Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan softdevel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 533
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 111,281
Serkan bey, cevaplarınızın neresinden tutsak elimizde kalıyor,
tek tek açıklama yazmak çok zor...
bilmenizi istediğim, gerçekten mantıklı cevaplar vermemişsiniz
 

Etiketler
AL1820' Alıntı:
Serkan bey, cevaplarınızın neresinden tutsak elimizde kalıyor,
tek tek açıklama yazmak çok zor...
bilmenizi istediğim, gerçekten mantıklı cevaplar vermemişsiniz
Ali kardeş benim sorumun sebebi Serkan Bey'in cevabını eleştirmek değil ama forumda sürekli vurgulanan Duster'in güçlü 1. vitesi. Ben Serkan Bey'in bahsettiği yeri biliyorum. Onlar kuru havada çıkmışlar, ben yağışlı havada zemin çamurlu iken orayı low'da köklemeden çıktığım için garipsedim. Sonuçta benim gariban 2000 model 300 bin km'ye dayanmış, torku düşük, benzinli bir Vitara. Hem güçlü 1. vitesi hem de arazideki motor performansı üstünlüğü olan yüksek torklu, dizel bir aracın burada köklemek zorunda kalmasına anlam veremedim.
 

veteriner' Alıntı:
Böyle dik bir rampayı çıkmak için köklemeniz veya seri şekilde sağa kırmanız yeine low ayarında (ya da daha güçlü )1. vitesi kullansanız araç orayı çıkamaz mıydı?.

Hani bunu anlamanız için oraya gitmeniz gerekiyor, low ayarında 4x4 mode ile 1.viteste çıktım zaten.
 

veteriner' Alıntı:
Ali kardeş benim sorumun sebebi Serkan Bey'in cevabını eleştirmek değil ama forumda sürekli vurgulanan Duster'in güçlü 1. vitesi. Ben Serkan Bey'in bahsettiği yeri biliyorum. Onlar kuru havada çıkmışlar, ben yağışlı havada zemin çamurlu iken orayı low'da köklemeden çıktığım için garipsedim. Sonuçta benim gariban 2000 model 300 bin km'ye dayanmış, torku düşük, benzinli bir Vitara. Hem güçlü 1. vitesi hem de arazideki motor performansı üstünlüğü olan yüksek torklu, dizel bir aracın burada köklemek zorunda kalmasına anlam veremedim.

Ben gazı kökledim cünki orayı bilmiyordum, kayışdağına çıkamaz dediğiniz araç 3. vitesle çıktı defalarcaaaaa ;D ;D ;D ;D ahahaha
 

söylemek istediğim;
sırasıyla
1-madem o kadar dik bir rampa var, arkasını görmediğiniz rampalarda herzaman gazı köklermisiniz? yoksa tepede durup bir bakarmısınız, nereye düşeceğim diye? ustalık tecrübeyle kazanıldığına göre benzer durumlarda nasıl hareket edeceksiniz? hala gazı kökleyecekmisiniz?
2-yolun başı yada ortası farketmiyor, kanallar olunca aracı bırakmışsınız açık yürekklilikle kendime güvenemedim yazmışsınız, bu durumda otobanda gazlarken biz size nasıl güveneceğiz? bunun araç kulanmakla nasıl alakası YOK?
3-yolun şekli nedeniyle kaza geçirmeyecek kimse yok, herkesin başına gelebilir...Burdaki sorun aynı yolun aynı yerinde aynı şekil nedeniyle nasıl 3 kez kaza tehlikesi atlatılacağı... Bu durum ya çok kötü kullandığınız işaret yada balık hafızanız olduğuna.
4-uzaktaki aracı görebilirsiniz, ama o yolda önünüzei bir hayvan fırlasa 180 ile ne yaparsınız?
5-tecrübe yaşanan olaylardan alınan ders olduğna göre yazdıklarınızın ışığında sizden çok daha fazla tecrübeye sahip olduğumu söyleyebilirim.
en azından aynı yerde aynı yol şekli yüzünden 3 kez kaza tehlikesi atlatmadım.

Size tavsiyem sizin ve o an sizinle beraber trafikte bulunanlar adına lütfen bilmediğiniz yerde GAZI KÖKLEMEYİN!!
 




SERKANEFE' Alıntı:
Hani bunu anlamanız için oraya gitmeniz gerekiyor, low ayarında 4x4 mode ile 1.viteste çıktım zaten.
Oraya çıktığımı daha önce de söyledim hem de yağışlı havada.
Madem olw ayarında 1. vitesle çıktınız, neden seri şekilde kırıp duramadan çukura düştünüz. Sizin low ayarında 1. vites çok seri olduğundan hız mı yaptırıyor?
SERKANEFE' Alıntı:
Ben gazı kökledim cünki orayı bilmiyordum, kayışdağına çıkamaz dediğiniz araç 3. vitesle çıktı defalarcaaaaa ;D ;D ;D ;D ahahaha
Daha önceki kayışdağı iddiasında çıkar veya çıkamaz diye bir yorumda bulunmadım. Ancak çıkmak anlayışınız gazı kökleyip tangır tungur vura vura çıkmaksa sözüm yok. Fakat sonra da siz ve sizin gibiler "duster off road aracıdır ancak off road yaparsa dağılır" gibi garip laflar ediyor.
Bu sözleri okudukça aklıma beyaz show diye bir proğram vardı, orada "psikopat" isimli bir skeç çıkıyordu, o geliyor. Psikopat derdi ki; "seni doğramak istiyorum ama bir damla kan aksın istemiyorum. Sürekli yanımda olmanı istiyorum ama seni bir an olsun görmek istemiyorum"
Kısacası "ahahaha"nız boşa gitti.
 

veteriner' Alıntı:
Oraya çıktığımı daha önce de söyledim hem de yağışlı havada.
Madem olw ayarında 1. vitesle çıktınız, neden seri şekilde kırıp duramadan çukura düştünüz. Sizin low ayarında 1. vites çok seri olduğundan hız mı yaptırıyor?Daha önceki kayışdağı iddiasında çıkar veya çıkamaz diye bir yorumda bulunmadım. Ancak çıkmak anlayışınız gazı kökleyip tangır tungur vura vura çıkmaksa sözüm yok. Fakat sonra da siz ve sizin gibiler "duster off road aracıdır ancak off road yaparsa dağılır" gibi garip laflar ediyor.
Bu sözleri okudukça aklıma beyaz show diye bir proğram vardı, orada "psikopat" isimli bir skeç çıkıyordu, o geliyor. Psikopat derdi ki; "seni doğramak istiyorum ama bir damla kan aksın istemiyorum. Sürekli yanımda olmanı istiyorum ama seni bir an olsun görmek istemiyorum"
Kısacası "ahahaha"nız boşa gitti.

Valla hız yapıyor dostum 1. viteste.. yani sizin ki gibi 2000 model değil bizim araçlar 11 yaş daha genç ;)

Ayrıca JEEP CHEROKEE sahibi bi abimizde kayışdağı zirvesine çıktı, oda basa basa çıkıyordu.. Bu arada kayışdağına çıkan abimiz aracın hiç bir yerini vurmamıştır video'lar la ispatlıdır, öle tangur tungur filan çıkma yok, babalar gibi çıkma var, tangur tungur sizin ki gibi eski araç sahiplerinin işi ne yazik ki..
 

SERKANEFE' Alıntı:
Valla hız yapıyor dostum 1. viteste.. yani sizin ki gibi 2000 model değil bizim araçlar 11 yaş daha genç ;)

Ayrıca JEEP CHEROKEE sahibi bi abimizde kayışdağı zirvesine çıktı, oda basa basa çıkıyordu.. Bu arada kayışdağına çıkan abimiz aracın hiç bir yerini vurmamıştır video'lar la ispatlıdır, öle tangur tungur filan çıkma yok, babalar gibi çıkma var, tangur tungur sizin ki gibi eski araç sahiplerinin işi ne yazik ki..
Dostum gene koptum yazdıklarına.
Daha önce altını vurdum, çıkmaya cesaret edemedim yazmışsın, şimdi babalar gibi çıkmaktan bahsediyorsun. Tangır tungur olayı sizin aracın altını vurmanızı tarif ediyor.

Çıkan abiniz Duster satış temsilcisi İlker Bey sanırım. Orada değildim ama katılan bir çok arkadaş, sürücünün kullandığı araç test aracı olduğundan hiç acımadan kullandığını, normal bir araç sahibinin kendi aracını bu şekilde kullanmayacağını yazmışlardı.

Yazdıklarınızdaki tek doğru aracınızın benimkinden 11 yaş genç olduğu benim ise eski araç sahibi olduğumdur.
Ammaaaaa.... daha önce ismi mevzu bahis değil bir arkadaş, DUSTER ARAZİDE VİTARADAN ÜSTÜNDÜR demişti. Ona cevabımı size tekrar ediyorum. Gerçek bir arazide deneyelim bakalım ARAZİDE BİZİM ESKİ TANGIR TUNGUR VİTARA MI BAŞARILI, YOKSA LOW AYARINDA 1. VİTESE SAHİP 11 YAŞ DAHA GENÇ YÜKSEK TORKLU DUSTER Mİ?
Daha önce bu teklifte bulunduğum arkadaşa "anahtarına " diye de bir iddia koymuştum, size iyi niyetinize istinaden diyorum ki siz benim geçtiğim yerlerden geçemezseniz bir şey talep etmeyeceğim. Benim geçtiğim her yerden geçerseniz size anahtarı birakırım. Yanlış anlamayın, tangır tungur bir araca binin diye değil, iyi kötü bir fiyata satar Dusterinizi istediğiniz gibi modifiye eder- mazot alırsınız diye.
Daha önceki zat, önce "sen kayışdağına çık öyle gel" dedi, olmayınca "ben arazideki motor performansını kastetmiştim " diye kıvırttı. Son çare kayıplara karıştı.
Sizden cevap bekliyorum. Bizi merakta bırakmayın.
İmza
Bir dost.
 

veteriner' Alıntı:
Dostum gene koptum yazdıklarına.
Daha önce altını vurdum, çıkmaya cesaret edemedim yazmışsın, şimdi babalar gibi çıkmaktan bahsediyorsun. Tangır tungur olayı sizin aracın altını vurmanızı tarif ediyor.

Çıkan abiniz Duster satış temsilcisi İlker Bey sanırım. Orada değildim ama katılan bir çok arkadaş, sürücünün kullandığı araç test aracı olduğundan hiç acımadan kullandığını, normal bir araç sahibinin kendi aracını bu şekilde kullanmayacağını yazmışlardı.

Yazdıklarınızdaki tek doğru aracınızın benimkinden 11 yaş genç olduğu benim ise eski araç sahibi olduğumdur.
Ammaaaaa.... daha önce ismi mevzu bahis değil bir arkadaş, DUSTER ARAZİDE VİTARADAN ÜSTÜNDÜR demişti. Ona cevabımı size tekrar ediyorum. Gerçek bir arazide deneyelim bakalım ARAZİDE BİZİM ESKİ TANGIR TUNGUR VİTARA MI BAŞARILI, YOKSA LOW AYARINDA 1. VİTESE SAHİP 11 YAŞ DAHA GENÇ YÜKSEK TORKLU DUSTER Mİ?
Daha önce bu teklifte bulunduğum arkadaşa "anahtarına " diye de bir iddia koymuştum, size iyi niyetinize istinaden diyorum ki siz benim geçtiğim yerlerden geçemezseniz bir şey talep etmeyeceğim. Benim geçtiğim her yerden geçerseniz size anahtarı birakırım. Yanlış anlamayın, tangır tungur bir araca binin diye değil, iyi kötü bir fiyata satar Dusterinizi istediğiniz gibi modifiye eder- mazot alırsınız diye.
Daha önceki zat, önce "sen kayışdağına çık öyle gel" dedi, olmayınca "ben arazideki motor performansını kastetmiştim " diye kıvırttı. Son çare kayıplara karıştı.
Sizden cevap bekliyorum. Bizi merakta bırakmayın.
İmza
Bir dost.

Ya şimdi lastik takip gerekli yükseltmeyi yapıp gelicem yanına, alıcam anahtarlarını o olucak.. Bence yapmayın tangur tungur bir aracınız var ondan da olmayın lütfen.
 



SERKANEFE' Alıntı:
Ya şimdi lastik takip gerekli yükseltmeyi yapıp gelicem yanına, alıcam anahtarlarını o olucak.. Bence yapmayın tangur tungur bir aracınız var ondan da olmayın lütfen.
Sevgili dostum.
Kapım dostlara açık buyur gel, galiba Denizli veya Aydın'lısın zaten. Her zaman beklerim.
Tangır tungur aracım senin gibi bir güzel insana feda olsun. Diğeri ile idare ederim.
Amma biraz yavaş gel....Yanlış anlama otobanda değil konuda yavaş.....
Otobanda benden hızlı olabilirsin, aracın daha konforlu olabilir, benimkimden az yakabilir vs.....
Amma konu arazi olunca yavaş ol, pişman olma.
 

veteriner bey, yorma serkan efeyi yükseltmeyle lastikle
bul birini göndert arabanı serkanefeye
 

AL1820' Alıntı:
veteriner bey, yorma serkan efeyi yükseltmeyle lastikle
bul birini göndert arabanı serkanefeye
Arabayı göndertmek mesele değil ama, bu sayede Serkan Arkadaşımız bahaneyle yükseltme, MT lastik alsın. Off road nedir öğrensin. Belki o zaman dusterci arkadaşlara off road, arazi aracı gibi bizim anlatamadığımız konuları anlatır.
Duster yükseltme ile ilgili önceden mevcut ama güvenilirliği belirsiz olan uygulamanın teyidini yapar, hesaplarını yayınlar.
Yükseltilmiş aracın virajda hangi hızda devrildiğini tespit eder
Ufak bir lastik ebadı büyütme ile ilgili dahi bir fikri olmayan ateşli zata bilgi verir.
Modifiyeli dusterin yakıt tüketim verilerini yayınlar.
Modifiye edilince konfor nasıl etkileniyor bunu açıklar.
 

sevgili serkanefe , ali bey sana cevapları çok güzel sıralamış ama eksik bıraktığı bir nokta var , sana yazı yazan kişilerden bazılarının "ileri sürücülük teknikleri" demir bükey imzalı sertifikalarının olmadığını nereden biliyorsun ? ba var demiyorum , fakat sen olup olmadığını bilmediğin şeyler için böyle yazma.

çevrende değil bizim çevremizde de tabii ki ölüm virajları-kavşakları vs var , fakat sen soruyu cevapla , o yol kaç şeride düşüyor ve daha önceki hesabıma göre günde 50 taklalı kaza olması lazım buna ne yorum getiriyorsun ?

ali beyin dediği gibi ardında ne olduğunu bilmediğin viraj-tepe vesairede köklemenin sonucu hiç iyi olmayabilir , senin yerine bunu tecrübe etmiş kişilerin sözüne kulak as , kazançlı çıkarsın. Bedavaya tecrübe almak çok iyi birşeydir....

bu hız konusunda da ısrarcı olma , efendiliğini bozma , cehaletini yüzüne vururum utanırsın , yapma.

Abdullah bey de arazi konusunda fena ders verir , sonra ayakları yere basar hale gelirsin...
 

hız yapıp insan hayatını tehlikeye atmayı savunanlar bir de moderatörlere şikayette bulunuyorlar sanırım ...
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,007
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst