Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan softdevel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 533
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 111,296
Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Assasin' Alıntı:
Abi senin dediğin difflock olayın aslı zaten.Benim dediğim orta difransiyel kilidi.ARB,Detroit vs değil. :smiley:
Defenderdaki kilit ön ve arka şaftı orta difransiyelde birbirine kenetler,yani ön tekerler havadayken mecburen arka tekerlerde döner çünkü şaftlar birbirine kenetli hale gelir.
Yoksa bizim araçlara da en azından arka difflock olmazsa olmaz sayılır(Gerçek anlamda offroad yapılacaksa) mümkünse ARB olsun. :smiley:


Aynen dediğin gibi deniz ama kullanmasını bilmedinmi aksları pırasa gibi doğrar
 

Etiketler
Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

tolga efe' Alıntı:
Arkadaşlar Duster AWD değil 4WD çekiş sistemine sahiptir,zaten arabanın bagaj kapağında bile 4WD yazıyor :smiley: .Defender dahil bir çok arazi taşıtıda standart olarak 4WD çekiş sistemine sahiptir.

Çapraz tekerleklerin askıda kalması durumunda standart 4WD ler yürümez.Bu durumda kilit diff ihtiyacı ortaya çıkar.Eğer yere basan tekerler aşırı bir engelle(mesela ağır arazide derin bir çamura batma durumu) karşılaşmıyorsa sınırlı kaydırmalı kilit diff bile aracı yürütür.%100 kilit örnek verdiğim ağır zeminde gereklidir, arabanın altı oturmuşsa vs.oda iş yapmaz vinç devreye girer varsa yanlışım düzeltin.
Aynen öyle
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

tolga efe' Alıntı:
Arkadaşlar Duster AWD değil 4WD çekiş sistemine sahiptir,zaten arabanın bagaj kapağında bile 4WD yazıyor :smiley: .Defender dahil bir çok arazi taşıtıda standart olarak 4WD çekiş sistemine sahiptir.

Çapraz tekerleklerin askıda kalması durumunda standart 4WD ler yürümez.Bu durumda kilit diff ihtiyacı ortaya çıkar.Eğer yere basan tekerler aşırı bir engelle(mesela ağır arazide derin bir çamura batma durumu) karşılaşmıyorsa sınırlı kaydırmalı kilit diff bile aracı yürütür.%100 kilit örnek verdiğim ağır zeminde gereklidir, arabanın altı oturmuşsa vs.oda iş yapmaz vinç devreye girer varsa yanlışım düzeltin.
Cahilliğime verin Tolga Bey,Duster sürekli 4x4 mü ?Ben, hız artınca 4x2ye düşüyor diye biliyordum.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Assasin' Alıntı:
Cahilliğime verin Tolga Bey,Duster sürekli 4x4 mü ?Ben, hız artınca 4x2ye düşüyor diye biliyordum.
Ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=73261.0
 





Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Subaru araçlarda çapraz tekerleklerin askıda kalması sorun çıkarmaz.çünkü araç diğer markalarda olmayan en üstün 4 çeker sistemine (SİMETRİK AWD) sahiptir.Her tekere % 25 güç iletilir. diğer araçlarda ise ön % 50 arka % 50 veya % 40 % 60 gibi oranlarda olan, karşılıklı tekerleklerin biri çalışmadı zaman diğerinin de çalışmadığı sistemlerdir.subaruda ise tekerlekler birbirinden bağımsızdır.
Diğer AWD leri ise dikkate almaya gerek yoktur.
 


Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

4WD, AWD ve 4WS Sistemleri Nedir ? Nasıl Çalışır ?
Four Wheel Drive (4WD-FWD), All Whell Drive (AWD) ve Four Wheel Steering (4WS-FWS) sistemleri birbirinden çok farklı işlevlere sahip olmalarına rağmen halk arasında sıkça birbirine karıştırılmaktadır. Özellikle yeni bir araç alacak olanlar için bu terimlerinin farklılıklarının bilinmesi çok önemlidir. Çünkü araçlar arasındaki arazi, binek gibi farklılıklar bu terimlere göre birbirinden ayrılmakta ve ihtiyaca göre şekillenmektedir.
1)Four Wheel Drive (4WD): Dört çeker (4×4) olarak bilinen sistem asıl olarak budur. Asıl olarak diyorum çünkü birazdan bahsedeceğimiz AWD sistemiyle çokca karıştırılmaktadır. Otomabil tarihinde ilk kez 1905 yılında kullanılan bu sistem 1970′li yıllarda ise Subaru tarafından ilk kez seri üretimde kullanılmıştır. Daha sonra Audi ve Mitsubishi bu sistemi seri üretim otomobillerine uygulamışlardır.
Dört çeker sistem kendi içinde Part Time ve Full Time olarak ikiye ayrılmaktadır. Part Time dört çeker sistemler sürücü tarafından istenildiği anda devreye sokulabilen sistemlerdir. Full Time dört çeker sistemler ise sürücüden bağımsız olarak otomatik olarak devreye giren ya da sürekli devrede olan sistemlerdir.
a) Gerektiği Zaman Kullanılan Sistem (Manuel): 4X4 araçların ön ve arkada iki diferansiyel bulunur ve sürücü dört çeker sistemi devreye sokmadığında standart olarak arka diferansiyel hareket halindedir. Ön diferansiyel ise sürücünün takviye vitesi olarak adlandırılan sistemi devreye sokmasıyla harekete geçer. Bu durumda motor gücü yarı yarıya ön ve arka diferansiyele paylaştırılır ve özellikle yokuşlarda-kaygan zeminlerde daha iyi çekiş sağlanır.
b) Sürekli Kullanılan Sistem (Tam Otomatik): Bu sistemde 4 tekerde sürekli olarak faaliyet halindedir ve bu sistemde takviye vitesi bulunmaz.
c) Yol Şartlarına Göre Kendini Ayarlayabilen Sistem (Yarı Otomatik): Bu sistem Tam Otomatik sisteme göre daha avantajlıdır. Çünkü bu sistemde sürücü 4×4′ü hem kendi isteği doğrultusunda devreye sokabilir hem de aracın yol şartlarına göre kendisini ayarlamasını sağlayabilir. Yani araç devir sensörlerinin yardımıyla kaygan zeminlerde, yokuşlarda veya aracın devrinin düştüğü diğer durumlarda otomatik olorak devreye girebilmektedir. Ayrıca sistemin devrede olduğu konusunda gösterge panelinde 4WD işaretiyle sürücüye bilgi veririr.
Dört çeker sistemi kaygan zeminlerde ve yokuşlarda olumlu etkiler oluşturabildiği gibi virajlarda ve ani manevralarda da yol tutuşunu artırabilmektedir.
2)All Wheel Drive (AWD): Bu sistem aslında 2WD yani iki çeker sistemdir. Ancak aracın zorlandığı durumlarda devreye girer ve çalışma prensibi 4WD sistemine göre mekanik değil elektroniktir. Eğer aracınız önden çekiş sistemine sahipse normal şartlarda motor gücünün %100′ü ön aks miline aktarılır. Olur da ön tekerler patinaj atmaya başlarsa ön aks milinden kaybedilen gücün bir bölümü elektronik bir sistem ile arka aks miline aktarılır. Bu durumun 4WD sistemden farkı, 4WD olası bir zorlanma durumunda motor gücünü öne ve arkaya eşit miktarda dağıtırken, AWD sistemi ise ön aks milinde kaybedilen gücün kimi zaman %90′ını bile arka aks miline aktarabilmesidir. Yani bir dengesizlik söz konusudur. Bu nedenle AWD sistemleri 4×4 olarak adlandırılamaz. Diğer bir farklılık ise AWD sisteminde 4 tekerin birbirinden bağımsız hareket edebilmesidir.
3)Four Wheel Steering (4WS): Four Wheel Steering yani dört tekerden yönlendirme sistemi olarak adlandırılan bu [/color]uygulama ise ilk olarak Mazda, Honda, Mitsubishi gibi japon otomobil üreticileri tarafından seri üretimde kullanılmıştır. Bu sistemin motor gücüyle ya da aktarma ile alakası yoktur. Sadece güvenli sürüş ve kolaylık sağlamak amacıyla geliştirilmiştir fakat günümüzde otomobil güvenlik teknolojilerinin gelişmesiyle arka planda kalmıştır ve neredeyse hiçbir binek araca uygulanmamaktadır. Yalnızca inşaat sektöründe kolaylık sağlamak amacıyla bazı kepçe ve graderlere uygulanan bir sistemdir.
Çalışma prensibi oldukça basittir. Direksiyonu sağ veya sol yöne doğru çevirdiğinizde ön tekerleklerin yaklaşık 5′te 1′i kadar, arka tekerleklerde hızınıza bağlı olarak sağ veya sola doğru dönmektedir. Böylece aracınızı park ederken kolaylık sağladığı gibi yüksek hızdayken ve sollama yaparken güvenli sürüş sağlamaktadır.










Saplantısı olanlar ıkna olmasa da azcık bu sistemleri bilenler anlamıştır... Duygu-düşünceyle değil teknolojık gerçeklerle vede sadece görsellik taşıyan vıdeolarla-duygusal iddialarla konuşulmasa... iyi muhabbetler... ;) 8)
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

bilalr' Alıntı:
Saplantısı olanlar ıkna olmasa da azcık bu sistemleri bilenler anlamıştır... Duygu-düşünceyle değil teknolojık gerçeklerle vede sadece görsellik taşıyan vıdeolarla-duygusal iddialarla konuşulmasa... iyi muhabbetler... ;) 8)
Siz Duster'a o mor ledi takıp,Cayenne'e Navigator'a değil benim aracıma bakıyorlar dediğiniz günden beri gülüyorum,güldürmeyin daha fazla. :D
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

bilalr' Alıntı:
4WD, AWD ve 4WS Sistemleri Nedir ? Nasıl Çalışır ?
Four Wheel Drive (4WD-FWD), All Whell Drive (AWD) ve Four Wheel Steering (4WS-FWS) sistemleri birbirinden çok farklı işlevlere sahip olmalarına rağmen halk arasında sıkça birbirine karıştırılmaktadır. Özellikle yeni bir araç alacak olanlar için bu terimlerinin farklılıklarının bilinmesi çok önemlidir. Çünkü araçlar arasındaki arazi, binek gibi farklılıklar bu terimlere göre birbirinden ayrılmakta ve ihtiyaca göre şekillenmektedir.
1)Four Wheel Drive (4WD): Dört çeker (4×4) olarak bilinen sistem asıl olarak budur. Asıl olarak diyorum çünkü birazdan bahsedeceğimiz AWD sistemiyle çokca karıştırılmaktadır. Otomabil tarihinde ilk kez 1905 yılında kullanılan bu sistem 1970′li yıllarda ise Subaru tarafından ilk kez seri üretimde kullanılmıştır. Daha sonra Audi ve Mitsubishi bu sistemi seri üretim otomobillerine uygulamışlardır.
Dört çeker sistem kendi içinde Part Time ve Full Time olarak ikiye ayrılmaktadır. Part Time dört çeker sistemler sürücü tarafından istenildiği anda devreye sokulabilen sistemlerdir. Full Time dört çeker sistemler ise sürücüden bağımsız olarak otomatik olarak devreye giren ya da sürekli devrede olan sistemlerdir.
a) Gerektiği Zaman Kullanılan Sistem (Manuel): 4X4 araçların ön ve arkada iki diferansiyel bulunur ve sürücü dört çeker sistemi devreye sokmadığında standart olarak arka diferansiyel hareket halindedir. Ön diferansiyel ise sürücünün takviye vitesi olarak adlandırılan sistemi devreye sokmasıyla harekete geçer. Bu durumda motor gücü yarı yarıya ön ve arka diferansiyele paylaştırılır ve özellikle yokuşlarda-kaygan zeminlerde daha iyi çekiş sağlanır.
b) Sürekli Kullanılan Sistem (Tam Otomatik): Bu sistemde 4 tekerde sürekli olarak faaliyet halindedir ve bu sistemde takviye vitesi bulunmaz.
c) Yol Şartlarına Göre Kendini Ayarlayabilen Sistem (Yarı Otomatik): Bu sistem Tam Otomatik sisteme göre daha avantajlıdır. Çünkü bu sistemde sürücü 4×4′ü hem kendi isteği doğrultusunda devreye sokabilir hem de aracın yol şartlarına göre kendisini ayarlamasını sağlayabilir. Yani araç devir sensörlerinin yardımıyla kaygan zeminlerde, yokuşlarda veya aracın devrinin düştüğü diğer durumlarda otomatik olorak devreye girebilmektedir. Ayrıca sistemin devrede olduğu konusunda gösterge panelinde 4WD işaretiyle sürücüye bilgi veririr.
Dört çeker sistemi kaygan zeminlerde ve yokuşlarda olumlu etkiler oluşturabildiği gibi virajlarda ve ani manevralarda da yol tutuşunu artırabilmektedir.
2)All Wheel Drive (AWD): Bu sistem aslında 2WD yani iki çeker sistemdir. Ancak aracın zorlandığı durumlarda devreye girer ve çalışma prensibi 4WD sistemine göre mekanik değil elektroniktir. Eğer aracınız önden çekiş sistemine sahipse normal şartlarda motor gücünün %100′ü ön aks miline aktarılır. Olur da ön tekerler patinaj atmaya başlarsa ön aks milinden kaybedilen gücün bir bölümü elektronik bir sistem ile arka aks miline aktarılır. Bu durumun 4WD sistemden farkı, 4WD olası bir zorlanma durumunda motor gücünü öne ve arkaya eşit miktarda dağıtırken, AWD sistemi ise ön aks milinde kaybedilen gücün kimi zaman %90′ını bile arka aks miline aktarabilmesidir. Yani bir dengesizlik söz konusudur. Bu nedenle AWD sistemleri 4×4 olarak adlandırılamaz. Diğer bir farklılık ise AWD sisteminde 4 tekerin birbirinden bağımsız hareket edebilmesidir.
3)Four Wheel Steering (4WS): Four Wheel Steering yani dört tekerden yönlendirme sistemi olarak adlandırılan bu uygulama ise ilk olarak Mazda, Honda, Mitsubishi gibi japon otomobil üreticileri tarafından seri üretimde kullanılmıştır. Bu sistemin motor gücüyle ya da aktarma ile alakası yoktur. Sadece güvenli sürüş ve kolaylık sağlamak amacıyla geliştirilmiştir fakat günümüzde otomobil güvenlik teknolojilerinin gelişmesiyle arka planda kalmıştır ve neredeyse hiçbir binek araca uygulanmamaktadır. Yalnızca inşaat sektöründe kolaylık sağlamak amacıyla bazı kepçe ve graderlere uygulanan bir sistemdir.
Çalışma prensibi oldukça basittir. Direksiyonu sağ veya sol yöne doğru çevirdiğinizde ön tekerleklerin yaklaşık 5′te 1′i kadar, arka tekerleklerde hızınıza bağlı olarak sağ veya sola doğru dönmektedir. Böylece aracınızı park ederken kolaylık sağladığı gibi yüksek hızdayken ve sollama yaparken güvenli sürüş sağlamaktadır.










Saplantısı olanlar ıkna olmasa da azcık bu sistemleri bilenler anlamıştır... Duygu-düşünceyle değil teknolojık gerçeklerle vede sadece görsellik taşıyan vıdeolarla-duygusal iddialarla konuşulmasa... iyi muhabbetler... ;) 8)


güzel açıklama teşekkürler.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Assasin' Alıntı:
Siz Duster'a o mor ledi takıp,Cayenne'e Navigator'a değil benim aracıma bakıyorlar dediğiniz günden beri gülüyorum,güldürmeyin daha fazla. :D

kardeş, gündüz ledi mor renk benım araçta da var... ancak ""Chayenne ye L.Navigatöre değil, benım araca bakıyolar"" demedim, başkasıyla karıştırıyorsun... bilakis bu araçları ve Hummeri favorim demişimdir... ayrıca onların ona nıye nasıl niçin baktıkları ayrı mevzuu... ciddi tarafsız teknık gerçek bilgilendirmeye rağmen, gülme kriziniz benden değil, ısrarlı-duygusal ego-fanatık etkileşim-tepkimeye bağlı bilinç altı duygusal travma sonucu da oluşmuş olabilir... latince çevirisini bilen bilir... geçmiş olsun... bende de tebessüm başladı, hayırdır... ;) 8)
 


Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Zor Yollar programını takip eden varsa, orda da kilit vs. herşey var L200 4X4 lerde ama hep kalıyolar sağda solda vinçle kurtuluyolar. Arazideysen, aklının bir ucunda da yolda kalmak olmalı..
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

sayın tolga efe ve sayın dağadamı , bilgiye dayalı mesajlarınız için teşekkürler.

sayın bilalr siz de sistemleri güzelce anlatmışsınız teşekkür ederim.

Fakat ben alacağımı sayın dağadamı nın mesajından aldım , zaten aracımın ön 2 tekeri askıda kalsa bile sorun yaşamadığımı bildiğimden sayın assasin'in bir hatası olduğundan şüphelenmiştim , haklıymışım.

bu arada videoya çok takılmışsınız , o videoda sürücnün becerisine gerek bırakılmadan sadece araçların çekiş sistemindeki farklılık neler doğuruyor o gösterilmiş , ben şu daha iyidir bu daha iyidir demedim , herkes seyrettiğini kendisi yorumlar... taksi jip , taksi 4 çeker filan , o mu iyi bu mu kötü ben bilemem ben ekranda gördüğümü , (sürücü faktörü ortadan kaldırılmış) basit ve kısa bir testi paylaştım o kadar.

neden duster üzerine alındınız ki , ben öyle birşey kastetmedim.
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

bilalr' Alıntı:
kardeş, gündüz ledi mor renk benım araçta da var... ancak ""Chayenne ye L.Navigatöre değil, benım araca bakıyolar"" demedim, başkasıyla karıştırıyorsun... bilakis bu araçları ve Hummeri favorim demişimdir... ayrıca onların ona nıye nasıl niçin baktıkları ayrı mevzuu... ciddi tarafsız teknık gerçek bilgilendirmeye rağmen, gülme kriziniz benden değil, ısrarlı-duygusal ego-fanatık etkileşim-tepkimeye bağlı bilinç altı duygusal travma sonucu da oluşmuş olabilir... latince çevirisini bilen bilir... geçmiş olsun... bende de tebessüm başladı, hayırdır... ;) 8)
:smiley: :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,677
Mesajlar
1,522,017
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst