Neden Dacia Duster?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,811
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 532,403

Etiketler

Ynt: Neden Dacia Duster?

2011 Avrupada yılın otomobillerinden biri seçilen Duster Autobest 2011 ödülünü de kazandı. Hayırlı olsun :D

Autobest jürisinin üyeleri, aralarında yakıt tüketimi, çok yönlülük, iç mekan genişliği ve tasarım olmak üzere 13 farklı kriter üzerinden değerlendirme yaparak sıralamayı belirledi. Bu kriterlerin her biri üzerinden puanlama yapıldı ve Dacia Duster toplam 863 puan aldı. 15 jüri üyesinden 10'u Dacia Duster'ı kazanan model olarak gösterdi. Autobest jürisi gelişmekte olan pazarlardan (Doğu Avrupa, Rusya, Türkiye) 15 uzman gazeteciden oluşuyor.

http://www.autobest.org/varianta/index.php

final_rankings_2011.jpg
 


Ynt: Neden Dacia Duster?

- Zayıf Güvenlik Donanımı (ESP esktra, kafa havayastığı yok)
- Zayıf Frenler (100-0 km fren mesafesi 41m; Rakiplerinin fren mesafesi63-67m arası)
- Zayıf ve yetersiz motor
- Hissiz direksiyon sistemi
- Yüksek yakıt tüketimi (7.2 lt/100 km - Rakiplerin motorları 2.0 lt olmasına rağmen test tüketimleri 6.4 lt/100 km civarında)

Testin sonuncusu olan Duster için yapılan son yorum şöyle: Zayıf güvenlik donanımları Duster'i övgüden uzaklaştırıyor. Motor da puan kazandıran unsurlardan değil.

Kendi sınıfındaki araçlarla mukayese edildiği testin sonuçları bunlar.................
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

selimsarper' Alıntı:
- Zayıf Güvenlik Donanımı (ESP esktra, kafa havayastığı yok)
- Zayıf Frenler (100-0 km fren mesafesi 41m; Rakiplerinin fren mesafesi63-67m arası)
- Zayıf ve yetersiz motor
- Hissiz direksiyon sistemi
- Yüksek yakıt tüketimi (7.2 lt/100 km - Rakiplerin motorları 2.0 lt olmasına rağmen test tüketimleri 6.4 lt/100 km civarında)

Testin sonuncusu olan Duster için yapılan son yorum şöyle: Zayıf güvenlik donanımları Duster'i övgüden uzaklaştırıyor. Motor da puan kazandıran unsurlardan değil.

Kendi sınıfındaki araçlarla mukayese edildiği testin sonuçları bunlar.................

Ordaki yazılanlara inanıyorsan burada yazılanlara ne diyeceksiniz Selim Bey, gerçi önceki sayfalarda ve duster topiğinde bir sürü test ve izlenim var. http://www.autoshow.com.tr/her-sarta-meydan-okuyor-HaberDetay/692.aspx?4.Page
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Hissiz direksiyon mu,bi bakın bakalım ne kadar hissiz,

http://www.youtube.com/watch?v=ZwwYBEGYVYE&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=gQaPWUYsh6s&feature=player_embedded

ikiside karda, birinci videonun sonunda adam direksiyonda hafif dokunmalarla karda gitmeye yoldan cıkmamaya calısıyor ayrıca yine birinci video 'da esp'nin açık olduğunu görüceksin + 4 büyük ihtimal aracın üzerindeki benim gördüğüm 4 mevsim lastikleri ;))
 

Ynt: Neden Dacia Duster?




Direksiyonun hissiyatı buradan anlaşılmaz Serkan....

Kullanıp test eden -çok araç tecrübesi olan- vatandaşların yorumu o.....

Bu arada resmini koyduğun beyaz araç değildi benim Renault servisinde gördüğüm...
Beyaz darbeli aracın ön camı kırılmış mı ? öyle ise neden olabilir ?? yorum ??


sevgiler
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

selimsarper' Alıntı:
Direksiyonun hissiyatı buradan anlaşılmaz Serkan....

Kullanıp test eden -çok araç tecrübesi olan- vatandaşların yorumu o.....

Bu arada resmini koyduğun beyaz araç değildi benim Renault servisinde gördüğüm...
Beyaz darbeli aracın ön camı kırılmış mı ? öyle ise neden olabilir ?? yorum ??


sevgiler

Bu araç test eden adamlara bile mercedes 'in yorumlarında bazı modellerine yerden yere vuruyorsa bizimkinide vurması çok doğal.. Bu adamlar her aracı kullanıyor,A sınıflarının üzerinde gezen tiplere verirseniz L200 & duster adamlar tabiki dicek hissiz şöle böle..

Beyaz araç cam kırılmış diyorsunuz, ortadan ikiye bölünen ferrarilere ne diyorsunuz, milyon dolarlık araç, ikide bir ortadan bölünen ferrari diye haberler çıkıyor daha geçen gün bitanesi bölündü..

Haberde burda : http://www.samanyoluhaber.com/(A(ZFLfeVfRywEkAAAAZmZmMjdhOTMtNzNlYS00NjMxLWFkMDctMjA3ODBhNjEwNGU4zK2EV5Vo2MGn3fuDgqokzKrIfmU1)S(j3dk1yi5n1opomzwebjytfn3))/h_478654_abdnin-california-eyaletindeki-kazada-ferrari-ikiye-bolundu.html
 

Ynt: Neden Dacia Duster?




Çok araç kullandım....sanırım gördüğüm en hissiz direksiyon L 200 dedir...mevzu o değil..önemli de değil....kullanıcının hissiyatı yerinde olsun yeterki.... ;)

Ferrariler bölünür ...ben çok parçaya ayrılmış BMW ler de gördüm....ancak kullanıcı çoğunlukla sağlam çıkıyor bu araçtan...
Araç dağılıyor ancak bu arada içerdekileri bi şekilde en üst düzeyde muhafaza ediyor....özellikle Almanlar bu açıdan çok başarılı

Beyaz Duster ın ön camının sağlamlığını mevzu etmiyorum.....bu çarpma ile o cam o bölgeden neden kırılmış olabilir ??
bunu anlamauya çalışıyorum....hava yastığı açıldığına göre kullanıcı kemer takmış olmalı...yani cama başını vurmuş olamaz (mı ??) ya da ??


sevgiler
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

selimsarper' Alıntı:
Çok araç kullandım....sanırım gördüğüm en hissiz direksiyon L 200 dedir...mevzu o değil..önemli de değil....kullanıcının hissiyatı yerinde olsun yeterki.... ;)

Ferrariler bölünür ...ben çok parçaya ayrılmış BMW ler de gördüm....ancak kullanıcı çoğunlukla sağlam çıkıyor bu araçtan...
Araç dağılıyor ancak bu arada içerdekileri bi şekilde en üst düzeyde muhafaza ediyor....özellikle Almanlar bu açıdan çok başarılı

Beyaz Duster ın ön camının sağlamlığını mevzu etmiyorum.....bu çarpma ile o cam o bölgeden neden kırılmış olabilir ??
bunu anlamauya çalışıyorum....hava yastığı açıldığına göre kullanıcı kemer takmış olmalı...yani cama başını vurmuş olamaz (mı ??) ya da ??


sevgiler

Bunlar için herhangi bi aracın çarpışma testlerini izleyiniz çünki her çarpışma testinde, ya ön cam duster 'daki gibi olur yada tavanda bi ezilme olur.. accordion diyorlar bunuda ters gücün bir yerden çıkması gerekiyor, duster 'da da cam olmuş..
 

Ynt: Neden Dacia Duster?


selimsarper' Alıntı:
Çok araç kullandım....sanırım gördüğüm en hissiz direksiyon L 200 dedir...mevzu o değil..önemli de değil....kullanıcının hissiyatı yerinde olsun yeterki.... ;)

Ferrariler bölünür ...ben çok parçaya ayrılmış BMW ler de gördüm....ancak kullanıcı çoğunlukla sağlam çıkıyor bu araçtan...
Araç dağılıyor ancak bu arada içerdekileri bi şekilde en üst düzeyde muhafaza ediyor....özellikle Almanlar bu açıdan çok başarılı

Beyaz Duster ın ön camının sağlamlığını mevzu etmiyorum.....bu çarpma ile o cam o bölgeden neden kırılmış olabilir ??
bunu anlamauya çalışıyorum....hava yastığı açıldığına göre kullanıcı kemer takmış olmalı...yani cama başını vurmuş olamaz (mı ??) ya da ??


sevgiler



Çok seyehat ettiğim için birçok kaza yapmış araç gördüm çok insan çıkardım kendim de içinde bulundum. Direksiyon önü cam kırıkları kemer takmayan sürücülerin cama çarpmaları sonucu oluşmaktadır. Hava yastıkları açılmış o zaman kemer takılıdır kuramı da yanlıştır. Bizzat kendim 2005 sıfır honda aracacımla kemer takılı olmadan yaptığım kazada hava yastıkları açıldı.Sağda kimse oturmamasına rağmen yolcu hava yastığı da açılmıştı.
Bence fotoğraftan araç sağlamlığını yorumlamak hiç doğru gözükmüyor. Aracın sağlam olup olmadığı veya güvenlik elamanlarının görevini yapıp yapmadığı hususu davalık olupta mahkemeye taşındığında mahkeme üniverstelerden bilir kişi heyeti atayıp kazanın oluş yeri oluş şeklini ve aracı inceleyerek sonuca varıyor.
Dolayısıyla fotoğraftan yorum yapmak falcılıktan öteye gidemez. Bu işin testlerini yapan euro ncap gibi kuruluşların test sonuçlarını bekleyip görmek daha akılcı gibi gözüküyor.

Selim Bey , ayrıca önceki mesajınızda kaza yapan duster ın hava yastıklarının AÇILMADIĞINI içinden insanların zor çıkarıldığından bahsetmiştiniz. Şuan ise konu cam kırılmasına gelmiş. :smiley: O araç yukarıda resmi olan araç mı. O ise hava yastığı açılmış neden açılmadığını yazdınız. Bu araç değilse bahsettiğiniz aracın fotoğrafını koyarmısınız.

Selamlar...
 






Ynt: Neden Dacia Duster?

Karşılaştırmalı test AutoBild tarafından Almanya'da yapılmış ve testteki rakipler ise oldukça dişli. İkinci mesajımda Linkte gönderdiğim test ise AutoShow tarafından Türkiye'de yapılmış. Testi yapan pilotların yorum farkları olabilir.
15 yıllık AutoShow okuyucusu olarak, bugüne kadar gözlemlediğim kadarıyla Türkiye'de yapılan testlerde ne şiş yansın ne kebap yaklaşımı ile sert eleştiriler yapılmıyor. Araçların iyi yönleri daha fazla vurgulanıyor:

??? Türkiye'deki testte direksiyon sisteminin hissiz olduğu belirtilmiş, işçilik kalitesi düşük denilmiş ama mesela 41 m'lik fren mesafesi çok uzun olmasına rağmen testte bu konuya hiç değinilmemiş
??? Almanya'da güvenlik donanımı yetersiz denmiş (kafa havayastıkları yok, ESP opsiyonel vs.) ama Türkiyede bu konuda birşey yazılmamış EuroNCAP testlerinde standart olarak sunulan güvenlik donanımlarının zenginliği üreticilere ekstra yıldız olarak geri dönüyor.
??? Türkiye'deki testte 7.1 lt yakıt tüketimi makul denilmiş ama Almanyadaki testte 2.0 motorlu araçların bile 6.3 lt gibi düşük değerler elde etmesi Daci Duster'ın yakıt tüketiminin yeterince düşük olmadığını göstermiyor mu?

Her testte farklı bakış açısı olması normal, bizler bu paraya bu kadar diyerek idare ederken Alman'lar 2000 EUR fazla vereyim güvenliği tam olsun diyor.
[/quote]
(Cincin den alıntı yapılmıştır)


Aylardır bu minvalde yazdık....ciddiye alan olmadı....

GÜVENLİK arkadaşlar çokkk önemli....boşverin yakıt tüketimini falan...teknoloji zaten eski tüketimin böyle olması beklenebilir..
ancak can güvenliği için bazal donanımlar opsiyonel olmamalı...olursa sonuç yukardaki gibi olur....

sevgiler
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,014
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst