Moğolistan,sibirya Ve Moskova Gezi Notları(03-16.temmuz.2017)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vata Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 343
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 69,136
Avrupa Evi’nden sonra Zerjinski Sokağı(=улица Дзержинского=Ulitsa Zerjinskogo)'na dönerek burada bulunan Trubetskoy Evi(=Дом-Музей Трубецкого=Dom Muzey Trubetskogo) olarak bilinen malikanenin önüne geldik.

Prens Sergey Petroviç Trubetskoy(=Серге́й Петро́вич Трубецко́й) Aralık isyanının önde gelen isimlerinden biri olup on dokuzuncu yüzyılın ortalarında yapıldığı düşünülen bu malikane kız kardeşine aittir.Prensin sürgünde kaldığı ev ise 1908 yılında çıkan bir yangında yok olmuştur. 2006-2011 yılları arasında restorasyon gören bu bina da tıpkı Kont Volkonski’nin malikanesi gibi günümüzde Dekabristler Anı ve Tarih Müzesi olarak kullanılmaktadır.Evde o yıllarda Sibirya'da sürgün hayatı yaşayan farklı ailelere ait eşyalar ve mektuplar sergilenmektedir.
Pazartesi hariç her gün 10-18 saatleri arasında açık olan bu ev için aldığınız biletle Volkonski Evi'ni de ziyaret edebilirsiniz.




36686781205_32844f1973_c.jpg




35877160323_d6950ac048_c.jpg




Trubetskoy Evi
 

Etiketler
Bundan sonra yeşil hat üzerinde yürümeye devam ederek Karl Marks Caddesi'ne çıktık.İrkutsk şehrinde üç önemli cadde bulunmaktadır.Bunlar; birbirleriyle kesişen Lenin Caddesi(=улица ленина)ve Karl Marks Caddesi(=улица Карла Маркса) ile Karl Marks Caddesi'nin ortasından dönülen ve yaya trafiğine kapalı olan Uritskogo Caddesi(=улица Урицкого)'dir.

Eski adıyla Büyük Cadde(=большая улица=Balşaya Ulitsa) ya da yeni adıyla Karl Marks Caddesi(=Улица Карла Маркса= Ulitsa Karla Marksa) ,şehrin en eski ve en büyük caddesidir. Şehirde 1879 yılında meydana gelen büyük yangında bu caddede bulunan ahşap binalar ağır hasar gördüğünden yenilerinin yapımında ahşap yerine taş kullanılması zorunlu tutulmuştur.Bu nedenle Karl Marks Caddesi üzerinde çoğu 19.yüzyılda yapılmış taş binalar yer almaktadır.


36548450221_553d992f22_c.jpg




35851838514_a3093c6190_c.jpg




Karl Marks Caddesi




36686731805_ff53657575_c.jpg




Subaylar Evi




Halen restorasyonu süren bu bina,Subaylar Evi(=Дом Офицеров =Dom Ofitserov) olarak bilinmekte olup kürk ticareti yapan Kolygena adlı bir iş kadını tarafından 1884 yılında yaptırılmıştır.Taştan yapılmış,kırk beş odalı bu malikane,1930 yılından itibaren Kızıl Ordu'ya hizmet etmektedir.
 

Kotelnikov Malikanesi(=Дом Котельникова=Dom Kotelnikova) ise şehrin inşasında önemli rol oynamış Mimar Razgildeev tarafından 1855-1858 yılları arasında yapılmıştır.Altın madenleri ve buharlı gemileri olan Kotelnikov,bölgenin en zengin tüccarlarından birisi olup şehir merkezindeki gürültülü hayattan kaçmak için malikanesini o zamanlar son derece sakin olan bu caddede yaptırmayı tercih etmiştir.Büyük yangın sonrası aldığı hasar nedeniyle tekrar inşa edilen ev daha sonra banka merkezi olarak faaliyet göstermiştir.




35851817524_52d5553219_c.jpg



Kotelnikov Malikanesi




Sıradaki bina,İrkutsk’lu mimar Kuznetsov tarafından 1902-1905 yılları arasında yapılmış ve zamanının şehirdeki en gösterişli otel ve restoranını barındıran Büyük Otel(=Гранд-Отель=Grand Otel) oldu.Rönesans ve Barok mimari üsluplarından izler taşıyan bu görkemli bina 1931 yılında İrkutsk radyosuna devredilmiştir.





35850805644_ae6335d0bb_c.jpg




Büyük(=Grand) Otel
 

Grand Otel binasının hemen önünde yer alan ve yaklaşık iki metre yüksekliğindeki Turist Heykeli(=Памятник Турист= Pamiyatnik Turist), şehirde gördüğü mimari güzellikler karşısında ağzı açık kalan bir yabancıyı tasvir etmektedir.




36685671415_84acd76213_c.jpg




Turist Heykeli




Grand Otel binasının karşı çaprazında ise İrkutsk Oblastı Sanat Müzesi(=Иркутский областной художественный музей=İrkutski Oblastoy Hudojestvenni Muzey)bulunmaktadır.Bu müze,İrkutsk şehrinin 19.yüzyılda belediye başkanlığını yapan Sukaçev’in bizzat topladığı 15-18. yüzyıl Sibirya ahşap simgeleri,Tibet tangka ve ahşap heykelleri ile 18-20. yüzyıl Rus ressamlarının tablolarından oluşan koleksiyonlar içermektedir.




36685662015_78aa7d136d_c.jpg




36547390781_99de283cb4_c.jpg




İrkutsk Sanat Müzesi
 

Bundan sonra İrkutsk Arbat'ı olarak tanımlanan Uritskogo Caddesi (=улица Урицкого)'ne girdik.Burası 19.yüzyıl ortalarına dek askerlerin ve ailelerinin yaşadığı bir bölge imiş.1833 yılında burada kurulan bir tütün işleme fabrikası bölgeyi hareketlendirmişse de 1879 yangınında bütün ahşap binalar yok olmuştur.1887 yılında ise bu bölgede inşa edilen ilk dükkan Rodionov Mağazası(=Доходный дом купица Родионова = Dohodni Dom Kupitsa Rodiyonova) olmuş ve bu iki katlı mağazayı diğerleri takip etmiştir.II.Dünya Savaşı sonrası bu mağazada Çocuk Dünyası (=детский мир=Detskiy Mir) adlı sadece çocuklara yönelik eşyalar satan bir firma faaliyete geçmiştir.




36517158912_2e86783554_c.jpg




Rodionov Mağazası




Bundan sonra Karl Marks Caddesi boyunca ilerlemeye devam ederek bu caddenin Lenin Caddesi ile kesiştiği yerde bulunan ve 1952 yılında yapılmış Lenin Heykeli(=памятник Ленину=Pamiyatnik Leninu)’ni gördük.




36686492215_119c5534f1_c.jpg




Lenin Heykeli
 



Bundan sonra yaklaşık 1.7 kilometre uzunluğundaki Lenin Caddesi'nin en sonunda bulunan ve kentin en gözde yerlerinden biri olarak kabul edilen İrkutskaya Sloboda(=Иркутская слобода) veya 130 Kvartal(=130 Квартал)olarak da adlandırılan mahalleye doğru yürüdük.Bir bölümü orijinal yerlerinden sökülerek bu bölgeye taşınmış bir bölümü ise sonradan yapılmış ahşap binalardan oluşan yaklaşık altı dönüm büyüklüğündeki 130 Kvartal,ziyaretçiler için bir alışveriş merkezi olması yanında İrkutsk şehrine özgü ahşap mimarinin de önemli bir merkezi konumundadır.

Burası Moda Mahallesi(=Модный Квартал= Modni Kvartal) adlı üç katlı lüks bir alışveriş merkezi,kafeler, restoranlar yanında bir planetarium ile çocuklar için eğlence merkezinin de yer aldığı bir tema park görünümündedir.130 Kvartal'ın giriş kısmında,uzun yıllar boyunca bu bölgenin en değerli ihracat ürünü olan su samurunu ağzında tutan bir Sibirya Kaplanı =Babür(=БаБр) heykeli yer almaktadır.İrkutsk'un güç ve zenginliğini simgeleyen ve aynı zamanda şehrin Çariçe II.Katerina tarafından verilmiş armasını sembolize eden dört metre yüksekliğindeki bu heykel,2012 yılında ve bronzdan yapılmıştır.Bu etkileyici heykelde neden kaplanın kunduza benzer şekilde ayaklarının perdeli ve kuyruğunun dik olarak tasvir edildiğini anlayamasam da hatıra fotoğrafı çektirmeden edemedim.



36517117022_70b0a63e13_c.jpg




35861701764_c83e0579a2_c.jpg




130 Kvartal Alışveriş Merkezi'nin girişi ve Babür heykeli
 


130 Kvartal Alışveriş Merkezi'nin yaklaşık yüz metre kadar ilerisinde İrkutsk'un görülmeye değer dini yapılarından birisi olarak kabul edilen Kutsal Haçın Yükselişi Kilisesi(=Kрестовоздвиженская церковь= Krestovozdvijenskaya Serkof) bulunmaktadır.1717-1719 yılları arasında yapılmış ilk ahşap kilise,1760 yılında yerini barok mimari üslubu kullanılarak taştan yapılmış ve günümüze dek ulaşan kiliseye bırakmıştır.

Karmaşık desenler ve basit geometrik şekillerin iç içe geçtiği kilisenin dış cephe süslemeleri bugün de hayranlıkla izlenmektedir.Saat 21'i geçtiğinden kilisenin içini görme fırsatı bulamadık ancak okuduğum kaynaklar,iç dekorasyonda sadece İrkutsk şehrine özgü tuğlaların yuvarlak şekilde örülmesi ve kenarı yaldızlı ikonalardan övgü ile bahsetmektedir.



36517134892_29603c020c_c.jpg




37296467000_622195c34b_c.jpg



Kutsal Haçın Yükselişi Kilisesi



Hava kararmadan görmemiz gereken bir kaç yer daha olduğu için kilisenin önünden Lenin Caddesi'ne döndük.Dönüş yolumuzda ilk olarak 1958'de yapılmış ve 18.000 kişi kapasiteli Emek Stadyumu(=Труд стадион=Trud Stadion) ile onun karşısında yer alan Vampilov Tiyatrosu(=Театр Вампилова) 'nu gördük.Sibirya bölgesinin yetiştirdiği ünlü oyun yazarlarından Aleksandr Valentin Vampilov(1937-72)'un adının verildiği Sibirya bölgesinin bu en eski gençlik tiyatrosu,perdelerini 1928 yılında açmıştır.




36548316321_cbb103be30_c.jpg




Vampilov Tiyatrosu
 

Bundan sonra Lenin Heykeli'nin önünden sola dönerek toplam 2.5 kilometre uzunluğundaki Karl Marks Caddesi'nin Angara Nehri'ne dek uzanan 600 metrelik son kısmı boyunca yürümeye başladık.Bu yolda önce sağımızda yer alan Doğu Sibirya Demiryolları(=Восточно-Сибирская железная дорога=Vostoçno-Sibirskaya Jeleznaya Daroga) binasını gördük.

Yaklaşık 85.000 kilometre ile ABD ve Çin'in ardından dünyada üçüncü sırada gelen - ülkemizde demiryolu ağı 11.000 kilometre uzunluğundadır - Rusya demiryolu ağının Sibirya bölgesindeki 4.000 kilometre uzunluğundaki kısmından sorumlu olan bu şirket binasının üzerinde "Rusya yollarda yaşıyor"(=россия живет дорогами=Rasiya jiviot darogami) yazısı ile demiryolu ağının ülke için önemi vurgulanmaktadır.




35851600534_bf6590b73b_c.jpg





36548228451_bbc3f80b84_c.jpg





Doğu Sibirya Demiryolları Şirketi binası
 

Demiryolu binasını biraz geçince Rus aktör ve yönetmen Nikolay Pavloviç Ohlopkov(=Николай Павлович Охлопков)'un adına ithaf edilmiş İrkutsk Akademik Dram Tiyatrosu(=Иркутский академический драматический театр=İrkutski Akademiçeski Dramatiçeski Teatr) önüne geldik.1894-97 yılları arasında inşa edilmiş olan bu bina,pek çok ünlü tiyatro ve opera sanatçısı ve sergiledikleri yapıtlara ev sahipliği yapmıştır.

1995 yılında,kültürel miras olarak ilan edilen bina,1999 yılında kapsamlı bir yenileme ve ekipmanlarının modernizasyonu işleminden geçmiş ve bundan sonra Rusya'nın en iyi tiyatrolarından biri haline gelmiştir.2003 yılında ise binanın ön tarafına Vampilov'un anıtı da eklenmiştir.
Binada;ana sahne,oda sahnesi,tecrübe sahnesi ve öğrenci performans sahnesi olmak üzere toplam dört adet sahne ve en üst katta bir de tiyatro ve şehir müzesi bulunmaktadır.Yaz ayları hariç her akşam bir gösterinin sergilendiği bu güzel binada bir gösteri seyretme bedeli ise sadece 200-400 ruble(~12-24 TL) civarındadır.Burada kışın bir oyun seyretmeyi çok isterim.



36686458395_cb68cc150f_c.jpg





36692025525_e2d8fc9068_c.jpg




Ohlopkov Akademik Dram Tiyatrosu
 



Bundan sonra Karl Marks Caddesi'nin sonuna doğru yaklaşırken sağ tarafımızda 1918 yılında kurulmuş İrkutsk Devlet Üniversitesi(=Иркутский государственный университет=İrkutski Gosudarstvenni Universitet) ve sol tarafta ise 1782 tarihinde kırmızı tuğladan inşa edilmiş İrkutsk Yerel Tarih Müzesi (=Иркутский областной краеведческий музей=İrkutski oblastoy krevedçeski muzey) binasını gördük.

Yerel Tarih Müzesi binası,o tarihte Rusya Kraliyet Coğrafya Derneği'nin Sibirya şubesi faaliyet göstermekte imiş.Bu bina uzun süre,Sibirya'nın daha doğusuna yapılan keşif amaçlı yolculukların planlandığı ve başladığı bir merkez olmuştur.1879 yılındaki büyük yangında tamamen yanan bina, bu bölgede nadiren görülen magribi ve gotik mimari üsluplarından esinlenerek yeniden yapılmış ve 1883 yılında faaliyete geçmiştir.
Kapalı olduğu için gezemediğimiz bu müzede doğu Sibirya bölgesinde yaşayan halklara ait binlerce obje ve belge yanı sıra onların yaşayış biçimlerini yansıtan bölümler yer almaktadır.





37290674056_966dfb7eef_c.jpg





İrkutsk Yerel Tarih Müzesi
 

Yerel Tarih Müzesi binasının önünde,Angara Nehri'ne bakan küçük meydanda Çar III.Aleksandr Heykeli(=Памятник царю Александр III= Pamiyatnik Sario Aleksandr III) yer almaktadır.Rusya'nın merkezini doğu bölgelerine bağlayan Trans-Sibirya demiryolunun inşası şerefine Vali Panteleyev ve halkın katkılarıyla heykeltıraş Roman Bach ve mimar Jozef Tamuleviç tarafından 1903 yılında başlayan çalışmalar 30.Ağustos.1908 tarihinde tamamlanmıştır.


36516991692_2fb16b2992.jpg



Çar III.Aleksandr Heykeli



Ne var ki Bolşevik devrimi sonrası 1920 yılında, Irkutsk şehri icra komitesi kararı uyarınca anıt parçalanarak kaldırılmıştır.Daha sonra,Trans-Sibirya demiryolunun yüzüncü yıldönümü şerefine,Rus Sanat Akademisi üyesi olan heykeltraş Albert Çarkin tarafından restore edilerek orijinal haline geri dönen heykel,2003 yılında eski yerine geri dönmüştür.

Anıtta bir çok figür yer almaktadır.Kaidenin ön yüzündeki İmparator III.Aleksandr yazısının üzerinde Rus Çarlığı'nın sembolü olan çift kafalı kartal bulunmaktadır. Sibirya'nın keşfi ve geliştirilmesinde önemli rol oynamış iki vali;Dük Mihail Speranski ve Dük Nikolay Muravyov-Amurski'yi kaidenin yanlarında görebilirsiniz.

İrkutsk'taki ilk günün programını tamamladığımızda saat 22 olmuş ve güneş batmıştı.Angara Nehri kıyısında son bir fotoğraf çektikten sonra Lenin Caddesi üzerindeki bir dükkanda adam başı 130 ruble(~8 TL) ödeyerek lavaşa sarılı döner yani şaurma(=шаурма) yedikten sonra otelimizin yolunu tutuk.




35884539343_e6eff1ccdb_c.jpg





Güneş batarken Angara
 

12.Temmuz.Çarşamba sabahı bir gün önce aldığımız biletlerin gereği erkenden İrkutsk Yolcu İstasyonu'na gittik.İstasyondaki büfede karnımızı basit hamur işleri ile doyurduktan sonra saat 06.37'de hareket eden trene bindik.Böylece turistlerin Circum Baikal Railway(=CBR),Rusların ise Krugobaykalskaya Jeleznaya Daroga(=Кругобайкальская железная дорога=Kбжд=KBJD=Baykal Gölü Çevresi Demiryolu) olarak adlandırdıkları Baykal Gölü çevresindeki gezimiz de başlamış oldu.

Bu hat,Trans-Sibirya tren hattının bir parçası olarak,Baykal Gölü'nün güneybatısında bulunan Port Baykal(=порт Байкал) ile Buryatya'da Babuşkin(=Бабушкин) istasyonları arasında altı yıl süren ve pek çok işçinin hayatını kaybettiği zorlu çalışmalar sonrasında yapılmıştır.Tren hattının tamamı bitene kadar trenler Baykal ve Angara adı verilen iki adet buz kıran gemi ile iki kıyı arasında taşınmışlardır.Gölün donduğu ve buz kıranların kalın buzu kıramadıkları dönemde iki kıyı arasında buz üstüne serilen raylardaki vagonlar,atların gücü ile çekilerek trenler ilerletilmiştir.

1899-1905 yılları arasında,zor şartlar ile boğuşan Rus çalışanlara bir çok yabancı teknik adamın ve işçinin verdiği destek,o güne kadar hiç denenmemiş mühendislik teknikleri ve hattın diğer bölümlerine göre altı kat daha yüksek maliyetle inşa edildiği için bu tren hattı Trans-Sibirya hattının altın tokası(=Золотая пряжка Транссиба=Zalotoya Priajka Transsiba) olarak tanımlanmıştır.

1956 yılına gelindiğinde Angara Nehri üzerine inşa edilen iki kilometre uzunluğundaki İrkutsk Hidroelektrik Santralı Barajı(=Плотина Иркутской ГЭС=Plotina İrkutskoy Ges) hizmete girmiştir.Bu baraj,yapımından sonra oluşturduğu rezervuarla Baykal Gölü'nün çehresini ve iklimini değiştirmiş ve göl seviyesi 1958'de altı metre kadar yükselmiştir.Bu durum da göl seviyesinden ortalama beş metre yüksekte inşa edilen demiryolu hattının beklenmedik şekilde sular altında kalmasına yol açmıştır.Bunun üzerine Trans-Sibirya Hattı, İrkutsk'tan sonra 110 kilometre ilerideki Slyudyanka üzerinden devam edecek şekilde yeniden düzenlenmiştir.Böylece ölü bir hat haline dönüşen Baykal Gölü Çevresi Demiryolu hattı,1979 yılında alınan kararla turistler ve bölge halkının kullanımına uygun hale dönüştürülmüştür.



36861252774_16daea038b_b.jpg



Baykal Gölü Demiryolu hattı haritasını resmi internet sitesinden indirdim.
 

Doğu Sibirya,başta İrkutsk’un çevresi olmak üzere kültür turizmi yanı sıra ekolojik turizm sevenler için de çekici bir bölgedir.İrkutsk şehrinin çevresinde sanayi tesislerinin bulunmadığı,güzel manzaralar ve el değmemiş doğal ortam sunan dört adet doğal park yer almaktadır.Baykal Gölü'nün batı kıyısında 470 kilometre boyunca uzanan Pribaykalski Ulusal Parkı(=Прибайкальский национальный парк)bunlar arasında en dikkat çekici olanıdır.1986 yılında oluşturulan bu park,trenin geçtiği güzergahı içermesi yanı sıra pek çok hayvan ve bitki türünü de barındırmaktadır.Pribaykalski Ulusal Parkı'nın içinden geçen 94 kilometre uzunluğundaki tren hattı boyunca toplam uzunluğu 9063 metre olan 38 tünel,15 taş galeri,248 köprü ve viyadük ile 268 adet istinat duvarı bulunmakta ve günümüzde bunların çevresindeki 110 yerleşim biriminde yaklaşık yüz yirmi bin kişi yaşamaktadır.

Baykal Gölü çevresini gezmek için aşağıda anlatmaya çalışacağım ve mevsime göre değişen bir çok yol vardır.Kendisine güvenen ve vakti bol olanlar için en iyi yol,Slyudyanka-Port Baykal arasındaki güzergahı yayan olarak kat etmektir.Her beş kilometrede bir yemek molası için tahta masaların ve her on kilometrede bir kamp alanlarının bulunduğu bu yolculukta zehirli yılanlarla karşılaşmak ve ısrarcı sivrisinekler dışında bir risk bulunmamaktadır.

Tren için iki seçenek bulunmaktadır.Birincisi,bizim de tercih ettiğimiz ve İrkutsk-Slyudyanka-Port Baykal arasında çalışan ekspres turist treni (=Кругобайкальский экспресс=Krugobaykalski ekspres)olup Mayıs-Eylül arasında çalışan bu konforlu trende sadece bir ve ikinci sınıf vagonlar bulunmakta ve biletler turizm acentaları ya da İrkutsk tren istasyonunda satılmaktadır.7612 kodlu bu tren,çarşamba ile cumartesi saat 06.37'de İrkutsk'dan ve perşembe ile pazar saat 10.40'ta Port Baykal'dan hareket etmektedir.Bilet fiyatları seçtiğiniz yön,vagon,koltuk,yemek tercihiniz ve yaşınıza göre değişen bu yolculukta,sabah İrkutsk'tan trenin birinci sınıf vagonunda cam kenarına oturarak yola çıkıp Port Baykal'dan tekne ile Listviyanka'ya geçip buradan da beklemekte olan otobüs ile akşam 22 civarında İrkutsk'a geri dönmek ve öğlen yemeğini de almak isteyen bir erişkin turist,yaklaşık 6.000 Ruble(~360 TL)ödemektedir.Rus vatandaşları ise biletleri turistlere göre %20 indirimli satın almaktadır.Biz,İrkutsk-Port Baykal arası ikinci sınıf tren yolculuğu için 3250 ruble(~195 TL) ödedik.

Tren için ikinci seçenek ise İrkutsk-Port Baykal arasındaki yolculuğu pazartesi,perşembe,cuma ve pazar günleri Slyudyanka'dan saat 13.30'da hareket eden,daha az konfor sunan ve yerel halk ile gezginlerin özellikle tercih ettiği 6201/6202 kodlu Matanya Treni(=Поезд Матанья=Poezd Matanya) ile sadece 300 ruble(~18 TL) ödeyerek yapmaktır.Turist trenine göre farklı durakları bulunan bu tren,Port Baykal'dan pazartesi, salı, cuma ve cumartesi günleri sabaha karşı 02'de Slyudyanka yönüne doğru hareket etmekte ve sabah saat 08 civarında varmaktadır.

Bu trene binmek için İrkutsk garından Slyudyanka'ya hareket eden trenle veya İrkutsk otogar(автовокзал=avtovakzal)ından sabah 09.30'da kalkan otobüsler ya da İrkutsk Tren İstasyonu(=вокзал=Vakzal) önünden her yarım saatte bir hareket eden minibüs(=маршрутka= marşrutka) lerle,iki yüz ruble(~12 TL) ödeyerek ve yaklaşık iki saat süren bir yolculukla ulaşabilirsiniz.

Denemeyi çok istesek de bu ucuz ve daha ilginç gözüken trenin saatleri ne yazık ki bizim programımıza uygun değildi.:(




35876824003_e7df48d70a_c.jpg



Sabahın köründe bindiğimiz elektrikli Circum Baykal ekspres treni
 

İrkutsk'tan hareketimizden iki saat sonra Slyudyanka(=Слюдянка) İstasyonu'na ulaştık.Slyudyanka,İrkutsk'a 110 kilometre uzaklıkta ve 19.000 nüfuslu bir kasabadır.Çevresinde bulunan mika ve mermer yatakları eskiden beri işletilen kasaba,Trans-Sibirya tren hattı üzerinde yer alınca özellikle son yirmi beş yılda iyice hareketlenmiştir.

Bölgede çıkarılan beyaz ve pembe renkli mermerle kaplı istasyon,1905 yılında tamamlanmış ve 2004 yılında elden geçirilmiştir.İstasyonda ayrıca küçük bir kilise ve demiryolu tarihi hakkında hatıra köşesi bulunmaktadır.Trenin burada yarım saat mola vermesi nedeniyle bütün yolcular trenden indi.Bazıları beş dakika mesafedeki Baykal Gölü kıyısına giderken bazıları tuvalet sırasına girmeyi özellikle Kore ve Japon kökenli yolcular ise satıcılardan Baykal Gölü'ne özgü tütsülenmiş Omul balığı alıp yemeyi tercih etti.Sayelerinde vagon tütsülenmiş gibi oldu.Ayıp olmasın diye bir şey demedik ama yolculuğun ilerleyen bölümlerinde sohbet ettiğim bir Koreli sabah kahvaltıda bu tür balık yemenin bir gelenek olduğunu söyleyince iyi ki ağzımızı açmamışız dedik.



36516966512_204d34788f_c.jpg



Slyudyanka tren istasyonu




36896429833_b670dea0da_c.jpg



Bu da bilet alırken verilen yolculuk programı.Bu hat en az yirmi beş yıldır turistler tarafından yoğun bir biçimde kullanılmasına rağmen,yolculuk programının sadece başlığının İngilizce ve kalanının Rusça yazılı olması dünyaya ayak uydurmaya çalışan ülkenin batısına inat,doğuda statükocu Sovyet kafasının halen devam ettiğini gösteriyordu.
 



Trendeki ikinci sınıf vagonumuzda,her sırada yan yana konulmuş üç adet koltuk bulunuyordu. Ayrıca sürekli Rusça bilgilendirme yapan bir monitör ile sınırsız sıcak su ve minik bir büfe de mevcuttu.Yol boyunca herhangibir market bulunmadığından yiyecek ve içeceklerinizi yola çıkmadan tedarik etmenizi önemle tavsiye ederim.

Trenimiz saat 09.10’da Slyudyanka’dan eski hat boyunca saatte yaklaşık 25 kilometre hızla Port Baykal'a doğru ilerlemeye başladı.Bu yolculukta trenimiz özelliği olan dört yerde 20 ile 50 dakika süren molalar verdi. Yaklaşık yarım saat sonra 17 kilometre ilerideki yedi yüz nüfuslu Angasolka(=Ангасолкa) Köyü'ne ulaştık.Tren hattının çakıl taşlarının sağlandığı bu köyde hat Baykal Gölü’ne neredeyse teğet geçiyordu.Hal böyle olunca Baykal Gölü'nü yakından görmenin heyecanıyla herkes fotoğraf çekme telaşına düştü.




36548176341_8248756708_c.jpg




Baykal Gölü çevresindeki gezimizde ilk durağımız Angasolka Köyü




Bundan bir saat sonraki durağımız ise 26 kilometre ileride bulunan ve bu hattın en zor aşılan yeri olarak kabul edilen Kirkirey(=Киркирeй) oldu. Burada 1904 yılında tamamlanan ve üstteki fotoğrafta görülen ilk tünel, Kirkirey Deresi(=ручье Киркирей) nedeniyle başarısız olunca alttaki fotoğrafta görülen 636 metre uzunluğundaki ikinci bir tünel ve bunun üzerinde ise dereyi drene etmesi için bir kanal inşa edilmiştir.





36290757200_9f15c1e754_c.jpg





36686367345_bf2e1cc1d7_c.jpg






37363214150_a48a7f93d1_c.jpg






36548166011_68c51c31c3_c.jpg






Kirkirey Tünelleri ve Baykal Gölü manzarası
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst