Ynt: Off Roadçu Duster
ümiterkan' Alıntı:
Maddeleri iyi okumamışsınız galiba Abdullah Bey, cımbızlayıp almışsınız. 17. maddeye bakmanızı öneririm. Ayrıca araç daha yeni ve garanti kapmasında olduğu için herkes araca müdahale edemiyor. Ama 3 seneden sonra bu tür uygulamalar artacaktır. MT lastik olsa neyse de AT lastik veya yükseltme yapanlar zaten var, bunlar o kadar da yapılması zor veya aracın ruhuna ters şeyler değil. AYrıca şu da bir gerçek ki arazide ki performansı sizin kullandığınız Vitara'dan iyidir. Atın o aracı çöpe de size bir Duster alalım
Sorun da bu zaten maddelerin bir kısmını iddia etseniz mesele yok ama tamamında iddialı olmak fantezi olmuş. Bu kadar bir biri ile alakasız maddeleri nasıl bir araya getirdiniz buna hayret ediyorum. Bir yanda Low vites, MT lastik, yükseltme, şnorkel, dif kilit, şase, vinç... gibi off road'un olmazsa olmazlarını küçümseyip gereksiz gören, gerekirse çamura girmeyip kuru zeminden gidiveriirim diyen bir zihniyet,
diğer yanda çelik tampon, vinç, MT takarım diyen zihniyet .
Nasıl bir araçmış ki her kesime hitap edebileceğini zannediyorsunuz?
Tabi ki burada benim kullandığım off road terimi sizin gibilerin anladığı gibi değil gerçek manada OFF ROAD! adı üstünde yol dışı... Yani öyle sıkışınca kuru zeminden gidiveririm, zaten ömür boyu low'u kaç kere kullandım ki diyeceğiniz yerler değil. Girince ya kendi kendinize ya da çekilerek çıkabileceğiniz kısacası dönüşü olmayan yerler.
Gelelim meşhur maddenize .. Ne demiş : " 17- Ben bu Duster'ı alırım önüne ve arkasına Çelik Tampon, Bir de vinç ve AT veya MT lastik taktım mı benim bütün sorunumu halleder diyenler"...
iİşte mesele burda. Sadece 1 örnek var Türkiye'de. Onu da gördüğünüz gibi vinç dışarda sırıtıyor, gücü belli 1250 kg lık mış, her şey bir yana şasesiz araçta vinç ciddi manada zorlanırsa ne olur? Hadi bunu geçtik MT Lastik takan nerde? Çelik tampon nerde. ? Yükseltmeden bahsediyorsunuz? Dacia için Skyjacker, Old Man,Mehmet Becce kiti gibi bir süspansiyon kiti var mı? Örneğiniz get ile yapılmış bir yükseltme. Get ile yapılan yükseltme ne kadar sağlıklı tartışılır ama en azından diğer markalarda kullanılan getler defalarca denenmiş, belki araçların bir tarafları kırılmış, sonuçta en uygun malzeme, ölçü, işçilik ortaya çıkmış sonuçta isteyen kullanıyor. Peki Duster'da bu konuda ne kadar deneyim var? Kim neye göre yükseltiyor? Aracın dengeleri ne kadar etkileniyor? Hepsini bırakın bir yana sizin araçta bunların hangisi var ki bu kadar konuşuyorsunuz? Amacım ne bir markayı ne de şahısları kötülemek. Ama aracınızı çok seviyorsunuz diye ne insanları yanlış yönlendirmeye hakkınız var. Ne de size göre her ne kadar gereksiz de olsa bunca insanın bilgi ve emek harcayarak yaptığı işleri küçümsemeye ... Sizin gazınıza gelip Duster'dan performansının klasmanının üstünde işler bekleyip sonunda mağdur olan birileri çıkarsa bunun vicdani sorumluluğunu taşıyabilir misiniz?
Gelelim arazi performansı kıyaslamasına....
Nasrettin Hoca demiş ya, Halep orada ise arşın burada. Bu işler forumlarda atıp tutmaya benzemez. Ben şu ana kadar sizin aracınız kötüdür polemiğine girmedim. Az yakabilirsiniz, yeni model olabilirsiniz, konforlu olabilirsiniz, bilimum elektronik donanıma sahip olabilrisiniz, ama arazi diyorsanız da haddinizi bilmelisiniz. Ama illa "arazide Duster Vitara'dan iyidir" iddiasındaysanız, deneyelim görelim. Bakalım sizin 1. vites low görevi yapıyor mu, yapmıyor mu? Kim kimi yer ? Bu işi kuru havada Kayışdağı muhabbeti ile karıştırmayın. Girelim bir araziye de geçemeyen aracını çöpe atsın var mısınız? Ama arazi diye buralara fotoğraflarını koyduğunuz torosların tipoların gezdiği yerleri kasdediyorsanız kalsın ben almayayım, eğer gerçek manada araziye girmeye cesaretiniz varsa kapışalım.