nkurtkaya
One life, live it!
- Mesajlar
- 2,854
- Tepkime Puanı
- 113
Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı
Sapla samanı karıştırmamak lazım. Burada da iki konunun karıştığını düşünüyorum.
Birincisi ülkemizde, maalesef, trafikte bulunan motorsikletlerin de birer taşıt olduğu tüm otomobil sürücüleri tarafından idrak edilemiyor. Bu doğru.
Ayrıca motokuryelerin çalışma şartlarının zor ve riskli olduğu da doğru. Sanırım herkes bu konuda hem fikir.
İkinci konu ise fotoğraftaki motokuryenin sürüş şeklinin yanlışlığı. Bu da kimsenin aksini söylememesi gereken bir gerçek. Otomobil sürücülerinin motorsikletlere dikkat etmemesi veya motokuryenin yaşam şartları ya da ustalığı hatayı ortadan kaldırmıyor.
Unutmamak lazım ki motorsiklerler de birer taşıma aracı olarak karayollarını kullanıyorlar ve diğer tüm motorlu vasıtalar ile aynı kanuna tabiler. Buna göre, diğer tüm riskler bir tarafa, ortada bariz bir takip mesafesi ihlali var. Kanunlar kerkes için eşit uygulanmalı, ancak bu şekilde gelişmiş ülkelerdeki güvenli karayollarına sahip olabiliriz. Bu hareketi "motokuryeler iyi motorcudur" diye onlar için doğru "acemi "motorcular" için yanlış olarak değerlendirmemek lazım. Kanun takip mesafesini taşıtın cinsine göre farklı olarak tarif etmiyor. (Takip mesafesi, aracın kilometre cinsinden saatteki hızının en az yarısı kadar metre olmalıdır.)
Burada büyük bir ihtimalle ikinci bir kurar ihlali daha var, o da hız sınırı. Otobüsün hız limitini (100km/saat) aşmadığını bile varsaysak, motorsiklet otobüs ile aynı hızda giderek kendisi için müsade edilen hız llimitini (80km/saat) aşmış oluyor.
Kanuna aykırılığı bariz olan bir davranışın mazur gösterilmesini üzüntüyle karşılıyorum.
Sapla samanı karıştırmamak lazım. Burada da iki konunun karıştığını düşünüyorum.
Birincisi ülkemizde, maalesef, trafikte bulunan motorsikletlerin de birer taşıt olduğu tüm otomobil sürücüleri tarafından idrak edilemiyor. Bu doğru.
Ayrıca motokuryelerin çalışma şartlarının zor ve riskli olduğu da doğru. Sanırım herkes bu konuda hem fikir.
İkinci konu ise fotoğraftaki motokuryenin sürüş şeklinin yanlışlığı. Bu da kimsenin aksini söylememesi gereken bir gerçek. Otomobil sürücülerinin motorsikletlere dikkat etmemesi veya motokuryenin yaşam şartları ya da ustalığı hatayı ortadan kaldırmıyor.
Unutmamak lazım ki motorsiklerler de birer taşıma aracı olarak karayollarını kullanıyorlar ve diğer tüm motorlu vasıtalar ile aynı kanuna tabiler. Buna göre, diğer tüm riskler bir tarafa, ortada bariz bir takip mesafesi ihlali var. Kanunlar kerkes için eşit uygulanmalı, ancak bu şekilde gelişmiş ülkelerdeki güvenli karayollarına sahip olabiliriz. Bu hareketi "motokuryeler iyi motorcudur" diye onlar için doğru "acemi "motorcular" için yanlış olarak değerlendirmemek lazım. Kanun takip mesafesini taşıtın cinsine göre farklı olarak tarif etmiyor. (Takip mesafesi, aracın kilometre cinsinden saatteki hızının en az yarısı kadar metre olmalıdır.)
Burada büyük bir ihtimalle ikinci bir kurar ihlali daha var, o da hız sınırı. Otobüsün hız limitini (100km/saat) aşmadığını bile varsaysak, motorsiklet otobüs ile aynı hızda giderek kendisi için müsade edilen hız llimitini (80km/saat) aşmış oluyor.
Kanuna aykırılığı bariz olan bir davranışın mazur gösterilmesini üzüntüyle karşılıyorum.