Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?
hesaplarız..
10 lt benzin tüketen arac yaklaşık 12 lt lpg yakar..
13 benzin yakan 16lt.cıvarı lpg yakar..>>24/10/2012...>> 2,77 tl.lt x 200 = 8.864 tüketim yapar tl olarak
12,246..>% 30 = 3673 tl ..>8.573
her iki hesap arasında 300 tl fark var..! oda ilk çalışmada calışan benzin parası derseniz.?..%30 da tutmaz..
alın verin ekonomi canlansın..hesabı.. ;D ;D ;D
şehirlerarası cok kilometre yapan kamyoncular..otöbüscüler..! zaman zaman yollarda arkalarına düşüyoruz ve midemizi bulandıran eksoz kokularını koklamak zorunda kalıyoruz..10 numara yag patetes kızarması yagı vs ne bulursa atıyor depoya kacak mazot..cakma mazot..kerosen ,solvent.vs..bu adamlar bunu>>niye yaapıyor..?
hesap meselesi..!
1 milyon motor ömrü olan motorlarını yarı ömründe söküp ellemeden direk çöpe atıyor..0 sandık motor koyuyorlar..ruhsata işletiyor..+ bir okadarda parada karları oluyor..gene aynı tür yakıta devam ediyorlar..
eski tip kara dizel bu konuda cok avantajlı..>>> hdi,cdi,crdi vs kodlu yeni nesil mazotlular yemiyor.. ;D
ülkemizde gelir düzeyi hızla azalıyor..aynı oranda da her şeyin fiyatı artıyor..misal kafanıza esti bir 10 gün başınızı alıp gidecekiniz..eskiden cebimize bile bakmadan basıp gidiyorduk..eglenip geri gelip gene canla başla işimize 4 elle sarılıp paramızı kazanıyorduk...
yenilen içilen masraflar ne eder nerede kalıçam..? oteli moteli..? kaç km gidiş dönüş..biraz gezerim şu km yi yaparım vs..bir hesap kitap ..sonrası cogu zaman gidemiyoruz..
zorunlu olmadıkca km yapamıyoruz..ben v6 aracıma motor yaptım yanlışlıkla ? ..su eksiltme vardı allem kullem benim gibi biri bulamadı..

su damlatmıyordu cok aradım damla yok..yaga karışmıyor..? radyatör suyuna eksoz emisyonu ölçen makinaya koklattım ..suya eksoz gazı karışıyormu ..diye pes ettim..hiç bir herden kacırmıyor..ama su eksiliyordu..? fazla kıl olduğumdan ayıklattım motoru..eksoz manifoltu üzerinden kalorifer petegine sıcak su taşıyan hortum iğne deliğinden ufak bir delik..? ve basınç olunca manifolt üzerine damlatıyor..! o da buhar oluyormuş..?görülemeyecek bişiymiş..! neyse acmışken yapalım baridedik yaptık..150 binde ben aldığımda yeni takılmıştı hatta faturasını alıp ben işlettim. lpg li olarak 70 bin yaptım..
24 sibobu çöpe attım kavrulup kömür olmuştu eksantirik zinciriydi ,pistondu ,sibob lastıği ,kol ana yatak dı yorgandı bayagı bir hareket getirmiştim..oto sanayii lerine ..
6 silindir tartarini 1300 euro. + 300-400 ruhsat işleme masrafı idi . bana maliyeti..!
70 bin km sonunda mecburi bazı parcaları orjinal..geri kalan yan sanayii motor yaptım..7 bini aşmıştı..? tam hesapda tutmadım..
basitce özetlersek..70 bin km sonunda motoru yanlışlıkla kuçaklamam sonucu yaklaşık..2 bin tl içerdeyim sanırım..aradan gecen zaman içinde..
v6kapak catlatmaz..jlx ler gibi..hararete daha dayanıklı ..ama bujilerden 4 silindir tekledimi anlaşılır..motor hoplamaya başlar bunda 1 silindir cıvıttımmı belli olmaz kullanım zevkizleşir..dikattli iseniz..hallolur..her usta cakmaz..vs..
aracımaözel göstegeler koydum yag basıncı ve hararet..biri inerse başın belada digeri cıkarsa başın belada diye 2 side şart..
elektirkli fan denedim..%80 tutturdum sonrası söktüm..ceşitli radyatörler denedim..genişi, darı ,bakırı ,,vs..
bu konuda oldukca fazla tecrübem oldu..!
motordan tahrikli pervane hoş degil..ve dengesiz..bunu içad eden caponla bile tartışabilirim..
düz yol yaz günü önü acık motor harareti 80 derece..
sıkışık trafik yaz günü önü kapalı motor harareti 90 derece..
çok sıkışık trafik yada arazi >>hararet şık diye 100 derece..önden sürat yok rüzgar yok..fanın devri motorla aynı oranda yavaş gidiliyor ise..
kış günü önü acık hava 0 derece veya altı 80 ni hayatta bulmaz..! 70 den.. öte cok zor gider öne 2 radyatör arasına 20x40 gibi bir koli kartonu şart olur..
motor 90 derece altında soguk olunca tam yakamaz..verimli çalışamaz..bu arada birde lpg gazını ısıtıcam diye ugraş veriyor..onunda altını cizeyim..
yaptığım elektirikli fan ile>>kışın mükemmel çalışıyor..! ..orjinal termostat 82 ben radyatör altına 86 lık müşir kullanmıştım..
onuda şöyle anlatayım..kış günü edirneden marşa bastınız..düz ve trafiksiz..önü acık yoldan karsa kadar gidin..fan hiç devreye girmez..kalorifer sıcacık..motor sıcak ve düzenli..
orjinal pervane..önden buz gibi hava geliyor motorla beraber 3-5 bin devir devamlı dönen pervane motora giden su buz gibi..anca temostat la ayarlıyor bence tam randımanlı degil..
v6 tıda termostat sıcak suyun cktıgı yerde alttan giren soğuk suya pek bir şey yapamıyor..
jlx de ise soguk su girişinde..tüm 4 cl..vtaralarda..
elektirikli fanı neden söktüm..? hem radatöre..hemde fan motoruna uygun bir plastikten davlumbaz uyduramam..dır..cok da uğraşamadım..böyle olunca radyatörün yarısını kullanamıyor..ve fan fazla çalışmak zorunda kalıyor idi..
cıkmacılarla aram hoş degil..yeniside kalıpsız olmaz..fiberden olmaz..projemi askıya aldım..
kuban bayramınız kutlu olsun bu arada..
