Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan canerland Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 364
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 112,322
Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

Cumartesi Erol abiyi gördüm (Defender Erol) çekmiş sıfır bir 2010 Defender Crew cap , aksesuar taktırıyordu.Allah nazardan saklasın çok güzel bir araba ,kaputu kaldırıp baktım Ford Duratorg bütün heybetiyle kendini belli ediyordu . Araç yurt dışı üretilmiş sanırım Almanyadan ithal edilmiş. Erol abiye soramadım şanzumanı nedir diye . Bu araçlarda puma motora hangi şanzumanı ve nasıl takıyor fabrikası ? Bu çok önemli bir konu çünki fabrika attığına göre orijinal parçaları vardır ,motor atarken uydur kaydır yapmayız . Ben şanzumandan da memnun değilim , vites küçültmelerde özellikle 2 den 1 e alırken epey zahmet veriyor , şaftta sandığım boşluk şanzumanda var .Değiştireceksem motor ve şanzumanı beraber değiştireceğim.
 

Etiketler
Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

ndogru' Alıntı:
Cumartesi Erol abiyi gördüm (Defender Erol) çekmiş sıfır bir 2010 Defender Crew cap , aksesuar taktırıyordu.Allah nazardan saklasın çok güzel bir araba ,kaputu kaldırıp baktım Ford Duratorg bütün heybetiyle kendini belli ediyordu . Araç yurt dışı üretilmiş sanırım Almanyadan ithal edilmiş. Erol abiye soramadım şanzumanı nedir diye . Bu araçlarda puma motora hangi şanzumanı ve nasıl takıyor fabrikası ? Bu çok önemli bir konu çünki fabrika attığına göre orijinal parçaları vardır ,motor atarken uydur kaydır yapmayız . Ben şanzumandan da memnun değilim , vites küçültmelerde özellikle 2 den 1 e alırken epey zahmet veriyor , şaftta sandığım boşluk şanzumanda var .Değiştireceksem motor ve şanzumanı beraber değiştireceğim.
6 ileri Ford şanzımanı var. Sanırım Transit şanzımanının hafif oynanmışı.
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

Çok pardon , evet MT-82 şanzuman ve "tra500060 hausing " diye bir parça ile akuple edilen şanzuman bu imiş , bu konuyu
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=38041.20;topicseen
de tartışmıştık
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

selam arkadaşlar 130 puma motor comonrail motorumu takılıyor. arazide tdi300 gibi olabilirmi? izmirde yaptırabilirmiyim
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

camia mekanik ponpalı (v 184 ) olan tipini tercih ediyor comnrail matorlar beyinli yani electronik motorlar arazide çamurda suda arıza yapıyorlar bu arızalardan kaçınmak için euro 4 mekanik ponpalı tipini tercih ediliyor
 



Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

DEFENDER65' Alıntı:
selam arkadaşlar 130 puma motor comonrail motorumu takılıyor. arazide tdi300 gibi olabilirmi? izmirde yaptırabilirmiyim


130 puma motor 300 tdi ile kesinlikle kıyaslanamaz güç ve tork açısından. Yalnız comonrail olması çok düşünüdürücü...
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

120 'lik commonrail motorlu bir transit kullandım, v184 motora beş fark çeker.Eğer problemsiz çalışırsa 200 lük olan defenderin kesin ayağını yerden keser. ;D ;D ;D
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

yavuz-çelikel' Alıntı:
120 'lik commonrail motorlu bir transit kullandım, v184 motora beş fark çeker.Eğer problemsiz çalışırsa 200 lük olan defenderin kesin ayağını yerden keser. ;D ;D ;D

abi orjinal ebat lastikle kafa kafaya gidiyor transitle defender... Hava soğudukça arabanın gidişi değişiyor. radyatörü geri çekip intercoolerı en öne almayı planlıyorum bu aralar :smiley:
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

öyle gidiyordur muhakkak. Ben commonrail ile v184 arasındaki farkı vurgulamak istemiştim.
 




Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

yavuz-çelikel' Alıntı:
öyle gidiyordur muhakkak. Ben commonrail ile v184 arasındaki farkı vurgulamak istemiştim.

pek fark yok bence aslında bu işin benceside yok herşey matematik ve fizik işi kısaca

pshesab.png


yani arada pek fark yok fabrika verileri esas alınacak olursa
common rail motorlar elektronik motorlar olup programlamayla güç azaltma güç arttırma gibi seçenekleri olan kısaca bir işletim programı ile çaılışan motorlar yine bu işletim sistemiyle yakıt hava karışımını sağlayarak programın ölçüleri içinde ençok verim alacak şekilde çalışması düşünülmüş bir motor tipi
çok yakından bildiğimi düşünüyorum bu ikiz kardeş olan motorları her 2 motorda ana yapı birebir aynı olmakla birlikte commonrail motorda yakıt hava karışımı ve bunun motora ulaşması electronik ortamda işletimsistemi ile gercekleşirken
mekanik ponpalı olanda ise bu karışım mekanik bir ponpa sistemiyle olmaktadır
bizler defendere otomatik kapı kilidi taktıracagını veya cam motoru taktıtrmayı düşünen arkadaşlara offroad ve elektronik bir arada olmaz herşey mekanik olacak diye bastırıken commonrail motoru tavsiye etmek kendi deneyimimiz ve ön görümüzle çelişmek olmazmı
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

birde tdi 300 ün motor verilerini ele alırsak yukarıda onu unuttuğumun farkına vardım

tdi 300 110 ps ve 300nm/t kısaca 33000 gibi bir deyer cıkıyor ki buda puma motor verilerini göre % 24 daha az iş demek oluyor. bu deyerleri fabrika verileri esas alınarak ortaya koydum sanırım bu 3 motor hakkındaki tartışmalara bir son verir.
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,817
Mesajlar
1,523,902
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
ALISH

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst