Neden Dacia Duster?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,811
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 532,398
Ynt: Neden Dacia Duster?

cem321, soruya Türkçe sayfa verilerek cevaplanmıştır... ;)
"....ayrıca, bazı jıplerın teknik kıyaslaması autoshowda... dusterde F/P olarak makul görülüyor.... dergi biraz dustere yuklenmiş, promosyon almadı galıba
grin.gif
fren mesafesi de 39-41 arası yazmış... " http://www.autoshow.com.tr/herkese-4x4-HaberDetay/816.aspx?2.Page " şeklinde önceki mesajımın birinde cevaplanmıştır... ingilizce bilenlere de ek bilgi vermiş oldun, tşkr... ;) thanks for your message... 8)

s.forestr, disk fren olması daha ıyı olabılır dı, ancak Dacıa da Reno bıraz eskı sıstem uygulayıp malıyet azaltmış olabilir... bır sitede benzer fren dönüşüm muabbetleri de böyle;
1---"...kampana <> disk değişimi maalesef küçük maliyetlere çıkmıyor aynı mantıkla clio ya yapalım dedik ancak minimum 1500-2000 ytl' ye çıkıyor sadece disk dönüşümü birde sadece disk balata değişimi değil komple fren sisteminin değişmesi gerekiyor merkez&limitör&hortumlar&arka porya şahsen kampanayı disk ile değiştirme sana + veya - bir performans sağlamayacaktır düşüncesindeyim aynı zamanda kampananın ömrü uzun ve bakım masrafı disk'e göre daha az olması artısıdır. ayrıca, arka kampana değişim yerine ön diskleri,balataları ve kaliperleri spor kullanım için olanlarla değiştirebilir ben şahsen bu şekilde bir tercih kullandım bana maailyeti (dot 5.1) yağ +montaj 1300 ytl ye çıktı ancak %20 ye yakın bir performans artışı gördük
smile.gif
bu arada fren yük dağılımı limitör ile oynamadan (yay amortisör stardart) %70-%30 (eibach sportline&koni) 65-%35 limitler dahilinde frenaj değerleri alınabilmekte...."" denilmiştir. ;)
2---"...ön frenlerin arkaya göre daha daha kuvvetli olmasıda normal.öyle olmalıdır.sen fren dengesini kendi başına arkaya kaydırmaya kalkarsan aracın bütün fren dengesini bozarsın ve savrulma artar.4 diske çevirmek çok zor ve komplike bi işlem ayrıca maliyetli.hem ön disk arka kampana olarak ayarlanan aracının fren dinamiği bozulabilir."-bu aracın 4 disk fren olanı var,ben sadece benimkini de öyle yapacağım" demekle olmuyor.ön disklerini daha büyük olanlarla değiştirir,kaliperlerini ve balatalarını daha kaliteli kullanırsın,arka kampanalarda da daha iyi fren balataları kullanırsın bir miktar iyileşme gösterir.ama şu an ki disklerin-balataların,fren sisteminin durumu,lastiklerin durumu,amortisörlerin durumu,ön takımın sağlığı,rot ayarı vs gibi bir çok sebep frene etki eder.bunlarında sağlam olduğundan emin olmalısın ..."" denilmiştir.... disk-kampana fren olayı hakkında biraz fikir vermiştir galiba.... ;)

maksat, önbilgi ve fikir olsun... ;)
 

Etiketler
Ynt: Neden Dacia Duster?

bu durumda şöyle bir fikir oluşuyor , maliyet ...

yani sayın serkanefenin dediği gibi a"razi şartlarında kampana daha iyi sonuç vereceğinden arkaları kampana bırakalım " denmemiştir , maliyet kaygısı güdülmüştür...

ben zaten emindim de merak ettim böyle farklı bir bakış açısı gelince.
bu arada sizin türkçe yanıtladık dediğiniz paragraf ile cem beyin verdiği paragraflarda farklı sonuçlar var , 39-41 nerede 46 nerede ?
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

ISO.9001.standartlara göre, All the cars that exceed a distance of 40 m (for 100 km/h) or 70m (for 130 km/h) fail the test. ilgili testınde 4x4 dustere 46-75.m.arası diyor... ama autoshow dergisi de 39-41.m.diyor(farklı hıza göre)... bu testlerin kullanılan araç modeli aynı donanım özellik farklı olabilir, hız-yol-test koşulları farklı olabılır,vs, hatta promosyon-reklam kaygısı bile etkiliyor bu tanıtımları malum.... sonuçta ortalama civarı frenleme var denılebilir.... zaten frenajı çok iyi iddiası yok ortada... Dusterin ustunde Reno baskısı ve malıyetler-fiyatlar dikkate alınırsa normal yani... ;) 8)
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Dün plazada iki tane yan yana Duster gördüm 4x2 ve 4x4.
4X2 yaklaşık 1 cm daha yüksek gibi gözüme gözüktü.
Arkadan tampon vs hizlarına baktım gerçekten öyleydi.
İçeriye sordum, evet dediler ya ağırlıktan ya da arka süspansiyon sisteminden kaynaklı 1 cme yakın bir fark olduğunu söylediler.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

servis yanlış bilgi vermiş olabilir... kataloğuna bakın, görürsünüz... ;)
4x4.....21.cm, 4x2....20.cm. yukseklıktedır...(aks/dıngıl/şaft ile yer arası) 8)
ayrıca, 4x4 Duster'da 4 Teker de Bağımsız Süspansiyondur. (4x2 Duster'ların ise arkası sabit dingildir) 4x4 şanzımandan dolayı ağırlığı az fazla olup, yay-mekanık sist yukseltmesiyle 21.cm. yukseklık mevcuttur... ;)

 



Ynt: Neden Dacia Duster?

bilal bey farklı hıza göre falan değil her iki testte de 100 km hız varken fren uygulanıyor.

Kaldı ki daha önceki mesajınızda dergi dusterı pek övmemiş , promosyon alamadı herhalde diyorsunuz.
Oysaki mesajlara bakılırsa o dergideki rakamlar daha iyi (39-41), yurtdışı test sonuçları daha kötü 46 metre ?
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

bilalr' Alıntı:
servis yanlış bilgi vermiş olabilir... kataloğuna bakın, görürsünüz... ;)
4x4.....21.cm, 4x2....20.cm. yukseklıktedır...(aks/dıngıl/şaft ile yer arası) 8)
ayrıca, 4x4 Duster'da 4 Teker de Bağımsız Süspansiyondur. (4x2 Duster'ların ise arkası sabit dingildir) 4x4 şanzımandan dolayı ağırlığı az fazla olup, yay-mekanık sist yukseltmesiyle 21.cm. yukseklık mevcuttur... ;)

Ben yerden yüksekliğin vs. sizin söyledğiniz şekilde olduğunu biliyorum. Ben dün yan yana duran araçlarda fark ettim. Düz parke zeminde. Tam 1 cm olmasa da yakın bir fark var.
4x2 toplamda 4x4 den boy olarak yüksek.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

yuksek görunuyor olabilir... katalog yanlış yazmış olabilir mi... neyse sonuçta 1.cm. ... ;D (4x2 özellikle arkası az kalkık gıbı, oda ağılıktan farkından olabilir mi, yanılsamadır belkimde)

testi hangi opsıyonlu araçla ve hangi yol şartında nasıl yaptıkları da önemli.... neyse buda 5.m. oynamış... ;D (hangisi doğruysa)

sonuçta orta sınıf jip yani.... ne olacakdı... ;D
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

bilalr' Alıntı:
yuksek görunuyor olabilir... katalog yanlış yazmış olabilir mi... neyse sonuçta 1.cm. ... ;D (4x2 özellikle arkası az kalkık gıbı, oda ağılıktan farkından olabilir mi, yanılsamadır belkimde)

testi hangi opsıyonlu araçla ve hangi yol şartında nasıl yaptıkları da önemli.... neyse buda 5.m. oynamış... ;D (hangisi doğruysa)

sonuçta orta sınıf jip yani.... ne olacakdı... ;D
Bence de ağırlıktan kaynaklı.
Teknik bilgi arıyorum şu an bulursam paylaşıcam.
 






Ynt: Neden Dacia Duster?

orta sınıf JİP demeyelim bence.

46 metre kötü bir değer 42-43 filan olsa iyiydi de , 46 ı ıh.

35-38 metrede duran spor araçları yahut yeni nesil hiçbir aracı saymıyorum tabii , ne kadar ekmek o kadar köfte misali.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

ümit kardeş, resmi ölçüyü vermiş... yerden yukseklık taban bölümü için, tablonun K kısmında 4x2 205.mm(20.5.cm), 4x4 210.mm.(21.cm.) demiş, tavana kadar yukseklik ayrı mevzuu zaten... ;) 8) (tavanla işimiz ne onu da anlamadım ya neyse... navigator-escalade değil zati ;D )

s.foerst, enaz orta sınıf jip derim...piyasada F/P göre jıplerin durumu belli yani... ;)
ayrıca, frenaj için de; lastıklerı kaliteli-sağlam-dişli olandan takarsak mesafe azalır.... gerekırse elfrenıne asılcaz napak... ayrıca öne barıyer taktım zaten... yinede vurursak şansa.... kasko var zatı... mühim olan gövdemiz mındar olmasın da... ;D uçak gibi araç kullanıyosak fren kurtarmaz zaten... paraşüt de gerekebilir... ;D

495mu.jpg
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,014
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst