O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 512
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 269,843
karavanda yükleme çok önemli dengeli (ön-arka eşit ağırlık) yapılırsa çeki demirine dolayısıyla araca binen yükte stabil olacak buda size güvenli sürüşü sağlar,tolerans için yorum yapmayacağım.
Octavia için tanımadığım araç olduğundan yanlış yorum yaparım diye birşey yazmak istemem. Ancak tüm 4 tekerden çekiş sistemleri mutlaka yol güvenliği için yapılıyor,ancak arkasına takacağınız karavan ile oluşacak katar için limit aşmayı bırakın limitlerin altında kalmak benim için daha değerli.
 


Sayın FARAZİCOSMOS yazılarınızı takip ediyorum,dikkatimi çeken bir şey var:her yazınızda GÜVENLİK kavramını sürekli vurguluyorsunuz.Anladığım kadarı ile siz biraz evhamlı kişiliğe sahipsiniz.Bu dünyada hiç bir şey güvenli değildir,heleki trafikte araç kullanırken daha peşin peşin güvenlik te güvenlik derseniz kesinlikle kaza yaparsınız.
Yola çıktınız beğendiğiniz bir yere geldiniz nasıl park edeceksiniz o mahallin cana ırza mala güvenli olduğunu nasıl bilip emin olacaksınız? yolda giderken kendi sağlığınızın iyi olduğundan nasıl güvenli olacaksınız? yakıt aldığınızda o yakıtın aracınıza güvenli olduğundan nasıl emin olacaksınız? yollarda varmak istediğiniz nokta için adres tarifi soracaksınız anlatılanların yönlendirmelerin güvenli olduğuna nasıl inanacaksınız?
Anlatmak istediğim aklımızı GÜVENLİ Mİ? konusuna sürekli taktık mı hayatı kendimize zindan ederiz.
Siz en iyisimi şehrin içinde gereken her şeyin güvenle elde edebileceğiniz bir yerde oturun derim.
Küçük çocuğunuz Karadenizin bir yaylasında havale geçirirse evladınızı gözünüzün önünde kaybedersiniz.Böyle kötü bir örnek verdiğim için özür dilerim ama bu ihtimal vardır ve sonucuda o şartlarda yazdığım gibidir.
Bu kadar güvenlik deyip sonrada teknik sınırların AZICIK dışına çıkarsam diye soruyorsunuz bu mantığa ise hiç aklım ermiyor.
 

ince999 bey güvenliğe önem verdiğim doğru, ama elhamlı biri asla değilimdir. hayat bu başımıza ne geleceği asla bilinmez ki. yolda yürürken başımıza kiremit düşebilir saksı düşer ayağımız taşa takılır düşer kafayı kırar ve ölürüz yani bu bilinmez. ben güvenliğe şu sebeple önem veriyorum yokuşta rampada sıkışık trafiktir çıkamam arkadakine geri kaçırma yoluyla vururum gibi endişelerim var. birde düz yoldan tut virajlara kadar savrulma vs gibi takla atma gibi riskleri en aza indirme derdindeyim. bir söz var ya sen kapını kitle sonra dışarı çık diye. ama hırsız bu kilit dayanmaz ama yinede kitliyoruz bu sebeple biz önlemimizi alalımda gerisi allah kerimdir diyorum. hiç suçu günahı yokken otobüs beklerken canlı bomba ile ölenler vs görmüşken güvenlikte sadece önlem almanın gerisinin ise kaderden ibaret olduğunu düşünüyorum.

mantığa ters sorumda ise kadın ve çocuklar malum ne getirirlerse getirsinler şu eksikti bu eksikti şunu gördüm bunu beğendim diye alışveriş yaparlar giysi kıyafet oyuncak hediyelik eşya yani bir bakıma çoğu şey. ben istanbula ankaradan sırt çantası ile gittim 3 günlüğüne geri dönüşüm poşet poşet hediyelik eşyaydı. yok anneme magnet şuna oyuncak kendime kıyafet derken o kadarda engellememe rağmn dolmuştu poşetler. işte yine aynısının olma riskinden ötürü ufak bir pay bırakarak ilerleme yoluna girecemde yinede ufak geçişler sorun yaratır mı diye sordum. sonuçta hobi bu iş ne yapacağım belli olmaz. aklıma eser hamakta saatlerce uyurum aklıma eser elime alır fotoğraf makinemi gezerim veya balık tutup mangal yakarım bu sebeple içine alacağım eşyalarda değişiklik göstereceğinden sorma gereğinde bulundum.

çünkü bu sebeple küçük rampada bile aracından inen eş ve çocuklar gördüm. motorsikletini ittiren gördüm. araç ne kadar güçlüde olsa güçsüzde ihtiyaçlarımı karşılaması ilk temennim.
 

İşte kendi yazdığınız hesaplanamayan durumlardan dolayı siz bu abinizi dinleyin bu karavan işine hele çekme karavan işine hiç bulaşmayın tatilinizi evinizde geçirim derim.Çünkü olabilecek sıkıntı adına ne yazdı iseniz hepsini kesinlikle yaşayacaksınız bu böyledir bundan dolayı MÖRFİ KANUNLARI her zaman hayatın gercek yaşanan yüzünü anlatır,benimsenir.
 



tam tersi yaşım genç riskler herşeyde var ve ne risk varsa var korkmadan haraket etme kanısındayım. sadece önlem alarak. mesela istanbulda sabah yola çıkacaktım dönüş için otele 1 gece daha para vermeyeyim gece yola çıkalım dedim bilet 3 teydi bekliyoruz 3 e kadar bir tinerci bıçak çekti paramızı istedi bende çıkardım biber gazını al sana para dedim sonra ise polisi arayıp polise vermiştim onu. bu sebeple önlem alarak herşeyi doya doya en uç noktalarında zevkini süre süre yaşamak istiyorum
 

Biliyormusunuz BİBER GAZI kullanmak yasaktır.
Türkçesi işe başlamadan önce gereken tedbirlerini al tarzı İngilizce bir deyim var. SAFETY FIRST.Bu gerçekten olması gereken bir durumdur amma siz bunu demiyorsunuz siz GÜVENLİK diyorsunuz ki biraz evvel anlattıklarınızla tam olarak uyuşmuyor
 

aslında aynı şeyi farklı dillerle söylemişiz. biber gazı kullanıp polisi aradım yasak denmedi yasak olduğunu duyup sordum cep boy küçük boylar zararsız savunma amacı olduğu için kullanabilirsiniz acil durumlarda demişti polis. tabi yeni yasa nedir ne değişti ne oldu bitti bilmiyorum. kör bir çakıdan ötürü ceza yiyecek duruma geldiğimi bilirim ki pikniğe giderken elma vs soymak için yanıma almıştım. normal bıcak kullanmalıymışım o durumlarda katlanır olduğu için suçmuş mesela.
 


Bence omu çeker bumu çeker kısmı biraz şahsileştiriliyor.Yani bu değer sınırlarında ise çekebilir deniyor.Burdaki bilgiler çok değerli, lakin bunun daha kolay bir yolu var. Arabanın ön kapılarının altında zaten kaç kilo, azami yükü, toplam römorklu yükü yazıyor zaten. bu sebeble beygirdir, torktur uğraşmaya gerek yok. ordaki değerler neyse ona göre hareket etmek gerekir. O değerleri yazmayan araba varsa sizlerin verdiği bilgiler gerçekten bulunmaz bilgiler.Benim kafamı kurcalayan birkaç soru var. Diyelim fabrika değerlerinde karavan taktık ve çekiyoruz. uzun vadede arabamızda çekmeyen arabalara göre ne gibi değişiklikler oluşur.Aracın muayeneleri kısalırmı, periyodik bakım değişikliği olurmu? fren balata durumları nasıl olur? en önemlisi şasisinde oynar aksamlarda tekerleklerde bir değişiklik olurmu? (mutlaka olur ama değerleri nasıldır? Fabrika verileri biraz aşılırsa sıkıntılar ne olur?)Bir arkadaş bir arabanın karavan çektiğini bilsem 2. el olarak almam demişti. Neye göre söylenir bu söz? Bir sürü deli sorular?
 



Bence omu çeker bumu çeker kısmı biraz şahsileştiriliyor.Yani bu değer sınırlarında ise çekebilir deniyor.Burdaki bilgiler çok değerli, lakin bunun daha kolay bir yolu var. Arabanın ön kapılarının altında zaten kaç kilo, azami yükü, toplam römorklu yükü yazıyor zaten. bu sebeble beygirdir, torktur uğraşmaya gerek yok. ordaki değerler neyse ona göre hareket etmek gerekir. O değerleri yazmayan araba varsa sizlerin verdiği bilgiler gerçekten bulunmaz bilgiler.Benim kafamı kurcalayan birkaç soru var. Diyelim fabrika değerlerinde karavan taktık ve çekiyoruz. uzun vadede arabamızda çekmeyen arabalara göre ne gibi değişiklikler oluşur.Aracın muayeneleri kısalırmı, periyodik bakım değişikliği olurmu? fren balata durumları nasıl olur? en önemlisi şasisinde oynar aksamlarda tekerleklerde bir değişiklik olurmu? (mutlaka olur ama değerleri nasıldır? Fabrika verileri biraz aşılırsa sıkıntılar ne olur?)Bir arkadaş bir arabanın karavan çektiğini bilsem 2. el olarak almam demişti. Neye göre söylenir bu söz? Bir sürü deli sorular?
önceikle şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki günümüzde güvenlik için 750 kg lık karavanlarda bile fren sistem mevcut sen ister 2 ton çek ister 3 ton bu frenli olduğu için pek sorun yaratmıyor. sorun nerede dersen debiyaj balatası aracın baskı balatası çabuk yıpranıyor. örnek vermem gerekirse aracın total ağırlığı içindeki yolcu dahil 1 ton karavanda 1 ton sen balataya ortalama 2 katı yük bindiriyorsun bu ise süreyi 2 katı kısaltıyor denmekte. onun harici sorun asla ama asla görülmemekte. şöyle düşün ince bir ipe küçük bir ağırlık tak kopmaz ama büyük değilde büyüğe yakın koy kopması er geç garantidir bu hesap. sen aracını kontrol ederek yola çıkarsın geldiğinde ise karavanla bu sefer 6 ayda değilde dördüncü ayda servise gidersin olur biter. yani insanların ikinci el olarak almam vs demesi bana göre tamamiyle palavra. ben araçtan çeki demirini söksem en kral usta onun yük çektiğini anlayamaz ki. dediğim gibi gözlemlerime göre debiyaj ve baskı balata çabuk aşınıyor o kadaar ki bir balata içinde özgürlükten vazgeçeceksek yaşamayalım yani. ayakkabı gibi düşün evde dursa soğuktan sıcaktan yine ömrünü kaybedecek kullansan yerdeki sürtünmeden taştan çimenden kumtan çamurdan yağmurdan vs yine ömrünü yitirecek işte bu hesap korkmadan kullanmak lazım. gerçekten aracına değer veren biriysen yağını suyunu herşeyini sorunsuz hallediyorsan korkacak hiç bir durum yok. benim dayım mesela makam şöförü şahsi aracını 10 bin km de yağ değişecekse 8 binde değiştirir özel saf sular bulur su haznelerine ekler özel seramik disk ve seramik balata bulmuş aracına takmış yani biraz uğraşırsan araçta sana emeklerinin karşılığını verir fazlasıyla
 


Sadece balata ise sıkıntı yok, bu sizin şahsi fikrinizmi yoksa duyummu yada bir çalışma varmı?
arkadaşım aracı ile remork çekmeli işlerde çalışıyor gerçekten tek sorun balatalarda. tabi yük varken motor normalden fazla zorlanır ısınır bu ise yağ ömrünü kısaltır kısaca 100 bin km değilde 80 binde değiştirirsin yağıda olur biter.
 

Araç kapı içindeki veriler rahat karavan çekmenizi garantilemitor maalesef. SsangYong kapı içinde 2.5 ton çekme kapasitesi veriyor. Pratikte ise 1800kg üzeri karavan çekmem; sıkıntılı olur. Araç maksimum çeki kapasitesinin %70'ini falan alırsanız belki gerçekçi bir veri olur...

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
 

Araç kapı içindeki veriler rahat karavan çekmenizi garantilemitor maalesef. SsangYong kapı içinde 2.5 ton çekme kapasitesi veriyor. Pratikte ise 1800kg üzeri karavan çekmem; sıkıntılı olur. Araç maksimum çeki kapasitesinin %70'ini falan alırsanız belki gerçekçi bir veri olur...

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
2.5 ton çekerim diyen aracın %70'ini baz alsak 1750 kg eder peki bizim karavan 1800 kg ise ve yüklü ağırlığı 2 ton ise aracı mı yenilememiz gerekir yoksa karavanı mı küçültmemiz.
 



2 ton karavani güvenli çekmek için 3tonluk araç lazım... :smiley: bilemedim şimdi.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst