Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lee33 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 123
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,572
Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Sapla samanı karıştırmamak lazım. Burada da iki konunun karıştığını düşünüyorum.

Birincisi ülkemizde, maalesef, trafikte bulunan motorsikletlerin de birer taşıt olduğu tüm otomobil sürücüleri tarafından idrak edilemiyor. Bu doğru.
Ayrıca motokuryelerin çalışma şartlarının zor ve riskli olduğu da doğru. Sanırım herkes bu konuda hem fikir.

İkinci konu ise fotoğraftaki motokuryenin sürüş şeklinin yanlışlığı. Bu da kimsenin aksini söylememesi gereken bir gerçek. Otomobil sürücülerinin motorsikletlere dikkat etmemesi veya motokuryenin yaşam şartları ya da ustalığı hatayı ortadan kaldırmıyor.

Unutmamak lazım ki motorsiklerler de birer taşıma aracı olarak karayollarını kullanıyorlar ve diğer tüm motorlu vasıtalar ile aynı kanuna tabiler. Buna göre, diğer tüm riskler bir tarafa, ortada bariz bir takip mesafesi ihlali var. Kanunlar kerkes için eşit uygulanmalı, ancak bu şekilde gelişmiş ülkelerdeki güvenli karayollarına sahip olabiliriz. Bu hareketi "motokuryeler iyi motorcudur" diye onlar için doğru "acemi "motorcular" için yanlış olarak değerlendirmemek lazım. Kanun takip mesafesini taşıtın cinsine göre farklı olarak tarif etmiyor. (Takip mesafesi, aracın kilometre cinsinden saatteki hızının en az yarısı kadar metre olmalıdır.)

Burada büyük bir ihtimalle ikinci bir kurar ihlali daha var, o da hız sınırı. Otobüsün hız limitini (100km/saat) aşmadığını bile varsaysak, motorsiklet otobüs ile aynı hızda giderek kendisi için müsade edilen hız llimitini (80km/saat) aşmış oluyor.


Kanuna aykırılığı bariz olan bir davranışın mazur gösterilmesini üzüntüyle karşılıyorum.
 

Etiketler
Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Ben bunu ibreti alem olsun, motor üzerinde kesinlikle yapılmaması gereken hareketlere öenek olsun diye koymuştum,fakat ne yazıkki bu motorcunun kafa yapısında nice motorcu varmış ta haberimiz yokmuş.Her nerde, ne şekilde teker dönüyürsa allaha emanet olsun.....

yeni11100_0545.jpg
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

lee33' Alıntı:
Ben bunu ibreti alem olsun, motor üzerinde kesinlikle yapılmaması gereken hareketlere öenek olsun diye koymuştum,fakat ne yazıkki bu motorcunun kafa yapısında nice motorcu varmış ta haberimiz yokmuş.Her nerde, ne şekilde teker dönüyürsa allaha emanet olsun.....

fotoğraflar yanlışı net bir şekilde ortaya koymuş, bunun savunulacak bir yanını bulmak da ayrı bir tecrübe anladığım kadarıyla, "pes!" diyorum. yaşım kırk, 6 yaşından beri motosiklete biniyorum km ve yol tecrübem bana göre oldukça yüksek. kurye ekmek parası derdin de olabilir, yaşam kavgası verebilir buna tamam ama bunu kendisinin, benim ve diğer sürücülerin hayatıyla oynayarak yapma hakkı hiç bir zaman yok! o ekmek parası kazanacak diye benim evime ekmek parasını götürmemi engelleme hakkı da yok!. ben 20 li yaşlarımdayken bizden büyük, yıllarını motosiklet binmeye adamış, hayatını motosikletten kazanan tecrübe dendiği zaman yanından geçilemeyecek, belki de hiç düşmeden o kadar tecrübeyi edinmiş ve belki de ilk düştüğünde-ilk kazasında hayatını kaybetmiş yada sakat kalmış onlarca insan tanıdım. fotolarda ki kuryenin yaptığını bilimsel, fiziksel ve teknik olarak savunan, doğru bulan Ufuk bey ve onun gibi düşünerek motosiklet-araç kullananların Allah yardımcısı olsun demekten başka bir şey diyemiyorum malesef.
ha ben buna benzer şeyleri yapmadım mı? yaptım! düşmedim mi? düştüm! ama tecrübe bence bu! artık yapmıyorum, yapmam da.
aslında buna benzer durumların doğuracağı sonuçların en güzel örneğini bu hareketin teknik! olarak doğruluğunu savunan Ufuk bey kendi yaşadığı teçrübesi ile gayet güzel vermiş. kim düşünür ki otoyolda üzerine ÜÇ tonluk demir düşeceğini.!!!
önde giden aracın rüzgarına sığınma tekniği sadece yarış pistlerinde uygulanabilir bir tekniktir, tamam hayat bir yarış ama kurallar da pistler de ki gibi değil...
konu başlığı içerisinde motosiklet ve trafik kültürümüz olmadığından da bahsedilmiş, fotoğraflarda ki arkadaş bu kültürsüzlüğe de net bir örnek teşkil ediyor aynı zaman da.
burada bu ve benzeri durumları savunan arkadaşların motosiklet kültürüne ne kadar sahip olduğu da oldukça tartışılır zannedersem. Allah yardımcımız olsun.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

pancarmotorcu' Alıntı:
verilecek derste ,motorla otobüsün arkasından bu şekilde gidilecegi konusu varsa,o kursa mantıklı düşünen kimse katılmaz ,yazılmış kitapları,yok saymak tecrübeli ustalara haksızlık olur, kurye olarak şehir merkezinde motor kullanmak, tecrübe demek degildir, bu bir zorunluluk ve ekmek davasıdır, buna saygımız sonsuz ama üç kuruş para içinde insanların kendi hayatlarını tehlikeye atması gerçekten üzücü bir durumdur. iş durumları daha iyi koşullarda olsa belki onlarda bu kuryeciligi yapmayacaklardır, yanlış olan söylemleri benim diyerek devam ettirmenin anlamı yoktur yanlış yazılmış olabilir önemli olan hatayı anlayıp düzeltmektir.. birde bir insan motorla 1.000.000 km nasıl yapar anlayamadım, ;D ;D ;D
Anlatayım şu anda kullandığım honda 400 bin km,de2006 model,geride kalan 26 yılda 600 binin lafı olmaz zannedersem. ;D ;D ;D
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

lee33' Alıntı:
Aklın yolu birdir.
Öndeki araca takip mesafesi bırakmak bir zorunluluktur.Avrupa radarla hız kontrolü nasıl yapılıyorsa takip mesafesinide bi şekilde ölçüyor ve araçlara ceza kesiliyor.Bizim ülkemizde malesef kaç motorcu veya sıkıştırılan kaç bayan şöför can verecek de bi sistem bize gelecek.
Yaşım 40 ve 18 yaşındanberi motor üzerindeyim.Benimde tecrübem diyorki,motorluyu yolda kimde sakınmaz ,görmezdem gelir , ö yüzden arkadaşlar siz kendi önleminizi kendiniz alınız.Bizim otoyollarda bile insanın karşısına neler çıkabiliyor.O yüzden takip ettiğiniz aracın bile önünü görmek lazım gelir.
Sayın hocam ben asla o kdar dibinden gitmem,önümü göremediğim hiç bir aracın arkasındanda gitmem bunun altını çizelim.Avrupa ile kıyaslanamayacak kadar geride motosiklet kültürü ülkemizde,Yaya geçidine adımınızı attığınız anda araclar zınk diye durur avrupada bırakın durmayı kırmızı ışıkta bile tınlamıyorlar,aklın yplu malesef ülkemizde bir olmuyor farkılı dünya görüşleri hakim ;D ;D ;D şunu da belirteyim kurallarım sayesinde 45 yaşında olmama rağmen 30 yıldır motosiklet üzerindeyim İlk kiraladığım motıosiklette mobleyt,ti hatırlarsın o zamanlar çok lükstü,kedi olarak ilk çiğerimdi yanikendi kurallrımızı kendimiz koyarız,yaşamak için.can tatlıdır.buda kuralcı olmaktan geçer,istisnalar kaidelere zarar vermez. ;D ;)
 



Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Tatiller dahil hiç kesiksiz günde 275 km civarı bir yol.... ve tek kaza... tebrik etmek lazım seni.. :smiley: Çok dikkatli ve güvenli sürüş sergileyen bir kuryesin..!
Ancak bence gerçek tecrübe düşmesini de iyi bilip ona göre kazalardan en az hasarla sıyrılmak.Sen bu kadar kilometrede sadece bir kere motor yatırdığını belirttiğin için güvenli ve dikkatli sürüşten vazgeçme derim , nacizane..
Ancak bu fotolardaki sürüş stilini onaylamak,tavsiye etmek ile aynı manaya geldiğini farzederek, acemi arkadaşlarımıza doğru bir yolmuş gibi göstermek, bu arkadaşlarımızın can ve mal güvenliği açısından sakıncalıdır...
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

arwin' Alıntı:
Tatiller dahil hiç kesiksiz günde 275 km civarı bir yol.... ve tek kaza... tebrik etmek lazım seni.. :smiley: Çok dikkatli ve güvenli sürüş sergileyen bir kuryesin..!
Ancak bence gerçek tecrübe düşmesini de iyi bilip ona göre kazalardan en az hasarla sıyrılmak.Sen bu kadar kilometrede sadece bir kere motor yatırdığını belirttiğin için güvenli ve dikkatli sürüşten vazgeçme derim , nacizane..
Ancak bu fotolardaki sürüş stilini onaylamak,tavsiye etmek ile aynı manaya geldiğini farzederek, acemi arkadaşlarımıza doğru bir yolmuş gibi göstermek, bu arkadaşlarımızın can ve mal güvenliği açısından sakıncalıdır...
:smiley:
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

kuryenin bir suçu yok bence. zamanında yetişemezse işinden olabileceğini çok iyi biliyor.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Hayatından olmayı işinden olmasına tercih etmesi normal yani ???

Yok, ben bu "bana bişey olmaz", "ben çok iyiyim/ustayım", "kuryeler süper kabiliyetlidir" yaklaşımını anlayamayacağım. Bu konuyu da daha fazla takip etmenin bir anlamı kalmadı. Bundan sonrası takım taraftarlarının tartışmasına benziyor.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

eğer motordan düşmekle motor kullanmayı bilmediğimiz ortaya çıkıyorsa ben bilmiyorum demektir ve ben motor kullanmayı bilmediğime göre bu şekilde gitmeyi motor kullanmayı bilenler yapsın.benim canım tatlı hemde çok tatlı.cross kullanıyordum ve çok düştüm en kötü düştüğümdede yalnızdım ve dağ başındaydım az kalsın uçurumdan düşüyordum son anda kurtardım.gelir gelmezde sattım motoru.benden kıymetli değil ya.iş olayına gelince öbür tarafta herkese kadro veriyorlarmış hemde yüksek maaşla ama nereye gideceğini bidmediğin için en iyisi acele etmemek galiba.
 



Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

arwin' Alıntı:
Tatiller dahil hiç kesiksiz günde 275 km civarı bir yol.... ve tek kaza... tebrik etmek lazım seni.. :smiley: Çok dikkatli ve güvenli sürüş sergileyen bir kuryesin..!
Ancak bence gerçek tecrübe düşmesini de iyi bilip ona göre kazalardan en az hasarla sıyrılmak.Sen bu kadar kilometrede sadece bir kere motor yatırdığını belirttiğin için güvenli ve dikkatli sürüşten vazgeçme derim , nacizane..
Ancak bu fotolardaki sürüş stilini onaylamak,tavsiye etmek ile aynı manaya geldiğini farzederek, acemi arkadaşlarımıza doğru bir yolmuş gibi göstermek, bu arkadaşlarımızın can ve mal güvenliği açısından sakıncalıdır...
Teşekkürler ahmet,bir yanlış anlama var mesleğim tekstil,kurye değilim, :smiley:Bayrampaşadan dudulluya her gün gidip gelme dışında müşterilerimede motosikletle gidip geliyorum,ortalama günde 400 km yol yapıyorum sana açıklamıştım bunu,Uçak kullanan bir pilotun mesleğindeki tek hata ölümle sonuçlanır,ondan daha şanslıyız tabiki,ama ufak bir kazamız bile bizi aylarca motosiklete binemeyecek zarara uğratabiliyor,tek fark o havada,biz karada tehlikedeyiz,bilirsin cuma akşamları basıp egeyi dolaşıp pazar gecesi dönen bir biniciyim,gittiği yere kadar diyelim tabiki, ;D ;D ;D
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

bahcivankurt' Alıntı:
eğer motordan düşmekle motor kullanmayı bilmediğimiz ortaya çıkıyorsa ben bilmiyorum demektir ve ben motor kullanmayı bilmediğime göre bu şekilde gitmeyi motor kullanmayı bilenler yapsın.benim canım tatlı hemde çok tatlı.cross kullanıyordum ve çok düştüm en kötü düştüğümdede yalnızdım ve dağ başındaydım az kalsın uçurumdan düşüyordum son anda kurtardım.gelir gelmezde sattım motoru.benden kıymetli değil ya.iş olayına gelince öbür tarafta herkese kadro veriyorlarmış hemde yüksek maaşla ama nereye gideceğini bidmediğin için en iyisi acele etmemek galiba.
Özay ne güzel demişsin uçurumdan düşüyordum son anda kurtardım işte geri dönüşü olmayan düşüşler bunlardır yoksa geri kalana düşmek denirse yürürken bile günde defalarca düşerisz ama o şekilde ama bu şekilde saygılar., ;D ;D
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

ufuk abicim saygılar.ben hatayı şurda yaptım.doğayı çoık sevdiğim için ve jeepim olmadığı için az kalsın vw t5 ihurdaya ayıracak seviyeye geldim ve bunu engellemek adına motorculuğa doğrudan crossla başladım ve diz boyu çamuru da suyu da dağı da tepeyide dolaştım.sonuç olarak şunu öğrendim.bir crosçu asla yalnız gezmemeli asla kendine aşırı güvenmemeli ve gittiği yeri mutlaka birine söylemeli.saygılarımla abicim tekeriniz hep düz gitsin ;)
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

İyi akşamlar,
Aşağıda, trafik kurallarının ihlal edilmesine gösterilen gerekçeleri sıralamaya çalıştım, atladığım vardır mutlaka eklerseniz sevinirim ;

Taksi Sürücüsü : Plaka kiralık, vs. günlük ........ kadar para kazanmazsa, kurtarmıyor, o nedenle trafik kurallarına uymasına gerek yok.
Dolmuş Sürücüsü : Durak kiralık vs. günlük ........ kadar para kazanmazsa, kurtarmıyor, o nedenle trafik kurallarına uymasına gerek yok.
Kamyon Sürücüsü: Kamyonun taşıma kapasitesini aşsada, ......... ton yükten az taşırsa, para kazanamıyor, o nedenle trafik kurallarına
uymasına gerek yok. Yük üzerine çekilmesi gereken branda çok pahalı, sermayeden gidiyor, çekmeside çok zahmetli
gereksiz bir kural.
Motokurye : Zamanında yetişemezse işinden olabilir vs. , o nedenle trafik kurallarına uymasına gerek yok.

Ufuk Bey yara almadan kurtulmuş olabilir, ancak gözümüzden sakındığımız çocuklarımızın okul servisleri, her gün benzeri şekilde yüklenmiş kamyonların, kurallara uymayan dolmuş, taksi ve kuryelerin arkasından okula gidip geliyor.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Doğru ben diyarbakıra giderken motosikletimle,dicle,den geçiyordum,gece 2,35 arasınabenzinim bitti,sabah güneşin doğuşuna kadar ne yaşadığımı bir ben birde ALLAH biliyor,bir off-road,çı ve gezgin motosikletçi,asla yalnız olmamalı,ha birde tüplü dalış,ta,motosiklete ve bir araca usta şekilde binebilmenin yolu zor ve engemeli arazi koşullarından geçer,off-road,çılarda motosikletçilerde bu alanda en iyi sürücülerdir,arazi olmassa olmazlar arasında usta bir binici olmak için,Hayatta başarının yolu kendine güvenmekten geçer,tabiki Önce tedbir,sonra tevekkül.,...yalnız olmamak cümlesine tamamen katılıyorum aynı düşüncedeyim.
 



Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

arwin' Alıntı:
Tatiller dahil hiç kesiksiz günde 275 km civarı bir yol.... ve tek kaza... tebrik etmek lazım seni.. :smiley: Çok dikkatli ve güvenli sürüş sergileyen bir kuryesin..!
Ancak bence gerçek tecrübe düşmesini de iyi bilip ona göre kazalardan en az hasarla sıyrılmak.Sen bu kadar kilometrede sadece bir kere motor yatırdığını belirttiğin için güvenli ve dikkatli sürüşten vazgeçme derim , nacizane..
Ancak bu fotolardaki sürüş stilini onaylamak,tavsiye etmek ile aynı manaya geldiğini farzederek, acemi arkadaşlarımıza doğru bir yolmuş gibi göstermek, bu arkadaşlarımızın can ve mal güvenliği açısından sakıncalıdır...

ufugun bu kilometreyi bu motorla yaptıgına şahidim 400 000 km yol yaptı ve iyi kullanıcı .neyse konumuza gelelim kuryeler .nasıl kullanıyor ve ne yanlış bize göre bu şekilde kullanmak yanlış .fakattt sürat motoru kullanıcılarını düşünürsek bu adam melek diyebilirim en azından kendi canını hice sayarak kendince önlem alarak gidiyor .adamlar 360 ları otobanlarda vurmaktan her yerde alışmışlar basmaya en çok kazayıda onlar yapıyorlar .kuryeler ne kötü nede iyi önemli olan motosiklet kullanan herkes kendinden sorumlu .öncelikle siz ne yapabilirsiniz ve nasıl bir kullanıcısınız ne amaçla motosiklet aldınız aldıgınız motosiklet size uygunmu .trafik kurallarına ne kadar baglısınız .hata yapanı uyarıyormusunuz yoksa sadece yaptıgının yanlış oldugunumu tartışıyorsunuz .daha bir çok soru var .motosikleti kullanan her şeyi göze alıp biniyorsa kendisine yanlış gelen bir şey varsa gördügünde uyarması lazım .ben mesela eskiden asfaltta yapmadıgım kullanış tarzı kalmamıştı çok pis kullandıgım için baktım başkalarını zor da bırakıyorum araziye döndüm yolda normal gidiyorum arazide boş alanda gazlıyorum . buda benim kendi açımdan almış oldugum önlem 20 yıllık motosiklet hayatım kazalarla dolu en son kazamıda saolsun bir taxi şöförü mahelle arasında 30 la giderken tam önümde müşteri taxi demesiyle yukarı çıkan araba aşagıya inen ben dönüş yolu yok o halde durmadan dönüp bana çarptı bide firene bassaymışım dururmuşum allah belasını vermiştir vermesine .işte böyle kazma sürücülerde var taxicilerdende kazma olanları çok hepsi deyil tabi bide minübüscüler var .motorcuların işi zor o kazada bende kısa kol ve kaskda yoktu 1 sene sol kolumu kullanamadım tam olarak havada uctum ve düşüşte jıdo düşüşü kafayı kolumun arasından alıp takla yaptım kafa saglam kol gitti .bunu yazmamın nedeni sen ne yaparsan yap istedigin kadar dikkatli ol bir kazma seni bulur
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,760
Mesajlar
1,523,367
Kayıtlı Üye Sayımız
166,576
Kaydolan Son Üyemiz
Atakan Usun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst