Ynt: Neden Dacia Duster?
cem321, soruya Türkçe sayfa verilerek cevaplanmıştır...
"....ayrıca, bazı jıplerın teknik kıyaslaması autoshowda... dusterde F/P olarak makul görülüyor.... dergi biraz dustere yuklenmiş, promosyon almadı galıba
fren mesafesi de 39-41 arası yazmış... " http://www.autoshow.com.tr/herkese-4x4-HaberDetay/816.aspx?2.Page " şeklinde önceki mesajımın birinde cevaplanmıştır... ingilizce bilenlere de ek bilgi vermiş oldun, tşkr... thanks for your message... 8)
s.forestr, disk fren olması daha ıyı olabılır dı, ancak Dacıa da Reno bıraz eskı sıstem uygulayıp malıyet azaltmış olabilir... bır sitede benzer fren dönüşüm muabbetleri de böyle;
1---"...kampana <> disk değişimi maalesef küçük maliyetlere çıkmıyor aynı mantıkla clio ya yapalım dedik ancak minimum 1500-2000 ytl' ye çıkıyor sadece disk dönüşümü birde sadece disk balata değişimi değil komple fren sisteminin değişmesi gerekiyor merkez&limitör&hortumlar&arka porya şahsen kampanayı disk ile değiştirme sana + veya - bir performans sağlamayacaktır düşüncesindeyim aynı zamanda kampananın ömrü uzun ve bakım masrafı disk'e göre daha az olması artısıdır. ayrıca, arka kampana değişim yerine ön diskleri,balataları ve kaliperleri spor kullanım için olanlarla değiştirebilir ben şahsen bu şekilde bir tercih kullandım bana maailyeti (dot 5.1) yağ +montaj 1300 ytl ye çıktı ancak %20 ye yakın bir performans artışı gördük
bu arada fren yük dağılımı limitör ile oynamadan (yay amortisör stardart) %70-%30 (eibach sportline&koni) 65-%35 limitler dahilinde frenaj değerleri alınabilmekte...."" denilmiştir.
2---"...ön frenlerin arkaya göre daha daha kuvvetli olmasıda normal.öyle olmalıdır.sen fren dengesini kendi başına arkaya kaydırmaya kalkarsan aracın bütün fren dengesini bozarsın ve savrulma artar.4 diske çevirmek çok zor ve komplike bi işlem ayrıca maliyetli.hem ön disk arka kampana olarak ayarlanan aracının fren dinamiği bozulabilir."-bu aracın 4 disk fren olanı var,ben sadece benimkini de öyle yapacağım" demekle olmuyor.ön disklerini daha büyük olanlarla değiştirir,kaliperlerini ve balatalarını daha kaliteli kullanırsın,arka kampanalarda da daha iyi fren balataları kullanırsın bir miktar iyileşme gösterir.ama şu an ki disklerin-balataların,fren sisteminin durumu,lastiklerin durumu,amortisörlerin durumu,ön takımın sağlığı,rot ayarı vs gibi bir çok sebep frene etki eder.bunlarında sağlam olduğundan emin olmalısın ..."" denilmiştir.... disk-kampana fren olayı hakkında biraz fikir vermiştir galiba....
maksat, önbilgi ve fikir olsun...
cem321, soruya Türkçe sayfa verilerek cevaplanmıştır...
"....ayrıca, bazı jıplerın teknik kıyaslaması autoshowda... dusterde F/P olarak makul görülüyor.... dergi biraz dustere yuklenmiş, promosyon almadı galıba
s.forestr, disk fren olması daha ıyı olabılır dı, ancak Dacıa da Reno bıraz eskı sıstem uygulayıp malıyet azaltmış olabilir... bır sitede benzer fren dönüşüm muabbetleri de böyle;
1---"...kampana <> disk değişimi maalesef küçük maliyetlere çıkmıyor aynı mantıkla clio ya yapalım dedik ancak minimum 1500-2000 ytl' ye çıkıyor sadece disk dönüşümü birde sadece disk balata değişimi değil komple fren sisteminin değişmesi gerekiyor merkez&limitör&hortumlar&arka porya şahsen kampanayı disk ile değiştirme sana + veya - bir performans sağlamayacaktır düşüncesindeyim aynı zamanda kampananın ömrü uzun ve bakım masrafı disk'e göre daha az olması artısıdır. ayrıca, arka kampana değişim yerine ön diskleri,balataları ve kaliperleri spor kullanım için olanlarla değiştirebilir ben şahsen bu şekilde bir tercih kullandım bana maailyeti (dot 5.1) yağ +montaj 1300 ytl ye çıktı ancak %20 ye yakın bir performans artışı gördük
2---"...ön frenlerin arkaya göre daha daha kuvvetli olmasıda normal.öyle olmalıdır.sen fren dengesini kendi başına arkaya kaydırmaya kalkarsan aracın bütün fren dengesini bozarsın ve savrulma artar.4 diske çevirmek çok zor ve komplike bi işlem ayrıca maliyetli.hem ön disk arka kampana olarak ayarlanan aracının fren dinamiği bozulabilir."-bu aracın 4 disk fren olanı var,ben sadece benimkini de öyle yapacağım" demekle olmuyor.ön disklerini daha büyük olanlarla değiştirir,kaliperlerini ve balatalarını daha kaliteli kullanırsın,arka kampanalarda da daha iyi fren balataları kullanırsın bir miktar iyileşme gösterir.ama şu an ki disklerin-balataların,fren sisteminin durumu,lastiklerin durumu,amortisörlerin durumu,ön takımın sağlığı,rot ayarı vs gibi bir çok sebep frene etki eder.bunlarında sağlam olduğundan emin olmalısın ..."" denilmiştir.... disk-kampana fren olayı hakkında biraz fikir vermiştir galiba....
maksat, önbilgi ve fikir olsun...