Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan canerland Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 364
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 111,980

Etiketler
Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

TD5 (özellikle modifiye ise) güzel bir makina ama benim kullandığım TD5 araçlarda hala düşük devirdeki (turbo devreye girmeden evvel) performans sorunu cözülememiş. Özellikle modifiye edildiğinde anladığım kadarı ile aracın üst devirleri güçlenirken alt devirler ya güçten düşüyor yada aynen kalıyor (benzinli de eksantrik mili modifikasyonu gibi). Bu açıdan düşük devirde geçmek istediğiniz parkurlarda (kaya geçişi v.s.gibi) TD5 sıkıntı veriyor. Arkadaşımın 300tdi'yı düşük devirde yokuş bile çıkmaktan acizdi. Üstelik motor 3 yaşında bir sandık motor idi.
Bu açıdan V8 veya turbosuz büyük hacimli bir dizeli tercih ederim. Kişisel tercihim ise V8...

Bunun dışında kullanmamış olmama rağmen Puma taktıran her bir arkadaşımdan son derece iyi geri bildirimler aldım.
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

safari2000' Alıntı:
puma motor olarak kimse tanımıyor bu motoru bu motorun başka bir ismi varmı acaba modeli tipi vs.?
Ford transit motoru bende burda öğrendim meğerse çok iyi bildiğim motormuş burda nedense ford motoru olduğu pek dillendirilmiyor ;)
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

tricknick' Alıntı:
TD5 (özellikle modifiye ise) güzel bir makina ama benim kullandığım TD5 araçlarda hala düşük devirdeki (turbo devreye girmeden evvel) performans sorunu cözülememiş. Özellikle modifiye edildiğinde anladığım kadarı ile aracın üst devirleri güçlenirken alt devirler ya güçten düşüyor yada aynen kalıyor (benzinli de eksantrik mili modifikasyonu gibi). Bu açıdan düşük devirde geçmek istediğiniz parkurlarda (kaya geçişi v.s.gibi) TD5 sıkıntı veriyor. Arkadaşımın 300tdi'yı düşük devirde yokuş bile çıkmaktan acizdi. Üstelik motor 3 yaşında bir sandık motor idi.
Bu açıdan V8 veya turbosuz büyük hacimli bir dizeli tercih ederim. Kişisel tercihim ise V8...

Bunun dışında kullanmamış olmama rağmen Puma taktıran her bir arkadaşımdan son derece iyi geri bildirimler aldım.

Puma da aynı turbo devreye girinceye kadar çok güçsüz ve sağır, aynı yokuşta hem 300 tdi disco hemde puma def 110 u denedim ard arda puma düşük devirlerde güçsüz kalıyordu, 300 tdi düşük devirde biraz daha iyi, yüksek devirde puma daha güçlü hissettiriyor.

Selamlar
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

tricknick' Alıntı:
TD5 (özellikle modifiye ise) güzel bir makina ama benim kullandığım TD5 araçlarda hala düşük devirdeki (turbo devreye girmeden evvel) performans sorunu cözülememiş. Özellikle modifiye edildiğinde anladığım kadarı ile aracın üst devirleri güçlenirken alt devirler ya güçten düşüyor yada aynen kalıyor (benzinli de eksantrik mili modifikasyonu gibi). Bu açıdan düşük devirde geçmek istediğiniz parkurlarda (kaya geçişi v.s.gibi) TD5 sıkıntı veriyor. Arkadaşımın 300tdi'yı düşük devirde yokuş bile çıkmaktan acizdi. Üstelik motor 3 yaşında bir sandık motor idi.
Bu açıdan V8 veya turbosuz büyük hacimli bir dizeli tercih ederim. Kişisel tercihim ise V8...

Bunun dışında kullanmamış olmama rağmen Puma taktıran her bir arkadaşımdan son derece iyi geri bildirimler aldım.
dizel araç yüksek devir sever ama düşük devirde v8 den çok çok daha iyidir
 



Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

yunus bager' Alıntı:
Ford transit motoru bende burda öğrendim meğerse çok iyi bildiğim motormuş burda nedense ford motoru olduğu pek dillendirilmiyor ;)

evet transit motoru ama 120 ve 130 beygirlik olanları, aslında arkadaşların kullandığı motorlar puma değil çünkü gerçek pumada elektronik pompa var, Türkiyede puma denilende genelde mekanik pompa kullanılıyor, mekanik olması arazi şartlarında daha avantajlı ama daha gürültülü.

Selamlar
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

discovery-V8' Alıntı:
Puma da aynı turbo devreye girinceye kadar çok güçsüz ve sağır, aynı yokuşta hem 300 tdi disco hemde puma def 110 u denedim ard arda puma düşük devirlerde güçsüz kalıyordu, 300 tdi düşük devirde biraz daha iyi, yüksek devirde puma daha güçlü hissettiriyor.

Selamlar

Yavuz abi, Çözüm MT-82.... Bu arada, denediğin Puma'lı Defender Fishbulance değil mi? eğer oysa, adil bir karşılaştırma sayılmaz.

yunus bager' Alıntı:
Ford transit motoru bende burda öğrendim meğerse çok iyi bildiğim motormuş burda nedense ford motoru olduğu pek dillendirilmiyor ;)

Yunus, Bu motor çok konuşuldu. Orjinalinde Ford tarafından üretilmiş; güncel olarak Mekanik mazot pompalı 90, 100, 120 ve 130PS güçlerinde; ve TDCI Common Rail Elektronik Enjeksiyonlu 100, 140 (iki farklı 140 var, torkları kullanılan şanzıman nedeniyle değişik ayarlanmış) ve 200PS güçlerinde iki değişik türde satışa sunuluyor. Daha önceki yıllarda 115, 120, 125PS gibi değişik güç versiyonları da vardı. Ford'un Land Rover'a sahip olduğu yıllarda, sadece Defender'da kullanılmak üzere motorun Transitte o zamanlar 120PS 300Nm üreten TDCI versiyonu modifiye edilerek 122PS 359Nm olacak şekle getirilmiş. Bu motor LR'nin diğer modellerinde kullanılmadı.

TR'de Puma kullandığını bildiğim tüm arkadaşlarım 120PS 240Nm mekanik mazot pompalı versiyonunu kullanıyor. Bazı kişilerde de 130PS 320Nm versiyonunun olduğunu internetten öğrendim. eğer 120 ve 130 arasındaki farkları öğrenmek istersen, onları da detaylı açıklarım... eminim başka bir başlıkta bunları da anlatmışımdır.
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

discovery-V8' Alıntı:
evet transit motoru ama 120 ve 130 beygirlik olanları, aslında arkadaşların kullandığı motorlar puma değil çünkü gerçek pumada elektronik pompa var, Türkiyede puma denilende genelde mekanik pompa kullanılıyor, mekanik olması arazi şartlarında daha avantajlı ama daha gürültülü.

Selamlar
ben aslında rak rak rak diyecektimde ama Reha ve Engin abilerin tepkilerini çekmek istem :-X
aynı motorun 1.8 75hp mekanil pompa benim connect te var
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

discovery-V8' Alıntı:
evet transit motoru ama 120 ve 130 beygirlik olanları, aslında arkadaşların kullandığı motorlar puma değil çünkü gerçek pumada elektronik pompa var, Türkiyede puma denilende genelde mekanik pompa kullanılıyor, mekanik olması arazi şartlarında daha avantajlı ama daha gürültülü.

Selamlar

Mekanik olanın gürültülü olduğuna hem fikirim... ama emin ol, 300TDI'den daha az ses yapıyor.
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

edaghan' Alıntı:
Yavuz abi, Çözüm MT-82.... Bu arada, denediğin Puma'lı Defender Fishbulance değil mi? eğer oysa, adil bir karşılaştırma sayılmaz.

Yunus, Bu motor çok konuşuldu. Orjinalinde Ford tarafından üretilmiş; güncel olarak Mekanik mazot pompalı 90, 100, 120 ve 130PS güçlerinde; ve TDCI Common Rail Elektronik Enjeksiyonlu 100, 140 (iki farklı 140 var, torkları kullanılan şanzıman nedeniyle değişik ayarlanmış) ve 200PS güçlerinde iki değişik türde satışa sunuluyor. Daha önceki yıllarda 115, 120, 125PS gibi değişik güç versiyonları da vardı. Ford'un Land Rover'a sahip olduğu yıllarda, sadece Defender'da kullanılmak üzere motorun Transitte o zamanlar 120PS 300Nm üreten TDCI versiyonu modifiye edilerek 122PS 359Nm olacak şekle getirilmiş. Bu motor LR'nin diğer modellerinde kullanılmadı.

TR'de Puma kullandığını bildiğim tüm arkadaşlarım 120PS 240Nm mekanik mazot pompalı versiyonunu kullanıyor. Bazı kişilerde de 130PS 320Nm versiyonunun olduğunu internetten öğrendim. eğer 120 ve 130 arasındaki farkları öğrenmek istersen, onları da detaylı açıklarım... eminim başka bir başlıkta bunları da anlatmışımdır.

fishlander değil onu hakan la kullandık 100 metre gitmeden kendini attı aşağı bu ne böyle traktör gibi diye ;D ;D ;D ogün v8 de kararkıldık ;D ;D düz yolda 16,5 lt /100 km litre yaktığını öğrenince kararımız perçinlendi, Rehanın araç bendeyken , hüsemenin 300 Tdi discoda bendeydei denk geldiler aynı zamanda discoda hiç ses yoktu doğrusu, aynı motor defenderde de çok sesli değil , adil kabul edermisin bilmiyorum ama MKG nin aracı çok sessiz.

Selamlar
 



Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

Engin abi bu anlattıklarını daha önce yine senden ve Reha beyden okomuştum
bana şimdi söyleyin td 300 ve td5 den farkı ne
hee o zaman takabiliyorsan 200 hp ford motoru ozaman derimki heh şimdi puma oldu
ona bakarsan benim connect tede puma var rak rak rak
ama elektonik ateşleme 110 hp olanıda var tıkır tıkır :smiley:
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

discovery-V8' Alıntı:
fishlander değil onu hakan la kullandık 100 metre gitmeden kendini attı aşağı bu ne böyle traktör gibi diye ;D ;D ;D ogün v8 de kararkıldık ;D ;D düz yolda 16,5 lt /100 km litre yaktığını öğrenince kararımız perçinlendi, Rehanın araç bendeyken , hüsemenin 300 Tdi discoda bendeydei denk geldiler aynı zamanda discoda hiç ses yoktu doğrusu, aynı motor defenderde de çok sesli değil , adil kabul edermisin bilmiyorum ama MKG nin aracı çok sessiz.

Selamlar

MKG'nin arabası ile başka bir aracı karşılaştırmak hata olur zaten... ikinci araç direk solda sıfır kalır.
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

bende karşılaştırmayı Reha beyin puma ve MGK abinin td 300 ile yapmıştım
oyle gezilerde bön bön baktığımı kimse zannetmesin
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

yunus bager' Alıntı:
dizel araç yüksek devir sever ama düşük devirde v8 den çok çok daha iyidir
Walla benim bugüne kadar kullandığım turbo dizel defenderlar ve benim V8 'de ki tecrübem pek öyle değil. Turbo devreye girene kadar ki devirlerde motordan hiç performans alınmıyor. V8 de ise en alt devirlerde bile tork var. Tork eğrisi çok daha kararlı. Dizel de ayağını gazdan çektiğin anda deviri yükseltene kadar motor cansız isteksiz.

Turbo dizel'in bir diğer sıkıntısı turbo etkisinin daha yüksek olduğu 300tdi ve TD5 te turbo devreye girdiğinde yürüyen aksama birden binen yük sorun çıkarabiliyor. 300 tdi kullanan arkadaşımın dik tırmanışlar ve derin çamur geçişlerinde ön aksını bir yıl içinde 3 kez kestiğine şahit oldum bu yüzden. (birde şaftı brakmıştı ama o vakada motorun bir suçu yok :smiley:))

Aynı sorundan dolayı yine tırmanmalarda arabayı patinaja düşürmeden gazı dozlamak mümkün değil. Yani lastiklerin patinaja düşmeden arabanın tırmanabileceği bir devri bulmak zor.

Selamlar
Metin
 




Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

Td5 sınıf olarak bahsi geçen Puma'lardan çok farklı, zaten elektronik olarak yönetiliyor.
Otomatik şanzıman ile fena değil.. Ancak Chip gerçekten hayal gibi...Şaka gibi...

Ben yahu aslında bana aynı arabayı verip, chip yaptık diyecekler diye düşünürken, bambaşka bir araçla karşılaştım.
Duman atıyor doğrudur ama canlılık, tepki, ara hızlanma bariz biçimde değişiyor. Sanırım Td5'in sağır yapılmasının
sebebi, bu çevre regülasyonları, sonuçta katalitik konvertörsüz filan zamanının normlarını tutturuyor.

Çok yakında ,EGR iptali ile de perçinlerim.

Efendim arazide ağır kalmayı ise, Low Range diyorum. Neticede Niva vardı bende, o bile Low'u yedi mi...
Aslan olurdu aslan...( En çok özlediğim arabalarımdandır kendisii...Çok önereceğim bir araç )

Puma takılı bir Defender ise eninde sonunda benimde hayalim. Bakalım ne zaman kısmet olacak.

Değişken geometrili Turbo veya ikiz turbo filan ise bahsi geçen tepki gecikmesinin çaresi olamıyor malesef,
en üst seviye dizel binek araçlarda bile (süper sport arabalar bile dizel atık ;) bu lag az da olsa var....
Dizelin bir kusuru da olsun artık.

Bana kalsa 400 CDI derim zaten hem V8 hem dizel :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,705
Mesajlar
1,522,475
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

SON KONULAR



Geri
Üst