O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 512
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 269,825
Yazılanları şöyle bir okudum da,günümüz teknolojisi,bilgi,yenilikler beygir gücü,tork,önden çekiş,arkadan itiş ,4 X 4 araçlar binlerce liralar ıvırlar zıvırlar v.s v.s v.s......

Doğada yaşamaya,bütünleşmeye,onun bir parçası olarak onun bizi içine almasını,güzelliklerini,havasını,suyunu yeşilini,mavisini görmeye gidiyoruz uzaya mı gidiyoruz yoksa.....

Öyle karavancılar gördüm yazın,bir kaçı çekmiş sahile,teşkilatlarını kurmuşlar ne dert ne tasa....budur ...
100-120 bin araç + karavan gelde akşama rahat uyu....bu hesapla 200 bini geçer....
İhtiyacından fazla teknoloji,araç gereç insanı hasta yapar.
Yaradılışında ne varsa onları kullanmak,doğanın içinde mücadele etmek insanı canlı tutar.
Kampçılık,doğa gezginliği,izcilik az teknoloji bak keyfine....hesap makinası kullanmaktan millet 4 işlemi unuttu..

Telefonun pili bitince kendi hafızasında bir bilgi yok bütün adresler orada....
Pusulan olmasın arazide yolunu yönünü kaç kişi bulabilir ....
Bu teknolojiler çok eski değil....

Nasıl yaşamış,dedelerimiz,bizden önceki abilerimiz......Eski model araçlar ....elektronik yok.....denizde adamlar okyanusları geçmişler basit aletlerle,yağ kandilleriyle......

Ustalık lazım,pişmek gerek ...her şey hazır doğanın keyfini sürmek ,çok basit kaldı...uyduruk gezenti gibi....

Dalgalarla boğuşacaksın bunları sen bileceksin,diğerleri de gemiyi limana getirip getiremediğini görecek...


Şimdi duyar gibi oldum,imkanda varsa kullanalım...doğanın imkanlarıyla kullanırsan tamam.......

Balıkları radarla avlamak yok.....at oltanı gelirse mutlu ol.....
 

Arkadaşlar merhaba, aranızda Adria Action modelini kullanan veya kullanmış birisi ile konuşmuş , model hakkında bilgisi olan var mı ? yani + ve - yönlerini merak ediyorum . Mesela ısıtma konusunda nasıl ? kışın dağ koşullarında üşümeden konaklayabilirmiyiz ailecek ? vb.....Yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler
 


taşıma kapasitesi aracın üzerine takılan port bagajı ifade ediyor, bu ise cam ve aracın çıtaları kaç kilo da dayanıyor bunu belli ediyor. bu bilgi bizi ilgilendirmiyor ve 620 kg ise bayaaa büyük bir şey zaten. örneğin 3 4 bisikleti tak gez banamısın demez.

çeki demiri ile karavan 150 kg yük bindirir araca bu İse hiç birşeydir. araçlarda zaten güvenlik payı vardır. 2200 kg yazan bir araç 2500 çekebilir gerçekte ama güvenlik payı bırakılır. sen ise kendine de güvenlik payı bırakarak 2200 mü dendi 2 tonluk karavanı rahat çekersin. burda tek sorun önden çekerse aracın o zaman sıkıntı olur özellikle yokuş eğim vs çıkarken dur kalk yaparsan birde. yada yağmur yağarsa o an süper sıkıntı çıkar.

aracın arkadan çekiş yada 4x4 ise asla sorun olmaz.
taşıma kapasitesi olarak verilen değer, aracın tavanının taşıma kapasitesi değil; aracın taşıma kapasitesidir. minibüslerin tavanına bile bırakın 620 kg'ı, 250 kg yük koyamazsınız. bu, binek otomobillerin çoğunda 100 kg'ı bulmaz
aracın taşıma kapasitesi 600 kg, toplam ağırlık yazılan değer de 2000 kg ise aracınız 1400 kg çıplak ağırlığa sahip demektir. bu değerleri aşarsanız aracınızla yol alır fakat motoru, şanzımanı, frenleri, lastikleri ve diğer bütün tertibatları normal kullanıma göre zorlarsınız. 2000 kg toplam aşırlığa izin verilen bi aracı 2250 kg'a ulaşacak şekilde yüklerseniz çekme ağırlığını da düşürmeniz gerekir. işte bu noktada sandığınızın aksine, o değer sizi ilgilendirir :smiley:
 

behçet bey, levent bey ve sayın ince'nin yazdıkları bu konuda referans olabilecek nitelikte bilgiler. bütün karavan forumlarında ve sosyal medya gruplarında her gün en az bir kez 'ben bu karavanı şu arabayla çekebilir miyim?' sorusuyla karşılaşıyoruz. bahsettiğim yerlerde bu yazı mutlaka paylaşılacaktır. o yüzden başlıkta eksik olduğunu düşündüğüm iki nokta var:
birincisi herkesin araçların sadece motor gücüyle ilgileniyor olması ve frenajı göz ardı etmesi. ikincisi ise otomatik şanzıman.
evet tork, beygir gücünden daha önemlidir. dolayısıyla yüksek torklu araçlar yükleri yokuş yukarı da rahatça çekerler. ya yokuş aşağı ?
hadi bir senaryo yazalım. 1600 cc hacimli, turbo dizel motorlu, 1800 d/dak'da 120 beygir, 300 nm tork üreten, arkadan itişli, çekme kapasitesi 1500 kg olan otomatik şanzımanlı bir aracımız var. biz bu araca 1700 kg yüklü ağırlığa sahip olan bir çekme karavan bağlıyoruz ve batı karadeniz sahillerinde bir geziye çıkıyoruz :smiley:
zemin ıslak da, toprak da olsa aracımız hiç zorlanmadan yokuşları çıkıyor. çekme karavan kullanmadığım için üstadlara soruyorum: 'aracımız bu yüküyle uzun ve dik yokuşları inerken risk altında mıdır?'
ayrıca çoğu üretici, araçların kullanım kitapçıklarına şu ibareyi ekler: 'yük çekerken, düz yolda aracınızı vitesiniz D pozisyonundayken kullanabilirsiniz. fakat yokuşlarda eğime göre mutlaka 3 ya da gerekirse 2'yi tercih ediniz'
bu iki konuda bilgi ve deneyimi olanların paylaşmasını rica ediyorum.
 



Otomatik sansumanla karavan cekme konusunda tam bir fikir birligi yok galiba. WV nin dsg otomatik sansumani ile problemsiz kullaniyorum diyen kullanicilar da var , problem olur diyenler de var. Yine otomatik ile yokus asagi inerken manuele alin ki motor freni olsun diyenler var. Yeni dsglerde yokus asagi inerken D de iseniz frene dokununca otomatik motor freni basliyor. CVT sanzumanlilar da baska bir dunya. Arac kitapciklarinda romork durumu yaziyor olmali. Benim okuduklarimdan cikardiklarim manuel vites karavan acisindan daha dayanikli, otomatiklerde daha az yuk cekilmeli ve cok kontrollu arac kullanilmali ve gereksiz gaza basilmamali.
 

Otomatik sansumanla karavan cekme konusunda tam bir fikir birligi yok galiba. WV nin dsg otomatik sansumani ile problemsiz kullaniyorum diyen kullanicilar da var , problem olur diyenler de var. Yine otomatik ile yokus asagi inerken manuele alin ki motor freni olsun diyenler var. Yeni dsglerde yokus asagi inerken D de iseniz frene dokununca otomatik motor freni basliyor. CVT sanzumanlilar da baska bir dunya. Arac kitapciklarinda romork durumu yaziyor olmali. Benim okuduklarimdan cikardiklarim manuel vites karavan acisindan daha dayanikli, otomatiklerde daha az yuk cekilmeli ve cok kontrollu arac kullanilmali ve gereksiz gaza basilmamali.
olayı şöyle özetleyebilirim. mesela skoda kodiaq çıktı tabi türkiyeye gelmedi orası ayrı. araç geri geri giderken özellikle remörk ile sıkıntı yaşamamak adına özel modlar barındırmakta. gizlenebilir çeki demiri ile gelmekte. bilmem kaç ton çekerim demekte. düz yolda giderken önlere %48 %48 gücü veririm arkalara %2 %2 yine güç veririm zorlanırsam zorlandığım tekere %90 güç verebilirim yada yokuş çıkarken çeki demirine remörk takılıyken %25 şeklinde 4 tekere gücü dağıtırım demekte. yani özel bu amaçla üretildim 7 kişilik olmama rağmen devasa bagaj alanları sunmaktayım demekte. bakıldığında dsg otomatik şansıman var. eee bu durumda firma aracına güveniyorsa ve forumlarda %50 civarı fikir ayrılıkları varsa ben firmaya güvenip rahatça yola çıkabilirim. bakıldığında eski teknoloji ile yenisi arasında çok fark var. yıllar önce en basiti teknolojiden örnek vereyim çok özelliği varsa bozulur derlerdi birde şimdiki akıllı telefonlara bak. her özelliğe rağmen babalar gibi çalışmakta. bence sıfır alıp güvendiğin araçla yola çıkmalısın. arkadaşım araba aldı aldığı kadar servise ödedi sanayiden çıkamadı ki halen sorunları bitmiyor. bu sebeple her zaman sıfırdan yanayım.
 

olayı şöyle özetleyebilirim. mesela skoda kodiaq çıktı tabi türkiyeye gelmedi orası ayrı. araç geri geri giderken özellikle remörk ile sıkıntı yaşamamak adına özel modlar barındırmakta. gizlenebilir çeki demiri ile gelmekte. bilmem kaç ton çekerim demekte. düz yolda giderken önlere %48 %48 gücü veririm arkalara %2 %2 yine güç veririm zorlanırsam zorlandığım tekere %90 güç verebilirim yada yokuş çıkarken çeki demirine remörk takılıyken %25 şeklinde 4 tekere gücü dağıtırım demekte. yani özel bu amaçla üretildim 7 kişilik olmama rağmen devasa bagaj alanları sunmaktayım demekte. bakıldığında dsg otomatik şansıman var. eee bu durumda firma aracına güveniyorsa ve forumlarda %50 civarı fikir ayrılıkları varsa ben firmaya güvenip rahatça yola çıkabilirim. bakıldığında eski teknoloji ile yenisi arasında çok fark var. yıllar önce en basiti teknolojiden örnek vereyim çok özelliği varsa bozulur derlerdi birde şimdiki akıllı telefonlara bak. her özelliğe rağmen babalar gibi çalışmakta. bence sıfır alıp güvendiğin araçla yola çıkmalısın. arkadaşım araba aldı aldığı kadar servise ödedi sanayiden çıkamadı ki halen sorunları bitmiyor. bu sebeple her zaman sıfırdan yanayım.
Bahsettiklerinizin cogu 2000 model suvlarda zaten var. Sifir/ikinci el konusuna takilmayin. Bakimlari zamaninda ve dogru ellerde yapilmis bir ikinci el arac alirsaniz yolda kalmazsiniz. Hatta skoda'ya da bu kadar takilmayin. Karavan cekmek icin daha makul fiyatli, gucuyle arkasinda karavanin varligini hissettirmeyecek bir cok arac mevcut.
Telefonla otomobil kiyaslanamaz bu konuda. Telefonda fizik yok isin icinde arabadaki kadar.
 

Bahsettiklerinizin cogu 2000 model suvlarda zaten var. Sifir/ikinci el konusuna takilmayin. Bakimlari zamaninda ve dogru ellerde yapilmis bir ikinci el arac alirsaniz yolda kalmazsiniz. Hatta skoda'ya da bu kadar takilmayin. Karavan cekmek icin daha makul fiyatli, gucuyle arkasinda karavanin varligini hissettirmeyecek bir cok arac mevcut.
Telefonla otomobil kiyaslanamaz bu konuda. Telefonda fizik yok isin icinde arabadaki kadar.
teknolojisini kıyasladım. çünkü yeni çıkan her otomobil günümüzde teknolojik. tırından otobüsüne binek otomobiline kadar. gaza basıyorsun ama eskisi gibi değil elektronik devre senin adına tepkime verdiriyor. bu durumda teknolojik kısımlarıyla mekanik kısımlarını ayrıştırmak gerek bence. daha yeni arkadaşımın reno meganı istop ediyordu 40 yerine baktılar en son beyni arızalı diye değiştirdiler parçayı araba düzeldi. yani şahin doğan değil ki full elektronik artık araçlar.

sıfır araçtan yanayım çünkü ikinci ellere güvenemiyorum. km düşürmeden tut hasarlarını sanayide yaptırmaya kadar 40 çeşit hile dönüyor bu işte. ilk sahibiyim diye aracı satan adamın mesela dördüncü sahibi olduğunu anlamıştık araç alırken. araçta hasar kaydı yoktu ama hasarı kayıtsız yaptırmış ustaya gösterirken alınmaz bu araba demişti. yani bu konuda profesyonel biri olmadığıma göre sıfır alıp rahat etmem sanırım daha iyi bence.

yine ikinci elden bahsedeyim eski araçla yeni araç arasındaki en büyük fark yakıt sistemi. sallıyorum eski araç 100 km de 12 litre yakıyorsa yenisi 5 litre yaktırabiliyor hemde aynı güçte ve boyutta olmasına rağmen.

skoda'ya da bu kadar takilmayin. Karavan cekmek icin daha makul fiyatli, gucuyle arkasinda karavanin varligini hissettirmeyecek bir cok arac mevcut. derken hangi marka modellerden bahsettiğinizi belirtebilirmisiniz ?
 




Kaşılaştırma için: arkadaşımız Duster 1.5lt Dizel (110HP / 240Nm @1750 rpm) Adora 522UP (1262Kg + yük) sorunsuz çekiyor.
Başlangıçta sevimsiz bulduğum bu Duster denen küçük 4x4 canavarlara bakışımı değiştirmiştir.

Bir de meraklısı için: Outfit Matching Car and Caravan
Analizler fena değil. Tork konusu gene biraz perde arkasında kalmış.
Verdiğiniz link için teşekkürler
 



Karavan Dostları merhaba,

Ben Pino Cachalote çekme karana aldım. Bunun için araç araştırıyorum. Mesela Doblo 1.6 105 hp multijet araç bu karavanı çekmek için yeterli güce sahip.

Doblonun teknik bilgilerinde:
Maximum römork kapasitesi (frenli / frensiz) (kg) 1300 / 500
yazıyor.

Karavanımda el freni dışında firen bağlantısı olmadığı için bu karavanı yasal olarak çekemem mi?

İbrahim.
 

Aracın önemli olan ruhsatında yazacak değerlerdir. Bu değerler her aracın çeki demiri takılırken tadilat projesinde hesaplanır ve ruhsatta geçerli katar ağırlığından aracın ağırlığı düşülerek maksimum frenli çekiş kapasitesi kolayca bulunur. Frensiz romork kapasitesi çok daha azdır ve ruhsatta direk olarak yazar. Karavanınız frensizse o zaman en fazla frensiz izin verilen ağırlık kadar romork çekersiniz aksi güvenlığiniz için de sakıncalıdır. Selamlar.

SM-J710FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Yücel Bey cevabınız için teşekkür ederim. Yalnız yerli karavanların hemen hemen hepsi frensiz römork değil mi? Bu karavanlar nasıl çekiliyor, anlamadığım bir durum!
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst