Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan canerland Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 364
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 112,335
Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

tricknick' Alıntı:
Walla benim bugüne kadar kullandığım turbo dizel defenderlar ve benim V8 'de ki tecrübem pek öyle değil. Turbo devreye girene kadar ki devirlerde motordan hiç performans alınmıyor. V8 de ise en alt devirlerde bile tork var. Tork eğrisi çok daha kararlı. Dizel de ayağını gazdan çektiğin anda deviri yükseltene kadar motor cansız isteksiz.

Turbo dizel'in bir diğer sıkıntısı turbo etkisinin daha yüksek olduğu 300tdi ve TD5 te turbo devreye girdiğinde yürüyen aksama birden binen yük sorun çıkarabiliyor. 300 tdi kullanan arkadaşımın dik tırmanışlar ve derin çamur geçişlerinde ön aksını bir yıl içinde 3 kez kestiğine şahit oldum bu yüzden. (birde şaftı brakmıştı ama o vakada motorun bir suçu yok :smiley:))

Aynı sorundan dolayı yine tırmanmalarda arabayı patinaja düşürmeden gazı dozlamak mümkün değil. Yani lastiklerin patinaja düşmeden arabanın tırmanabileceği bir devri bulmak zor.

Selamlar
Metin
Söylediklerinize tamamen tatılıyorum ama dizel kullanmak ayrıcalık ister benşimdi bir video gösteririm (göstermeyecem arkadaşa ayıp olur) puma motorlu defenderin 4-5 denemeyle geçemediği yeri defender düz dizel silik yaz lastikleriyle nasıl geçtiğini gösterirdim
sorun aracın güçünü kullanamamak
 

Etiketler
Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

yunus bager' Alıntı:
Engin abi bu anlattıklarını daha önce yine senden ve Reha beyden okomuştum
bana şimdi söyleyin td 300 ve td5 den farkı ne
hee o zaman takabiliyorsan 200 hp ford motoru ozaman derimki heh şimdi puma oldu
ona bakarsan benim connect tede puma var rak rak rak
ama elektonik ateşleme 110 hp olanıda var tıkır tıkır :smiley:

300TDI 111HP 265Nm veriyor, TD5 düz R380 ile 135HP 300Nm, otomatikle 320Nm veriyor. her ikisini de modifiye edebilirsin. ama TD5'in modifiyesi daha başarılı olur. her iki motor da 5 silindir ve 2500cc

Puma 2.402cc ve 4 silindir. 120'lik olanı 240Nm, 130 olanı 320Nm veriyor. Modifiyesi 300TDI ile benzer aşamalardan geçer. Eğer seçim şansın varsa, 130'luk takmak TD5'in orjinal haline eşdeğer bir gücü mekanik motorla yakalamak anlamına geliyor. Elektronik olsun, yine de kuvvetli olsun dersen, Puma'nın standart hali ile 3.2lt 5 silindir 200PS 470Nm veren motorunu takıp, chipleyebilirsin. ilk safha chiple 258HP 559Nm güce ulaşabilirsin... ama değer mi bilmiyorum. sonuçta elektronik.

Bu motorların asıl farkları fiyatları... 2.el 300TDI 8500 TL, 2. el TD5 11000 TL, 2. el 120'lik Puma 3500-4000 TL, 2. el 130'luk Puma 4250-5000 TL arası. 130'luk Puma'nın sıfırını 9000 TL'ye alabiliyorsun. 200'lük motorun fiyatı hakkında bilgim yok.

Motor değiştirmek durumunda kalsaydın ve önünde bu seçenekler olsaydı; hangisini seçerdin?
 



Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

discovery-V8' Alıntı:
evet transit motoru ama 120 ve 130 beygirlik olanları, aslında arkadaşların kullandığı motorlar puma değil çünkü gerçek pumada elektronik pompa var, Türkiyede puma denilende genelde mekanik pompa kullanılıyor, mekanik olması arazi şartlarında daha avantajlı ama daha gürültülü.

Selamlar

Selam Yavuz,
sanırım Pumanın düşük devir gücü konusunda yanılıyorsun, zira Puma motorun en büyük artısı düşük devir gücüdür. 2007 den itibaren elektronik pompa oldu.

discovery-V8' Alıntı:
evet transit motoru ama 120 ve 130 beygirlik olanları, aslında arkadaşların kullandığı motorlar puma değil çünkü gerçek pumada elektronik pompa var, Türkiyede puma denilende genelde mekanik pompa kullanılıyor, mekanik olması arazi şartlarında daha avantajlı ama daha gürültülü.

Selamlar

Bu konuda da sana katılmıyorum, zira Puma bir ailenin adı ve Ford Fiesta dan, Jaguar'a kadar kullanılmakta olan bir aile.

reha
 



Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

yunus bager' Alıntı:
Engin abi bu anlattıklarını daha önce yine senden ve Reha beyden okomuştum
bana şimdi söyleyin td 300 ve td5 den farkı ne
hee o zaman takabiliyorsan 200 hp ford motoru ozaman derimki heh şimdi puma oldu
ona bakarsan benim connect tede puma var rak rak rak
ama elektonik ateşleme 110 hp olanıda var tıkır tıkır :smiley:

farkı fiyatı ;D ;D ;D TD5 te normal şartlrda güçlü bir motor değil 300 tdi da , TD5 modifiye edilebiliyor, oldukça güçleniyor ama pahalı bir motor , hem ilk alış hem yedekparça olarak, 300tdi olduğu gibi bir motor, genelde sorunsuz basit bir motor bu yüzden seviliyor, parçalarıda uygun fiyatlı sayılır ama ilk alış maliyeti pumanın 2 katından fazla, yedek parçalarıda pumadan pahalı.

selamlar
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

discovery-V8' Alıntı:
farkı fiyatı ;D ;D ;D TD5 te normal şartlrda güçlü bir motor değil 300 tdi da , TD5 modifiye edilebiliyor, oldukça güçleniyor ama pahalı bir motor , hem ilk alış hem yedekparça olarak, 300tdi olduğu gibi bir motor, genelde sorunsuz basit bir motor bu yüzden seviliyor, parçalarıda uygun fiyatlı sayılır ama ilk alış maliyeti pumanın 2 katından fazla, yedek parçalarıda pumadan pahalı.

selamlar

Bir Land Rover motoruna "sorunsuz" diyebilen var ha! (duz dizel hariç) ... ilginç... reha
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

tricknick' Alıntı:
Walla benim bugüne kadar kullandığım turbo dizel defenderlar ve benim V8 'de ki tecrübem pek öyle değil. Turbo devreye girene kadar ki devirlerde motordan hiç performans alınmıyor. V8 de ise en alt devirlerde bile tork var. Tork eğrisi çok daha kararlı. Dizel de ayağını gazdan çektiğin anda deviri yükseltene kadar motor cansız isteksiz.

Turbo dizel'in bir diğer sıkıntısı turbo etkisinin daha yüksek olduğu 300tdi ve TD5 te turbo devreye girdiğinde yürüyen aksama birden binen yük sorun çıkarabiliyor. 300 tdi kullanan arkadaşımın dik tırmanışlar ve derin çamur geçişlerinde ön aksını bir yıl içinde 3 kez kestiğine şahit oldum bu yüzden. (birde şaftı brakmıştı ama o vakada motorun bir suçu yok :smiley:))

Aynı sorundan dolayı yine tırmanmalarda arabayı patinaja düşürmeden gazı dozlamak mümkün değil. Yani lastiklerin patinaja düşmeden arabanın tırmanabileceği bir devri bulmak zor.

Selamlar
Metin

Rehacım bunu iyice oku , anlatmak istediğimi metin özetlemiş, turbo devreye girene kadar ölü gibi, yani motorun tüm devri 4000 zaten bunun yarısında turbo ancak doldurmaya başlıyor.

300 tdi için sorunlu motor diyeni ben duymadım henüz. Umutun aracı gibi akvaryum hortumundan geri dönüş yaptırırsanız tabi sorun çıkarır. ;D ;D

ama anlamsız şekilde pahalı bir motor. Eğer pumayla aynı fiyatlarda olsaydı emin ol kimse pumayla uğraşmazdı.

selamlar
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

LR motorlorarı sorunsuzdur
LR araçlarında hiç sorun yoktur

sorun LR kullanan kişilerdedir...

eğer aynı kişye ait bir (1) den fazla LR araç var ise sorun 3 ile çarpılır
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

discovery-V8' Alıntı:
Rehacım bunu iyice oku , anlatmak istediğimi metin özetlemiş, turbo devreye girene kadar ölü gibi, yani motorun tüm devri 4000 zaten bunun yarısında turbo ancak doldurmaya başlıyor.

300 tdi için sorunlu motor diyeni ben duymadım henüz. Umutun aracı gibi akvaryum hortumundan geri dönüş yaptırırsanız tabi sorun çıkarır. ;D ;D

ama anlamsız şekilde pahalı bir motor. Eğer pumayla aynı fiyatlarda olsaydı emin ol kimse pumayla uğraşmazdı.

selamlar

Selamlar
ben de 3 senedir Puma kullanan ve Puma ya karar vermeden önce bir süre 300Tdi kullanmış bir sürücü olarak "Bu doğru DEĞİL" diyorum. Hele hele Turbo "lag" bu makinada asla fark edilmez.

300Tdi'in tamircilerin gözdesi olduğunu ama Puma'ların da tamirciler tarafından neden pek sevilmediği konudsunu biraz araştırmak yeterlidir. reha

Not: Land Rover'in motor işini beceremediği hep konuşulur zaten
 



Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

discovery-V8' Alıntı:
Rehacım bunu iyice oku , anlatmak istediğimi metin özetlemiş, turbo devreye girene kadar ölü gibi, yani motorun tüm devri 4000 zaten bunun yarısında turbo ancak doldurmaya başlıyor.

300 tdi için sorunlu motor diyeni ben duymadım henüz. Umutun aracı gibi akvaryum hortumundan geri dönüş yaptırırsanız tabi sorun çıkarır. ;D ;D

ama anlamsız şekilde pahalı bir motor. Eğer pumayla aynı fiyatlarda olsaydı emin ol kimse pumayla uğraşmazdı.

selamlar
Bir motor 150.000 kmyi görmüyorsa bu motor sorunsuz mudur şimdi?????? Hatta rektifiye yapılınca iflah olmuyorsa. Orjinal takılan plastik tapalar cortlayıp su püskürünce tornacıda pirinçten yapılmış tapa koymak gerekiyorsa? Massey Fergusondan daha çok duman çıkarıyorsa ve tüketimi fazla ise???
Bence düz dizel LR motoru 10 kata daha iyi ve sorunsuz ondan....
 


Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

reha' Alıntı:
Selamlar
ben de 3 senedir Puma kullanan ve Puma ya karar vermeden önce bir süre 300Tdi kullanmış bir sürücü olarak "Bu doğru DEĞİL" diyorum. Hele hele Turbo "lag" bu makinada asla fark edilmez.

300Tdi'in tamircilerin gözdesi olduğunu ama Puma'ların da tamirciler tarafından neden pek sevilmediği konudsunu biraz araştırmak yeterlidir. reha

Not: Land Rover'in motor işini beceremediği hep konuşulur zaten

Bende tarafsız bakamıyorsun diyorum ;D ;D

Benim dizelle işim olmaz o yüzden ne gördüysem objektif olarak yazdım. Merak eden niyeti olan dener kendi görür, turbo lag olmamasının imkanı yok, VGT kullanmadıkça bunu kimse söyleyemez, bunun haricindeki tüm turbolarda lag vardır. Sen alışmış olabilirsin ama V8 den inip ona bindiğinde
fark bariz şekilde ortaya çıkıyor. kıyaslama yapacaksan ikisini ard arda kullanman gerekir.

Selamlar
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

umutcelikel' Alıntı:
Bir motor 150.000 kmyi görmüyorsa bu motor sorunsuz mudur şimdi?????? Hatta rektifiye yapılınca iflah olmuyorsa. Orjinal takılan plastik tapalar cortlayıp su püskürünce tornacıda pirinçten yapılmış tapa koymak gerekiyorsa? Massey Fergusondan daha çok duman çıkarıyorsa ve tüketimi fazla ise???
Bence düz dizel LR motoru 10 kata daha iyi ve sorunsuz ondan....

....sip 300 tdi başka orjinali başka sende söyletme şimdi ;D ;D
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

ndoganci' Alıntı:
LR motorlorarı sorunsuzdur
LR araçlarında hiç sorun yoktur

sorun LR kullanan kişilerdedir...

eğer aynı kişye ait bir (1) den fazla LR araç var ise sorun 3 ile çarpılır

Sana katılıyorum kardeşim ;D ;D ;D benim sorun katsayısı kaç şimdi 4X3 = 12 mi ? ;D ;D ;D
 



Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

discovery-V8' Alıntı:
....sip 300 tdi başka orjinali başka sende söyletme şimdi ;D ;D
abicim orjinal motor 150.000 den sonra rektifiye gerektiriyor ve kesinlikle eski performansına kavuşmuyor bu motorda...daha ne diyim? internete bak, bir tane 150.000 i devirmiş 300tdi disco 1 var mı? hepsi rektifiye görmüş...
sorunsuz motor 1.000.000 mil yapan, triger kayışı veya zinciri olmayan 3B toyota motorudur...performansı 2.5 LR düz dizelden hallicedir ama olsun ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,822
Mesajlar
1,523,933
Kayıtlı Üye Sayımız
166,617
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst