Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan softdevel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 533
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 111,296
Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

s.forester' Alıntı:
Fakat ben alacağımı sayın dağadamı nın mesajından aldım , zaten aracımın ön 2 tekeri askıda kalsa bile sorun yaşamadığımı bildiğimden sayın assasin'in bir hatası olduğundan şüphelenmiştim , haklıymışım.
Bakn,ben dediğimin arkasındayım.Subaru'da öyle bir sistem varsa bilemem ama Orta diff kilidi olmayan 4WD aracı (Sürekli 4x4,2 çekere alınamayan araçlardan bahsediyorum) on iki askıda bırakırsanız araç yürümez.Orta dif. kilidi devreye sokarsınız araç yürür.Ben yıllardır bu işin içindeyim,şu an fakülte offroad grubunda başkanlık ediyorum terübelerimi yabana atmayın yahu. :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

sayın assasin , kesinlikle tecrübelerinizi yabana atmıyorum , ben off road cahiliyim , sizden daha iyi bilmem mümkün değil.

ben sadece şunu demek istedim , aracımın sadece arka tekerlekleri yerle temas halindeyken beni askıda öylece bırakmadı , o yüzden şaşırdım yazdıklarınıza.
Fakat kimbilir belki de ben dışarıdan baktıktan sonra araca , içeri geçip oturduğumda ön tekerlerden biri de biraz yere değmiştir , benim ağırlığımla ve o çekip çıkarmıştır.

Bilginize kesinlikle lafım yok.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Assasin' Alıntı:
Bakn,ben dediğimin arkasındayım.Subaru'da öyle bir sistem varsa bilemem ama Orta diff kilidi olmayan 4WD aracı (Sürekli 4x4,2 çekere alınamayan araçlardan bahsediyorum) on iki askıda bırakırsanız araç yürümez.Orta dif. kilidi devreye sokarsınız araç yürür.Ben yıllardır bu işin içindeyim,şu an fakülte offroad grubunda başkanlık ediyorum terübelerimi yabana atmayın yahu. :smiley:

akla yatmayacak mantıksız birşey yok dedikleriniz de ben de aynen bu şekilde düşünüyorum.. ve olması gereken bu.. yoksa duster lara sadece AWD sistemi koyarladı.. bahsettiğiniz gibi bir durum söz konusu olmayacak olsa 4WD LOCK seçeneği koyulmazdı.. yani gereksiz olurdu
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Assasin' Alıntı:
Bakn,ben dediğimin arkasındayım.Subaru'da öyle bir sistem varsa bilemem ama Orta diff kilidi olmayan 4WD aracı (Sürekli 4x4,2 çekere alınamayan araçlardan bahsediyorum) on iki askıda bırakırsanız araç yürümez.Orta dif. kilidi devreye sokarsınız araç yürür.Ben yıllardır bu işin içindeyim,şu an fakülte offroad grubunda başkanlık ediyorum terübelerimi yabana atmayın yahu. :smiley:
Benim bildiğim sürekli 4çeker olan Terios'ta orta diff yok ama ön iki teker tutunamıyorsa arkalarla gidiyor.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

bu durumda foresterın da gitmesinde bir anormallik yoktur sanırım.

aslında adı ne olursa olsun 4x4 diye tabir edilen bir aracın ön 2 tekeri boşa çıkınca arka tekerlerle gidememesi çok saçma
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

All Wheel Drive (AWD): Bu sistem aslında 2WD yani iki çeker sistemdir. Ancak aracın zorlandığı durumlarda devreye girer ve çalışma prensibi 4WD sistemine göre mekanik değil elektroniktir. Eğer aracınız önden çekiş sistemine sahipse normal şartlarda motor gücünün %100′ü ön aks miline aktarılır. Olur da ön tekerler patinaj atmaya başlarsa ön aks milinden kaybedilen gücün bir bölümü elektronik bir sistem ile arka aks miline aktarılır. Bu durumun 4WD sistemden farkı, 4WD olası bir zorlanma durumunda motor gücünü öne ve arkaya eşit miktarda dağıtırken, AWD sistemi ise ön aks milinde kaybedilen gücün kimi zaman %90′ını bile arka aks miline aktarabilmesidir. Yani bir dengesizlik söz konusudur. Bu nedenle AWD sistemleri 4×4 olarak adlandırılamaz. Diğer bir farklılık ise AWD sisteminde 4 tekerin birbirinden bağımsız hareket edebilmesidir.

Bence bu paragrafta yorum hatası var. Buyrun;

"Bu durumun 4WD sistemden farkı, 4WD olası bir zorlanma durumunda motor gücünü öne ve arkaya eşit miktarda dağıtırken, AWD sistemi ise ön aks milinde kaybedilen gücün kimi zaman %90′ını bile arka aks miline aktarabilmesidir. Yani bir dengesizlik söz konusudur."

Burada kullanılan dengesizlik kelimesi yerine şunu koyun: ön tekerleklerin boşa çıkmasıyla kaybedilen gücün kimi zaman %90'ını bile arka aks miline iletebilmesidir. Yani kaybolan bir güç sözkonusu değildir , tersine kaybolmaması için güç yere basan tekerleklere aktarılmaktadır.
Eeee ne oldu şimdi , dengesizlik kelimesi yerine bence avantajı açıklayan ve yalan olmayan bir cümle geldi ?

Sonra satırda şu da denmiş: "...Yani bir dengesizlik söz konusudur. Bu nedenle AWD sistemleri 4×4 olarak adlandırılamaz. Diğer bir farklılık ise AWD sisteminde 4 tekerin birbirinden bağımsız hareket edebilmesidir."
E kardeşim ön tekerler boşa çıkınca neredeyse tüm gücü arka tekerleklere aktarabilen bir sisteme 4x4 olarak adlandırılamaz dersen bence esas o saçma olur...4 teker birbirinden bağımsız hareket edebilir denmiş , e daha güzel ?

sayın bilalr yanlış anlamayın size veya yazdıklarınıza karşı değilim , siz sonuçta bir alıntı yapmışsınız . Fakat bence içerik hatalı yorumlanmış.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

s.forester' Alıntı:
bu durumda foresterın da gitmesinde bir anormallik yoktur sanırım.

aslında adı ne olursa olsun 4x4 diye tabir edilen bir aracın ön 2 tekeri boşa çıkınca arka tekerlerle gidememesi çok saçma
Büyük güç kaybı oluşuyor böyle durumlarda.Hani arkaya güç gidiyor ama yeteri kadar gitmiyor.Az güç gittiği için hangi teker daha boştaysa ona güç gidiyor.Bu sebeple ön iki askıda kaldığında arkada genelde tek teker dönüyor.Buna engel olmak için de ön ve arka şaftı birbirine kenetliyorsunuz orta dif. kilidi ile. Kenetlendiği zaman ön döndükçe mecbur arka tekerlerde dönüyor.Tabi arabanızda 300 nM'den fazla tork varsa bu durum sizi fazla etkilemez orası ayrı. :smiley:
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

teşekkür ederim , bir ara 5.9 um vardı , onda tork 550 NM e tabii pek farketmedim o mu askıda bu mu havada , fakat ne yalan söyleyeyim , hard off road filan yapmadığım için öyleydi , yoksa askıda kalmayacak araç yoktur.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Assasin' Alıntı:
Büyük güç kaybı oluşuyor böyle durumlarda.Hani arkaya güç gidiyor ama yeteri kadar gitmiyor.Az güç gittiği için hangi teker daha boştaysa ona güç gidiyor.Bu sebeple ön iki askıda kaldığında arkada genelde tek teker dönüyor.Buna engel olmak için de ön ve arka şaftı birbirine kenetliyorsunuz orta dif. kilidi ile. Kenetlendiği zaman ön döndükçe mecbur arka tekerlerde dönüyor.Tabi arabanızda 300 nM'den fazla tork varsa bu durum sizi fazla etkilemez orası ayrı. :smiley:
ön iki askıda kaldığında arkada genelde tek teker dönüyorsa ön iki değil çaprazlama araç askıda kalmış demektir ve ön-arka kilit yoksa araç gitmez. Orta diffi kilitlesen de gitmez.
 




Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

arkadaş, görende millet dağdan-bayırdan off road dan şehre-yola inmiyoz sanacak... ;) her araç askıda kalır, olay araç opsıyonlarına, arazi şartlarına ve şiföre bağlı sonuçta... . 8)
 


Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

ümiterkan' Alıntı:
ön iki askıda kaldığında arkada genelde tek teker dönüyorsa ön iki değil çaprazlama araç askıda kalmış demektir ve ön-arka kilit yoksa araç gitmez. Orta diffi kilitlesen de gitmez.
Tamam siz gitmez diyorsunuz varsın gitmesin Ümit Bey. :smiley:
 


Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

benim bildiğim bir seçmen listeleri askıda kalır, bir de tapu ilamı askıda kalır..Duster niye askıda kalsın..dümdüz gider o.. :smiley:
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

çapraz askı olayı, karışık...

23022012284.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,677
Mesajlar
1,522,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst