Neden Dacia Duster?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,811
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 532,490

Etiketler






Ynt: Neden Dacia Duster?

tavan alçak gibi biraz..(özellikle kapı girişi)... ama olsun bu fiyata sıfır jıp normal... bide yakıt işini anlasam... ;)
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

disk frenler ortam şartlarından (yağmur çamur,toz) ektilenir, kampana dış ortama kapalıdır o yüzden duster 'ın arka lastikleri kampanalıdır.
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

s.forestr, saydığın markaların çoğu lüx ve pahalı araçlar, onlarla arazıye gırılmez yazık olur arabaya da, paraya da... ne gereği var zaten... şehirde binerin lüxe... 8) dağa bayıra dereye daha uygun fiyatlı az masraflı araçla hatta eski jıplerle çıkıyor mıllet zaten... dimi yani.... dolayısıyla full elektronık ve hasas pahalı parça kullanmakta sakınca görmez lux araç imalatçısı... offroadda, dağda bayırda kaç lüx jıp gördün, bana da göster... ;D 4 dıskle-balata arasına taş-mıcır-toprak dolarsa iş nere varır düşün.... rampa aşağı fren iptal... normal yani... ;) ;D

ayrıca, bazı jıplerın teknik kıyaslaması autoshowda... dusterde F/P olarak makul görülüyor.... dergi biraz dustere yuklenmiş, promosyon almadı galıba ;D fren mesafesi de 39-41 arası yazmış...

http://www.autoshow.com.tr/herkese-4x4-HaberDetay/816.aspx?2.Page
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

sayın bilalr , aynı şeyden bahsetmiyoruz , ben elektronik yardımcılar , elektronik donanımlar çok olsun daha iyi olur mantığını savunmuyorum.

fakat arazide çok başarılı olarak bildiğimiz örneğin toyota land cruiser in arkalar kampana mıdır (cidden bilmiyorum) ya da grand cherokee zj (ki arazide bolca var) arkalar kampana mıdır ? eğer öyleyse ciddi arazi düşünenler hiçbir zaman arazide arkaları disk yapmayacaklar demektir ?

bir de şu var duster'a hep off road değildir sadece piknikte vs , alt yüksekliği ile işgörür , "biz zaten hard off road aracıdır demedik" deniyordu. alt takımın , şanzımanın ağır off roada uygun olmadığı söyleniyordu , yani bu kalemler atlanmış da frenlere gelince mi "dur tam hard off road koşullarına uygun yapalım" denmiş ?
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

ağır offroad, hiçbir standart jıp yapamaz ki, illa modlama(lastık,mekanık aktarma sist.revizyonu) yapmak gerekir... tabi güçlü motor ve mekanık olanlar daha avantajlı olacaktır arazıde.... yosam duster ağırofroada direk gırer veya sadece pıknık ofroad yapar demek yanlış olur, orta şeker yani.... ;) :D hiçdeğilse ufak-1300cc jıplerden daha avantajlı yonlerı vardır yanı... ;)
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Yıllardır ön frenlerde kullanılan diskler, modern araçlarda arka kampanaların yerini almaya başlamıştır.
Bundaki önemli etken basit tasarımları, hafiflikleri ve daha iyi performans sağlamaları olmuştur.

Bunun sebebi ise tasarımları gereği kampanalara göre daha çabuk soğumaları ve böylece aşırı ısınma ortaya çıkaran zor fren şartlarında çok başarılı olmalarıdır.
Çabuk soğumalarının sebebi ise havalandırma kanallarınınolmasıdır. Kampanalarda ise havalandırma kanalları yoktur, eğer olsaydı içlerinde su toplanarak daha başka problemlere meydan verirdiler.
Disk frenler ise tasarımları gereği suyu hemen savurup atarak daha iyi havalandırma sağlarlar. Böylelikle suyun balatayla teması da önlenmiş olur. Disk frenler suları kampana tipi frenlere göre daha kolay savurduğundan ıslak şartlarda daha iyi bir performans gösterirler.
Kampanalı fren sisteminin en büyük dezavantajı, uzun süreli frenleme sonrasında ısınma nedeniyle balataların kampanaya yeterince temas edememesi sonucunda fren performansının azalmasıdır.
Zira kampanada ısı oluşumu nedeniyle genleşme olmaktadır. Bu durum frenlemenin azalması anlamına gelmektedir.
Kampananın soğutulması ile fren performansı düzelmektedir Diskli fren sisteminde hem güç ünitesi devredeyken hem de güç ünitesi devre dışı iken testler yapılmış ve bazı sonuçlar elde edilmiştir.
Kampanalı ve diskli sistemlere ait veriler toplandığında ikisi arasında bir karşılaştırma yapılabilmektedir.
Sonuçlara göre aynı pedal kuvveti her iki sisteme de uygulandığında diskli fren sisteminde çok daha büyük değerde fren kuvveti oluşmaktadır.
Yani diskli fren sisteminin kampanalı fren sistemine oranla çok daha verimli ve etkili bir sistem olduğu ortaya çıkmıştır.


 

Ynt: Neden Dacia Duster?

sayın bilalr , şimdi ben değindiğiniz konulara girerek yeni bir tartışmaya yol açmak istemem.

sadece şunu soruyorum , dusterda arkaların kampana olması avantaj sağlıyorsa ve bu düşünülerek kampana olarak bırakıldıysa , önler de balata-kampana yapılsaydı ? Üstelik ön taraf çakıla , mıcıra , suya direk daha çok dalan taraf oluyor ?
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

bir de evet , modifiye edilmeden ağır off road yapan pek yok tabii de , modifiye yapanların hiçbirinde arka frenlerin diskten kampanaya çevrildiğini ben duymadım , belki yapan vardır gerçekten de ?
madem o kadar avantajlı ve öndemli , hijack için , vinç için o kadar para ödeniyorsa diskten kampanaya dönüşüm de ihmal edilmemeli değil mi ?
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

s.forester' Alıntı:
duster'ın 100 Km - 0 Km fren mesafesini bilen var mı acaba ?
http://www.autoevolution.com/news/dacia-duster-may-show-braking-problems-23462.html ..demiş...

The test, which is ISO 9001 certified (only one person is inside the car), requires vehicles to accelerate up to a speed of 100 km/h or 130 km/h and then measures their braking distances (up to a standstill). All the cars that exceed a distance of 40 m (for 100 km/h) or 70m (for 130 km/h) fail the test.

The session included the following vehicles: VW Tiguan, BMW X1, Skoda Yeti, Honda CR-V, Ford Kuga, Renault Koleos, Dacia Duster 1.5 dCi 4x4, Mitsubishi ASX 4x2 and Dacia Duster 1.5 dCi 4x2.

The test showed that the Duster 4x2 needs 42 and 70 meters, respectively to come to a halt, while the Duster 4x4 offers a stopping distance of 46 and 75 meters, respectively.
The worst results were registered by the Koleos, which needed 77 meters to stop from 130 km/h. At the other end of the scale, the testers found the VW Tiguan, BMW X1 and Skoda Yeti, which needed 63, 64 and 65 meters respectively to lose all their speed.
;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,104
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst