Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri
Aslına bakarsanız uygulamalar, çok saçma, göze batan çifte standartlarla dolu.Karavan için istenilen CE belgeli, emniyet kemerli, testlerden geçip onay alabilecek koltukları düşündüğümüzde, fabrika çıkışı 14+1, 18+1 minibüslerin ve hatta otobüslerin tüm koltuklarında emniyet kemeri bulunması gerekir.
Otomobillerde 1995 yılından itibaren üretilen tüm modellerde arka koltuklarda emniyet kemeri uygulaması yasayla standart hale geldi. Sanki her yıl bayramlarda, tatillerde trafik canavarına verdiğimiz kurbanların hemen hepsi otomobilinde can verdi. Otobüsler, minibüsler hiç kaza yapmıyor o yüzden onların arka koltuklarında emniyet kemeri zorunlu değil. Otobüslerin arkasında Allah korusun yazıyor ya, arka koltuktakiler korumada olabilir belki de o yüzdendir.Yok canım! 400-500 milyarlık otobüsü üreten koskoca firma 50 tane emniyet kemerini büyük bir maliyet unsuru olarak görecek değil ya! Hatta zorunlu olsa bunu satış bedeline yansıtmayacakmış gibi...
Zaten bütün bunlar göz önüne alındığında toplu taşıma araçlarının 100-150 kişi (attım kafadan belki daha fazladır) taşıması trafik yasalarından önce fizik yasalarına aykırıdır.
Ortada bir yasa-yönetmelik-kararname vs. varsa, tutarsızlıkların hukuki yoldan takibi yapılmalı belki de.