Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 160
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 96,047
Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Sayın Tolga bey
Araç karavana dönüşeceği ve koltuk söküleceği için 2+1 Veya 1+1 dir
Cevdet Çelikörs
 

Etiketler
Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Sayın Kemal Bey
H sınıfı ehliyet için karavan yapacağınız araca aparat taktırıp proje yapılacak. Karavan ve aparat projesi birlikte yapılabilir. Hoşça kalın.
Cevdet Çelikörs
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Cevdet Bey merhabalar,

Aklıma takılan iki sorunun pratikte olup olmadığı konusunda bilgi ve görüşlerinizi almak isterim.
Uzmanlığınız ile yaptığınız katkılar için teşekkürler, selamlar, Selçuk.

1.Panelvan tipi araçları 5+1 şeklinde ruhsat dönüşümü yaparak karavana çevirmek olanaklı mı ? (yaklaşık maliyet)
2.Cityvan tabir edilen 4+1 veya 5+1 şeklinde ruhsatlı araçların tavanlarını yüksek tavan şekline çeirmek için plan proje gerekir mi ? (yaklaşık maliyet)
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

3.Cityvan tabir edilen 4+1 veya 5+1 şeklinde ruhsatlı araçların tavanlarını açılır tavan (sunroof değil, açılınca çadır olan pop up tavan) yapmak için plan proje gerekir mi ? (yaklaşık maliyet) ;D
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

sayın ( kerimcan) Cevdet Çelikörs verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.saygılarımla kemal orhun
 



Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Ben de karavan yapmadan, yine kamyonet kalması şartı ile 4+1 transporterın 2.sıra 3'lü koltuklarını geriye ile alabilirmiyim onu düşünüyorum.
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

bartek' Alıntı:
Ben de karavan yapmadan, yine kamyonet kalması şartı ile 4+1 transporterın 2.sıra 3'lü koltuklarını geriye ile alabilirmiyim onu düşünüyorum.

Aynı şeyleri düşünüyormuşuz.Belirsizlikler devam ederse cityvanları sökülür-takılır sistemlerle kullanmak en mantıklısı olacak.Cityvan içerisine modüler mobilyalar yerleştirilir, TUV e giderken bunlar sökülür, yerine 3 lü koltuk takılır.Arkada yolcu taşınacaksa çevirmelerde ''çök-çök'' diye bağırılır.Eski minibüs usulü :smiley: En kötü ihtimalle istihab haddinden fazla ya da uygunsuz şekilde yolcu taşımaktan ceza ödenir.
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Geçenlerde Özdal Bey yazmıştı. Buzdolap, ısıtıcı ve tenteden başka bir şey istemem diye. Ben de açıkcası o yoldayım. Ruhsatta arkaya konan koltukların yazması kaza olursa önemli. Arkaya koltukları kaydırmadan da yerleşim yapmak zor. Uzun şase olursa 30 cm eninde buzdolabını ön ve arka koltuklarını arkasına yerleştirebiyorsun. Bu durumda koltukları da geriye almaya gerek yok. Ama koltuklar alınabilirse ballı kaymak :smiley:
Ben ön tarafta tekli koltuk olsun diye camlı van tercih ettim. Önde 2li koltuk istenirse dediğiniz gibi city van alınması gerekli.
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Ben de buzdolabı-ocak-lavabo vs için önde yerleşimi tercih etmiyorum.Sürücü mahallinden arkaya geçiş önemli.Ayrıca sert bir frende arka koltuktaki yolcunun mutfak dolabını öpmesi ihtimali de hoş değil.
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

verdiginiz bilgiler icin tesekkurler Cevdet Bey.
4+1 ya da 5+1 araclarda ayni yolcu sayisini koruyarak ikinci sira koltuk arkasina karvan projesi yapmak mumkun degil mi?
 



Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

2. sıra koltukalar H100 minibüslerdeki gibi yönü arkaya çevrilip sırtı şöför koltuğuna dayansa arkada karavan mobilyası döşemek için çok büyük bir alan kalır. Hatta bu 2.sıra koltuklar gerektiğinde sökülüp yönü değiştirilebilecek şekilde dizayn edilebilir.
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

2. sıra koltuğun ters çevrilmesi pratikte kolay da bu şekliyle projelendirilip ruhsata işlemesi zor.Emniyet kemerleri ve uygunluk testleri problem olur gibi geliyor.İllegal olarak yapılacaksa 2. sıra koltuğu ters çevirmek yerine aynı yönde altı bazalı çek-yat türünde bir uygulama daha kullanışlı olur.
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Arka koltukları emniyet kemersiz standart dışı olan araçlar ne yapıyor.TUV muayenesine girebilmek için koltuğunu değiştirip emniyet kemeri takıp uygunluk testinemi giriyorlar?
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Aslına bakarsanız uygulamalar, çok saçma, göze batan çifte standartlarla dolu.Karavan için istenilen CE belgeli, emniyet kemerli, testlerden geçip onay alabilecek koltukları düşündüğümüzde, fabrika çıkışı 14+1, 18+1 minibüslerin ve hatta otobüslerin tüm koltuklarında emniyet kemeri bulunması gerekir.
Otomobillerde 1995 yılından itibaren üretilen tüm modellerde arka koltuklarda emniyet kemeri uygulaması yasayla standart hale geldi. Sanki her yıl bayramlarda, tatillerde trafik canavarına verdiğimiz kurbanların hemen hepsi otomobilinde can verdi. Otobüsler, minibüsler hiç kaza yapmıyor o yüzden onların arka koltuklarında emniyet kemeri zorunlu değil. Otobüslerin arkasında Allah korusun yazıyor ya, arka koltuktakiler korumada olabilir belki de o yüzdendir.Yok canım! 400-500 milyarlık otobüsü üreten koskoca firma 50 tane emniyet kemerini büyük bir maliyet unsuru olarak görecek değil ya! Hatta zorunlu olsa bunu satış bedeline yansıtmayacakmış gibi...
Zaten bütün bunlar göz önüne alındığında toplu taşıma araçlarının 100-150 kişi (attım kafadan belki daha fazladır) taşıması trafik yasalarından önce fizik yasalarına aykırıdır.
Ortada bir yasa-yönetmelik-kararname vs. varsa, tutarsızlıkların hukuki yoldan takibi yapılmalı belki de.
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Transporterin 2.sıra 2+1 koltuğunun emniyet kemerlerinin iki tanesi arka camı boydan ayıran sağ ve sol profil üzerinde. Bu kemeri yanlarda oturanlar kullanıyor. Ortada oturan kişi ise koltuğa bağlı kemer kullanıyor. Koltuklar arka teker hizasına çekilince yine bu sağ ve sol profildeki kemerler kullanılabilinir. Orta kemerde zaten problem yok. Yani tek değişecek şey koltukların bağlantı yeri. Kalifornia tipi kamperlerde koltukların kaydığı mekanizma var. O mekanizmadan bulunursa belki ruhsatta bile değişiklik yapılmadan bu iş çözülür.
Örnek mekanizma: http://www.reimo.com/en/M10511-bodenplatte_vw_t4_langer_radstand/
 



Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Merhaba
Değerli arkadaşlar
1- 4+1 veya 5+1 panelvan kamyonetleri karavan haline dönüştürmek için proje gerekli
2- Tavan yükseltme için proje gerekli(karavan projesiyle beraber olabilir)
3- Bu tarihten önce tesvil görmüş araçlarda emniyet kemeri olmuş veya olmamış önemli değil
1.01.2009 tarih itibariyle panelvanlara koltuk ilavesinde koltuk ve emniyet kemeri test raporu
istenmiyor ama CE belgeli olmaları gerekli.
4- 13.02 2009 tarihinden itibaren panelvan kamyonetten minibüse dönüşümde koltuk ve emniyet kemeri
test raporları istenmektedir.
Hoşça kalın
Cevdet Çelikörs
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,739
Mesajlar
1,522,965
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst