Off Roadçu Duster

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mountaineer16 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3,162
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 279,831
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Etiketler

Ynt: Off Roadçu Duster

Ağır devir diye bişey yok. Şöyle izah edeyim 6 vites yeni arabalarda 6. vites ekonomi için konuluyor. Duster da tam tersi 6 vites yapıp 1. vitesi çok düşük devirli yapmış.Bahsedilen 1. vites hızları ise 1000 devir / dk. da gittiği hızdır, gaza basarsanız daha yüksek hızlara çıkar...
 

Ynt: Off Roadçu Duster

Ali Bey,

Yazdıklarımla, sanıyorum motor devri ile tekerleklerin devri kavramları birbirine karıştı.

Motor devrini biliyoruz.

Burada bahsedilen, tekerleklere aktarılan dönme hızı. Sayın fbmy'nin açıkladığı (ve ümiterkan'ın) hız, Motor belli bir devirdeyken tekerleklere km/s olarak aktarılan dönme hızı. Yani anladığın üzere, araba yavaş yavaş gidiyor.

4WD'de, motor devrini ne kadar yükseltirseniz yükseltin, hız da ona paralel artmıyor, daha az artıyor.. (Diyelim ki 4WD 2000 devirde kullanıyorsunuz, hız ne kadara çıkar, doğrusu ölçmedim) Fakat örneğin motor devri 1000 de iken, 4WD ile çok yavaş gidiyorsunuz, ama çok güçlü oluyor araba. 1000 motor devri ile mesela normal bir oto ile gitmeye kalkın, motor bayılır.

Teknik dilim çok iyi olmadığı için vatandaş diliyle anlatmaya çalıştı; yanlışları varsa arkadaşlar düzeltsin.
 

Ynt: Off Roadçu Duster

dusterin 1. vites dişli oranını bilen varmı.

Arazi araçlarında en ağır devir ise defenderlarda var biliyorum.
1. vites 5.13 lerde filandı galiba tam bilmiyorum.
low dişlisi ise 3.1 di galiba.

birde 5.79 kmh hızı kaç devirde yapıyor.

Videoları izledimde orayı çamurken büyük motorlu arabalar haricinde hiç biri çıkamaz. küçük motorlular ya conta yakar yada baskıyı yer.
 



Ynt: Off Roadçu Duster

selamlar sonuç olarak hafif off road koşullarında ideal.... Donanımlı araçlarla karşılaştırmak bence anlamsız... Yani kavuçuk tabanlı ayakkabıyla kaymazsınız, vibram tabanlı botunuz varsa fazlasını yaparsınız :smiley: gayet açık... ikinci olarakta botla koşmak yorucudur ama hafif ayakkabıyla dafa az yorulursunuz... Duster asvalt/stabilize yolda gitsin bence :smiley: Ben fazla yakıt yakmayada razıyım varsın abs vsr bilmem nem olmasın... Allah Renault ve türevi aracı olanlara yardım etsin zira servisi çok sever mesela göğüslerinden gıcırtı gelmeye başlamıştır... başlamadıysa bile önümüzdeki yaz sonu belirtileri başlar saygılar...
Sahibi olduğumuz araçların Artı ve Eksileri ile yettiğini düşünüyorsak mesele yoktur herkes kendi yolunda gider:smiley:
 

Ynt: Off Roadçu Duster

fbmy' Alıntı:
Ağır devir diye bişey yok. Şöyle izah edeyim 6 vites yeni arabalarda 6. vites ekonomi için konuluyor. Duster da tam tersi 6 vites yapıp 1. vitesi çok düşük devirli yapmış.Bahsedilen 1. vites hızları ise 1000 devir / dk. da gittiği hızdır, gaza basarsanız daha yüksek hızlara çıkar...
[/quote


sanırım motorun devri devir saatinde okuduğunuz,şanzumana iletilen tur adedi,şanzuman çıkışı diferansiyele aktarılan devir bir şekilde 1500 2000 arası stabil tutulup tekere aktarılan güc mümkünce yüksek tutulmuş.ama ben bunun arazi şanzumanındaki low kadar etkili olacağını sanmıyorum.hepimiz için olası görsel test kayışdağında olur belki
 

Ynt: Off Roadçu Duster

konuyu biraz araştırdım suzukilerde low 1 de 3000 devir civarı 20-25 gidiyor
bassan belki dahada çok gidecek, ozaman farkı ne?
 

Ynt: Off Roadçu Duster

AL1820' Alıntı:
konuyu biraz araştırdım suzukilerde low 1 de 3000 devir civarı 20-25 gidiyor
bassan belki dahada çok gidecek, ozaman farkı ne?


motoru dibine kadar zorlasanız alacağınız 4500 5000 rpm şanzuman dişlisine güç olarak aktarılacak ve güç max 3000 devir olarak diferansiyele iletilecek.ondan dolayı herhalde 70 80 beygir motoru olan döküntü traktörler 500 hp lik range rover sport kaldığında gidip diş söker gibi alıyor cenazeyi yerinden
 

Ynt: Off Roadçu Duster

iyi ya low deyip duruyorsunuz ne farkı kaldı ağır devirli suzuki ile güçlü torklu duster arasında?
 



Ynt: Off Roadçu Duster

AL1820' Alıntı:
iyi ya low deyip duruyorsunuz ne farkı kaldı ağır devirli suzuki ile güçlü torklu duster arasında?

sizin lov viteslerin 2 3 4 5 yapıp kademelendirme şansınız dusterda yok.suzukiyi gördük yarışta gezide vs.duster kağıt üzerinde 1700 rpm dönüyormuş.kum üzerinde mıcır üzerinde göreceğiz.
 

Ynt: Off Roadçu Duster

4x4 Dacia Duster 1.5 dci 110bg Vites Hızları

1. Vites Hızı 5,79 km/h
2. Vites 9.97
3. Vites 15,80
4. Vites 23,16
5. Vites 31,83
6. Vites 41,82


Diğer SUV araçların 1. Vites Hızları

Nissan X trail
7,9 km/h --------------- 1000rpm

Tucson 4x4 Dizel
7,5 km/h --------------- 1000rpm

Suzuki SX4 Dizel
8,8 km/h --------------- 1000rpm


Skoda Yeti 4x4 TDI 140cv
8,2 km/h --------------- 1000rpm

Dahiatsu Terios 1.5
6,7 km/h --------------- 1000rpm

Land Rover Frelander
7,8 km/h --------------- 1000rpm

Subaru Forester
8,8 km/h --------------- 1000rpm
6,1 km/h --------------- 1000rpm

4L Özellikli Arazi Araçlarının 1. Vites hızları

Land Rover Defender TD4.
5,6 km/h --------------- 1000rpm 4H
2,1 km/h --------------- 1000rpm 4L

Suzuki Jimny 1.5L DDiS.
8,4 km/h --------------- 1000rpm 4H
4,2 km/h --------------- 1000rpm 4L

Mitsubishi Montero Dizel 2010.
9,1 km/h --------------- 1000rpm 4H
4,8 km/h --------------- 1000rpm 4L

Jeep Wrangler Crdi
9,9 km/h --------------- 1000rpm 4H
3,6 km/h --------------- 1000rpm 4L

Jeep Wrangler Crdi Rubicon
8,1 km/h --------------- 1000rpm 4H
2,0 km/h --------------- 1000rpm 4L

Nissan Pahfinder dci
8,4 km/h --------------- 1000rpm 4H
3,2 km/h --------------- 1000rpm 4L
 

Ynt: Off Roadçu Duster

onunda ilkincivitesi var
neyse
dusterciler ortada yok ben kendi kendime soruyorum
cevaplıyorum :smiley:
dustersiz bir dusterci konusu oldu bu :smiley:
hepsi çil yavrusu gibi dağıldılar
ortada kaldım :smiley:
 


Ynt: Off Roadçu Duster

dusterin suçu ikinci bir vites kolu olmaması mı şimdi ;D
 



Ynt: Off Roadçu Duster

AL1820' Alıntı:
dusterin suçu ikinci bir vites kolu olmaması mı şimdi ;D
ayrı bir devir düşürücü dişli kutusu yok.nissan mühendislerinin bir hokus pokusu ile vitesle 0.50 1 2 3 4 5 6 r olarak yapılmış.tek bir şanzuman içinde yapılmış.arazi şanzumanı gerektiğinde by pass edebildiğiniz bir redüktördür.bu mantık asansör sisteminde matkapta araçlardaki vinçte kullanılır.aslında temel prensipte vinç bildiğimiz marş motoru gibidir.ama rotor başı bir dişli kutusuna girer.motordan çıkan örneğin 100 devri çapı daha büyük olan bir dişliye iletir.100 kere dönen rotor başı bu çarkı tam bir tur yaptırmak için 1000 tur döner.ana çark 1 devir yapar.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,810
Mesajlar
1,523,949
Kayıtlı Üye Sayımız
166,618
Kaydolan Son Üyemiz
Torrus2562

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst