O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 512
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 269,812
Hepinize selamlar, foruma yeni üye oldum. Sizden fikir almak istiyorum. Burada malum cok tecrübeli arkadaşlar var. 5.40m ebadinda surat teknem var. Agirligi motorla birlikte 700kg. Alacagim römorkta muhtemelen 200kg civarinda olacak. Toplamda 900kg. B ehliyetimle bunu kullanirsam ne gibi sorun yasarim. Ayrica cektigim yükün agirliginin 750kg gectigini kim nasil tesbit ediyor. Ve nasil bir yaptirim uygulaniyor. Vereceginiz cevaplar ıçın hepinize şimdiden tesekkur ediyorum.
 

Merhaba , öncelikle römorkunuzun 200 kg yi gecme olasiligi var. Gecmese de 750 kilogramı toplamda geçtiğinizi belirtmişsiniz. Yol kenarındaki kantarli bir polis kontrolünde cevrilebilirsiniz. Cezasini rakam olarak bilmiyorum ama zaten o noktadan sonra römorku takip yola devam etmenize izin vermezler. Kesin böyle mi olur derseniz burası Türkiye , hickimse durdurmayabilir , sadece ceki demirinizin ruhsata işli olmasina bakip hayirli yolculuklar da denebilir , dur bakalim en yakin kantara kadar beni takip et de denebilir. Isi saglama almak istiyorsaniz işli çeki demiri ve BE ehliyet gerekli.
 

Merhaba , öncelikle römorkunuzun 200 kg yi gecme olasiligi var. Gecmese de 750 kilogramı toplamda geçtiğinizi belirtmişsiniz. Yol kenarındaki kantarli bir polis kontrolünde cevrilebilirsiniz. Cezasini rakam olarak bilmiyorum ama zaten o noktadan sonra römorku takip yola devam etmenize izin vermezler. Kesin böyle mi olur derseniz burası Türkiye , hickimse durdurmayabilir , sadece ceki demirinizin ruhsata işli olmasina bakip hayirli yolculuklar da denebilir , dur bakalim en yakin kantara kadar beni takip et de denebilir. Isi saglama almak istiyorsaniz işli çeki demiri ve BE ehliyet gerekli.

Verdiğiniz bilgiler icin tesekkur ederim.
 

Muhtemelen kimse ağırlık kontrolü için durdurmaz sizi. Çeki demiri ruhsata işli olsun. BE ehliyetini de bir ara halledin.
 

Ben muğlada görmüştüm ve izmirde adamın evi denize 15 dk uzaklıktaydı ve yol düm düzdü teknesini arkasında çekiyordu 15 dk lık yol olduğu için ne aracın torkuna beygirine ne ehliyete nede çektiği ağırlığa bakıyordu zaten tüm polis jandarma vs de o bölgede kimseyle ilgilenmiyordu. Ha ankaradayım tatile teknemle gidiyorum diyorsan bu uydurma şehir örneği o zaman sorun olabilir. Ben olsam riske girmemek için önce ehliyetimi sonra da çeki demirini hallederdim. çekilen yük 750 kg üzeri ise sadece ehliyete bakılıyor. Çok ama çok nadir arkadaki sana mı ait diye sorulur evet dediğinde tamam derler yada evrak sorarlar ama bu milyonda bir olur.
 



Sevgili keremcimen,
Sanırım Aviva 360 modelinden bahsediyorsunu: Adria Mobil (786Kg)

Honda Civic için de verileri şurada buldum: Honda R engine - Wikipedia, the free encyclopedia (R16A)
  • Power: 125 PS @ 6,200 rpm
  • Torque: 151 N·m @ 4,200 rpm
Yukarıda verdiğim referans değerlerimle karşılaştırırsak 1 ton altı için kabul edilebilecek asgari torku (150Nm) oldukça yüksek bir devirde (4200 rpm) sağlıyor. Yani dik ramplarda 1. vitese kadar düşmeniz olası. Muhtemelen yakıt sarfiyatı da normale göre %20 artacaktır.

1600cc Dizel 270Nm tork (@2500-3000 rpm arası) rahatlıkla çekecektir.
Ayrıca bu karavanda ihticacınız olan her şeyi koysanız bile 970kg'yi geçmeyeceğinizi varsayıyorum. İçinde ayrıca kurşun külçeler taşımayacaksanız tabii :smiley:

Sayın Trek71 değerleri bilgileriniz ile bizi aydınlattığınız için teşekkürler,
benim de 1,3 '95 bg 4000d/d' ve '200nM (20,3) 1750d/d' özellikli aracım ile 1000 kg civarı bir karavanı çeker iken çok zorlanır mıyım? ortiz 3,90 boyutlu karavan full donanımlı olarak 1000kg civarı oluyor. yani karavanı almayı düşünüyorum ama aracı hemen değiştirmem şu an için mümkün değil, ama daha önceki naçizane verdiğiniz bilgilerden anladığım kadarı ile çok zorlanmam gibi geliyor fakat ben bu yerli malı küçük motorlu aracım ile kazdağları, karadeniz yolları, spil dağı filan çıkabilir miyim acaba? Yardım ve bilgilerinizi rica eder, sağlıklı kamplar dilerim.
 

Sayın Trek71 değerleri bilgileriniz ile bizi aydınlattığınız için teşekkürler,
benim de 1,3 '95 bg 4000d/d' ve '200nM (20,3) 1750d/d' özellikli aracım ile 1000 kg civarı bir karavanı çeker iken çok zorlanır mıyım? ortiz 3,90 boyutlu karavan full donanımlı olarak 1000kg civarı oluyor. yani karavanı almayı düşünüyorum ama aracı hemen değiştirmem şu an için mümkün değil, ama daha önceki naçizane verdiğiniz bilgilerden anladığım kadarı ile çok zorlanmam gibi geliyor fakat ben bu yerli malı küçük motorlu aracım ile kazdağları, karadeniz yolları, spil dağı filan çıkabilir miyim acaba? Yardım ve bilgilerinizi rica eder, sağlıklı kamplar dilerim.
 

Merhaba,

Aslında bu konu başlığının amacı sizinkisi gibi soruları tek seferde cevaplamaktı. Yani kesin cevap için aşağıdaki prosedürle aracın değerlerini araştırıp hızlıca bir hesap yapmanız gerekiyor:

Prosedür:
-1 Ton'a kadar karavanlar için 150 - 250 Nm @1500 - @2250 RPM
-1 Ton üstü karavanlar için 250 - 350 Nm @1500 - @2250 RPM

Araç seçimi (basitleştirilmiş) prosedür:
1) Aracın tork eğrisine bakılacak; stabil tork değerinin başladığı devir değeri baz alınacak: REV1 = 1700.
2) Stabil torkun bitimindeki devir değeri bulunacak: REV2 = 2700
3)Her araç için devir saatinde kırmızı bölgenin nerede başladığına bakılacak. Sürekli kullanımda azami devir değeri (MAXRPM) kabaca 4500 devir kabul ediyoruz. Örnek için MAXRPM=4500
4) REV1/MAXRPM oranı bulunacak. Bu değerin %35 -%40 arası olmasına bakılacak. (Örnekte 1700/4500 = %38).
5) (REV2-REV1)/MAXRPM oranına bakılacak (Faydalı Kullanım Devir Bant Genişliği). Bu değerin %25 ve üstü olmasına dikkat edilecek. (Örnekte (2500-1700)/4500 = %27 )
6) Karavanın yüklü ağırlığının çekici aracın yoldaki yüklü ağırlığına oranı 1.25 ve daha üstü olacak (benim kişisel tercihim 1.5)

Bütün bunlar bir yana, tamamen hislerime göre, aracınız bu iş için biraz zayıf kalıyor. Ancak sizin yerinizde olsam karavanı alır; biraz tecrübe kazandıktan sonra karar verirdim. Muhtemelen çok yüksek devirlerde kullanacaksınız; araç sollama işleri vs. riskli olacağından uzak durarsanız ve yağışlı havalardan kaçınırsanız bence aracınızı hemen değiştirmenize gerek yok. Tabii 6. maddeye dikkat.

sevgiler,
 

Merhabalar

Konu başlığı içinde hemen hemen tüm yazılanları okudum, bende Nissan qq 2018 1.6 Dizel sahibiyim, fendt marka bir çekme karavan aldım. Çeker mi çekmez mi konusunda aşağıdaki siteden tüm teknik detayları ile beraber yararlandım .Belki sizin de işinize yarar ..

www.towcar.info
 

Herkese Merhabalar ,Adria Aviva 360 Serisi bir karavanı Linea 1.3 Mjet ile cekmek istiyorum. towcara baktım uygundur diyor ama sınırda tüm forumu da okudum ama 1.3 multijet araç ile bir karşılaştırma yada çekme tecrübesine denk gelmedim. Bu konuda bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim.
 



Herkese Merhabalar ,Adria Aviva 360 Serisi bir karavanı Linea 1.3 Mjet ile cekmek istiyorum. towcara baktım uygundur diyor ama sınırda tüm forumu da okudum ama 1.3 multijet araç ile bir karşılaştırma yada çekme tecrübesine denk gelmedim. Bu konuda bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim.

Merhabalar bende aynı siteden aracınıza baktım Fiat Linea 1.3 16v Multijet şeklinde baktığımda 550 kg çekebilir çeki demirine ise 50 kg yük binebilir demekte. düz yolda hızlanma rakamları 5 yıldız üzerinden 2 yıldız almış hız 3 yıldız almış 5. viteste hız ise 3 yıldızda kalmış. aracın ağırlığı ise 1435 kg ve bu ağırlığın %38'i ni çekebilirsiniz üzeri risk demekte bu site. hatta görselde paylaşayım.

WQMjAN.png
TzosuA.png
 

Bu noktada Araç Ağırlığı ve Torku çok bir anlam ifade etmiyor o zaman 230 torku var ki bu bir çok eski nesil benzinliden daha yüksek. Sebebi ne?
 

Benim aracım ve seçtiğim karavan için towcar'ın verdiği değerleri aşağıda paylaşıyorum,çeki demiri taktırdığımda ruhsatta belirtilen 1400 kg çekme limitim ve aracın el kitabında yazan dikey çeki demirine yük binme limiti 100 kg olarak tam doğru rakamları bbelirtmiş ve seçtiğim karavanın ağırlık olarak 76 kg risk taşıdığını belirtmiş , özellikle karavanı dengeli yükleme,90 km yi geçmeme ve yolda stabil gitme konusunda uyarmış bu yüzden örneğin karavan üzerinde bisiklet taşımaktan vazgeçtim bu ağırlığı araç üstüne taşıyorum, karavana ATC denen fren sistemini taktırıyorum .. karavan çekmek ciddi bir iştir bu yüzden özellikle avrupada yaşanan karavan kazalarını youtube'dan izlemenizi öneririm TÜrkiye de henüz denetim mekanizması da bu konularda gelişmediği için yollarda ölüm makinalarının artarak dolaşması çok yakındır umarım herkes bilinçlenir...


upload_2020-3-10_17-3-21.png


upload_2020-3-10_17-9-12.png
 

Herkese Merhabalar ,Adria Aviva 360 Serisi bir karavanı Linea 1.3 Mjet ile cekmek istiyorum. towcara baktım uygundur diyor ama sınırda tüm forumu da okudum ama 1.3 multijet araç ile bir karşılaştırma yada çekme tecrübesine denk gelmedim. Bu konuda bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim.

Aracınızın model yılını belirtir misiniz
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst