Ynt: Neden Dacia Duster?
umiterkan' Alıntı:
TTamer Bey, yeni aracınız ve aramıza katıldığınız için hayırlı olsun dileklerimi sunuyorum. Kazasız ve belasız sürüşler dilerim. Duster kullanıcıları arttıkça forumdaki bilgi ve tecrübe birikimi ve paylaşımı da artıyor haliyle. Umarım yorumlarınız ve tecrübelerinizle siz de güzel katkılar sağlarsınız. Otomatik kapı kilitlenme olayı ile ilgili sorunuza gelecek olursak, daha önce de söylediğim gibi bu özelliği sevmediğimden ve büyük şehirde yaşamadığımdan hiç denemek bile istemedim. Sizin de söylediğiniz gibi kullanım klavuzunda da yazıyor. Eğer söylendiği gibi olmuyorsa bir de servise sormak lazım. Ha bu arada aracı yeni almanıza karşın baya bir km yapmışsınız. Aracınızı ne zaman sipariş vermişdiniz ve ne zaman geldi acaba, bayilerde araç sıkıntısı var ondan soruyorum. ayrıca resimlerini de görmek isteriz
Saygılar sunarım...
Teşekkür ederim. Valla kayıtlara bakmam lazım normalde ama hafızam beni yanıltmıyorsa, Eylül ayı ortalarında sipariş vermiştim. Aracı Ankara-Neziroğlu'ndan aldım.
Kurban bayramı öncesine (şehir dışına çıkacağım için) gelmesinde ısrar ettim. Esasen deri koltuk istememiştim Kasım sonu gelir demişlerdi. Sonra satış sorumlusu sevgili Orhan Gazi Eskitoros bey Mais'te 2 adet tam "full" siyah araç olduğunu söyleyince bayram öncesi bir tek bunu alabileceğimden ben de kabul etmiştim. Bayram öncesi gerçekten de nihayet alabildim
Bu arada aracın maliyeti ise:
47900 TL (48800'lük versiyon). 1000 TL boya koruma, 3M camlara güvenlik filmi (ön cam hariç komple), aracın altına 3 kat izolasyon ve zift kaplama (1 kat silikon, 1 kat başka bir şey maalesef hatırlamıyorum, son kat zift), ön kaput komple 3M kaput filmi+ön yan çamurluklar komple 3M film -artan parçalarla ek değil-, motor koruma yaptırdım. Araç plakasını takmadan önce bunları yaptırdığınızda Dacia fabrikanın masrafın %50sini karşıladığını söylediler. Yani esasen 1500~2000 TL liste fiyatlı işlemler (Renault-Estetik'te). Tabi dışarıda belki daha ucuza bulabilirsiniz ama kaput filminde herkes 3M diyor ama kalitesiz modelini kullandıkları gibi, çok acemi çocuklar yapıyor ve kenarları çok çirkin duruyor bazı araçlarda). Continental yaz lastikleri ile geldiği için 1000 TL civarı (tam hatırlamıyorum) Michelin Alpine masrafını da katarsak takribi 50000 TL civarı maliyeti oldu.
Elimden geldiğince olumlu / olumsuz taraflarını sizlerle paylaşmaya çalışacağım.
Gördüğüm en büyük genel olumsuzluk yol bilgisayarı/yakıt göstergesi ilişkisi. Resmen Renault faciası. 2000 model bir Toyota Yaris'im de var. Yakıt tüketimini dört dörtlük gösterir ve yakılan ortalamayı harika bir tutarlılıkla size sunar. Gel gelelim, Duster bu konuda 2 defa sınıfta kalıyor. Birincisi yakıt göstergesi bir tam dolu, bir 3 çentik boş, bir 1 çentik boş vs. gösteriyor. Kesinlikle güvenilir değil bence. İlk 15000 km bakımında servise soracağım. (4000km olmuşum bu arada) Sezgilerim "yahu depo bitmiş olmalı" dediğimde 3 çentik dolu gösteriyor, sonra 10 dakika sonra da mesela 1 çentik kalıyor. Yok böyle bir şey. İkincisi, yol bilgisayarı bu depo doluluk oranına göre kendince bir hesaplama algoritması kullanıyor. Bunu yakıt bitti lambası yandığında gidilecek kilometrenin kalmadığı ekranından anlamak mümkün oysa gitmeye devam ediyorsunuz. Hepsi birbiri ile ilişkili (kalan km, harcanan yakıt L, 100km'de ortalama L vs.) en doğrusu eski usül aynı pompadan "full"leyip yaptığınız km'yi not alıp tekrar fullemek ve alınan mazot L'si hesabı yapmak. Araziye çıkarken mutlaka deponuzu göstergeye güvenmeden doldurtturunuz. (Pompa tabancası kendisi atsın)
Benim açımdan önemli olan en büyük olumsuzluk ise:
Toyota'nın harici termometresinin benim elim ayağım olduğunu ve ne çok kullandığımı Duster'da fark ettim. Özellikle şehir dışı seyahatlerde +7 C derecenin altına düştüğünde fren mesafemin artabileceğini, +4 C dereceden sonra + bile olsa (sıfır üstü) yolda gizli buzlanma olabileceğini çok iyi biliyorum. Tecrübelerimden gördüğüm, gizli buzlanma için yolun hiç de 0 (sıfır) C dereceye düşmesine gerek yok. Rüzgar vs. faktörlerden yol üstünde (asfaltın da yapısına bağlı olmak üzere) sürtünme katsayısı son derece düşebiliyor. Kızak gibi kayabiliyorsunuz. Yazında asfalt erimesi olabiliyor. O nedenle gözüm hep termometrededir. Motor devrine baktığım kadar desem yalan olmaz. Refleks haline gelmiş benim için.
Ayrıca lastiklerin kaç saatte ısınacağı açısından da önemli. Malum ülkemizde insanlar maalesef sadece lastiklerini alırken hız faktörü işaretine zerre önem vermezler. Mesela 175/60 R 13 T normali ama herkes 175/60R13 der o "T" harfini yutar !!! Oysa o size fabrikanın "kardeşim bu lastiklerle 190km/s hızla gidersen 1 saatten sonra parçalanır bunlar" işaretidir ki bence çapından da yanak yüksekliğinden de şundan da bundan da daha fazla hayat kurtarıcıdır. 2 saat boyunca 180km ile gidince de parçalanır o.
Neyse bu konuda aşırı titizim, etrafımda kimse bunu bilmiyor diye. (Gaza geldim konudan dışarı çıktım binlerce özür; ehem)
Uzun sözün kısası Duster'da (içi geçtim) dış sıcaklık göstergesi mevcut değil. İlk işim aracı aldıktan sonra 10-15 TL'ye bulmanız mümkün olan harici sıcaklık gösterebilen ve ekleme, çıkarma, sökme, montaj vs. gerektirmeyen bir dijital termometre yapıştırdım. İlk başta bardaklığın olduğu yere koydum, ön konsolda çirkin durmaması için ama yolda giderken, bilhassa da gece kullanımda okuma imkansızlaştığı için, varsın çirkin dursun ama görebileyim diye hız gösterge panelinin sağına, tam konsolun ortasına yapıştırdım. Harici ısı sensörünü de (kesinlikle denenerek bulunmuştur arkadaşlar) kanımca montaj gerektirmeden en mantıklı yer olan iki kapı arasında alt boşluğa yapıştırdım. Motorun ısısından ve kabin sıcaklığından etkilenmeyen ve dış etkenlerden en korunaklı, optimum yer burası gibi geldi. Önerileri olanlar olursa çok memnun olurum. Ümit ederim, fotoğrafını da çekip gönderebilirim bir gün (maalesef yoğunluktan bunları yapmaya zamanım olmuyor). E çok da şık durduğu söylenilemez yani.
Yol bilgisayarına, bu dış sıcaklık göstergesini ekletebilmenin bir yolu var mıdır? Yapan teknik servis var mıdır? veee, böyle bir müdahale garantiyi etkiler mi acaba?
En sevdiğim ve şu an ilk aklıma gelen olumlu tarafları ise:
- Klima dehşet soğutuyor !! (Tabi bir de 40+ C derecelik yaz günlerinde görmek lazım.
) Motorda fark edilir çekiş kaybı olmaksızın.
- İyi ki deri koltuk almışım (tamamen tesadüf oldu) duruşu inanılmaz değişti. Tabi ki bir Mercedes, BMW, Volvo derisi gibi değil
Sonuçta suni deri zaten ama fena değil.
- 4x4 sistemi olağanüstü.
- Çamurlu, derin traktör izine girdiğimde ABS devreye girmişti. Bunu kapatabilme seçeneği bence çok kullanışlı.
- Kaslı ama kibar dış görünüşü. hele siyah "look" paketle (gerçi yarısı mat krom rengi boyama aynaları hiç sevmiyorum ama...) siyah metalik boya nefisss duruyor. Belki ben bu tip tasarımları seviyorum (mesela RAV4: Yuvarlak hatlı ama altı geniş tutuşlu, agresif duruş)
- Süspansiyon sistemi (zorluk derecesi düşük arazideyken, hafif bozuk asfaltta gibi hissettiriyor)
- Veee elbetteki fiyatı
Şimdilik bu kadar...
Herkese selamlar...