Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lee33 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 123
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,593
Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Ben aynı hareketi bisiklet sürdüğüm dönemlerde çok yaptım; doğrusunu söylemek gerekirse motosikletle de bir iki defa denedim.Riski kendime göre azalttım hep bu durumlarda; denediğim yollar hiç trafiğin olmadığı yollardı, devamlı kaçış için tetikteydim.Yağmurda hiç denemedim, denemeyi de hiç düşünmedim.Yanlış bir hareketmiydi?
Tabiki yanlış bir hareketti, hiçbir şekilde savunması ve telafisi olmayacak bir hareket hemde.
O şekilde hemde yağmurda motosiklet kullanırken altınızdaki motosikletin ne olduğu, frenlerinin ne kadar kuvvetli olduğu, tecrübeninizin ne kadar iyi olduğunun hiçbir önemi yok.Önünüzdeki araç ani bir fren yaptığında siz frene basmayı bırakın daha ne olduğunu anlayamadan sinek gibi yapışırsınız öndeki araca.
Bu fotoğrafların buraya taşınıp tartışmaya açılması da bence gayet doğal ve faydalı bir şey.Motosiklet sürmek öyle bir şeydir ki hata yaparak tecrübe kazanamazsınız.Çünkü yaptığınız en ufak hatada bile gözünüzü hastanede veya malum yerde açma olasılığınız çok yüksek.O yüzden başkalarının tecrübelerinden yararlanmak ve hataları yapmadan öğrenmek çok önemli.
 

Etiketler
Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Konunun özü şudur.... 1-2 arkadaş bu açık seçik, su götürmez yanlış olaya ılımlı yaklaştılar. Ama siyaha beyaz demenin yanlış olduğunu çok şükür gelen tepkilerden

gördüler. Bu sefer de tabiri caizse tükürdüklerini yalamak istemiyorlar, ego meselesi yaptılar, yanlışı savunmakta devam ediyorlar. Kardeşim hata yaptığını kabul etmek erdemdir,

bu kadar zor mu bu iş ? Konuyu açan arkadaşa teşekkür ediyorum, burası bir paylaşım yeri. Amaç kimseyi teşhir etmek değil. Siz de bu gördüğünüz olumsuz davranışı yapmayın olsun bitsin.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

lee33 ben hatalı gördügümü uyarıyorum kaskı olmayanı durdurup kask takmasını söylüyorum .fazla kişi binene söylüyorum .fakat herkes kendi bildigi şekilde kullanıyor herkes ne kadar iyi sürücüyse o kadar risk alıyor ben hiç bir zaman bir kurye kadar iyi motosiklet kulanamam .adamlar günlük 500 km yol yapıyorlar kelebek motorcularsa bunu ancak 1 ayda yapabiliyor bende aynı şekilde ayda 500 km yol yapıyorum kimse üstüne almasın .o yüzden kuryelerin yeri başka .sürüş teknigi olarak o kadar yakın olması burdaki herkes için çok yanlış çogumuz daha motorun üstünde duramıyoruz firen nerede ne zaman basacaz basarsak yere yapışırız yagmurda motora binemeyiz aman düşeriz gibi bir sürü düşüncemiz var kuryeler öylemi deyil adamlar işine bakıyor .veriyor gazı sana tehlikeli gelen onlar için normal oluyorsa sürüş teknikleriyle alakalı olsa gerek kaza yapmayacak kadar ustalar .dedigim gibi kimse kuryeler kadar usta sürücü olamaz motosiklet yarışcıları kadar ustalar bunu ben kabul ediyorum ve kuryelere saygı duyuyorum .
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Krosçu hocam,
kuryelerin iyi motor kullandığı aşikar bu tartışılmaz.Bizler hobi olsun diye, zevk için kullanıyoruz.Fakat kuryeler her gün bu işi yaptıkları için onlara artık bu hareketler rutin geliyor.
Bu motorculukta tehlikelidir,asla rutine bağlamamalı çünkü motorcunun e5 gibi bir trafikte hata yapma şansı %99 , sadece 1 keredir ,sonra game over .Oyunu yeniden başlatama şansınız yoktur.Kaldıki konu burada sadece takip mesafesine tehlikeli bir örnek teşkil ediyor olmaktı.
Bu sitede acaba kaçkişi ileri motor sürüş teknikleri kursuna katıldı.Yada katılmak istedi yaşadığı yerde böyle bir fırsat bulabildi.Bunlarıda konuşmak lazım.
Ben direk Gsxr 1000 alarak motora başlayabilirdim.Ama bunu yapmadım ,çünkü herşeyden önce mantığım bunu kabül etmedi.Motor araba gibi değildir.İnsanın belli aşamalarda yavaş yavaş pişmesi gerekir.Ben en azından böyle inanıyorım.
Bu arada şöyle bir konuda var , motora herzaman full donanım ve korumalı binmek lazım.Geçen sene bir endurocu arkadaşım motorla takla attı hemde yavaş giderken ,çünkü önüne çalılılların arasından aniden dana gibi bir köpek fırladı diye.Allahtan sadece motorda maddi hasar oluştu ,eğer full korumalı olmasıydı belki köpek yüzünden ölecekti.
Bence 1 insan öleceğine 1000 tane sokakta başı boş dolaşan köpek ölsün.Köpeğe çarpmayayım diye takla atan arabalar ve sönen aileler var. Yada köpeğe ister istemez çarpıyor ve karşı şeride fırlıyor.Zaman zaman okuyoruz gazetelerde.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

kimse alınmasın ama forumları okuyarak insanların zeka seviyesini ölçebilmek mümkün. ben burada tek şuna takıldım. kuryeyi düşünmüyorum, kendisini düşünmüyorsa yapacak birşey yok. kazara böyle birisinin arabayla arkasına denk geldim diyelim, takip mesafesini korumam mümkün olsa bile bir terslik anında kuryeyi aracın altına almamak çok zor. böyle bir durumda başıma gelecek cezaları, mahkemeleri düşünmek bile beni korkuttu, korkutuyor. trafikte bu pozisyona geldiğimde arkasından kaçıyorum, şerit değiştirip uzaklaşıyorum zaten.
 



Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Günlerdir okuyorum yazılanları bazen gülerek bazende üzülerek ,Ben 1998 yılından beri kuryelik yapıyorum , çok daha öncelerinden de motora binerim , tek başıma türkiyede gitmediğim yer girmediğim bataklık kalmadı ama şu forumda yazılanların yarısı kadar bilgiye haiz olamadım amma biliyormuşunuz kardesim , yazanlar arasında ne (ufuk beyi saymıyorum ) bir kurye var nede emsal tecrübeye sahip biri , bir adam kaç yıl kaç km sonra bu işden para kazanmaya başlıyor ve ona kurye deniyor bir fikriniz bile yok , kuryeler şöyle böyle diye atıp tutuyorsunuz , bu arkadaş kurye degil ki ;D muhtemelen elindeki yetersiz imkanlardan dolayı ulaşım ihtiyaçlarını karşılamak için bu motosiklete binen biri yahut yüksek hacimli bir makineye geçmek için alışma sürecindeki bir acemi , her şeyden önce kullandığı ekipmanlar kuryelerin tercih ettiği ekipmanlar degil , hele motosiklet bir kuryenin alacagı son motosiklet , ama bunlar yaptığı sürüşü tehlikesiz kılmaz , evet tehlikelidir ama böyle gitmeyide kısa süreli sollamalarla arabaların sıkıştırmasından kurtulabilmek bilmek için gerekir , ha ben gidermiyim hayatta gitmem , benim motosiklette hayatatta kalma ilkem gözünün görebileceği mesafede her an durmak üzerinedir , arabayla bile asla fren mesafesinden ödün vermem , geciyorum hepsini

Bir akşam yalovadan dönerken eskihisar topçular vapurundan inersiniz özelikle akşam 17 ile 19 arasında heleki bir de pazar akşamıysa , rampayı çıkıpda e5 bağlanıp pendik istikametine döndüğünüzde trafik 100 km üzerinde bir hızda fren mesafesi 1 metre civarında bile olmaz çok zaman , ya sizde arabalarla aynı sürüşü yaparsınız yada saga çekip saatin 21 gecmesini beklersiniz , yada zamanla yaptığınız km çoğladıkça hakiyetiniz ve kontrolünüz artar sizde saga çekip beklemekdense yola devam edersiniz , benim tercihim izmit istikametine 10 km devam edip gebze gömrüğünden teme girmek olur evim tuzlada degil çok şükür , ama bazen gurup olarak dönerken mecburen bu tarz sürüşleri km lerce yapmak gerekiyor , sürekli önünde kini geçmek gerekiyor , söylediğim yol ve emsal yollarda en fazla 10 saniye fren mesafesini koruyabilirsin , arkadan hayvanın biri gelir seni mutlaka yolun başka tarafına sıkıştırıp atar , 2007 yılında bu tarz bir yolda gren mesafemi korumaya çalışırken hayvanın biri solumdan vurup bariyere cakdığında kaburgamı kırmışdım , ya o arabaların arasında herkesden hızlı olur yola devam edersin , yada trafik açılana kadar sağa çekip beklersin !

Iceman®' Alıntı:
şimdi daha iyi anlıyorum ki kuryeler her zaman 2 teker camiasının ordinaryuslarıdır.. zaten rossi'de bu işe öyle başlamış...

Bence kuryeler bu işin ordinaryusu degildir ama şehir trafiğinin de hiç tartışmasız efendileridir , kuryeler uzun yol gidemez ,arazide gidemez motosikleti çok seven insanlar degildir , o yüzden çoğu haftasonu kontak açmaz , tatil günleri ulaşımlarını araba ile sağlarlar ama imkanı olmadığı için hayut kolay geldiği için çok kısa mesafe ihtiyaçlarını karşılayanlar ve geceleri taksim vesair yerlerde takılan bir kaç zibidiyi saymazsak ,kuryeler mesai dışında motor kullanmazlar
Birde rossi işi var dimi , rossi çok hızlı bir pilot hepimizin keyifle seyrettiği biri olabilir ama bu onu iyi bir motosikletci yapmaz bence , deneyimin karşılığı hızlı gitmek degil az kaza yapmak olmalı , rossinin kendi bile bilmiyordur vucudunda kaç pilatin olduğunu , rossimi iyi motorcu ?

Arkadaşlar her gözünüze hoş gelmeyen davranışda bulunanı ve ufak motora bineni lütfen kurye diye nitelendirmeyin , bir kaç yıldır önüne gelende bir kurye olma hevesi başladı , kimse bundan biz kuryeler kadar muzdarip olamaz , buradaki motosiklet bir bmv f 650 olsa idi , burdaki başlık ölümle dans eden endurocu olmazdı !
Yaz kış istanbulda yazın 30 derece sıcakda bile ful koruma geziyorum eldiven dahil , lütfen kafasında kaskı olmayan yada mont giymemiş ama ufak hacimli motosiklete bineni kurye diye nitelendirmeyin , O kadar kolay degil kurye olmak ....
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Malesef çok kişi (güvenli sürüş) takip meselesi denen konuyu unutup, öndeki aracın çekim kuvvetinden (rüzgar türbülansı) yararlanarak araç kullanıyor, sollamalarda araçların arkalarına çok yaklaşılıyor. Halbuki ne kadar tehlikeli olduğunu çok kişide biliyordur. Bazen bildiğim halde sollamalarda ben bile öndeki araça çok yaklaşıyorum. :( bu şekilde her sene kim bilir kaç kişi yaşamını yitiriyor.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

lee33' Alıntı:
Krosçu hocam,
kuryelerin iyi motor kullandığı aşikar bu tartışılmaz.Bizler hobi olsun diye, zevk için kullanıyoruz.Fakat kuryeler her gün bu işi yaptıkları için onlara artık bu hareketler rutin geliyor.
Bu motorculukta tehlikelidir,asla rutine bağlamamalı çünkü motorcunun e5 gibi bir trafikte hata yapma şansı %99 , sadece 1 keredir ,sonra game over .Oyunu yeniden başlatama şansınız yoktur.Kaldıki konu burada sadece takip mesafesine tehlikeli bir örnek teşkil ediyor olmaktı.
Bu sitede acaba kaçkişi ileri motor sürüş teknikleri kursuna katıldı.Yada katılmak istedi yaşadığı yerde böyle bir fırsat bulabildi.Bunlarıda konuşmak lazım.
Ben direk Gsxr 1000 alarak motora başlayabilirdim.Ama bunu yapmadım ,çünkü herşeyden önce mantığım bunu kabül etmedi.Motor araba gibi değildir.İnsanın belli aşamalarda yavaş yavaş pişmesi gerekir.Ben en azından böyle inanıyorım.
Bu arada şöyle bir konuda var , motora herzaman full donanım ve korumalı binmek lazım.Geçen sene bir endurocu arkadaşım motorla takla attı hemde yavaş giderken ,çünkü önüne çalılılların arasından aniden dana gibi bir köpek fırladı diye.Allahtan sadece motorda maddi hasar oluştu ,eğer full korumalı olmasıydı belki köpek yüzünden ölecekti.
Bence 1 insan öleceğine 1000 tane sokakta başı boş dolaşan köpek ölsün.Köpeğe çarpmayayım diye takla atan arabalar ve sönen aileler var. Yada köpeğe ister istemez çarpıyor ve karşı şeride fırlıyor.Zaman zaman okuyoruz gazetelerde.



arkadaşım benimde anlatmak istedigim olay budur acemi bir insan otobana çıkmaya korkarken yagmurda yakın takip becerisini nereden kazanacak ve ben şunu söyleyim şu anda bile benim gözüm kesmiyor yapabilirmiyim yapabilirim fakat bu riski alırmıyım almam yerine göre mecbur kalmadıkcada yapmam işte bu irade herkesin içinde var ve kendini bilmeli yapamayacagı şeylerden uzak durmalı bırakmalı kim ne yapabiliyorsa yapsın .önemli olan kendin ne kadar iyi oldugundur ben bunu söylemek istedim özenti zaten böyle şeylerde olmaz millet yarış motorlarına özentili .oysa ölüm makinası 100 altında hareret yapan bir makina çabuk gazyiyen ve ani hızlanmaları olan tehlikeli bir araç kesinlikle uzun bir eyitim almadan asla binilmeyecek makina oldugu halde parası olupda motora hiç binmemiş olanların sırf hava olsun diye aldıgı ve ölüme meydan okurcasına binmesi asıl tehlike burada
.korumalıklara gelince kesinlikle aynı fikirdeyim bende full korumalıklardan yanayım aynı şekilde 2 sene eveli benide köpekler kovalamıştı kacarken sert düşüş yaptım motorun farı siperligi ve beim kaskım kırılmıştı bana bişey olmamıştı arazi full takım giyinmiştim .korumalıksız yola çıkılmasın .ne zaman ne olacagı belli deyil
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Mustafad' Alıntı:
İyi akşamlar !

Bir hikayemiz vardır, herkesin bildiği ; "Deveye sormuşlar.." diye başlayan,

Bir süre öncesine kadar işim gereği, İzmir-Ankara karayolunda hergün 36 km. yol yapıyordum. Üşenmedim bir gün saydım, yanımdan geçen 35 araçtan sadece 4 tanesi şerit değiştirirken sinyal verdi. Takip mesafesi, direksiyon başında telefon kullanmama vb. konular aşılmış durumda yurdum insanı tarafından. Sabah evden çıkarken ev halkı ile helalleşmek gerekiyor aslında. Selamlar.

Trafik Cezalarının en ucuzu 500 lira olacak ve bu 500'den cezayı kesen ekibe %10 Prim vereceksin.
Tüm trafik ekipleri günde milyonluk ciro yaparlar.
Ha bu arada cezaları da kredi kartı ile anında tahsil edeceksin.
;D

Bak millet 2 hafta içinde süt dökmüş kediye dönmüyorsa bende uçak pilotuyum.
;D
 





Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

SÜVARİ' Alıntı:
Konu açılmışken bunu araç sürücüleri de yapıyor. Seyir mesafesi denen bir şey var. Fakat pekçoğu bundan bihaber.

Takip mesafesini çoğu biliyordurda o esafeyi bazı uysnıklar öne geçmek için kujllanınca geride kalmamak için mesafeyi kısaltıyor millet... birde bu var :-\
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Afrasyap' Alıntı:
Takip mesafesini çoğu biliyordurda o esafeyi bazı uysnıklar öne geçmek için kujllanınca geride kalmamak için mesafeyi kısaltıyor millet... birde bu var :-\

Haklısınız. Takip mesafesi ile ilgili kural var, ancak bu kurala uymayanlara yaptırım yok. Takip mesafesini korumadığı için ceza kesilen sürücüyü ben duymadım. Kurallara uymayanlara da artık kızmıyorum, hesabı sorulmuyorsa insanlar kurallara neden uysunki ? Selamlar.
 


Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Afrasyap' Alıntı:
ayrıca şu memura verilen rant veya adı herneyse bu seferde sınırsız olan insan ihtiyaçları ortaya çıkarki ota ..a yazar dururlar vesselam

Benim bu işlerin düzelmesi ile ilgili ümidim kalmadı, projem de yok.

Trafik kurallarına kendimce uyuyorum, en sağ şeritte 90 km. hızı aşmayacak şekilde ilerliyorum (Nasıl oluyorsa tüm araçlar beni solluyor, hız limitleri değişmiş sanırım :D).
Sinyal vermeden şerit ve yön değiştirenlere, cep telefonu ile konuşanlara vb. (Saymakla Bitmez) artık sinirlenmiyorum. :D :D Selamlar.
 



Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Konunun tecrübe yada meslek gruplarıyla bir ilgisini göremedim.İnsanlar sosyal canlılardır malum o yollarda babamızın yolu değildir vergimizle yapılmışdır emniyetli gide bilmemiz için de kurallar konulmuşdur o yolu kullanan herkezde o kurallara uymak zorundadır.

Benim anlamadığım bukadar bariz bir hatayı bile sayfalarca tartışa bilme yeteneğimizi nereden bulduğumuz asıl tartışmamız gereken konu bu olmalı bence.Cahilin karşısında kitap gibi sessiz ol diyen mevlananın torunlarıyız halbuki.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,771
Mesajlar
1,523,643
Kayıtlı Üye Sayımız
166,593
Kaydolan Son Üyemiz
Ömer Deniz Önder

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst