Milano - Como Gölü - Venedik Gezi Notları (25-28.kasım.2017)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vata Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 117
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,583
İkinci günün sabahında hava aydınlanmadan kalkıp hızlıca kahvaltımızı yaptık.Bundan sonra kişi başına 4.80€ ödediğimiz ve bizi Como'ya götürecek saat 7.10’daki Bellinzona trenine binmek için otelimize çok yakın olan ve kısaca Çentrale olarak adlandırılan Milano Merkez Tren İstasyonu(=Stazione Centrale di Milano)’na gittik.

Milano’da,ülke içi ve dış hatlar için kullanılan Çentrale ve Porta Garibaldi İstasyonları ile daha ziyade bölgesel tren seferleri için kullanılan Cadorna İstasyonu olmak üzere üç adet tren istasyonu bulunmaktadır Bunların en büyüğü ve mimari açıdan en gösterişlisi olan Çentrale İstasyonu,1864 yılında L.J.Bouchot adlı Fransız mimar tarafından inşa edilmiştir.Zamanla yolcu yoğunluğuna cevap veremez hale gelen istasyonu büyütme çalışmaları 1912’de başlamış ve 1931'de Mussolini’nin desteğiyle bugünkü halini almıştır.Hem bölgesel hem de uluslararası normal ve hızlı trenler için 24 ayrı hattı bulunan ve yılda ortalama 120 milyon yolcunun kullandığı Avrupa'nın sayılı demiryolu merkezlerinden birisi olan bu istasyonu hem Como Gölü hem de Venedik şehrine giderken kullandık.



38276569524_b9a6bc4776.jpg



38992067371_218ec55d82.jpg



38992071071_8b65d3a0fa.jpg



Milano Çentrale İstasyonu
 

Etiketler
Milano’nun sadece elli kilometre kuzeydoğusunda ve İsviçre sınırına yedi kilometre mesafede yer alan Como Gölü(=Lago di Como=Lago di Komo),doğanın iyi korunduğu masalsı güzelliği ve zamanın yavaş ilerlediği sakinliğiyle insana huzur veren bir yerdir. İşte bu nedenle Milano'ya gelen hemen herkes,gezi planının bir yerine mutlaka Como Gölü gezisini eklemektedir.

Buzul Çağı'ndan günümüze kaldığı düşünülen Como Gölü,Garda ve Maggiore Gölü'nden sonra İtalya'nın üçüncü büyük gölüdür.Como Gölü, 146 kilometrekarelik büyüklüğünde olup en derin yeri 414 metredir. Aşağıdaki haritada göreceğiniz gibi göl,ters “Y” harfi şeklinde olup Como, Colico ve Lecco isimli üç bacaktan oluşmaktadır.Alp Dağları'nın karlı zirvelerinin çevrelediği bu göl;tertemiz havası,bağların, meyve ve zeytin ağaçlarının arasında dingin ve mavi sularıyla bölge sakinlerine huzurlu bir yaşam ortamı sunmaktadır.Como Gölü,Akdeniz çevresindeki Avrupa ülkelerinde zeytinin yetişebildiği sınır bölgesi olup gölün üzerinde kalan yerlerde zeytin ağacı yetişmemektedir.Göl kıyısında yer alan yirmi dört köy,hem Lombardiya bölgesi hem de dünya çapındaki zenginlerin ve George Clooney, Madonna, Brad Pitt gibi ünlülerin gözde sayfiye yerleri konumundadır.Tabii bu başarıda,doğaya duyulan saygı ve onu kirletmeyip var gücüyle koruyan bölge sakinlerinin de payı büyüktür.





38271165214_895e2e7bb6.jpg




İnternetten indirdiğim Como Gölü ve çevresinin haritası



Gölün kıyısında kurulu ve aynı ismi taşıyan 86.000 nüfuslu Como şehrinin kuruluşu bronz çağına dek uzanmaktadır.Rönesans döneminden bu yana İpek Şehri(=Citta di Seta) ismi ile de anılan Como şehri,modacı Ralph Lauren ve sonrasında Versace ve Hermes gibi ünlü markaların burada yetişen ipeği kullanmasıyla daha da gelişmiş ve Avrupa’nın en önemli ipek üreticisi olmuştur.Şehir,ayrıca dünyada başka bir örneği bulunmayan İpek Akademisi’ne de ev sahipliği yapmaktadır.
 

Milano'ya yakın olması nedeniyle günübirlik gezi için çok uygun olan Como Gölü ve çevresini araç kiralayarak ya da tren+tekne seçeneği ile gezebilirsiniz.Araç kiralamanın zaman ve gezmek konusunda özgürlük sağlayacağı kesin olmakla beraber daha pahalı ve kış şartlarında riskli olacağını göz önüne almak gerekmektedir.

Ekonomik seçenek olan demiryolunda ise izleyeceğiniz güzergaha göre değişen tren seçenekleri bulunmaktadır.İtalya'da demiryolları bazı bölgesel seçenekleri bir kenara koyarsak Trenitalia, Trenord ve İtalotreno adlı üç büyük şirket tarafından işletilmektedir.Bunlardan bizim de tercih ettiğimiz ve en geniş ağa sahip olan Trenitalia şirketinin Milano’nun Çentrale İstasyonu'ndan kalkan ve Como’nun merkezindeki San Giovanni İstasyonu'na 35 dakikada ulaşan treni için aşağıda linkini verdiğim internet sitesi,Çentrale’de bulunan gişeler ya da bilet makinalarında satılan biletler için 4.80€ ücret alınmaktadır.Bizim kullandığımız bu güzergah kış şartlarında sefer sayıları azalan göldeki teknelerin hareket saatleri ile en uyumlu olanı idi.Bizim rotamızı tersten yapmak isterseniz Çentrale İstasyonu'ndan Varenna Kasabası'ndaki Essino İstasyonu'na bir saatte ulaşan tren için 6.70€ ücret alınmaktadır. Tren yolculuğu için bir diğer seçenek ise Milano'nun Cadorna İstasyonu'ndan kalkan ve Como merkezindeki Como Nord Lago İstasyonu'na yaklaşık bir saatte ve aynı ücrete giden trendir.Bilet satın almak için aşağıdaki linkleri kullanabilirsiniz.


Trenitalia - Homepage English - Trenitalia


Trenord - Home


İstasyona girince önce peronların bulunduğu üst kata çıkmanız, otomatlarda biletinizi onaylattıktan sonra buradaki büyük panodan hareket saatinden 15 dakika önce bildirilen treninizin kalkış peronunu öğrenip trene binmeniz gerekmektedir.Her şey düşündüğümüzden çok daha kolay halloldu ve trenimiz tam saatinde hareket etti.




38493370146_efbabb335a_c.jpg



Bellinzona treni



38493110306_6b35504e48_c.jpg



Kahveye düşkün olan İtalyanlar kahve otomatına o kadar çok seçenek eklemişler ki doğrusu tercih yaparken kafam karıştı
 

Saat 07.45'de vardığımız Como San Giovanni İstasyonu'nda trenden inip bina çıkışında 5€ ödeyerek bir taksiye binerek günün ilk hedefi olan Como-Brunate Funiküleri(=Funicolare Como - Brunate)'ne vardık.Her on beş dakikada bir hareket eden bu funiküler ile gidiş-dönüş kişi başına 5.5€ ödedik.1894 yılında ilk seferini buharla çalışan bir motorla gerçekleştiren ve 1911'de elektrikli motorla çalışmaya başlayan bu funiküler ile yedi dakika süren bir yolculuk sonrası Brunate'ye ulaştık. Bu küçük yerleşim yerinde hava bir hayli soğuk ancak manzara gerçekten çok güzeldi.Biz soğuk hava nedeniyle sadece funikülerin bulunduğu yerden fotoğraf çekmekle yetindik ancak burada tabelaları izleyerek beş yüz metre ilerideki Pissarottino Çeşmesi(=Fontana)’ni görebilir ya da biraz daha yürürüm derseniz 1.5 kilometre ilerideki Alessandro Volta Feneri(=Faro Voltiano)’nden Como Gölü'nün en iyi manzarasını yakalayabilirsiniz.



37661686325_1962dc3a38_c.jpg



26773418819_b08537e91e_c.jpg



38549526941_8a1699d285_c.jpg



Como-Brunate funikülerinden fotoğraflar[/quote]
 

Brunate'de fotoğraf çekmek dışında vaktiniz varsa kafede oturup manzara eşliğinde bir şeyler içmek de mümkündür.Ancak zamanımız kısıtlı olduğu için biz funikülere binerek geri döndük.



38549492761_219ab9737f_c.jpg



38493353066_b4b6b99e81_c.jpg



38493346926_9c23168771_c.jpg



38517652692_37b1a7aa93_c.jpg



38518065372_d1273db172.jpg



Brunate seyir terasından Como şehri ve üzeri karla kaplı Alp Dağları'nın fotoğrafları.En üstteki fotoğrafta göl kıyısında görülen krem renkli büyük bina,gezme fırsatı bulamadığımız bahçeleri ile ünlü 18.yüzyıldan kalma ve günümüzde sergi merkezi olarak kullanılan Villa Olmo'dur.
 




Funiküler binasından çıktığımızda saat 08.30 olmuştu.Sola dönüp göl boyunca yürümeye devam edince beş yüz metre ileride yer alan ve 1898 yılında inşa edilmiş Palace Hotel önüne geldik.Avrupa ve dünyada bilim ve teknolojide büyük ilerlemelerin görüldüğü ve 1871-1914 yılları arasında süren La Belle Epoque(=La Bel Epok) dönemine ait olan ve eski ile yeni mimarinin güzel bir kombinasyonun görüldüğü bu otel,2005 yılında geçirdiği renovasyon sonrası bugünkü halini almıştır.



38549449631_7b85831fce.jpg



Palace Hotel



27310195499_2a0bc693a0.jpg



Como Gölü tekneleri için bilet satış yeri



Otelin önünden yüz metre daha ilerleyerek İtalyan devletine ait Gestione Navigazione di Lagi şirketinin bilet satış yerine ulaştık ve kişi başı 10.60€ ödeyerek saat 11.10'da hareket edecek tekne için biletlerimizi aldık. Maggiore,Garda ve Como göllerinde elli yıldır seferler düzenleyen bu şirket,Como şehri ve çevresindeki yerleşim birimleri arasında yıl boyunca tarifeli seferler düzenlemektedir.Bunların önde gelenleri Como,Menaggio, Bellagio ve Varenna'dır. Bununla ilgili bilgilere aşağıda linkini verdiğim şu siteden ulaşabilirsiniz.



Navigazione Laghi | Como Lake | Garda Lake | Maggiore Lake



Como Gölü'nde gezmek için bunun dışında isteğinize bağlı hareket eden özel taksi tekneler,deniz uçağı ve deniz bisikleti kiralama seçenekleri de mevcuttur.
 

Bundan sonra iki yüz metre daha yürüyerek şehrin önemli meydanlarından Cavour Meydanı(=Piazza Cavour)'na geldik.Burada pek çok kafe ve restoran dışında yılbaşı öncesi portatif kulübelerde kurulmuş yiyecek ve hediyelik eşya pazarı mevcuttu.



38517800682_412760676b.jpg



38549702991_7d8ff0cbdc.jpg



38517778782_50dbc0566d.jpg



37833322964_82647e40aa.jpg



24677382448_cb089e493e.jpg



38549586201_060051b86b.jpg
 


Cavour Meydanı'ndan Caio Plinio Secondo Sokağı(=Via) üzerinde iki yüz metre daha yürüyünce Como'nun en önemli tarihi eserlerinin bulunduğu Duomo Meydanı(=Piazza Duomo)'na geldik.Burada ilk gördüğümüz bina,Broletto Sarayı'nın sağ yanından elli metre kadar arkasında yer alan ve Como şehrinin azizi olarak kabul edilen San Giacomo adına 10.yüzyılın ikinci yarısında ve romanesk mimari üslubunda yapılmış San Giacomo Kilisesi (=Chiesa di San Giacomo) oldu.



38518041692_ccb3f04533.jpg



24677158168_25ee06cc48.jpg



San Giacomo Kilisesi



Sonraki durağımız,1215 yılında romanesk tarzda inşa edilmiş ve 1477'de rönesans gotik formuna dönüştürülmüş olan Broletto Sarayı(=Palazzo Broletto) oldu.Yapımında,gölün yakınında bulunan ocaklardan getirilmiş beyaz,gri ve kırmızı mermerlerin kullanıldığı binanın yanındaki kulenin çanı,kent sakinlerini meydanda toplamak için kullanılıyormuş.Orta Çağ'da şehrin belediye binası ve sonraları tiyatro binası olarak hizmet eden bu bina,günümüzde bir kongre ve sergi salonu olarak kullanılmaktadır



37661654665_a568c535c2.jpg



39057152162_02556e3bfc.jpg



Duomo Katedrali ve Broletto Sarayı'nın yer aldığı Duomo Meydanı
 



Broletto Sarayı'nın hemen yanında ve ona bitişik halde hizalanmış Como Duomo Katedrali(=Cattedrale Duomo di Como) bulunmaktadır. Meryem Ana’ya ithaf edildiği için orijinal adı Cattedrale Santa Maria Assunta olan bu katolik katedrali,gotik mimari üslup ile İtalya'da inşa edilmiş son binadır. Katedralin yapımına 1396’da başlanmış ve ancak 1740’da bitirilmiştir. Dikdörtgen şekilli ve 87m.x58m. ebadındaki katedral binasının nef yüksekliği 45 metre ve çatısı ise 75 metre yüksekliğindedir. Katedral, 15.yüzyılın ikinci yarısına tarihlenen batı cephesini süsleyen pek çok heykel ve gül şeklindeki penceresi ile son derece ihtişamlı durmaktadır. Bunlardan giriş kapısının iki yanında yer alan iki heykel her ikisi de Como doğumlu olan Plinio ailesine ait iki ferdi temsil etmektedir.Solda heykeli bulunan Yaşlı Plinio(=Plinio il Vecchio),MS 1. yüzyılda yaşamış Romalı bir komutan olup MS 79 yılında Vezüv yanardağının patlaması sonucu hayatını kaybetmiştir.Kapının sağında heykeli bulunan Genç Plinio(=Plinio il Giovane) ise Antik Roma İmparatoru Trayan zamanında hakimlik yapmıştır.Zaman içinde çevresel faktörlerin etkisiyle kararan heykeller,temizlendikten sonra camdan yapılmış korumaların içine konulmuşlardır.



37661904315_d212f757b6.jpg



38518029232_ca55970979.jpg



Katedralin 15.yüzyıla tarihlenen batı cephesi



38549426761_5fd89f2ae2.jpg



Katedralin batı cephesinde Yaşlı ve Genç Plinio'ya ait heykeller



26773576429_65dbc83745.jpg



Katedralin 1770'de bitirilen yan cephesi



Pazar ayini başlayacağı için çok kısa süre kalmamıza izin verilen katedralin içini,16.yüzyıldan kalma Floransa ve Antwerp halıları,yine 16-17.yüzyılın önemli İtalyan ressamlarından Ferrari,Luini ve Morazzone'ye ait resim ve freskler ile 19.yüzyılda Bertini Kardeşler tarafından yapılmış vitraylar süslemektedir.



24222051947_29e8e15932.jpg



39082971901_b5075e1205.jpg




Katedralin içinden fotoğraflar
 

Bundan sonra katedralden yukarıya doğru giden Via Vittorio Emanuele II'de yaklaşık 200 metre ilerleyince 1120 yılında inşa edilmiş ve 1905 yılında büyük bir restorasyon geçirmiş olan Aziz Fidelis Bazilikası (=Basilica di San Fedele)'na geldik.Erken hıristiyanlık dönemine ait olan ve neo-romanesk mimari tarzında yapılmış bu kilise de gül şeklindeki penceresi ile dikkat çekiyordu.



38493227226_1c012fa6e2.jpg



Aziz Fidelis Bazilikası



38549637171_f4c256e82c.jpg



Bazilikadan yaklaşık 600-700 metre mesafedeki Alessandro Volta Meydanı'na doğru ilerlerken yolumuzun üstündeki Beretta Il Fornaio adlı bir fırından yayılan cezbedici kokulara dayanamayarak kısa bir mola verdik.
 

Como şehrinin dar sokaklarında ilerlerken dükkanların yılbaşı için hazırladıkları vitrinleri de izlemeyi ihmal etmedik.



37661863255_eee5f5cfc1.jpg



37833575544_60ee0cfc7e.jpg



24677074998_012477385b.jpg



38549245071_8c13bf09d8.jpg



39063180652_dd8c1933b8.jpg



38549620671_b94c7568b8.jpg



Como şehrinin dar sokaklarındaki dükkanlar ve en alt fotoğrafta meşhur Como ipeği satılan mağaza
 

Yaklaşık on beş dakika süren bir yürüyüş sonrası Alessandro Volta Meydanı(=Piazza Alessandro Volta)'na geldik.Alessandro Volta(1745-1827),Como'da doğmuş bir fizikçi olup 1799 yılında pili icat eden kişi olarak tarihe adını yazdırmıştır.Volta,bu buluşu sayesinde o güne dek elektriğin sadece canlılar tarafından üretildiğine dair yaygın teoriyi sonlandırarak,elektriğin kimyasal olarak da üretilebileceğini kanıtlamıştır. Günümüzde elektrikte kullanılan potansiyel farkı birimi olan volt kelimesi de Alessandro Volta'dan gelmektedir.Meydanda yer alan Volta Heykeli (=Monumento ad Alessandro Volta),1838 yılında ve mermerden yapılmıştır.



38549629481_cf8e84ec68.jpg



27316514729_2431933d59.jpg



Alessandro Volta Meydanı ve Volta heykeli



İtalyanlar Volta'nın sadece heykelini dikmekle yetinmemişler onun resmini euro'dan önce kullandıkları liret'in üzerine bastıkları gibi 1927 yılında,onun ölümünün yüzüncü yılı anısına Como Gölü kıyısında bir de Volta'nın kişisel eşyaları ve yaptığı ilk pillerin sergilendiği Volta Mabedi (=Tempio Voltiano) adını verdikleri müze inşa etmişlerdir.Pazartesi hariç her gün 10-18 saatleri arasında açık olan müzeye giriş ücreti 6€'dur.



37661494745_f9003a99f4.jpg



38493159096_6dab620c0a.jpg



Volta Mabedi



38212512245_9ca938d6bb.jpg



Volta Pili.Teknemizin hareket saati yaklaştığından gezemediğim müzedeki Volta pilinin fotoğrafını müzenin sitesinden indirdim.
 

Bundan sonra marinanın içinde teknemizin hareket edeceği iskelenin önüne geldik.Gölün suyu çok berrak değildi ancak kıyıda herhangi bir kötü koku da yoktu.Biz şehre vardığımızda başlayan göldeki temizlik faaliyeti devam etmekte idi.Yine de bu gölün yüzmek için uygun olup olmadığı hakkında bir bilgi edinemedim.



38549691131_01aa02c82a.jpg



37661676845_5efebcfe7d.jpg



Gölde temizlik faaliyeti yapan tekneler



38206050375_3d2854b1d7.jpg



38493133656_622f528698.jpg



Marinadan üstte Brunate Funiküleri ve altta Duomo Katedrali görünümü



24226472717_d2bbfded62.jpg



Bizi Bellagio'ya götüren tekne
 



Bizi Bellagio'ya götürecek tekne ile yolculuğumuz saat 11.10'da başladı. Oldukça rahat koltuklarda bir saat kadar süren bu yolculukta teknemiz sırasıyla gölün batı yakasındaki Argegno ve Tremezzo ile göl çevresinin en ünlü yerleşim yeri Bellagio'ya uğradı.Biz de kirli olan pencerelerin bize müsaade ettiği oranda çevremizi görüntülemeye çalıştık.



26862139599_379f84c280.jpg



26862136609_283b080e47.jpg



24765772748_5c2db6f58b.jpg



24765767568_6a836f6e4d.jpg



38605775812_52c916129c.jpg



38582026526_67db937071.jpg



Como şehri ile Argegno Köyü arasındaki kıyılara ait fotoğraflar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst