Meşe'nin Yapımına Başladım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan KIPÇAK70 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 186
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 116,228

Etiketler
Ynt: Meşe'nin Yapımına Başladım

KIPÇAK70' Alıntı:
Vahit Bey, ben ikinci el (ismini yanlış yazabilirim) eperşapır düşük olan modeli (D2) olabilir. Isıtması yeterli yılbaşında deniz kenarında deneme fırsatım oldu. Sabaha kadar çalıştırdım. Derecesi yarıdan azdı çocuklar çok sıcak olduğunu söyleyince derecesini biraz daha düşürdüm. Dizel ısıtıcının en alt modeli bile gayet güzel ısıtıyor. Daha önce de gündüz karda karlı ve soğuk havada birkaç saat çalıştırdım iyi ısıtıyordu. Yakıt konusunda birşey diyemeyeceğim. Ben yakıtı arabanın deposundan aldığım için ölçme imkanım olmadı. Yenisinin yarı parasına ikinci el alabilirsiniz. Karavanı kışın da aktif olarak kullanacaksanız sulu modelini düşünebilirsiniz. Hem arabanın motorunu, hem karavan bölümünü hem de kullanım için suyu ısııtırsınız. Size kolaylıklar diliyorum.

Çok teşekkürler
 

Ynt: Meşe'nin Yapımına Başladım

Daha önce ısıtıcı takdığımı yazmıştım. Biraz geç oldu ama ısıtıcının alttan fotolarını ektedir.

?s?t?c? 1.jpg


?s?t?c? 2.jpg


?s?t?c? 3.jpg


?s?t?c? 4.jpg
 

Ynt: Meşe'nin Yapımına Başladım

Karavanımdaki 105 amper varta agm akünün yazın yetmediğini kullanım sırasında öğrendim. Hem Gezenbilir'deki hem de diğer kaynaklardaki akü ve akü kullanımı ile ilgili bilgilerin birçoğunu okudum. Akü firmaları 20-25 derece sıcaklıklarda akünün verimli ve uzun ömürlü olduğunu yazmıştı. Her 8 derece sıcaklık artışı akünün verimini ve ömrünü yarıya indiriyormuş. Karavanın içi de yazın 35-40 dereceden az değil. Bir de akü gaz sızdırıyormuş. Bu nedenle aküyü arabanın altına yerleştirmeye karar verdim. Akü de henüz karar kılmadım. Yaptığım akü yeri 3*70 amper ya da 1*200 amper üzeridir. Fotolar ektedir.

akü yeri 1.jpg
 





Ynt: Meşe'nin Yapımına Başladım

Akü yerini yapmadan önce sundadan 3 adet 72 amper boyutunda kutu yaptım ve yerleştirdim. Yerinde güzel duruyordu.
 

Ynt: Meşe'nin Yapımına Başladım

Bu yıl ben de starter varta 95 A akü aldım ve sadece motor bölümünde marş basmak da kullanıyorum. Anlamakta güçlük çektiğim bir konu oldu . Öğrenebilmek ve mantık yürüte bilmek için bazı sorular oluştu . Her ne kadar aynı amaca hizmet etmiyor olsalarda akü yapımında kimyasal bileşim ve etkieşim madenlerinin aynı olduğunu düşünmekteyim . Hal böyle olduğunu varsayıyorum ve diyorum ki ; Sürekli motorun ısının tehdidinde bulunan kaput içindeki marş aküsünün bu bölümdeki yükselen ısının akü ömrünü nasıl ve hangi tepkimeler ile etkilediğini anlayabilmek çabası içerisine girdim.
Sanıyorum bu konu üzerinde aramızda bir fikir paylasımı olmadı. ya da ben atlamış olabilirim. Gerçekten merak etmekteyim . Zaten enerji yi güç bela zorlukla elde ediyor ve bunu da akülerimizde saklamaya çalışırken acaba bilincinde olmadığım hatalara düşmektemiyiz kuşkusu taşımaya başladım. Sanırım doğru okudum, bu handikapın tüm aküleri kapsadığı anlaşılmakta olmasıdır. Hepimizin akü ler üzerinde amatör bilgileri vardır . Şimdi , acaba mı düşüncesi oluştu bende. Daha profesyonel bigiler açlığına girdim doğrusu. Konu üzerinde katkıda bulunmak isteyenlere şimdiden teşekkürler biriktiriyorum.


Kıpçak70 arkadaşım akü taşıyıcılarınız çok güzel ve faydalı olmuş ellerinize saglık .
Selamlar.
 

Ynt: Meşe'nin Yapımına Başladım

mehmet_mtrs' Alıntı:
Bu yıl ben de starter varta 95 A akü aldım ve sadece motor bölümünde marş basmak da kullanıyorum. Anlamakta güçlük çektiğim bir konu oldu . Öğrenebilmek ve mantık yürüte bilmek için bazı sorular oluştu . Her ne kadar aynı amaca hizmet etmiyor olsalarda akü yapımında kimyasal bileşim ve etkieşim madenlerinin aynı olduğunu düşünmekteyim . Hal böyle olduğunu varsayıyorum ve diyorum ki ; Sürekli motorun ısının tehdidinde bulunan kaput içindeki marş aküsünün bu bölümdeki yükselen ısının akü ömrünü nasıl ve hangi tepkimeler ile etkilediğini anlayabilmek çabası içerisine girdim.
Sanıyorum bu konu üzerinde aramızda bir fikir paylasımı olmadı. ya da ben atlamış olabilirim. Gerçekten merak etmekteyim . Zaten enerji yi güç bela zorlukla elde ediyor ve bunu da akülerimizde saklamaya çalışırken acaba bilincinde olmadığım hatalara düşmektemiyiz kuşkusu taşımaya başladım. Sanırım doğru okudum, bu handikapın tüm aküleri kapsadığı anlaşılmakta olmasıdır. Hepimizin akü ler üzerinde amatör bilgileri vardır . Şimdi , acaba mı düşüncesi oluştu bende. Daha profesyonel bigiler açlığına girdim doğrusu. Konu üzerinde katkıda bulunmak isteyenlere şimdiden teşekkürler biriktiriyorum.

Isının neden tehdit olduğunu düşündünüz? Aküler soğuk havada performansından kaybeder. Isının olumlu etki yapacağını düşünüyorum.
 

Ynt: Meşe'nin Yapımına Başladım

Bekir Hocam, soğuk havalarda akü az akım verir ama akünün ömrü azalmaz. Akünün ömrü ve verdiği akım 25 dereceden sonraki sıcaklıklarda sıcaklık artışına bağlı olarak azalmaktadır. Akü üreticileri de zaten örn.(http://www.derbyaku.com/tr-TR/Urunler/) 20 derecedeki veriyor. Eğer 40 derecede daha fazla akım verseydi üreticiler en yüksek değeri yazardı. Diğer akü üreticilerinde de benzer bilgiler var. Yanlış biliyor ve yanlış yazıyorsam. Konunun uzmanı ya da kullanım tecrübesi olan arkadaşlar bilgileriini paylaşırsa sevinirim. Önceki sayfalarda yazmıştım. 105 amper varta agm akü balkonda mini buzdolabını (dışarıdan enerji almadan) 40 saat çalıştırmıştı. Karavanda 23.00-24.00 civarı invertör ötmeye başlıyordu. Bir de 240 amper güneş paneli bağlıyken. Balkonda kullanımla karavanda kullanım arasında ciddi farklar oluştu. Akü hariç tüm değerleri değiştirdim. Sonuç yine aynı 24.00 gibi inverter ötmeye başlıyor.
 



Ynt: Meşe'nin Yapımına Başladım

Mehmet Hocam, yazdıklarım kulaktan dolma ya da sağdan soldan okuma bilgiler. Kullanım sonucunda öğrendiği tek şey 3*80=240 güneş paneli ve 105 amper agm akü saat 23.00-24.00 gibi bitiyor. Bu durum beni biraz araştırmaya itti. Şuan araştırma aşamasındayım. Büyük bir ihtimalle 72*3=216 amper inci starter akü alıp deneyeceğim. Çünkü Starter sulu akülerin 400-450 çevrim ömrü olduğunu okudum. Ben de yılda 30-40 gün karavanımı kullanıyorum. Her gün dolup boşaldığını düşünürsem en az on yıl gider. Ama hiçbir akünün on yıl gideceğini düşünmüyorum. Tecrübeli olan arkadaşlarımız yanlışım varsa düzeltirse sevinirim. En azından kimseyi yanıltmamış oluruz. Tüm aküler starter, agm ve jel hepsi aynı mantıkla çalışıyor. Ancak içinde kullanılan bazı malzemelerin yapısı ve şekli diğerlerinden farklı. İçindeki asit aynı asit.
 

Ynt: Meşe'nin Yapımına Başladım

Bekir Hocam mutlu akünün sayfasındaki bilgi: http://www.mutlu.com.tr/get_content.cfm?id=4
Bilinmesi Gerekenler
Özel Şartlara karşı dayanıklılık:

Bilinenin aksine yüksek ısı aküye aşırı soğuktan daha fazla zarar verir. Sıra dışı hava şartlarına karşı en iyi koruma akünüzü tam şarjlı şekilde muhafaza etmektir. Ayrıca terminalleri oksitlenmeye ve gevşemeye karşı periyodik olarak kontrol etmek, ve soğuk havalarda, özellikle geceleri arabanızı kapalı bir garajda saklamak, akünüzden uzun süreyle maksimum performans almanızı sağlar.

İNCİ akünün sitesindeki bilgi: http://www.inciaku.com/bilgi-merkezi/teknik-bilgiler
Sıcaklığın 25 °C üzerindeki, her 10 °C’lik artış ile raf ömrü % 50 azalır.
Örnek : 60 Ah Ca - Ca Akü
25 °C - 8 ay
35 °C - 4 ay
45 °C - 2 ay
- See more at: http://www.inciaku.com/bilgi-merkezi/teknik-bilgiler#sthash.JZNQ8GHU.dpuf
 

Ynt: Meşe'nin Yapımına Başladım

Sıcaklık artışında akünün raf ömrü düşüyorsa kullanım ömrü de azalır diye düşünüyorum.
 

Ynt: Meşe'nin Yapımına Başladım

Teşekkürler.
Bilgilenmek ve bilgilendirebilmek güzel bir şey . Karavancılığımım öncesi böyle takıntılarım hiç yoktu . Ne var ki; şimdileri en önde gelen sıkıntılarımdan birisi elektrik enerjisini nasıl daha koruyabilir ve tasarruf edebilir diye çaba göstermek kaygusu ile sıkıntılıyım. Bu da yani keyf'i tam yaşayabilmenin önüne gerildiğini hissediyorum.
Hemen şimdi şuracıkta " __Ne yapalım şimdi. Vermemiş se mabut ne yapsın Mahmut" demek gelse de içimden , yine de bu konular konuşulduğunda kulağımı hep kabarık tutacağım . Ya tutar sa ;D
Akıl yorulmuş , emek sarfedilmiş . Yazana çizene birikmiş teşekkürlerimle
Selamlar.
 

Ynt: Meşe'nin Yapımına Başladım

Mehmet Hocam, akü ile ilgili bu sitede yazılanların tamamına yakınını (belki tamamını) okudum. Diğer sitedelerde akü ile ilgili bulabildiklerimi okudum. Akü üreticilerinin sitelerini detaylı şekilde inceledim. Yabancı sitelere de baktım. Ama yabancı dil olmadığı için birşey de anlamadım. Okuyanlarla doğru bilgiyi paylaşmak beni mutlu edecektir.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,759
Kayıtlı Üye Sayımız
166,602
Kaydolan Son Üyemiz
aytar6363

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst