Neden Dacia Duster?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,811
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 532,504

Etiketler
Ynt: Neden Dacia Duster?

montañes' Alıntı:
Hi ;)

All terrain and Mud+Snow wheel options available.

235/65 r 16, 215/75r15,225/60r17

-->
http://www.scribd.com/doc/36891280/D...4-blogspot-com

Hi montañes

thank for documents.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?


e-otodergi'nin Aralık 2010 tarihli 30'uncu sayısı Duster 4x4'ü test etti

Dergiyi direkt olarak indirmek için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz:

http://www.testyilligi.com/e-otodergi_aralik2010_sayi30.zip

Dergiden kareler


1juj.jpg


2tjt.jpg


3cgc.jpg


4nen.jpg


5nnn.jpg
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

umiterkan' Alıntı:
TTamer Bey, yeni aracınız ve aramıza katıldığınız için hayırlı olsun dileklerimi sunuyorum. Kazasız ve belasız sürüşler dilerim. Duster kullanıcıları arttıkça forumdaki bilgi ve tecrübe birikimi ve paylaşımı da artıyor haliyle. Umarım yorumlarınız ve tecrübelerinizle siz de güzel katkılar sağlarsınız. Otomatik kapı kilitlenme olayı ile ilgili sorunuza gelecek olursak, daha önce de söylediğim gibi bu özelliği sevmediğimden ve büyük şehirde yaşamadığımdan hiç denemek bile istemedim. Sizin de söylediğiniz gibi kullanım klavuzunda da yazıyor. Eğer söylendiği gibi olmuyorsa bir de servise sormak lazım. Ha bu arada aracı yeni almanıza karşın baya bir km yapmışsınız. Aracınızı ne zaman sipariş vermişdiniz ve ne zaman geldi acaba, bayilerde araç sıkıntısı var ondan soruyorum. ayrıca resimlerini de görmek isteriz ;)

Saygılar sunarım...

Teşekkür ederim. Valla kayıtlara bakmam lazım normalde ama hafızam beni yanıltmıyorsa, Eylül ayı ortalarında sipariş vermiştim. Aracı Ankara-Neziroğlu'ndan aldım.
Kurban bayramı öncesine (şehir dışına çıkacağım için) gelmesinde ısrar ettim. Esasen deri koltuk istememiştim Kasım sonu gelir demişlerdi. Sonra satış sorumlusu sevgili Orhan Gazi Eskitoros bey Mais'te 2 adet tam "full" siyah araç olduğunu söyleyince bayram öncesi bir tek bunu alabileceğimden ben de kabul etmiştim. Bayram öncesi gerçekten de nihayet alabildim :smiley:

Bu arada aracın maliyeti ise:
47900 TL (48800'lük versiyon). 1000 TL boya koruma, 3M camlara güvenlik filmi (ön cam hariç komple), aracın altına 3 kat izolasyon ve zift kaplama (1 kat silikon, 1 kat başka bir şey maalesef hatırlamıyorum, son kat zift), ön kaput komple 3M kaput filmi+ön yan çamurluklar komple 3M film -artan parçalarla ek değil-, motor koruma yaptırdım. Araç plakasını takmadan önce bunları yaptırdığınızda Dacia fabrikanın masrafın %50sini karşıladığını söylediler. Yani esasen 1500~2000 TL liste fiyatlı işlemler (Renault-Estetik'te). Tabi dışarıda belki daha ucuza bulabilirsiniz ama kaput filminde herkes 3M diyor ama kalitesiz modelini kullandıkları gibi, çok acemi çocuklar yapıyor ve kenarları çok çirkin duruyor bazı araçlarda). Continental yaz lastikleri ile geldiği için 1000 TL civarı (tam hatırlamıyorum) Michelin Alpine masrafını da katarsak takribi 50000 TL civarı maliyeti oldu.

Elimden geldiğince olumlu / olumsuz taraflarını sizlerle paylaşmaya çalışacağım.

Gördüğüm en büyük genel olumsuzluk yol bilgisayarı/yakıt göstergesi ilişkisi. Resmen Renault faciası. 2000 model bir Toyota Yaris'im de var. Yakıt tüketimini dört dörtlük gösterir ve yakılan ortalamayı harika bir tutarlılıkla size sunar. Gel gelelim, Duster bu konuda 2 defa sınıfta kalıyor. Birincisi yakıt göstergesi bir tam dolu, bir 3 çentik boş, bir 1 çentik boş vs. gösteriyor. Kesinlikle güvenilir değil bence. İlk 15000 km bakımında servise soracağım. (4000km olmuşum bu arada) Sezgilerim "yahu depo bitmiş olmalı" dediğimde 3 çentik dolu gösteriyor, sonra 10 dakika sonra da mesela 1 çentik kalıyor. Yok böyle bir şey. İkincisi, yol bilgisayarı bu depo doluluk oranına göre kendince bir hesaplama algoritması kullanıyor. Bunu yakıt bitti lambası yandığında gidilecek kilometrenin kalmadığı ekranından anlamak mümkün oysa gitmeye devam ediyorsunuz. Hepsi birbiri ile ilişkili (kalan km, harcanan yakıt L, 100km'de ortalama L vs.) en doğrusu eski usül aynı pompadan "full"leyip yaptığınız km'yi not alıp tekrar fullemek ve alınan mazot L'si hesabı yapmak. Araziye çıkarken mutlaka deponuzu göstergeye güvenmeden doldurtturunuz. (Pompa tabancası kendisi atsın)

Benim açımdan önemli olan en büyük olumsuzluk ise:
Toyota'nın harici termometresinin benim elim ayağım olduğunu ve ne çok kullandığımı Duster'da fark ettim. Özellikle şehir dışı seyahatlerde +7 C derecenin altına düştüğünde fren mesafemin artabileceğini, +4 C dereceden sonra + bile olsa (sıfır üstü) yolda gizli buzlanma olabileceğini çok iyi biliyorum. Tecrübelerimden gördüğüm, gizli buzlanma için yolun hiç de 0 (sıfır) C dereceye düşmesine gerek yok. Rüzgar vs. faktörlerden yol üstünde (asfaltın da yapısına bağlı olmak üzere) sürtünme katsayısı son derece düşebiliyor. Kızak gibi kayabiliyorsunuz. Yazında asfalt erimesi olabiliyor. O nedenle gözüm hep termometrededir. Motor devrine baktığım kadar desem yalan olmaz. Refleks haline gelmiş benim için.
Ayrıca lastiklerin kaç saatte ısınacağı açısından da önemli. Malum ülkemizde insanlar maalesef sadece lastiklerini alırken hız faktörü işaretine zerre önem vermezler. Mesela 175/60 R 13 T normali ama herkes 175/60R13 der o "T" harfini yutar !!! Oysa o size fabrikanın "kardeşim bu lastiklerle 190km/s hızla gidersen 1 saatten sonra parçalanır bunlar" işaretidir ki bence çapından da yanak yüksekliğinden de şundan da bundan da daha fazla hayat kurtarıcıdır. 2 saat boyunca 180km ile gidince de parçalanır o. :D

Neyse bu konuda aşırı titizim, etrafımda kimse bunu bilmiyor diye. (Gaza geldim konudan dışarı çıktım binlerce özür; ehem)

Uzun sözün kısası Duster'da (içi geçtim) dış sıcaklık göstergesi mevcut değil. İlk işim aracı aldıktan sonra 10-15 TL'ye bulmanız mümkün olan harici sıcaklık gösterebilen ve ekleme, çıkarma, sökme, montaj vs. gerektirmeyen bir dijital termometre yapıştırdım. İlk başta bardaklığın olduğu yere koydum, ön konsolda çirkin durmaması için ama yolda giderken, bilhassa da gece kullanımda okuma imkansızlaştığı için, varsın çirkin dursun ama görebileyim diye hız gösterge panelinin sağına, tam konsolun ortasına yapıştırdım. Harici ısı sensörünü de (kesinlikle denenerek bulunmuştur arkadaşlar) kanımca montaj gerektirmeden en mantıklı yer olan iki kapı arasında alt boşluğa yapıştırdım. Motorun ısısından ve kabin sıcaklığından etkilenmeyen ve dış etkenlerden en korunaklı, optimum yer burası gibi geldi. Önerileri olanlar olursa çok memnun olurum. Ümit ederim, fotoğrafını da çekip gönderebilirim bir gün (maalesef yoğunluktan bunları yapmaya zamanım olmuyor). E çok da şık durduğu söylenilemez yani.

Yol bilgisayarına, bu dış sıcaklık göstergesini ekletebilmenin bir yolu var mıdır? Yapan teknik servis var mıdır? veee, böyle bir müdahale garantiyi etkiler mi acaba? :smiley:

En sevdiğim ve şu an ilk aklıma gelen olumlu tarafları ise:
- Klima dehşet soğutuyor !! (Tabi bir de 40+ C derecelik yaz günlerinde görmek lazım.:smiley: ) Motorda fark edilir çekiş kaybı olmaksızın.
- İyi ki deri koltuk almışım (tamamen tesadüf oldu) duruşu inanılmaz değişti. Tabi ki bir Mercedes, BMW, Volvo derisi gibi değil ;) Sonuçta suni deri zaten ama fena değil.
- 4x4 sistemi olağanüstü.
- Çamurlu, derin traktör izine girdiğimde ABS devreye girmişti. Bunu kapatabilme seçeneği bence çok kullanışlı.
- Kaslı ama kibar dış görünüşü. hele siyah "look" paketle (gerçi yarısı mat krom rengi boyama aynaları hiç sevmiyorum ama...) siyah metalik boya nefisss duruyor. Belki ben bu tip tasarımları seviyorum (mesela RAV4: Yuvarlak hatlı ama altı geniş tutuşlu, agresif duruş)
- Süspansiyon sistemi (zorluk derecesi düşük arazideyken, hafif bozuk asfaltta gibi hissettiriyor)
- Veee elbetteki fiyatı :smiley:

Şimdilik bu kadar...
Herkese selamlar...
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Hımmmm, sayın tamer'i okuduktan sonra, kendi tespitlerimle örtüştüğünü gördüm.

Şu yakıt göstergesi meselesini sadece "hassas değil" diye zikretmiştim. Daha ayrıntılı bilgiyi sayın tamer vermiş... Çünkü aynı gösterge dengesizliğini ben de yaşamıştım. Yol bilgisayarı pek de güvenilir değil. Galiba tek güvenilir yanı "yakıt bitti, hemen cüzdana davran" ikazı olsa gerek.

Dış sıcaklık göstergesi olmaması da eksiklik, katılıyorum. Gerçi ben tamer gibi ince ve teknik hesaplar yapacak durumda değilim; ama dıştaki sıcaklıktan haberdar olmaktan mutluluk duyuyorum.

Bu konuda estetik bir çözümü olan varsa, bilgilenmeyi beklerim.
 



Ynt: Neden Dacia Duster?




Sevgili TTamer,,,

Yukarıdaki kompliman için teşekkür....canımsın..

Bir gün pikap konuşalım...bir vesile ile...
sağlam ve güvenilir bir japon ile bahis mevzuu olan aracın mukayesesi mümkün değil tabiiki..

50 bin liralara yaklaşan rakkamlarla daha akılcı seçeneklerin düşünülmesi gerektiğine ait kritikleri geçmiş sayfalarda yapmış idim...

Ancak bir arkadaş bir aracı sevmiş ise...onu almalı ve kullanmalıdır....
Hayat bir bakış açısıyla da ..yeni deneyimlerin kazandırdığı tecrübelerle zenginleşmektedir.....renklenmektedir...
Bazısı illa da deneyerek öğrenmek ister....29 900 den başlayan fiyatlarla....onu da anlamak çok mümkün...

Ümit,

var mı yeni bir topik....eksikler takıştırmakla tamamlanabilir mi ??...

Biz baştan beri nelere kızdık? firmanın ucuz satış stratejilerine ve dolayısıyla tüketiciye karşı saygısız tavrına ...abs parayla...yolcu hava yastığı parayla vs vs ...araç başka..katalog başka..(bk geçmiş sayfalar)...öyle değil mi ??

sevgiler...
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Benim arabam sizin arabanızı döver :smiley: Capoooon işi hemi sağlaam hemi güvenilir :smiley:))

Abi merak ettim kaç basıyoooo ;D
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Pikapın arkada makas vardır otomobil konforu vermez. şanzuman yük için ayarlanmıştır. çok ağır yük taşır ama aşırı hız yapamaz. motor çok büyüktür çok fazla yakar. dolayısıyla vergiside fazladır. şehir içinde inşaatta veya tarladaki kadar kibar görünmez, işede yaramaz. viraja hızlı girerseniz arkayı sağa sola atar. çift kabinlerde arka kabin çok dardır. sürücü arkada oturanın dizini belinde hisseder. İşte bir kaç kriterde benden bende bu kriterlere göre pikap tercih etmiyorum ve düşünceme saygı duyulmasını istiyorum.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Değerli üstadlar,

Başığımız elbette Duster olduğu için (mukayeseli olması bence güzel tabi) konuya odaklanmakta fayda var. Sonuçta piyasaya yeni çıktığı için bu araç tam bir muamma. Deneyen sayısı tüm dünyada az. Herkes (tevellütü tutanlar) bilir ki 1970'lerde Renault araçların tek ölümcül kusuru (en azından ülkemize girenlerin) virajda direksiyon kilitlenmesi idi. Benzer şekilde Anadol'un hafızam yanıltmıyorsa beni 1974 sonrası bazı modellerinde akü bağlantı kablolarının yanlış yerden donatılması nedeniyle yanma riski vardı. Dacia Renault'a satıldktan sonra üretimini iyileştirmeye başladı. 3 milyon EUR'luk Duster üretim bantı yatırımını da boşuna yaptıklarını pek sanmıyorum (bknz: http://www.youtube.com/watch?v=PJuyjUpr3DM ) Elbette ticari bir fiyasko olma ihitimali de var ama tutacağına inandıkları için buna giriştiler. Şimdi zaman bize bunun ne denli doğru olup olmadığını gösterecektir.

Öte yandan, unutulmamalıdır ki, üretici firmanın ayakta kalabilmesi için karlılık öenmlidir. Ve bu tüm firmalar için geçerlidir. Ayrıca her firma üretimde hata yapabilir, ki keza üretimde insan faktörü vardır ve bu hep böyle olacaktır. Öyle olmasa idi koskoca uzay mekikleri gökyüzünde gözümüzün önünde minicik bir hatadan patlamazdı.

Şimdilik hepinize sağlıklı, güvenli sürüşler diliyorum. Karşılaştıklarımı ve diğer görüşlerimi olabildiğince tüm tarafsızlığımla nacizane paylaşmaya devam edeceğim.

Selamlar...
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

fbmy' Alıntı:
Benim arabam sizin arabanızı döver :smiley: Capoooon işi hemi sağlaam hemi güvenilir :smiley:))

Abi merak ettim kaç basıyoooo ;D

Ehem, dövme ihtimali vardır elbette. Japon iyidir, sağlamdır. Pahalıdır. Akıl doludur. Lakin bütçe yetmez parçasına, şuna buna :D

Basma konusunda (nükte bile olsa ;) ) 175~180 arası bir değer gördüm analog kadranımda. Diğer yazımda da belirttiğim gibi bana göre son hızı ~177'dir. Kitapçıkta yanılmıyorsam 165 yazar (tıpkı katalog değeri 175km/s olan Yarisimle 180 Km/s'i geçtiğim gibi). 180 Km gösterge videosunu da çılgın bir genç Romen YouTube'a koymuştur. (Sonu ne oldu bilemiyorum, lakin ben hala size yazabiliyorum ;) )

Selamlar...
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

TTamer' Alıntı:
Ehem, dövme ihtimali vardır elbette. Japon iyidir, sağlamdır. Pahalıdır. Akıl doludur. Lakin bütçe yetmez parçasına, şuna buna :D

Basma konusunda (nükte bile olsa ;) ) 175~180 arası bir değer gördüm analog kadranımda. Diğer yazımda da belirttiğim gibi bana göre son hızı ~177'dir. Kitapçıkta yanılmıyorsam 165 yazar (tıpkı katalog değeri 175km/s olan Yarisimle 180 Km/s'i geçtiğim gibi). 180 Km gösterge videosunu da çılgın bir genç Romen YouTube'a koymuştur. (Sonu ne oldu bilemiyorum, lakin ben hala size yazabiliyorum ;) )

Selamlar...

Cevap için teşekkürler ama ben muhteşem capon işi pikapın kaç bastığını merak etmiştim. ;) Aslında onlarda 2 değer var. Arkada savurmasın diye kum çuvalı varken ve yokken :smiley:

Önceki mesajınızda pikapın ve mukayesenin burda yapılmaması yönünde fikrinizi beyan etmişiniz bende kesinlikle katılıyorum. Benim alternatif pikap konuları önerim şunlardır. (Tek isteğim kendi markasında olmak kaydıyla dacia veya başka marka içinde değil !)

- Şehir içinde neden pikap. (Yük ve eşya taşınıp ek gelir elde edilebilir)
- Neden 4x2 ve üstünlükleri . (Yakıt ekonomisi ve daha az parça daha az sorun)
- Neden Capon. (Caponlar bu işi biliyo)
- Neden Mitsubishi . (Neden Capon konusu ile birleştirilebilir)
- Pahalıdır vardır bir hikmeti ucuzdur vardır bir illeti. (Bknz gönderilmiş ileti )
- O pikap bu pikap şu pikap. (Hepsi pikap farketmez)

İlk aklıma gelenler bunlar unuttuğum detaylar olabilir. Bağışlayın.

Selamlar :smiley:
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Arkadaşlar, yakıt göstergesi ve yol bilgisayarı konusunda benim her hangi bir problemim olmadı. Bazen motorun soğukluğuna göre yakıt gösterge ibresi 1 çıta aşağı gösteriyor ama motor ısındığında normal değerine geliyor (Göstergenin dijital oluşundan olsa gerek) Ayrıca ne kadar litre yakıt kaldığını veya ne kadar litre yakıt yaktığını gösteren kısmı her yakıt doldurduğumda alınan yakıtla doğruladım.

Burada Dacia Firması ile ilgili olumsuz birşey söylemek istiyorum o da şu; TV'lerde Duster'ı reklam ederken hani şu kadının bayideki adama aracın fiyatını sorarken adamın da 29900TL deyip( 29'den başlayan bile demeden) en donanımlı modeli göstermeleri, resmen reklamlarda insanları yanıltıyorlar, tabi bunu diğer firmalarda gazetelerde boy boy yapıyor, bence bu doğru bir uygulama değil.
 


Ynt: Neden Dacia Duster?

Ayrıca aracın yakıta göre alacağı menzili söyleyen ibare 'den de anlayaibilirsiniz 100 km altına düştüğü zaman bu ibare, yol bilgisayarı kendini kapatıyor,yani siz gönül rahatlığıyla 100 km gidebilirsiniz, böyle bir şey benimde başıma gelmişti uzun yolda yol bilgisayarı kendini kapattı ve nerden baksanız 60 km yol alıp ancak benzin istasyonu bulabilmiştim.Avrupa standartları diyelim..
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Nissan Qasqahı bile duster topiğine reklam vermeye başlamış. Adamlar baktılar qasqahaı nin topiği ölü evi gibi.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,116
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst