Motokaravan Ruhsatta Yolcu Sayisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 537
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 160,798

Etiketler

.

Gayet güzelmiş. Dışarıda yaşadığımdan haberim yoktu.
Bu sistem kaç senedir yürürlükte ?

Pardon şimdi buldum. 12 senedir faaliyetteymiş.
Peki hakkıyla kullanılıyor mu ?
Yani başınızı ağrıtıyorlar mı ? :yum:
Gerçi yazmışsınız ama..

Wiki de şöyle diyor:

CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi), 20 Kasım 2006 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak faaliyete geçen, yurttaşların talep, ihbar ve şikâyetlerini doğrudan başbakanlığa iletebilmesi amacıyla kurulan bir web servisidir. Bu portalla Türkiye Cumhuriyeti Devletivatandaşları 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve 3071 sayılı Dilekçe hakkı kanunu kapsamındaki haklarını kullanabilmektedir. Yapılan başvuruların değerlenmeye alınması için TC kimlik numarası, ad-soyad ve adres bilgilerinin eksiksiz ve doğru bir şekilde girilmesi zorunludur. CİMER'e telefon ve mektupla da başvuru yapılması mümkündür. Yapılan başvurular sistem tarafından otomatik olarak üretilen başvuru numarası ile takip edilebilmektedir. 9 Temmuz 2018 tarihinden itibaren BİMER hizmeti, CİMER olarak değiştirilmiştir.

Peki, bütün buraya yazanların bu olanağı ıskalamasının bir sebebi mi var acaba ?

.

O kadar çok Cimer başvurusu yaptımki, konuya cevap verenlerin çoğunun yaptığı konuyu geçiştirmek. Şimdiden verilen yanıtların başka adreslere yönlendireleceğini , basit ve tek bir soru sorduğumuz halde anlamsız cevaplar verileceğini görür gibiyim.. Ben de sizinle göndermeye ve paylaşmaya devam edeceğim umarım hepimizi sevindirecek bir gelişmeye ulaşırız.
 

.


Belki talep için son iki metnin birleştirilmesi de düşünülebilir ?
Yasal durumun ana metinden ayrı yer almasının, konunun yalın sunumuna faydası olmalı ?


..............….....................................................................



Motokaravan dönüşümü yapılan araçlardaki seyahat koltuğu sayısının TSE'ce 1+2 olarak kısıtlanması hakkında



Sayın kurum yetkililerine.

Motokaravan M1 sınıfı yani yolcu nakli için kullanıma müsait sınıfta olmasına rağmen, yaşam alanında yolcu taşınamayacağı gerekçesiyle, panelvan ve minibüs araçların motokaravan dönüşümünde yapmak istediğimiz yolcu koltuğu değişikliğinde (koltuklarımız standartlara uygun ve araç üreticisinin kendi koltuğu olmasına rağmen) 1+2 kişiden fazlasına izin verilmeyeceği TSE yetkililerince tarafımıza söylenmektedir.

Bu durum motokaravanların en fazla 1+2 kişi olarak dizayn edilerek, ruhsata işletilebileceği anlamıyla, üç kişiden kalabalık ailelerin motokaravan sahibi olmasına engel teşkil edip, ayrıca ailenin küçük bireylerinin ön koltukta seyahat etmeleri kanunen yasak olmasına rağmen, ailelerin buna mecbur bırakılması anlamına gelmektedir.

Yasa koyucu tarafından motokaravanların sadece 2 en fazla 3 yetişkin araçı olarak hedeflenmesinin akla, gerçeğe ve devletin aile görüşüne de uygun olmadığı halde, uygulamanın aksi yönde olması bizi ve çoçuklarımızı mağdur etmektedir.

Bütün uyum yasalarına rağmen, karavancılık kültürünün gelişmiş olduğu AB ülkeleriyle aramızda olan bu farkın, yasal dayanağını bulamadığımız yorum farkından ileri geldiğini düşünmekteyiz.

Mevcut yasa ve yönetmeliklerden hangisinin motokaravanların azami 1+2 kişilik olarak sınırlandırıldığının tarafıma bildirilmesini, yokluğu durumunda ise TSE şubelerinin başvurularımızı yasaya uygun olarak karşılaması için açıklayıcı bir yazının tarafıma gönderilmesini, saygılarımla talep ve arz ederim.





Bilinen yasal çerçeve:


Koltuk ekleme projesi ile panelvan tipi araçlara Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmeliğindeki şartları sağladığı takdirde koltuk eklenebilmektedir.

Karayolları Trafik Yönetmeliği 2. Bölüm c Fıkrası madde 19) “Kamp Taşıtı: Yük taşımasında kullanılmayan; iç dizaynı tatil yapmaya uygun teçhizatlarla donatılmış, hizmet edebileceği kadar yolcu taşıyabilen SA kodlu motorlu araçtır ”

Karayolları Trafik Yönetmeliği 2. Bölüm d Fıkrası madde 5.1) Motorlu Karavan: En az aşağıdaki ekipmanları kapsayan, yatacak yeri olan özel maksatlı M sınıfı SA kodlu motorlu araçtır.
(i) Koltuklar ve masa,
(ii) Koltuklardan dönüştürülebilecek uyku yatağı,
(iii) Yemek pişirme imkânları,
(iv) Depolama/Saklama imkânları.
Bu ekipmanlar oturma bölümüne sabit olarak monte edilir; ancak masa kolayca çıkarılabilecek şekilde tasarlanabilir.“ şeklinde tanımlamaktadır.

Emniyet Genel Müdürlüğü çocuklar için güvenlik önlemlerinden bahsederken; “...Bütün çocuklar için en güvenli yer arka koltuktur. Çocuk koltuğu kolayca monte edilebilecekse, çarpma noktasından en uzak yer olan arka koltuğun orta kısmına takılması tavsiye edilmektedir. Çocuklar çarpma noktasına ne kadar uzak olurlarsa o kadar güvenlidirler” Özellikle önden çarpmalarda yaklaşık % 29 oranında daha güvenlidir.

Karayolları Trafik Yönetmeliğinde “M1, M1G, N1, N1G, N2 ve N3 sınıfı araçlarda 150 cm’den kısa ve 36 kg’ın altındaki çocukların taşınması sırasında çocukların ağırlığına uygun bu Yönetmeliğin ekinde yer alan (1) sayılı cetvelde yer alan çocuk bağlama sistemlerinin kullanılması zorunludur. Ancak, 135 cm’den uzun çocuklar çocuk bağlama sistemleri yerine ön koltukta oturmamak şartıyla diğer koltuklardaki emniyet kemerlerini kullanabilirler.” Demektedir.

12 yaşından küçü
k çocukların hiçbir şekilde; ne ön koltukta tek başına, ne de ön koltukta yolcunun ve sürücünün kucağında oturtulmaması gerekiyor. Çocuklarımız bizim geleceğimizdir. Onları ne kadar iyi korursak geleceğimiz o kadar sağlam olacaktır. Çocuklar fiziki olarak zayıf olduklarından en basit kazada bile büyüklere oranla daha fazla zarar görürler. Bundan dolayı tüm dünyada çocukların ön koltukta oturması yasaktır.



.........................................................................................


Gerçi metinde “bu durumda milletimize tavsiye edilen çoçuk sayısına” ulaşmamızın zorluğundan bahsedilebilir yahut başvuruyu e-mail ve faks yerine mektupla yapanlar, üzerine gözyaşı yerine birkaç su damlası damlatabilirler ama sanırım yine de konuyu abartmamakda yarar var ? :yum:


.

Cimer başvurusunda istek yazılarak , mevcut durum ve uygulama ile ilgili teknik durum, alt tarafta bulunan ekler kısmından bir dosya olarak da iletilebilir.
 




O kadar çok Cimer başvurusu yaptımki, konuya cevap verenlerin çoğunun yaptığı konuyu geçiştirmek. Şimdiden verilen yanıtların başka adreslere yönlendireleceğini , basit ve tek bir soru sorduğumuz halde anlamsız cevaplar verileceğini görür gibiyim.. Ben de sizinle göndermeye ve paylaşmaya devam edeceğim umarım hepimizi sevindirecek bir gelişmeye ulaşırız.
.

Sevgili @janberkaydemir ,
aslında benim beklentim de sizinkinden farklı değil. Bizi sevindirecek dediğiniz gelişmeye, hemen ulaşılacağını sanmıyorum. Zaten bu güne kadar alınan cevaplarda şekil olarak prosedüre uyulduğu izlenimi verilmeye çalışılsa bile, ruhen eski bürokrasi anlayışının devam ettiği görülmekte. Bence çağdaş bir bürokrasiye, böyle ikircikli bir durum arkasına saklanmak yakışmıyor..
Yanılmak, vatandaşın olduğu kadar, devletin de hakkı..:yum:

Fakat bilmem fark ettiniz mi ? Biz şu an dilekçemizin toplu karakteriyle bile kazançlı duruma geçmiş bulunuyoruz. Bildiğim kadarıyla bu güne kadar dernekler hariçinde bu konularda hiçbir toplu (?) hareket olmamışdı.

Artık karavancılar soyut değil, somut bir topluluk !

Hem onların, hem de daha önemlisi kendi gözlerimizde...:smiley:
Bence bizim karavancılar da artık, her çeşit arızada giyilecek sarı yelekleri olması gerektiğini düşünmeye başladılar..;)
Buyurun, Petition’da güne 122 katılımcı ile başlıyoruz..:smiley:
.

6D210512-CFE8-421D-8A70-98AB34901060.jpeg



...
Hareketin devamı için de düşündüklerimiz var.
Ama herşey sırasıyla..;)

.
 
Son düzenleme:

.

@bartek ’in konuyu mediyal alana kaydırmak için, Hürriyet yazarı Emre Özpeynirci’nin kazanılması hakkında bir önerisi vardı.

Bence vakit geçirmeden yasal çerçeve bilgilerini ve asıl hedefteki adresi de vererek, kendisini hareketimizden etraflıca haberdar etmeliyiz.
Gönderilecek e-postaya telefonla da dikkatini çekerek önümüzdeki birkaç gün içinde uygun gördüğü bir yazının yazılmasına önayak olmak, faydamıza olmalı ?

Bence bu işi Gezenbilir’in üzerine alması hareketin resmiyeti açısından da daha uygun..

Twitter’de 12,000 in üzerinde takipçisi var. Oradan da ulaşmak olanaklı.

Bilmem daha ne istenir ki ? :smiley:


...
Hepimiz hepimizin bu başlıktaki önerilerini lütfen hızlı okumayalım..;)

.
 
Son düzenleme:

.

Sevgili @janberkaydemir ,
aslında benim beklentim de sizinkinden farklı değil. Bizi sevindirecek dediğiniz gelişmeye, hemen ulaşılacağını sanmıyorum. Zaten bu güne kadar alınan cevaplarda şekil olarak prosedüre uyulduğu izlenimi verilmeye çalışılsa bile, ruhen eski bürokrasi anlayışının devam ettiği görülmekte. Bence çağdaş bir bürokrasiye, böyle ikircikli bir durum arkasına saklanmak yakışmıyor..
Yanılmak, vatandaşın olduğu kadar, devletin de hakkı..:yum:


Fakat bilmem fark ettiniz mi ? Biz şu an dilekçemizin toplu karakteriyle bile kazançlı duruma geçmiş bulunuyoruz. Bildiğim kadarıyla bu güne kadar dernekler hariçinde bu konularda hiçbir toplu (?) hareket olmamışdı.

Artık karavancılar soyut değil, somut bir topluluk !

Hem onların, hem de daha önemlisi kendi gözlerimizde...:smiley:
Bence bizim karavancılar da artık, her çeşit arızada giyilecek sarı yelekleri olması gerektiğini düşünmeye başladılar..;)
Buyurun, Petition’da güne 122 katılımcı ile başlıyoruz..:smiley:
.

Ekli dosyayı görüntüle 508376


...
Hareketin devamı için de düşündüklerimiz var.
Ama herşey sırasıyla..;)

.

@janberkaydemir

Münferit başvurularda ,bahsettiğiniz gibi baştan savma yanıtlar gelebilir.Fakat yüzlerce başvuruya tek tek boş yanıt verme yerine resmiyete dökülmüş hali ile olumlu bir sonuç kısa zamanda olmasa bile alırız gibi geliyor bana.

@EvliyaCelebi2
Fransız'larda "sarı yelekliler" varsa,bizde de ata sözlerimiz var,mesela "Bir elin nesi var ,iki elin sesi var" gibi yada " Birlikten kuvvet doğar" gibi.. değer verecek yada örnek alınacak çok şeyler var .
 








257 yi bulduğunu , nerden görüyorsunuz
.

Başvuruya başlangıç sayfasında gördüğünüz Gezenbilir yazısının hemen sağ üst yanına bakabilirsiniz Süleyman bey.
Resmini yukarıda koymuştum.

263
Sabahın iki mislini çoktan geçtik ve hava daha kararmadı...

Binleri geçersek TSE’nin imajı sahneye çıkacak sanırım.
O zaman da onun nasıl kıvırtacağını görmek isterdim...:p

.
 
Son düzenleme:

Önümüzdeki günlerde 162 bin üyeye mailing yapılacak.

„TSE'nin karavan dönüşümü sırasında yaşam bölümü koltuk düzenine çıkardığı zorlukları aşmak için desteklerinizi bekliyoruz...“ çağrısı da 16 Aralığa kadar devam edecek.

Ilk defa petition imzalayacaklardan, ad, soyad ve email adresi istendiği için olabilecek tereddütleri nasıl giderebiliriz? Cimer’e başvuruyu desteklemek için başlatılan bu kampanya ya imza atmanın bir sorumluğu olmadığını tekrarlamak faydalı olabilir.
Kampanyayı İmzala
 



.

TSE’nin bu güne kadar aşağıdaki sayfayı hem sıkça sorulan sorular deyip ama arkasından boş bırakmasını anlamak zor.

.
7B902C5F-CD49-4216-8259-1FF075AA05E9.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,895
Kayıtlı Üye Sayımız
166,521
Kaydolan Son Üyemiz
corolla70

SON KONULAR



Geri
Üst