Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan canerland Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 364
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 112,322

Etiketler
Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

td5 parçası sizi duygusal ;D ;D ;D olarak rahatsız etmeyecekse tabiki td5.
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

hasan kola' Alıntı:
bi land ustası olarak tabiki puma 14 adet defendere taktım super en önemlisi hararete dayanıklı motor

Hasan usta hoşgeldin...... Ne o defendere taktım filan bak kelimeler tehlikeli.. ;D ;D
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

iyi günler arkadaslar ben bir şey sormak istiyorum bir adet 1964 land kısa şse var ve adam bunu üstüne 2000 MODEL PERKİNS TURBO DİZEL MOTOR , İNTERCOOLER .taktırmıs ve ruhsata işli bu motor nasıl bir makina tavsiye edermisiniz bu arac alınırmı yazarsanız cok sevinirim tşkr..
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

Araca bişey demek zor görmek gerekir ama 2000cc perkink motor Türkiyede çok nadir görünün bir motordur parça sıkıntısı vardır tabi aynı motordan bahsediyorsak
 



Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

Çok pardon 2000 model demişsiniz bu moyor eski motora nazaran çok daha ağır olduğundan ön makaslara çok yük biner
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

iyi akşamlar 1992 model benzinli aracıma dizel motor takmak için ituya sordum aracımın 1995 modelden aşagı oldugu için dizel lr motorlarını takabilecegimi ama fort motoru takamayacagımı söylediler. Bu puma motor fort motorumu onay alırken puma motormu yazılıyor çıkma transit motorunun adı nedir? fort motoru takamazsın diyor.
teşekkür ederim
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

Kanatoğluna gecikmiş bir cevap , Reha beye iki soru ?
Forumda defalarca anlatıldığı için üstadlar cevap vermekten yoruldu , puma motor . Ford Transit lerde 2001 den sonra kullanılan Duratorg V 184 motordur , kullanılan pompa turbo vs ye göre 100 - 130 hp arası güç üretir ki ( burda bir detayı Reha beye soracağız yine) Otokar ve sanırım diğer defender üreticileri 2007 den itibaren bu v184 motoru defendere takıyorlar ismi de puma oluyor. Fabrika taktığı için motor değişen arkadaşlar Dizel/dizel fabrikadan tip-onay belgesi veya otokar servisinden uygunluk belgesi alarak makine mühendisine ibraz edebilir bu motoru atabilirler ancak , konu motor atmadan önce bu detaylarla birlikte mühendisle görüşülmeli ...
Reha bey ; iki adet sıfır puma gördüm nette ve aynı firmanın sayfasında ikisi de sadece motor , pompa - enjektör vs yok , birisi 100 beygir diyo 3900 tl , diğeri 130 beygir diyo 4500 tl , eğer beygir gücünü bu motorlarda kullanılacak olan ekipman belirleyecekse çıplak motorlar arası bu fark niye ?

Puma.jpg
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

ndogru' Alıntı:
Kanatoğluna gecikmiş bir cevap , Reha beye iki soru ?
Forumda defalarca anlatıldığı için üstadlar cevap vermekten yoruldu , puma motor . Ford Transit lerde 2001 den sonra kullanılan Duratorg V 184 motordur , kullanılan pompa turbo vs ye göre 100 - 130 hp arası güç üretir ki ( burda bir detayı Reha beye soracağız yine) Otokar ve sanırım diğer defender üreticileri 2007 den itibaren bu v184 motoru defendere takıyorlar ismi de puma oluyor. Fabrika taktığı için motor değişen arkadaşlar Dizel/dizel fabrikadan tip-onay belgesi veya otokar servisinden uygunluk belgesi alarak makine mühendisine ibraz edebilir bu motoru atabilirler ancak , konu motor atmadan önce bu detaylarla birlikte mühendisle görüşülmeli ...
Reha bey ; iki adet sıfır puma gördüm nette ve aynı firmanın sayfasında ikisi de sadece motor , pompa - enjektör vs yok , birisi 100 beygir diyo 3900 tl , diğeri 130 beygir diyo 4500 tl , eğer beygir gücünü bu motorlarda kullanılacak olan ekipman belirleyecekse çıplak motorlar arası bu fark niye ?

Asıl para eden malzemeler motorun üzerinde olmayan malzemeler zaten. Bu fiyatı en az 2 ile çarpabilirsiniz.
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

Pistonlar, el bombasi, zincir, kizaklar, eksoz manifoldu, yataklar farkli. Ekstralarda da enjektorler, turbo, pompa vs farkli. Kolay gelsin.
 



Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

Engin bey afedersin bu konuyu çok uzattık ama en önemli noktasını irdelemedik . Peki biz motorun kaç beygir olduğunu nasıl anlarız , malum satıcılara güven yok ! silindir çapı mı , faturasında yazmak zorunda mı ? bu 100-110-120-130 sanırım 4 versiyonu birbirinden nasıl ayırt edebiliriz ?
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

Engin kardes
yanılıyor isem duzelt, en bariz farkı (tabii oynamadılar ise) Turbo buyuklugu. Digerleri motor icinde oldugu icin ayırt etmek zor olabilir.

Nevzat bey,
farklı noktalarını tartıştıktan sonra, "bence" konu uzamış olmuyor.. açık kalan noktalar da konuşuluyor..
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

reha' Alıntı:
Engin kardes
yanılıyor isem duzelt, en bariz farkı (tabii oynamadılar ise) Turbo buyuklugu. Digerleri motor icinde oldugu icin ayırt etmek zor olabilir.

Reha abi,

"Sandık motorları nasıl ayırırız?" sorusuna cevap vermiştim. Normal motorda tabii ki, en bariz ayrım turboya bakarak belli oluyor.

ndogru' Alıntı:
Engin bey afedersin bu konuyu çok uzattık ama en önemli noktasını irdelemedik . Peki biz motorun kaç beygir olduğunu nasıl anlarız , malum satıcılara güven yok ! silindir çapı mı , faturasında yazmak zorunda mı ? bu 100-110-120-130 sanırım 4 versiyonu birbirinden nasıl ayırt edebiliriz ?

100'lük diğerlerinden farklı. 110PS Puma yok. 90, 100, 120 ve 130PS'lik "mekanik" mazot pompalı Puma var. Elektronikler farklı güçlerde. 120 ile 130'u turbosuna bakarak ve de enjektör numaralarından anlayabilirsiniz. 130'luğun eksoz manifold çıkışının tamamı turboya girer. 120'likte iki silindir turboya, iki silindir eksoza çıkış verir. Ruhsatta motor gücü KW olarak yazar. 120PS'lik motorda 89kW, 130PS'lik motorda 99kW yazar. bu motorların dördü de 2402cc, silindir çapları aynı. piston kafalarındaki boşluk farklıdır, açmadan göremezsiniz.

kolay gelsin.
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

Evet biliyorum mekanik pompa çok daha iyi seçenek arazide :D

Buna rağmen sormak istiyorum;

Piyasada 2500 cc 130-170 beygir aralığında bir sürü yeni nesil pickup var.(comon rail motorlu) Belkide güçlü motor, çok iyi olmayan yol tutuş (2 çeker , ıslak asfalt, yüksek tork,viraj kombinasyonu) sonucunda yapılan kazalar nedeni ile çok fazla çıkma motor da var bu arçlardan kaynaklı.

Orjinalde 4*4 için üretilmiş olan (yağlama özellikleri daha iyidir belki ,eğimli koşullarda) bu motorlar defender a daha uygun fiyatlı bulunur ise konulamaz mı?
örneğin ranger ın 143 beygir 330 Nm torklu motoru, yada isuzu yada nissan pickup ın motorları gibi.

teşekkürler.
Gökhan
 

Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

2900 cc transit motoru var bir de. Defender a takılmış örnekleri var. Bu iyi bir seçenek mi dir?
Selamlar.
Gökhan
 



Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?

Bahsettiginiz motor arkası çift teker olan balta burun transitlerden çıkmadır en yenisi 20 25 yıllıktır kelebek diyede biliniyor bazı bölgelerde,
parça bulununurlugu performans ve yakıt konularını iyi degerlendirin derim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,817
Mesajlar
1,523,902
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
ALISH

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst