Ynt: Orijinal 110 TDI Motoru mu Yoksa Puma Motor mu?
ercan bey
derhal dilimin döndüğünce anlatayım
bütün bu bahsi geçen motorlar dizel yakıt kullanırlar, güçleri ve yakıt tüketimleri birbirine yakındır, yeni teknolojiye sahip olanlar ( td5, tgv, puma) doğal olarak 200 ve 300 tdi motorlara kıyasen - göreceli olarak - daha iyidir.
bu genel saptamadan sonra turbo beslemeli dizel motorların alım maliyeti, tamir, bakım, yedek parça gibi konularda da aynı şekilde sıralandığını söylemek, yani yeni teknolojiye sahip olanlarının eskilerine göre daha fazla maliyetli olduğunu söylemek yanlış olmaz...
dizel motorlar alçak devirlerde benzinli atmosferik motorlara kıyasla göreceli olarak daha yüksek tork elde ettiklerinden ve kullanıldıkları ülkelerdeki yakıt fiyatlarına ve vergilendirmeye bağlı olarak bir kısım insanlar tarafından öncelikli olarak tercih edilmektedir...
son yıllarda yaygınlaşan ve teknolojisi ilerleyen LPG sistemleri sayesinde dizel ve benzin/lpg kullanan araçların yakıt maliyetleri birbirine çok yaklaşmıştır...
şu anda bizim gibi ülkelerde yüksek hacimli motorlara sahip araçlardan alınan vergilerin diğer araçlara göre çok yüksek olması bu araçları kullanan kişilerin tercihlerini etkilemektedir.
gene ülkemiz mevzuatı gereği benzinli motor takılarak üretilmiş bir araca daha sonra motor değişikliği yapmak belli kısıtlamalar ile mümkün olduğundan, bir şekilde motor değiştirmek isteyen insanlar zorluk çekmektedir
son olarak yukarıda bahsettiğim bütün dizel motorlar "traktör" gibi çalışmakta ve kulağa bir V8 motorun çıkardığı ses gibi hitap etmemektedir...
naci