İkinci günün sabahında hava aydınlanmadan kalkıp hızlıca kahvaltımızı yaptık.Bundan sonra kişi başına 4.80€ ödediğimiz ve bizi Como'ya götürecek saat 7.10’daki Bellinzona trenine binmek için otelimize çok yakın olan ve kısaca Çentrale olarak adlandırılan Milano Merkez Tren İstasyonu(=Stazione Centrale di Milano)’na gittik.
Milano’da,ülke içi ve dış hatlar için kullanılan Çentrale ve Porta Garibaldi İstasyonları ile daha ziyade bölgesel tren seferleri için kullanılan Cadorna İstasyonu olmak üzere üç adet tren istasyonu bulunmaktadır Bunların en büyüğü ve mimari açıdan en gösterişlisi olan Çentrale İstasyonu,1864 yılında L.J.Bouchot adlı Fransız mimar tarafından inşa edilmiştir.Zamanla yolcu yoğunluğuna cevap veremez hale gelen istasyonu büyütme çalışmaları 1912’de başlamış ve 1931'de Mussolini’nin desteğiyle bugünkü halini almıştır.Hem bölgesel hem de uluslararası normal ve hızlı trenler için 24 ayrı hattı bulunan ve yılda ortalama 120 milyon yolcunun kullandığı Avrupa'nın sayılı demiryolu merkezlerinden birisi olan bu istasyonu hem Como Gölü hem de Venedik şehrine giderken kullandık.
Milano Çentrale İstasyonu
Milano’da,ülke içi ve dış hatlar için kullanılan Çentrale ve Porta Garibaldi İstasyonları ile daha ziyade bölgesel tren seferleri için kullanılan Cadorna İstasyonu olmak üzere üç adet tren istasyonu bulunmaktadır Bunların en büyüğü ve mimari açıdan en gösterişlisi olan Çentrale İstasyonu,1864 yılında L.J.Bouchot adlı Fransız mimar tarafından inşa edilmiştir.Zamanla yolcu yoğunluğuna cevap veremez hale gelen istasyonu büyütme çalışmaları 1912’de başlamış ve 1931'de Mussolini’nin desteğiyle bugünkü halini almıştır.Hem bölgesel hem de uluslararası normal ve hızlı trenler için 24 ayrı hattı bulunan ve yılda ortalama 120 milyon yolcunun kullandığı Avrupa'nın sayılı demiryolu merkezlerinden birisi olan bu istasyonu hem Como Gölü hem de Venedik şehrine giderken kullandık.
Milano Çentrale İstasyonu