Motokaravan Ruhsatta Yolcu Sayisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 537
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 160,796

Etiketler
İlgili mesajı CİMER dışında Tweeter, Instağram ve Facebook da paylaşılacak bir formata getirirsek

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede, Dr. Çetin Ali DÖNMEZ, Bakan Yardımcısı - Dr. Çetin Ali DÖNMEZ
TSE Başkanı Prof. Dr. Adem Şahin
TSE Kurumsal
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy
vb hesaplara yarın gün içerisinde mesaj hareketi başlatabiliriz.
 

.


@janberkaydemir ve hareketimizi oluşturan diğer katılımcı arkadaşlara.

Sorunun nihai çözümü için şöyle bir yöntemin etkili olacağını düşünmekteyim.

İlk etap:
CİMER’e olan ferdi İstek başvurularımız sonuçta büyük bir olasılıkla TSE’nin “Ulaşım ve Lojistik Sistemleri Başkanlığı” tarafından cevaplandırılacak.
Bu etapta başvuru ve Petition’daki başvuruyu destek sayıları, bürokrasiyi etkilemesi açısından önemli olduğu kadar bizim somut topluluk bilincimizin oluşması açısından da büyük kazanç. Bu arada, Petition enfes bir öneriydi.
Fakat unutmayalım, medyanın harekete kazanılması da çok önemli !
Cevap olumsuz ya da yetersiz olursa..

İkinci etap:
Yürütmeyi bürokrasinin karşısında konumlandırmak açısından, cevabı doğrudan yürütmeyeŞikayet” etmek.
Bu etapta şikayeti; başta Enerji ve Teknoloji bakanı ile yine konu ile ilişkisi olan Ulaştırma bakanı ve de (?) Cumhurbaşkanını muhatap alarak, sadece birkaç kişi tarafından ama katılımın sayısına dikkat çekerek yapmak.

Şikayette, bürokrasiye kırıcı ifadelerden mutlak kaçınılması gerekmekte. İznin bir de şubelerde uygulanma fazı var. ;)
Cevap yine de umduğumuz şekilde gelmezse..

Son etap:
İdari mahkemeye başvurmak.
Şu an için uzakta olan bu olasılık için, içimizden birinin yasal danışmanlığı ile konu hakkında son bir ay içinde yazılı red cevabı alan en az bir karavancıya ihtiyacımız olacağını sanıyorum.

...
Lütfen bu öneri için, olumsuz da olsa cevabınızı esirgemeyin.
Yoksa medyanın katılımı için yapılan önerinin de nedense cevapsız kalması gibi, umut kırıcı olacak..
Sadece imza vermenin yeterli olduğunu düşünmek gerçekci değil.
İlerisi için de şimdiden en azından teorik olarak hazırlıklı olunmalı.
Tabi işin sistematiğine de değer veriyorsak ?

.
 
Son düzenleme:


@EvliyaCelebi2

Medya desteği için;aramızda bu sektörden olan veya çevresi bulunan kişiler kanalı ile ilerleyebilmek başarı şansının artmasına olanak sağlayabilir.

Bahsettiğiniz ikinci etapta yapılması gereken stratejinin önemli bir parçasını oluşturur.Sonuca doğrudan etki etme şansını artırabilir.

Üçüncü etap konusunda ise, Nasreddin Hoca'dan süre gelen tereddütlerim var.(Filler için yola topluca çıkanlar ve sona kalan Hoca nın ruh hali )
Mahkemeye başvuracak bir kahramanın ortaya çıkmasını beklemek,toplu eylemlerin önündeki en büyük engel. Ya ...O başkasını herkez beklerse,:unamused:

Bir başka sorunda Türkiye'de mahkeme ve avukatlık ücretlerinin, sandığınız gibi hakkını arayanların yanında olacak biçimde değil.
Sadece
Yeni Dava Açılış Posta Masrafı 140,00 ₺
Yeni Dava (Duruşma İstemli) 168,00 ₺
Birde başvuru harçları da var.
Dava seyri değiştikce ilaveler gelecek..
Birde işi takip için tutacağınız avukat ücreti.

İnşallah bu son aşamaya gelmeden sonuçlanır.
 



.

Orhan bey, bilmem ne dersiniz ama, son etap konusuna özellikle negatif açıdan girmek, şu andaki çabalara pek uygun olmamalı ?
Ben pratiğinden çok sadece yöntemin ana hatlarını şekillendirmek istemiştim.

Diğer taraftan dileğinizi ben de paylaşıyorum. :yum:

...
Mahkeme harçları, sadece kazanılacağındandan emin olunan davaların açılması açısından da, hepimizin yararına olan bir enstrüman. Düşünün her bürokratik işleme kızan bu yola başvursaydı.. ;)
Yoksa biliyorsunuz bu ücretlerlerle ancak bina ve belki biraz da yardımcı personel giderleri karşılanabilir..

.
 
Son düzenleme:

.

Orhan bey, bilmem ne dersiniz ama, son etapa özellikle negatif açıdan girmek, şu andaki çabalara pek uygun olmamalı ?
Ben pratiğinden çok sadece yöntemin ana hatlarını şekillendirmek istemiştim.

Diğer taraftan dileğinizi ben de paylaşıyorum. :yum:

.

İlk izlenim negatiflik hissi yaratıyor gibi görülüyor.:confused:
Hayatın gercekliğini es geçip ,bu dayanışma rüzgarı içinde Pollyanna'nın ruh ikizi olmanın da sağlıklı sonuçlar doğuramayacağının bilincinde olduğumdan sadece olası durum tespitiydi.
Elbette bu topraklar ;nice aslanların, kahramanların hayat bulduğu yer.

Eskilerin dediği gibi; Gaza'mız mübarek ola...:smiley:
 

Yoğun bir çalışmadan şimdi eve döndüm. Gezi kasasını önümüzdeki yıl için biraz toparlamam lazım.

Basın aracılığı ile sorunlarımızı duyurmak bence iyi bir fikir. Konuyu basına taşımanın değişik yöntemleri var ama önce karavancılar olarak bizim iyi organize olmamız lazım. Basında karavan konusunda çıkan bir yazıya bizden çok sayıda okuyucu yorumu gitmesi lazım.

Almanya’da benimde aktif olarak çalıştığım emeklilerden oluşan bir derneğimiz var. Derneği 8 yıl kadar önce, işyeri emekliliğinden haksız kesilen primlere karşı mücadele için 300 emekli kurduk. Önceleri politikacılar bizi ciddiye almadı. Buna karşı şöyle bir yöntem uyguladık. Herhangi bir gazetede veya tv kanalında işyeri emekliliği ile çıkan haber anında tüm üyelere duyuruluyor ve üyelerin büyük bir kısmı bu habere okuyucu yorumu gönderiyor. Bu durum medyanın dikkatini çekti. Konu sıkça medyada haber olmaya başladı. Geçtiğimiz yıl çok önemli tv haber kanalları bu konuda yayın yaptılar. Uğradığımız haksızlık defalarca ilgili federal meclis komisyonunda görüşüldü. Şu anda federal meclisteki bütün partiler bu kanunun düzeltilmesi gerektiğini kabul ettiler ve önümüzdeki yıl kanunun değişmesini bekliyoruz.

Forumda organizeli olarak gazetelerde çıkan haberlere yorum yazabilir miyiz?

Bizim konumuzda mahkemeden çözüm beklememek lazım. Çok vakit kaybettirir ve kaybedilen bir dava sonrası insanları motive etmek de çok zor olur.
 

Yoğun bir çalışmadan şimdi eve döndüm. Gezi kasasını önümüzdeki yıl için biraz toparlamam lazım.

Basın aracılığı ile sorunlarımızı duyurmak bence iyi bir fikir. Konuyu basına taşımanın değişik yöntemleri var ama önce karavancılar olarak bizim iyi organize olmamız lazım. Basında karavan konusunda çıkan bir yazıya bizden çok sayıda okuyucu yorumu gitmesi lazım.

Almanya’da benimde aktif olarak çalıştığım emeklilerden oluşan bir derneğimiz var. Derneği 8 yıl kadar önce, işyeri emekliliğinden haksız kesilen primlere karşı mücadele için 300 emekli kurduk. Önceleri politikacılar bizi ciddiye almadı. Buna karşı şöyle bir yöntem uyguladık. Herhangi bir gazetede veya tv kanalında işyeri emekliliği ile çıkan haber anında tüm üyelere duyuruluyor ve üyelerin büyük bir kısmı bu habere okuyucu yorumu gönderiyor. Bu durum medyanın dikkatini çekti. Konu sıkça medyada haber olmaya başladı. Geçtiğimiz yıl çok önemli tv haber kanalları bu konuda yayın yaptılar. Uğradığımız haksızlık defalarca ilgili federal meclis komisyonunda görüşüldü. Şu anda federal meclisteki bütün partiler bu kanunun düzeltilmesi gerektiğini kabul ettiler ve önümüzdeki yıl kanunun değişmesini bekliyoruz.

Forumda organizeli olarak gazetelerde çıkan haberlere yorum yazabilir miyiz?

Bizim konumuzda mahkemeden çözüm beklememek lazım. Çok vakit kaybettirir ve kaybedilen bir dava sonrası insanları motive etmek de çok zor olur.
Dediğiniz gibi mahkemeden sonuç almak hele Türkiye de çok sıkıntılı bir yol. Şu anda en etkili yol sosyal medya. Ama bu kadar çok grup ve üyenin olduğu mecra da kimsenin telefonu elinden düşmediği halde organize yol almak da zor. Koltuk problemi için açılan sayfada imza sayısı şu anda 348 kişi. Bu rakamlar ile kimse bizi ciddiye alıp konunun ne olduğunu anlamaya çalışmaz. Nasıl bir ivme getirmemiz lazım bunu düşünmek gerekiyor. Karavanı olan ve yapmak isteyen hatta bu konuya sempati duyan herkesin sayfasına ayrıca tüm arkadaş gruplarımıza ulaşmak gerekiyor.


SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

.

Sevgili millet,
önce hepinize candan teşekkürler. Yazılanları hızlı okumak üzere kendime yaptığım suçlamalardan beni kurtardınız. Şükür ki yanlız değilmişim. :p

Tekrar etmeme müsaade edin.

* Basın olarak kast ettiğim sadece Hürriyet köşe yazarı Emre Özpeynirci’ye yazarak onu hareketimizden haberdar etmekdi.
Tek bir köşe yazısı ve belki birkaç okuyucu cevabından fazlasını bu zaman aralığından beklemek zaten gerçekci değil.
Lütfen birimiz bu konuyu ele alsın.

* İdari mahkeme konusu son etap. Enerjimizi şimdilik ona harcamamız anlamsız. Buradan bilgi alabilirsiniz. Ortalama 2 ay sürdüğü ve takip edilmeyi gerekmediğini söyleyerek, şimdilik konuyu kapatmamız yerinde olur kanımca. Bu kadar zaman bekleyenler için, devede kulak..

* Konuya yeni giriş yapanlara, üzerine basarak hareketin iki kanaldan sürdüğünü yazmamız lazım. Bu nokta biraz bulanık gibi.

* Hareketimizin etkisi üzerine olumsuz spekülatif düşünceler, istemesek de enerjimizden çalabilir.
Koşarken hedefe ne kadar kaldığını düşünmekten çok, koşmaya konsantre olmanın faydasını bilmeyenimiz yoktur sanırım.

.
 
Son düzenleme:



.


Şimdi aklıma geldi..

* 162.000 forum üyesine yazarken,
Bir dakikadan fazla sürmeyecek yardımınızı rica edebilir miyiz ? “
şeklinde, yönlendirici ve motive edici bir üslubun kullanılması belki yerinde olurdu ? ;)

Umarım ben de gereksiz yönlendirici olmuyorumdur ? :yum:

.
 


Dediğiniz gibi mahkemeden sonuç almak hele Türkiye de çok sıkıntılı bir yol. Şu anda en etkili yol sosyal medya. Ama bu kadar çok grup ve üyenin olduğu mecra da kimsenin telefonu elinden düşmediği halde organize yol almak da zor. Koltuk problemi için açılan sayfada imza sayısı şu anda 348 kişi. Bu rakamlar ile kimse bizi ciddiye alıp konunun ne olduğunu anlamaya çalışmaz. Nasıl bir ivme getirmemiz lazım bunu düşünmek gerekiyor. Karavanı olan ve yapmak isteyen hatta bu konuya sempati duyan herkesin sayfasına ayrıca tüm arkadaş gruplarımıza ulaşmak gerekiyor.


SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Telefon elimizden hiç düşmüyor ama, sosyal medyada aktif olmak konusunda çocuklarımızdan çok şey öğrenebiliriz sanıyorum. :smiley: Bu durum Alman karavancılar arasında da farklı değil. Karavancılar olarak belli bir yaşın üstünde insanlarız. Yaş ilerledikçe de sosyal medyada aktif olma oranı sanırım azalıyor. Bu bakımdan gerek kampanyadaki imza sayısı, gerekse Cimer’e başvuru sayısını ben iyi bir başarı olarak görüyorum.

Imza ve başvuru sayısı yanında kurumlara karşı inandırıcı olmakta çok önemli. Başvuruda neden ilave koltuk konusuna açıklık getirilmesi gerektiği, inandırıcı bir şekilde dile getirildi. Yanlız şunu bilmekte de fayda var. Tüv dahil resmi kurumlar sözlü veya yazılı cevaplarında kendilerini bağlayıcı ifadelerden kaçınırlar. TSE’den, Alman Tüv’ünün informasyon broşüründeki „ Karavanda yeterli yükleme payı varsa, azami ağırlık dikkate alınarak, teknik yönden güvenceli koltuk (tip onay belgeli) ilave edilebilir“ gibi genel bir cevap koltuk sorununa çözümün yolunu açabilir.
 

.

Artık haftaya 400 lü sayılarla girip Gezenbilirin çağrısından sonra da 4 rakamlı sayılarla bitireceğimiz olası gözükmekte.
 

.

Artık haftaya 400 lü sayılarla girip Gezenbilirin çağrısından sonra da 4 rakamlı sayılarla bitireceğimiz olası gözükmekte.
saat 11:24 itibarı ile imza kampanyasına katılan kişi sayısı 398 idi.
Bu kampanya ya kaç kişi katıldığını görebiliyoruz fakat CİMER için kaç kişinin müraacat ettiğini bilemeyeceğiz galiba.
 



.

Gezenbilir bu hafta sonu CİMER dosyasına dikkati çekmek için toplu e-mail göndermeyecek miydi ? :rolleyes:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,890
Kayıtlı Üye Sayımız
166,521
Kaydolan Son Üyemiz
corolla70

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst