vidosu varmı diyek... 8)
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

bilalr' Alıntı:
Dusterin de bol sayıda viedoları var... nasıl olcak şimdi.. videosu çok olan ıyı jıpmı olcak... taksı kıvamında jıpler var.... ;) ???

http://www.youtube.com/watch?v=qu4iQxdzPGI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=s5ibxmSbY9Q&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vZfWvwKQkTA&feature=related

nolacak şimdi... foresterinde böyle kaç tene vidosu varmı diyek... 8)
Buyrun size taksi kıvamında AWD videosu,Subaru'dan. :smiley:

http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Orta Diferansiyel kilidi aracın 2 çeker yada 4 çeker olabilmesini sağlar. İsteğe bağlı 4 çeker özelliği verir. "orta diff kilidi yoksa ön iki askıda kalırsa arka iki de çekmez" ifadesinde yanlış olsa gerek. Eğer orta diff yoksa araç ya sürekli 4 çekerdir yada otomatik 4 çekere geçen sistem vardır, yani elle 4 çekere alma özelliği(50-50) yoktur. Dolayısıyla ön iki teker askıda yani çekiş yoksa orta diff kilidi olsun yada olmasın arka iki de çeker gibime geliyor.
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

ümiterkan' Alıntı:
Orta Diferansiyel kilidi aracın 2 çeker yada 4 çeker olabilmesini sağlar. İsteğe bağlı 4 çeker özelliği verir. "orta diff kilidi yoksa ön iki askıda kalırsa arka iki de çekmez" ifadesinde yanlış olsa gerek. Eğer orta diff yoksa araç ya sürekli 4 çekerdir yada otomatik 4 çekere geçen sistem vardır, yani elle 4 çekere alma özelliği yoktur. Dolayısıyla ön iki teker askıda yani çekiş yoksa orta diff kilidi olsun yada olmasın arka iki de çeker gibime geliyor.
Defenderlar sürekli 4x4'tür,standart orta difransiyel kilidi vardır.Gerektiği yerde devreye alırsınız ön ve arka şaftı birbirine kenetler orta difransiyelde.Ön ve arka şaft birbirine kenetlenince ön ve arka arasında kaydırma olmaz.Bende fotoğrafı vardı Land'in orta difransiyelinin,bulursam yüklerim. :smiley: Dediğim gibi, sizin araçlarınız AWD sınıfına giriyor,4WDden farklıdır büyük ihtimalle.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Assasin' Alıntı:
Defenderlar sürekli 4x4'tür,standart orta difransiyel kilidi vardır.Gerektiği yerde devreye alırsınız ön ve arka şaftı birbirine kenetler orta difransiyelde.Ön ve arka şaft birbirine kenetlenince ön ve arka arasında kaydırma olmaz.Ben fotoğrafı vardı Land'in orta difransiyelinin,bulursam yüklerim. :smiley:
Doğrudur zaten yanlışlık şurda Defenderlar sürekli 4 çekerdir ama çekiş oranları 50-50 değildir. Orta kilitlenince 50-50 olurlar. Yani ön iki çeker askıda ise arka iki çeker çalışır. Duster'da da Lock modunda çekiş 50-50 olur.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Assasin' Alıntı:
Dusterda durum nedir bilmiyorum benim dediğim olay 4WDlerde mevcut. AWDlerde ne olur bilmiyorum deneme fırsatım olmadı.4WD sistemde orta difransiyelde de kilit oluyor bu duruma engel olmak için.






Deniz senin aracın defender bildiğim kadarı ile tarif ettiğin orta kilit ana şanzımanın güçünün ön diferansiyele iletilmesini sağlıyor diferansiyel kilidi sadece ön ve arka kovanın içinde olur iki çeşidi var 100%100 kilit ve sınırlı kaydırmalı olan çapraz geçişlerde kilit 100%100 olmadığı müddetçe araç ilerliyemiyor
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

dopamin' Alıntı:
Deniz senin aracın defender bildiğim kadarı ile tarif ettiğin orta kilit ana şanzımanın güçünün ön diferansiyele iletilmesini sağlıyor diferansiyel kilidi sadece ön ve arka kovanın içinde olur iki çeşidi var 100%100 kilit ve sınırlı kaydırmalı olan çapraz geçişlerde kilit 100%100 olmadığı müddetçe araç ilerliyemiyor
Abi senin dediğin difflock olayın aslı zaten.Benim dediğim orta difransiyel kilidi.ARB,Detroit vs değil. :smiley:
Defenderdaki kilit ön ve arka şaftı orta difransiyelde birbirine kenetler,yani ön tekerler havadayken mecburen arka tekerlerde döner çünkü şaftlar birbirine kenetli hale gelir.
Yoksa bizim araçlara da en azından arka difflock olmazsa olmaz sayılır(Gerçek anlamda offroad yapılacaksa) mümkünse ARB olsun. :smiley:
 




Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Arkadaşlar Duster AWD değil 4WD çekiş sistemine sahiptir,zaten arabanın bagaj kapağında bile 4WD yazıyor :smiley: .Defender dahil bir çok arazi taşıtıda standart olarak 4WD çekiş sistemine sahiptir.

Çapraz tekerleklerin askıda kalması durumunda standart 4WD ler yürümez.Bu durumda kilit diff ihtiyacı ortaya çıkar.Eğer yere basan tekerler aşırı bir engelle(mesela ağır arazide derin bir çamura batma durumu) karşılaşmıyorsa sınırlı kaydırmalı kilit diff bile aracı yürütür.%100 kilit örnek verdiğim ağır zeminde gereklidir, arabanın altı oturmuşsa vs.oda iş yapmaz vinç devreye girer varsa yanlışım düzeltin.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,677
Mesajlar
1,522,017
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst