Off Roadçu Duster

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mountaineer16 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3,162
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 279,831
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Off Roadçu Duster

tyt.fan' Alıntı:
ayrı bir devir düşürücü dişli kutusu yok.nissan mühendislerinin bir hokus pokusu ile vitesle 0.50 1 2 3 4 5 6 r olarak yapılmış.tek bir şanzuman içinde yapılmış.arazi şanzumanı gerektiğinde by pass edebildiğiniz bir redüktördür.bu mantık asansör sisteminde matkapta araçlardaki vinçte kullanılır.aslında temel prensipte vinç bildiğimiz marş motoru gibidir.ama rotor başı bir dişli kutusuna girer.motordan çıkan örneğin 100 devri çapı daha büyük olan bir dişliye iletir.100 kere dönen rotor başı bu çarkı tam bir tur yaptırmak için 1000 tur döner.ana çark 1 devir yapar.
Murat Bey 4L sistemindeki devir hızını da bir anlatırmısınız ;)
 

Etiketler
Ynt: Off Roadçu Duster

ümiterkan' Alıntı:
Murat Bey 4L sistemindeki devir hızını da bir anlatırmısınız ;)




siz dusterla kayışdağı rampasına geldiğinizde size ve duster ınıza 2005 model bir jimny yada 1995 model bir samurai uygulamalı anlatır.altlarıda dusterdan nispeten yüksektir.biraz zahmet eder benim 40 milyarlık duster ımda olmayıp bunda olan ne diye bakar görürsünüz
 

Ynt: Off Roadçu Duster

murat bey hayal gücünüz bayağı bir kuvvetli... şiir tadındada yazmışsınız,
duster tepeye çıktığındada böyle bir şiir patlatırsınız artık....
 

Ynt: Off Roadçu Duster

AL1820' Alıntı:
murat bey hayal gücünüz bayağı bir kuvvetli... şiir tadındada yazmışsınız,
duster tepeye çıktığındada böyle bir şiir patlatırsınız artık....


bu işi halletmek 6 cı vites dişlisini ters çevirmek kadar kolay olsaydı,dahi alman mühendisler ünimoga arazi şanzumanı + karınca şansuman +portal aks +tek tek tekerlekleri kilitleyebilme için bir duster yapabilecek malzemeyi heba etmez 1 2 3 .. 7 bide L koyarlardı.zaten 1ci vitesi korkunç yavaş. 7 ci vitesin tersi ni koyar işi çözerlerdi.ama yüzde 40 eğim çıkarmıydı bilemem.tren katarı çekebiliyo ağır devir kutusu sayesinde .duster nostaljik tramvayı çeker sanırım ancak
 

Ynt: Off Roadçu Duster

Murat Bey Otomatik Vites 1.3 motor Terios'un ve X-trail'in o rampaya çıkışını nasıl yorumluyorusunuz? Merak ediyorum, ciddi soruyorum :smiley:
 



Ynt: Off Roadçu Duster

ümit bey biz burda bayağı bir arkadaş olduk, siz istanbula geldiğinizde
mutlaka gidip bir parkura bakalım çıkmasanızda bakmış, tanışmış oluruz.
 

Ynt: Off Roadçu Duster

murat bey anlattıklarınızdan ve verilerden duster inde yeterince gücü
olduğuna inandım. tek sorun altının alçak olması...
birde aktarma organlarıının denenmediği için arazide ne yapacağı.
 

Ynt: Off Roadçu Duster

ümiterkan' Alıntı:
Murat Bey Otomatik Vites 1.3 motor Terios'un ve X-trail'in o rampaya çıkışını nasıl yorumluyorusunuz? Merak ediyorum, ciddi soruyorum :smiley:
sadece discovery de 5 ci viteste izledim hiç bi fikrim yok.rampa derken serçede fulyadan ortaklar caddesine tırmanıyo sadece eğim için değilki ağır devir.aracın tutunma zorluğu çektiği yada kum gibi batma oturma riski olan yerlerde lastiği minimum turda çevirerek ve lastik değişikliği ile lastik dişlerinin tutunmasını sağlamak işlevide var.u tube da touareg boieng 737 sürüklüyor bir video var.orda lastikler patinaja kalkmasın diye 600 nm torka rağmen lastik havaları indiriliyo tutunma maksatlı.tek başına ne tork ne ağır devir ekipman işi bu bence.izledinizmi bilmiyorum eskiden safari rallisi vardı.wrc afrika ayağı.toyota celica 100 110 km basıyodu çamur düzlüklerde .araçlar yükseltilmiş snorkel modifiyeli çamur lastikliydi. ama sürat i kesmek zorunda kaldığında apışıyolardı.
 

Ynt: Off Roadçu Duster

tyt.fan' Alıntı:
nissan mühendislerinin bir hokus pokusu ....


Teknik bilgi verenlere teşekkür.

Merak ettim arkadaş, bu nissancıların hokus pokusu hangilerinde var? Nissanda da var mı? Yoksa sadece Duster'a mı takmışlar? (Sadece merak ettim)

Ben bir sürü dağ bayır gezdim, şimdi hokus pokusla mı gezmiş oldum?
 

Ynt: Off Roadçu Duster

AL1820' Alıntı:
murat bey anlattıklarınızdan ve verilerden duster inde yeterince gücü
olduğuna inandım. tek sorun altının alçak olması...
birde aktarma organlarıının denenmediği için arazide ne yapacağı.

Ali bey, zaten hiç kimse, ağır/kırıcı arzi koşullarında, Duster'ın diğer araçlarla (dif.kilitli, mesala G, suzuki vs.) aynı dayanıklılıkta olduğunu söylemiyor. Onların mekanikleri daha farklı. Sözü edilen rapmayı çamurlu havada her babayiğit aracın çıkamayacağını söylemek için denemeye bile gerek yok.
 



Ynt: Off Roadçu Duster

o rampayı ağır yağmurda ben kimsenin çıkabileceğini sanmıyorum.
 

Ynt: Off Roadçu Duster

olguncandan' Alıntı:
Teknik bilgi verenlere teşekkür.

Merak ettim arkadaş, bu nissancıların hokus pokusu hangilerinde var? Nissanda da var mı? Yoksa sadece Duster'a mı takmışlar? (Sadece merak ettim)

Ben bir sürü dağ bayır gezdim, şimdi hokus pokusla mı gezmiş oldum


deniz seviyesinden yukarı çıktığınız yerleri dağ bayır sayıyorsanız,stablize yangın yolu vs sevindirik olmayın.nissan kardeşi duster şanzumanına bir L vitesi koyduysa,skystara navaraya bir ağır devir redüktörü koyuyorsa,renault 4x4 kamyon pickup larına redüctör koyuyorsa bence duster a koymama sebepleri duster haddini bilsin mümkün olduğunca yere bassın maksatlıdır.yoksa dünyanın en iyi 4x4 lerini üreten firmalardan biri olan nissan renault grubu duster a da bir arazi şanzumanı koyardı.gerekeceğini düşünse.biz milletçe bu hatayı yaparız.kontrol kalemiyle vida sıkarız.ağzı dönüverir.o bir tornavida değildir çünki.sadece enerji varmı bakılsın diye prop tur.çok zorlamazsanız vida çevirir.zorlarsanız ağzı döner.bence duster ı fazla zorlamayın
 

Ynt: Off Roadçu Duster

kimse vida sıkalım, kaya geçelim evereste tırmanalım demiyor...
sadece kayışdağına çıkılıyor.
 

Ynt: Off Roadçu Duster

AL1820' Alıntı:
kimse vida sıkalım, kaya geçelim evereste tırmanalım demiyor...
sadece kayışdağına çıkılıyor.
ı
o zaman mesele basit sülfirik asit.alacak bir duster sahibi aracını.bir eğim mesela kayışdağı yapıcaz.bide soft road avcıların reno kartalla girdiği bir iki makta yolu.birde su geçişi.utandıracak duster beni.belgrad ormanında pikniğe gidip meşeler arasında dolanıp dağ bayır gezdim demece yok.bazen parkur ararken giriyoruz bentlerde bir patikaya.toprak düz yol.iki üç su geçişi çok derin olmayan.ulan iyi gezdik derken bir bakıyoruz karşıdan bir ww cady geliyo.aşıklar sakin bir yer araken bentleri turlamış.bu tür yerlere dağ bayır demiyoruz.diyenede gülümsüyoruz
 

Ynt: Off Roadçu Duster

Arkadaşlar Duster'ın altı alçaktır diye tutturdunuz , okumuyorsunuz abiler :D http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=73261.0

Murat Bey'e buradan selam gönderiyorum, önceki aracımın 2006 Model Suzuki Jimny ve Lada Niva olduğunu hatırlatırım. Murat Bey anlamıştır ;)
 



Ynt: Off Roadçu Duster

Baştan sona okudum, kısa ve öz geçeceğim . xxxx 4x4 ü alırsın bir xxxx 4x4 parası masraf edersin unimogun geçtiği yerden geçer. Mesele araba değil , mesele donanım. Boş donanımlı modeli 40 bin tl , ve alınınınca bir 15 bin tl de full offroad donanımı eklenmeli ki birşeye benzesin. Sonuç olarak 55-60 bin tl gibi bir bütçeyle bizim ülkemizde kimse Duster alıp offroad yapmaz , parası boldur rahat batar onu bilemem. Ama Duster standart hali ile asfalt yolu olan fakat kardan dolayı zor geçit veren Uludağ , Kartalkaya vs gibi kayak merkezlerine binek araçların çıkamadığı yerlere çıkabilir. Veya Doğu anadoluda devamlı kar altındaki şehirlerde şehir içi kullanımda iyi olur. Bir takım AT lastik almak şart tabiki.Offroad şartlarında çabuk dökülmeye başlar bunuda fazla uzatmak istemiyorum çok detaya girmeyelim.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,810
Mesajlar
1,523,949
Kayıtlı Üye Sayımız
166,618
Kaydolan Son Üyemiz
Torrus2562

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst