Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lee33 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 123
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,572
Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

hem motor hemde araç kullanan biri olarak söyleyebileceğim yegane söz ikisinin de araç olduğu ve motorların da o trafikte hakkı olduğu ama bazı kendini bilmezlerin hem bayan sürücüleri hemde motorları sıkıştırmaları ve yok saymaları sinirime dokunuyor.onun için önce saygı hem kendimize hemde karşı tarafa...(can çok tatlı çünkü)
 

Etiketler
Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

bende fotolara baktım ve sürücünün gidişatına baktım .bence sorun yok neden derseniz adam güvenli bir alan seçmiş kendine ani firene basada otobüs zaten motorcunun ayagı firende parmagı firende otobüsün lanbası yanaryanmaz motorcuda firene basmış oluyor .bunu takip ediyor .burada sıkıntı yok sol şeritte çukur vs şeyler olmaz o yüzden en güvenli ve su çamur almayan yer ortalamak yakın olmaksa rüzgarı ve türbülansı keser az yakıtla daha hızlı gidilir .buda mantıklı geldi önemli olan ne kadar iyi bir sürücü olmak acemi birisi zaten yagmurda motora binse dahi sagdan yavaş gider .bunları aşmış .belli bir seviyesi var .acemi olmadıgı otobüsü sag şeritte aracın sag banket tarafındaki teker izinden gitmesinden sol şerittede ortalamasından belli .biz bunu yapalımmı yapmayalım en azından hepimiz yapmayalım bana gelince benim sürekli yaptıgım şey köye giderken ve dönüşte rüzgar varsa otobüs arkasına takılıyorum epey bi takiple geliyorum fakat bu denli yaklaşmıyorum .ben acemiyim hiç kimse bir kurye kadar usta motosiklet kullanamaz adamlar canbaz olmuşlar onlarıni ayrı bir sürüş tarzı
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

bu yoruma pes diyorum,daha az yakmasını isteyen varsa otobüse kement atsın ,çekerek daha hesaplı gider ,kuryelerinde tecrübeden degil yapacak tek iş o oldugu için cambazlık yaptıgına inanan biriyim. sol şeritte hadi çukur olmaz diyelim ,yola düşen bir kütle demi olmaz ,bu rus ruleti gibi birşey,,hayatla kumar oynanmaz ,herkez düşüncelerini söyleyebilir ama dogru 1 tanedir
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

sabah sabah yazılanları kanım çekilerek okudum.
benim iki tekerlek üzerindeki deneyimim öyle 5-6 haneli rakamlar içeren kilometrelerde, bir insan ömrünün önemli bir kısmını içeren zaman diliminde değil ne yazıkki ama motorsiklet üzerinde sadece 4bin km, bisikletle de yaklaşık 1600km civarında da yol yapmışlığım var.
ve yaşayarak öğrendiğim tek şey;
yağmurlu havada motorsiklet kullanırken asla büyük araçların arkasına girilmemeli, yağmurda her türlü mesafeyi en az 2 katına çıkarmalı, önünüzü göremediğiniz anlarda seyir hızınızı görüşünüzü en net sağlayabileceğiniz seviyeye çekmeniz gerektiğidir.
çünkü ıslak zeminde yol tutuşu zaten çok çok azalıyor, birde bunun üzerine kullandığınız aracın yerle olan teması epi topu birkaç cm iken böyle bir hamle yapmak ne tecrübeyle, ne refleksle bağdaştırılabilir.
herşeyin sonlanması için gereken süre saniyenin onda biri.. yani birkaç salise...
ben hem iki teker üzerinde gittim hemde iki teker üzerinde gidipte basit hatalar yüzünden hayatını kaybedenleri ceset torbasına koyup fermuarını çektim.
benim deneyimim sadece bu kadar.
kendi güvenliğini yaptığı her işte "BİRİNCİ SIRADA" tutanlar,
kuralların yaşanmış olaylardan ortaya çıktığını ve konduğunun bilincinde olanlar her zaman kazanan ve hayatta kalan taraf olmuştur. Naçizane görüşüm budur.

ve şunuda söylemeden edemeyeceğim bu bölüme emek veren, ciddi zamanını 2 teker üstünde geçirmiş olan değerli arkadaşların söz konusu durumu tasdik edip savunması da bende çok ama çok şaşkınlık yaratmıştır.
ben kendilerinden bu konuda bunca deneyimlerine karşılık "arkadaşın yaptığı doğru gibi görünse de tehlikelidir, fren mesafesi çok kısa hiç güvenli değil" gibi bir açıklama beklerdim.

sürç-ü lisan ettimse affola.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

tecrubeli arkadaslara selam...kuryelerin Turkiyede yasadigi zorluklari hepimiz biliyoruz. ayni sey tum motosiklet binicileri icin gecerli. maalesef Trafigimiz öküz dolu. elbet herkes kendini kollamak adina bi takim ihlaller yapacak, yapiyor.

fotoroman konumuz oldugu icin ordan devam edelim. kurye icin daha kuru bir ortam olabilir ama bu riskli oldugu gercegini degistirir mi? ayni pozisyonda izmit otobani tamirdeyken gunesli bir havada aniden yol daraldi ve ben bir TIRin arkasina bu mesafede dustum...oyle seyrederken yakin takipli trafik...aniden TIR'in altindan cikan ölü bir kopegin ustunden gectim. baya ölü hayvani ezdim yani...motorla beraber hopladik gayri ihtiyari, yapacak hic bir sey yoktu ve birsey de olmadi allahtan...ya dusseydim? abiler ablalar insan hayati bu kadar ucuz mu? bizim ulkede ucuz ! fransada, İtalyada millet terlikle motora biniyor...birsey olmuyor. neden dersiniz? gavur dedigimiz toplum insan hayatina onem veriyor. motor nedir biliyor. kucuk yastaki egiitimlerle kulturlerine giriyor bu olgu...

peki fotoromandaki kurye nin plakasinin yarisi neden kapali? hadi size baska tartisma konusu...onlar akilli biz ogs ye para bayiliyoruz, biz aptal?

Selim AK
R1200GS
 



Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Bu fotoğraflarda apaçık tehlike var. Bu tehlikeli durum; yakın takip, yağışlı hava, ikitekerli vasıta, hız, önünü görememek gibi konularda sıralandı.

Buna karşılık hâlâ bu kişiyi haklı görmeyi anlamıyorum. Neden haklıymış? Çünkü o kuryeymiş!.......................Böyle şey mi olur?

Bu fotoğrafta açıklamıyorsa ben pes diyorum.


(NEYSE KOYMAKTAN VAZGEÇTİM ÇÜNKÜ PARÇALANMIŞ MOTORSİKLETÇİNİN VÜCUT PARÇALARINA AİT FOTOĞRAF)

Bu fotoğrafları koymayı doğru bulmadım, merak edenler MOTORSİKLET KAZALARI başlığı ile internetten bakınca sayısız dehşet fotoğraflar fazlası ile var.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

SÜVARİ' Alıntı:
Bu fotoğraflarda apaçık tehlike var. Bu tehlikeli durum; yakın takip, yağışlı hava, ikitekerli vasıta, hız, önünü görememek gibi konularda sıralandı.

Buna karşılık hâlâ bu kişiyi haklı görmeyi anlamıyorum. Neden haklıymış? Çünkü o kuryeymiş!.......................Böyle şey mi olur?

Bu fotoğrafta açıklamıyorsa ben pes diyorum.


(NEYSE KOYMAKTAN VAZGEÇTİM ÇÜNKÜ PARÇALANMIŞ MOTORSİKLETÇİNİN VÜCUT PARÇALARINA AİT FOTOĞRAF)

Bu fotoğrafları koymayı doğru bulmadım, merak edenler MOTORSİKLET KAZALARI başlığı ile internetten bakınca sayısız dehşet fotoğraflar fazlası ile var.




ozellikle tecrubeli beyler...arabada kaporta var hata affeder...motor da kazada hata da tarihte affetmez...hele bu memlekette...kac tane kurye gordum yerde yatan...motora binerken sigara yakan, yarisini atmosfer 2 lokmasini kendi cekerken hayatini riske eden...kac tane var...Londraya giden bilir...bizden cok kurye var orada. yagis keza. tamam memleket te temiz camur yok...ama bilinçsiz kafasiz kuryede gormedim ben...hepsi neredeyse buyuk cc naked lara biniyorlar vizir vizir...karsi taraf cahil diye bizimde cahil cuheyla mi olmamiz yoksa biraz kendimizi bu konuda yetistirip hayatimiza deger mi vermemiz daha makbul olan...

saygilar

Selim AK
R1200GS - Defender 90
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

bu konuda bir orta yol bulunamayacağı anlaşıldı arkadaşlar :smiley:

hayatı ucuz olan veya bunu özgürlükle ,mantıkla ve doğru karşılayan arkadaşlarada saygı duymak lazım (trafikteki diğer hayatlara saygı gösterdikleri sürece ))

selamlar,saygılar.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Ufuk bey eğer espri yapmıyorsanız ve ya sizi yanlış anlamadıysam söyledikleriniz yeni motorcu arkadaşlara kötü örnek olacak, size katılmadığımı belirtmek isterim; ne kadar ekmek parası olsada konforlu sürüş için can riske atılmaz, km tecrübem sizin kadar yok ancak güzel bir rehberim var Motosiklet Teorisi Reşat "DD" Arbaş
sevgile ümit

motosiklet teorisi #20, Yağmurda Sürüş...

Web versiyonu, tamami icin Motosiklet Teorisi kitabina bakiniz.



Yağmurda sürüş doğayla içiçe olan biz motorcuların başlıca sorunlarından biri. Yağmurda görüş mesafemiz daralır, otomobillerdeki avantajmız “sileceği”nden yoksun olmamız büyük bir eksikliğe dönüşür, yollar kayganlaşır, yayalar dikatsizleşir, günlük güneşlik havada dahi “görünmez” olan bizler hepten kayboluruz diğer araçların buğulu cam ve ıslak aynalarında…ayrıca diğer araç sürücüleri bu tip havalarda motosiklet sürücülerini etraflarında görmeyi de beklemezler.



Yağmurda sürüş için önce biz hazırlıklı olmalıyız bu şartlara biraz. Motosikletler yağışta kuru havaya gore daha fazla arıza yapar. Su hava basıncıyla bütün elektrik devrelerinin derinliklerine kadar girebilir, “aman basınçlı suyla motosiklet yıkamayın” diye öğütte bulunan bütün arkadaşlarınızın tavsiyeleri boşa gider ister istemez. Yani motorun tüm su geçirmez noktalarının gerçekten öyle olması gerekiyor.



Yağmurda sürüş için motosikletin ön camı olmalı, ve bu turing tipi olmalı, lastikler bakımlı, taze, diş derinlikleri yeterli olmalıdır. Sürüşten once tüm stop, sinyal ve farlarının gerektiği gibi çalışır durumda olduğunu kontrol etmelisiniz ayrıca.



Motor hazırsa sıra size geliyor… Bir yağmurluğunuzun olması ve çizmelerinizin su geçirmez olması şart tabii...yağmur mevsiminde bunları motorda bulundurmakta ve yağışı gördüğünüzde ıslanmadan evvel giymenizde fayda var. Tam kapalı bir kaskınız olmalı ve eldivenlerinde başparmak dışı yada işaret parmağı iç kısmının süet olması lazim ki vizorünüzü silebilesiniz. Kaskın havalandırması da önemli, yağış sırasında sıcaklık düşer ve vizör kolayca buğulanır. İşin aksi tarafı kaskın tepe hava kanalını kapatmanız gerekir, çünkü oradan içeri su dolar ve kaskın içi sırılsıklam oluverir hemen ki bu buğulanmayı daha da artırır.



Elleriniz için şayet su geçirmez eldiveniniz yoksa büyük boy bir çift bulaşık eldiveni bulundurup bunu normal eldiveninizin üstüne giyebilirsiniz, eldiven yenlerini ceketin/ varsa yağmurluğun üstüne çıkartin ki kollarınızdan içeri su yürümesin. Ancak bu plastık eldiven vizörü silmenizi zorlaştıracaktır.



Vizörde ve otomobil ön camlarında su tutmaması için kullanılan sprey mamuller vardir, bunlardan kullanabilirsiniz. Bunlar akrilik vizöre herhangi bir zarar vermeyecektir ama yinede kutuların üstünü okumak iyi bir alışkanlıktır.



Sıra sürüşe geliyor…Önce “uzun” farınızı yakarak işe başlayın.



Yağmur yağmaya başladıktan bir kaç saat sonra sorun değil ama, ilk yağış anında yoldaki bütün kil, çamur, yağ, pislik, antifriz, yakit artıklari vb. yüzeye çıkar ve yüzey özellikle trafigi ağir yollarda çok kaygan olur.



Fren ve gazı daha pürüzsüz, yumuşak kullanmanız gerekiyor. Takip mesafelerini artirmak lazim...zaten öndeki araçlarin püskürttuğü su ve çamurdan da uzaklaşmak için bu şart. Araçlari sollamaya pek meraklı olmayın, hele kamyon,TIR gibi büyük tekerlekli araçlar bir iki dakika süresınce bütün görüşünüzü kaybettirecek kadar çok su püskürtür yanlardan ki o sirada yagmur yağmiyor dahi olabilir...yoldaki su yeter buna…



Yağmurda metal yüzeyler (menhol kapakları, ızgaralar, tren/tramvay rayları, köprü genleşme ızgaraları vb) son derece kayganlaşır. Plastik kaplı/boyalı (yaya geçidi çizgileri/ yol cizgileri vs.) kayganlaşır.



"Gözünüzle" kullanmaya calışacaksınız yağışta. Motorun baktığınız yere gitmekte olduğunu düşünün sürekli. Hızınızı virajlarda fazla yatmaya gerek kalmayacak şekilde ayarlamayı unutmayın.



Su birikintisinden gecerseniz “aquaplaning” e karsi hazirlikli olun ama unutmayın ki yağis sirasinda yolda özellikle drenaj da yeterli degilse her zaman bir iki mm, yada daha fazla "su filmi" bulunur ve bu da aquaplaning denilen olaya yol açabilir. Yani illa "birikinti" olmasi gerekmez. “Aquaplaning” tekerleklerin altından kaçamayarak sıkışan suyun aracı yoldan kaldırması – kesmesi şeklinde özetlenebilir ve çok tehlikelidir. Böyle bir şey başınıza gelirse yapılabilecek şeyler çok kısıtlıdır, belki hafifçe gaz kesebilirsiniz o kadar, gözünüzü karşıdan ayırmayın. Fren, vites, gaz ve gidonla oynamayın, gidonu gayet relaks tutmaya ve elinizden geldigince relaks olmaya, yapabiliyorsaniz sırıtmaya çalışın...Bu durumda motorun bir yada iki tekerleği birden yerden kesilmiştir, düz bir doğrultuda gitmiyorsanız düşersiniz. Yani virajlarda su birikintisine girilmeyecek...yani gördüğünüz kadar gitmeye çok daha fazla dikkat edeceksiniz. Aquaplaning genellikle arka tekerlekte çekiş kaybıyla ortaya çıkar ve bunu “motorun devrinin artması ama hızınızın değişmemesi” şeklinde algılarsınız. Motor bu durumda yatmaya başlarsa yapabileceğiniz tek şey yumuşak ve soğukkanlı bir kontra tekniği ile düzeltmek olabilir.



Gece ve yağmurda sürüşü kesinlikle tavsiye etmem. Zaten dediğim gibi görünmüyoruz, bu şartlarda hiçkimsenin sizi görmekte olduğunu varsayamazsınız. Bir de asfaltın rengi simsiyah olur, ve yol çizgilerinin görünüşü de oldukça zayıflar…Çukur, engebe, su birkintisi gibi tehlikeler tamamen görünmez hale gelir. Vizorünüzdeki su damlacıklarının ışığı dağıtması nedeniyle karşıdan gelen araçların farları görüşünüzü tamamen engeller. Cok risklidir ve gereği ne olursa olsun bu riski almaya değmez.



Kritik - kilit kelimeler...


"smooth" (düzgün-pürüzsüz-yumuşak-ani olmayan)
"gözlerle kullanmak"
"gördüğün kadar gitmek"
"uygun takip mesafesi"
"gece ve yağmur....sakın ha!"
ve tabii



"HER zaman TAM kuşam"
 




Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

pancarmotorcu' Alıntı:
ümit bilgilendirme için teşekkürler

sizde sağolun,
kaç kmlik binici olursanız olun, ben bunları zaten biliyorum kitabını bende yazarım demeyip yazılmış bu kitabı okumak lazım, tecrübe elbette önemli ancak çamura ve ya hayvan pisliğine basıp ilk ışıklarda da yere yapışıp tecrübe kazanmaya gerek olmadığını düşünüyorum (yazarımız bunu bile ikaz etmiş kitapta)

Not: 2005 te A2 ehliyetimi aldıktan sonra ilk motorum olan 97 model 650 lik enduroma korkudan binemedim, organize sanayide dolaştım onu sevdim yıkadım temizledim; taki bir akşam kitap kurdu eşim bu kitabı alıp getirene kadar...
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Ümit hocam kitap üzerinden eğitim almak tabiki güzedir,Fakat uygulama farklı bir durumdur,similasyonda motor kullanmak ile,gerçekteki sürüş çok farklıdır,eğitimi veren arkadaşlarıda iyi tanırım,onlar standart eğitim verirler trafikte yanınıza oturup size eğitim vermiyorlar motosiklet bireyseldir,kişisel tecrübelere dayanır,eğitim sadece psikolojik olabilir,tecrübeyi bireysel becerilerle elde edebilirsiniz,dergilerde yazan,konular klasik bilgilerden öteye gitmez gerçekçi olmak gerekir.bu bilgileri 30 yıl boyunca ara vermeden bindiğim tecrübelere sahip olarak anlatıyorum görüşlerinize saygı duyarım fakat fikirlerinize katılamayacağım saygılar. :smiley:Sadece bir kere düştüm hocam oda köprüden üstüme 3 ton demir yığını düştü ve ona rağmen yırttım.işte gerçeek tecrübe umarım sizde 30 yıl boyunca sağlıklı olarak motora binersiniz,en iyi motorcu en uzun süre sağlıklı olarak motora binendir,1984 yılında aldım ehliyetimi,ders alacak devirler beenden geçti,Fakat eğitim isteyen arkadaş olursa severek tardımcı olurum düşüncelere katılıp katılmamak kişisel tercihtir,alıntı bilgileriniz için teşekkür ederim espiride bahsetmişiniz bu resimler bana ait hiç espiri yapar gibi bir halim varnı bir göz atın,bunlar köprüden üstüme düştü ve kurtardım çizik dahi olmadı 2 ay evvel işte hocam tecrübe burada sahneye çıkar kitapta anlatılan şeyler ile yaşananlar çok farklı şeyler.

DSC02923.jpg


DSC02924.jpg
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Trafikte vefat eden arkadaşlarımıza dikkat ettiğimizde kuryelerin sayısının çok düşük olduğu sayıları çok olmasına rağmen tabiki,Normal motosiklete binen arkadaşlarımızın vefat edenlerin sayısı yabana atılır gibi değil yüksek bir oran sadece anlamak için kuryeleri anlamak için onlar gibi 12 ay motosiklete binmek gerekir.kelebek motorcular ile sanatkarları karıştırmamak gerekir, ;D ; ölümlerin önüne geçmenin tek yolu insanların geneline ulaşamayacağınıza göre kişisel tecrübe ve bilgilerinizi en üst seviyeye çıkaracaksınız,Hayatta kalmak istiyorsanız tabi... ;D ;D
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

şimdi daha iyi anlıyorum ki kuryeler her zaman 2 teker camiasının ordinaryuslarıdır.. zaten rossi'de bu işe öyle başlamış...
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Aklın yolu birdir.
Öndeki araca takip mesafesi bırakmak bir zorunluluktur.Avrupa radarla hız kontrolü nasıl yapılıyorsa takip mesafesinide bi şekilde ölçüyor ve araçlara ceza kesiliyor.Bizim ülkemizde malesef kaç motorcu veya sıkıştırılan kaç bayan şöför can verecek de bi sistem bize gelecek.
Yaşım 40 ve 18 yaşındanberi motor üzerindeyim.Benimde tecrübem diyorki,motorluyu yolda kimde sakınmaz ,görmezdem gelir , ö yüzden arkadaşlar siz kendi önleminizi kendiniz alınız.Bizim otoyollarda bile insanın karşısına neler çıkabiliyor.O yüzden takip ettiğiniz aracın bile önünü görmek lazım gelir.
 



Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

verilecek derste ,motorla otobüsün arkasından bu şekilde gidilecegi konusu varsa,o kursa mantıklı düşünen kimse katılmaz ,yazılmış kitapları,yok saymak tecrübeli ustalara haksızlık olur, kurye olarak şehir merkezinde motor kullanmak, tecrübe demek degildir, bu bir zorunluluk ve ekmek davasıdır, buna saygımız sonsuz ama üç kuruş para içinde insanların kendi hayatlarını tehlikeye atması gerçekten üzücü bir durumdur. iş durumları daha iyi koşullarda olsa belki onlarda bu kuryeciligi yapmayacaklardır, yanlış olan söylemleri benim diyerek devam ettirmenin anlamı yoktur yanlış yazılmış olabilir önemli olan hatayı anlayıp düzeltmektir.. birde bir insan motorla 1.000.000 km nasıl yapar anlayamadım, ;D ;D ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,760
Mesajlar
1,523,367
Kayıtlı Üye Sayımız
166,576
Kaydolan Son Üyemiz
Atakan Usun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst