Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 4 L Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 163
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 75,446
Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

ar
poyraz5835' Alıntı:
slm arkadaşlar.benim lpg göstergesindeki ışıklar boşkende doluykende hep full gösteriyor..örn:kırmızı yanıyo gidiyorum gaz alıyorum 20 liralık full gösteriyo o 20 liralık gaz bitene kadar full gösteriyo yolda aniden kırmızı yanıyo ve ötmeye başlıyo..bunun sebebi nedir bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz...?
aracınıza taktırdığınız gaz benzin geçiş düğmesi yada gaz tankı üzerindeki gaz basıncını gösteren parça sorunlu . bu iki sorunlu parçadan hangisi arızalı ise değiştikten sonra düzelecektir.
 

Etiketler
Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

Ben bu ay başında 79.000 km de aldığım 2004 GVitarama Atiker LPG sistemi taktırdım.
İlk başlarda çok cansızdı beni bayağı yordu, yokuşlarda çok bayıldı.
1000 km bakımı ve devir ayarını yaptırınca sorun kalmadı.
Pahalı sistemlere çok fazla para vermeye gerek yok bence 990 tl 10 taksit ve 3 ay ertelemeli.
Ben memnunum tavsiye ederim.
0,27 tl yakıyor şehir içi ve dışı karışık olarak.
Saygılarımla.
 

Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

Merhaba,
Bende 2010 Grand Vitara sahibiyim. LPG konusunda kafamda soru işaretleri var. Zamanla subaplarda sorun çıkardığı ve arıza göstergesinin çok sık yandığı gibi konular var. Birde taktırısam hangi marka Granda vitaraya daha uygun sorunsuz bi şekilde hangisini kullanırım. Yardımcı olursanız sevinirim.
 

Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

muzi_gs' Alıntı:
Merhaba,
Bende 2010 Grand Vitara sahibiyim. LPG konusunda kafamda soru işaretleri var. Zamanla subaplarda sorun çıkardığı ve arıza göstergesinin çok sık yandığı gibi konular var. Birde taktırısam hangi marka Granda vitaraya daha uygun sorunsuz bi şekilde hangisini kullanırım. Yardımcı olursanız sevinirim.
Bende bu ay suzuki grand vitara aldim. Suzukiyi alirken, yeni nesil ve 2005 ve oncesi arasinda kalmistim ve yeni nesili secmememdeki en onemli nedenlerden biri de LPG'e karsi uyumsuzlugu oldu. Samimi bir suzuki ustasi yeni nesillerde subap problemi oldugunu duzenli araliklarla subap ayari yapilmali ve 50bin km'den sonra ise subablarin degisimi gerektigi, bu isleminde yaklasik 1000 tl gibi bir rakama mal olacagini soylemistil. Sirf bu yüzden Vialle gibi sistemleri arastirmis ama sonucta temiz bir 2004 model bulunca satin aldim. Vialle'i bir arastirmanizi oneririm. Onda bu problem olusmayabilir.
 

Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

Arkadaslar selamlar,
Bende araniza yeni katilan biri olarak, LPG'e gecsem mi gecmesem mi diye bir tablo yaptim. LPG'in eski fiyatini bilmiyorum ama benim tabloya gore %40-%50 tasarruf artik cok gercekci gelmiyor. Lutfen yaniliyorsam duzeltin.

Hesaplamada kullanilan varsayimlar;

* Suanki sehir ici yakit miktarini 11 lt/100km olarak aldim.
* LPG sitelerinde de verilen bir bilgi- LPG tüketiminin benzinden %20 fazla olacagi. (13.1 lt)
* Sehir ici gunde sabah ve aksam 15km'lik güzergah icin, sabah lpg'e gecene kadar benzinde calisacagi icin toplamda 100 km'de 1 lt benzin tuketildigi varsayilmistir. (Bu degeri kullanan arkadaslar yorumlarsa sevinirim. Benzin + LPG'de benzin tuketimi ne kadar? )
* Bugun itibariyle benzin 4.8 ve lpg fiyatini 2.8 olarak aldim.
* Yilda 10bin km'e gore hesaplanmistir.

Bu hesaba gore yilda 1100 TL (%20) gibi bir tasarruf cikiyor. Ve lpg 2 yilda anca kendini amorti ediyor. Cok klasik bir tartismaya girdigimin farkindayim ama lpg ilk basta kredi karti ekstresini azaltiyor gibi gozukse de toplamda cok da mucize yaratiyor gibi gorunmuyor. Hele benim gibi yilda 10bin km kullananlar icin.
Yaniliyor muyum?

Lpg avantaj
 



Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

dboran' Alıntı:
Arkadaslar selamlar,
Bende araniza yeni katilan biri olarak, LPG'e gecsem mi gecmesem mi diye bir tablo yaptim. LPG'in eski fiyatini bilmiyorum ama benim tabloya gore %40-%50 tasarruf artik cok gercekci gelmiyor. Lutfen yaniliyorsam duzeltin.

Hesaplamada kullanilan varsayimlar;

* Suanki sehir ici yakit miktarini 11 lt/100km olarak aldim.
* LPG sitelerinde de verilen bir bilgi- LPG tüketiminin benzinden %20 fazla olacagi. (13.1 lt)
* Sehir ici gunde sabah ve aksam 15km'lik güzergah icin, sabah lpg'e gecene kadar benzinde calisacagi icin toplamda 100 km'de 1 lt benzin tuketildigi varsayilmistir. (Bu degeri kullanan arkadaslar yorumlarsa sevinirim. Benzin + LPG'de benzin tuketimi ne kadar? )
* Bugun itibariyle benzin 4.8 ve lpg fiyatini 2.8 olarak aldim.
* Yilda 10bin km'e gore hesaplanmistir.

Bu hesaba gore yilda 1100 TL (%20) gibi bir tasarruf cikiyor. Ve lpg 2 yilda anca kendini amorti ediyor. Cok klasik bir tartismaya girdigimin farkindayim ama lpg ilk basta kredi karti ekstresini azaltiyor gibi gozukse de toplamda cok da mucize yaratiyor gibi gorunmuyor. Hele benim gibi yilda 10bin km kullananlar icin.
Yaniliyor muyum?
Rutin LPG bakım giderlerini (filtre, ayar, sızdırmazlık raporu vs...) yakıt gibi km'ye bölüp LPG yakıt giderine eklemek lazım.
Ayrıca, "LPG motora zararlı mıdır?" mevzusu çok tartışmalı olsa da en azından ortak kabul gören bir durum var ki" LPG benzine göre daha yüksek ısıyla yandığından araca göre değişen km'lerde sübaplar zarar görüyor" sonuçta benzine göre daha erken zamanda belli bir masraf açıyor.
Bunun yanında genelde LPG li araçlar benzinlilere oranla daha fazla yağ eksiltiyor, bu da LPG kaynaklı bir gider.
Bir de buji konusu var, LPG li araçlarda normalin 5-6 katı fiyatına özel buji kullanımı gerekiyor.
Tüm bunları dikkate aldığımızda bahsedilen tasarruf daha da düşecektir.
Bütün bunlara rağmen sonuçta tasarruf herşeye rağmen var.
Bizi bunları hesaplamak zorunda bırakan yakıtı pahalı hale getirenler utansın. ;D
 

Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

muzi_gs' Alıntı:
Merhaba,
Bende 2010 Grand Vitara sahibiyim. LPG konusunda kafamda soru işaretleri var. Zamanla subaplarda sorun çıkardığı ve arıza göstergesinin çok sık yandığı gibi konular var. Birde taktırısam hangi marka Granda vitaraya daha uygun sorunsuz bi şekilde hangisini kullanırım. Yardımcı olursanız sevinirim.
Subab ve subab ilişkili sorun riskini mümkün olan en düşük düzeye indirmek için tek seçenek var:
Prins-VSI + Prins Valve Care Sytem
Montaj tecrübesi olan bir yerde, iyi bir işçilikle montaj yapılırsa bu sistemle sorun yaşama ihtimali sıfıra yakın...

AYRICA;
Son 4 yıldır, 50.000km'dir (HONDA Civic) aracında LPG kullanan bir tüketici olarak bazı yanlış bilgileri düzeltmek isterim.

1- LPG tüketimi HER ZAMAN benzinden %20 FAZLA OLMAZ ! Bu aslında bir ifadenin yanlış yorumlanmasıdır.
Doğru olan ifade, bir araçta LPG tüketiminin, benzine göre %20'ye kadar FAZLA olmasının normal kabul edilebildiğidir.
Eğer bu fark %20'den fazla olursa, aracın benzin tüketimini de artıran bir sorun mevcut olduğu anlmanına gelir.
Hesaplamalarıma göre benim aracımda, 3. vitesin üstüne çıkamadığım sıkışı-yoğun şehir içi kullanımnda bu fark %17,
yaz aylarında 100km/saat sabit hızla şehir dşı kullanımnda ise %12. MAŞALLLAH.

2- LPG dönüşümü yapıldı diye bir motor YAĞ EKSİTMEZ. Yağ eksiltme, motorun yıpranması ve uygun yağ kullanılmaması ile ilşikilidir. Önceleri nispeten daha kalın Castrol Magnatec 10W-40 yarı sentetik yağ kullanırken, son 3 yağ değişiminde daha ince olan Castrol Edge 5W-40 tam sentetik yağ kullanamama ve böylece yağ değişim aralıkları uzamasına rağmen LPG ile kullandığım 4 yıldır aracım hiç yağ eksiltmedi MAŞALLAH.

3- LPG dönüşümü yapılnca, motorda LPG ateşlemeye daha uygun bujilerin kullanılması, mutlak gereklilik olmasa da yararlıdır.
LPG'ye uygun, Bosch Platinum bujilerin fiyatı ise sanıldığı gibi, normal bujilerin 4-5 katı değildir.
Temmuz başında yaptırdığım bakımda 4 tanesine 75TL ödemiştim. Değişim periyodu da, normal bujiler gibi 20.000km'de birdir.
Tabii ki daha pahalı marka-modeller de vardır ve BELKİ değişim periyodları daha da uzundur
AMA amaç tasarruf olunca en pahalısını almaya gerek var mı?

4- Filtre masrafı, ayar, sızdırmazlık raporu...
Sondan başlarsak, bildiğim kadarıyla, birkaç ay önce yapılan bir düzenlemeyle, TUV-Türk muayenlerinde, Makine Mühendisleri Odasından, yeni "sızdırmazlık raporu" almış olma şartı kaldırıldı. BELKİ dönüşümden hemen sonra, LPG dönüşümü ruhsata işlenirken isteniyordur, bilmiyorum.
Ayar konusu markaya ve ustalığa göre değişmekte. Prins-VSI ile kullandığım 4 yıldır, ayar gerektiren bir sorun yaşamadım.
BELKİ biraz şans; LPG dönüşümü yaptırdığım yer Bosch Car & Diesel Servisi olunca, aracımın rutin periyodik bakım ve değişimlerini de oraya yaptırıyorum ve her periyodik bakımda LPG sistemi bilgisayardan kontrol ediliyor.
LPG Filtresi; marka Prins-VSI olunca bu LPG filtresinin fiyatı FAHİŞ, bakın "fazla" demiyorum: FAHİŞ. Temmuzdaki periyodik bakımda değiştirmelerine rağmen, araca açılan iş emri listesine yazmayı unutmuşlardı, ben hatırlatınca (kimsenin hakkı üzerimde kalsın istemem, elbet bir gün bir yerde o hak istenir). 115TL olduğunu söylediler, 100TL aldılar. Sonuçta fiyatı FAHİŞ. AYRICA Prins-VSI Türkiye distribitörü İpragaz, bu filtrenin her 25.000km'de bir değiştirilmesini öneriyor, bayileri de öyle yapıyor AMA İngiltere Pirns-VSI montaj atolyelerinde yetişmiş, iyi bir Prins-VSI montaj teknisyeni olduğuna inandığım , DonanımHaber in Prins foruımunda sıkça yazan prins-teknik = Recep Usta'ya göre: Prins-VSI'nın LPG filtresinin sadece İLK değişim periyodu 25.000km, daha sonra ise 75.000km. AYRICA Recep Usta yurtdışından getirttiği Prins-VSI filtrelerini, isteyene 25TL'ye gönderiyordu. O dönemde, işyeri İpragaz'ın istediği metrekareyi tutmayınca, resmi bayilik alamamış, montaj yapacağı Prins-VSI kitlerini yurtdışından kendisi getirtiyordu. Şu an durum nedir bilmiyorum. Diğer markaların LPG filtre fiyatları da bayiiden bayiye değişiyor diye biliyorum. Hatta DonanımHaber'de, "LPG Filtre Fiyatları" gibisinden ayrı bir konu da vardı.

NEYSE, çok uzattım. Amacım bazı "şehir efsaneleri"ne, 4 yıl/50.000km'dir bir LPG kullanıcısı olarak, açıklık getirmekti.
Farklı düşünler, farklı tecrübeleri olan tüketiciler de olabilir. Saygı duyarım...
 

Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

Selamlar ahalı bende 98 model tek nokta enjk.SAMURAİ ye yeni yerli malı herkes onu kullanmalı Aldesa taktırdım.daha yeni 1 ayı az gecti gelişmeleri gelecekte payaşırım.İnşaallah.her kese kazasız belasız sürüşler ve günler dilerim.
 

Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

veteriner' Alıntı:
Rutin LPG bakım giderlerini (filtre, ayar, sızdırmazlık raporu vs...) yakıt gibi km'ye bölüp LPG yakıt giderine eklemek lazım.
Ayrıca, "LPG motora zararlı mıdır?" mevzusu çok tartışmalı olsa da en azından ortak kabul gören bir durum var ki" LPG benzine göre daha yüksek ısıyla yandığından araca göre değişen km'lerde sübaplar zarar görüyor" sonuçta benzine göre daha erken zamanda belli bir masraf açıyor.
Bunun yanında genelde LPG li araçlar benzinlilere oranla daha fazla yağ eksiltiyor, bu da LPG kaynaklı bir gider.
Bir de buji konusu var, LPG li araçlarda normalin 5-6 katı fiyatına özel buji kullanımı gerekiyor.
Tüm bunları dikkate aldığımızda bahsedilen tasarruf daha da düşecektir.
Bütün bunlara rağmen sonuçta tasarruf herşeye rağmen var.
Bizi bunları hesaplamak zorunda bırakan yakıtı pahalı hale getirenler utansın. ;D

Benim deginmek istedigim en onemli nokta, insanlar tasarrufu hesaplarken sadece depo dolum masrafini dikkate almalari ve dönüsüm sonrasi sanki sadece lpg tüketimi varmis gibi hesap yapmalari. Aracin benzinle calismasi bir sure sonra lpg'e gecmesi araliginda bir benzin tuketimi mevcut. Ben bunu 1 lt/100km olarak aldim. Belki kullanan arkadaslar tüketim miktarlarini verirlerse daha dogru bir hesap olabilir.
Deponun cok daha ucuza dolmasi onemli bir psikolojik etmen fakat düsüncem %20 yakit tasarrufu, diger masraflar ve sizin de bahsettiginiz olasi diger problemler ile ugrasmaya degmeyecegi yonünde. Saniyorum bu lpg isinden vazgecmeye basliyorum..
 

Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

Benimde aslında çekingelerimden biri bu. Yılda en fazla 10.000 km. yapan biri olarak Prins lpg kiti+Valve care yağlama sistemi taktırdığımda mliyet 3.500 TL'yi buluyor(muayene ve ruhsat mafraflarıyla) Birde yakıtta çok fazla farketmesse en az iki senede kendini amorti eder. Kafam çok karışık anlıcanız:smiley:
 



Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

Ayni durumdayiz :smiley:
Aslinda gönlüm yaptirmak istiyor ama mühendislikten gelen aliskanlik olsa gerek ince hesap olayi var, mantigim kabul etmiyor. Bu kadar masrafi yapacagima git bunu benzine ver zaten 2-3 yil kullanip satiyoruz araclari. Satarken lpg'in hic bir avantaji yok gibi. Aksesuar gibi degerlendiriliyor veya dezavantaj olabiliyor.
 

Bende lpg den donuyorum. Artik benim icin marjinal bir tassarufu kalmadi, ne ugrasacagim cekis kaybi oksijen sensoru arizasi, surus keyfini berbat etmesi vs . Birde yeni gelen zamlar isin rengini cok degistirdi.

Aracim 2005 model 1.6 suzuki vitara 3 kapi otomatik. Aracim benzinde zehir gibi gidiyor. Ben artik benzine donuyorum.

Ha birde sunu soyleyeyim hic bir benzinlikten doldurdugum gaz ayni km yapmiyor bunuda anlamis degilim.
 

Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

dboran' Alıntı:
Bu kadar masrafi yapacagima git bunu benzine ver, zaten 2-3 yil kullanip satiyoruz araclari.
Satarken lpg'in hic bir avantaji yok gibi. Aksesuar gibi degerlendiriliyor veya dezavantaj olabiliyor.

Yılda 12500km'den fazla yol katetmiyor ve 3 yıl sonra aracınızı değiştirmeyi düşünüyorsanız, LPG dönüşümü hiç mantıklı değil,
AMA yılda EN AZ 20.000km katediliyorsa, 2 yıl sonra araç satılacak olsa bile düşünülebilir...
 

Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

24/10/2012 bu tarihte benzin > 4,71 tl

100km de 13 şehir içi benzin harcayan aracta x 20000 km senelik yapılır ise. 2600 lt tüketim oluyor.. 12.246 tl yıllık tüketim.ediyor

%50 tasarruf yalan ,,dogrusu %35 dir..o da tutmuyor tıkalı hava filitresi,bitik buji,kalitesiz lpg vs derken %30 oluyor..ortalamada.

12.246 x %30 >> 3.673 tasarruf saglar ilk yıl 20bin km yapan arac.. ;) iyi kaliteli pahalı bir sistem taktıysanız ilk yıl kendini amorti eder..tararruf kısmı bir sonaki seneye sarkar.. ;)

yıllık 10bin cıvarı yapanlar takmamalı derim..10 bin km altındakiler hiç düşünmemeli.

zararları lpg yakıtı 100 oktan deniyor..?..bu karışık bilimsel bir kavram ,,zehir gibi gidip uçması lazım..bize cogu 95 oktan diye satılan benzinler kimbilir kaç oktan..? 80mi..? 90 mı?
pattlama anında silindir içinde benzine oranla aşırı hararete sebeb veriyor..bu bir gercek..
2006> grand larda magnezyum olan sibların boyunu uzatıyor..ortalama her 20 binde kapak sökülüp sibob boyu taşlanıyor.. :mad:
95 oktanla 40 bin gider denen katolog verisine göre bujiler benzin de kalitesiz olduğundanmı ne 20 bin zor görür durumda. :mad:
iş lpg tüketimi olunca 10 bin km de bujiler mum gibi eriyor..ya zırt pırt buji degiştiricen..yada platinyumlu ,,iridyumlu bujileri 5 misli fiyata alıp takıcan ama ..ömür.20-30 bini gecmez.. ???
2006> grandlar hakkında bilgim yok..?
88<>06 arası hiç bir vitara motordaki anlık sıcaklıgı..gösterge panelindeki hararet göstergesinde göstermez..hararet iner,,cıkar..ama ibre sabit çakılı kalır..sadece conta yakıp motor bittiğinde devreye giriyor.. ;D calışmıyor sanmayın.. ;)
pejo motorlu xl-7 td aracım..2006 mod..oda aynı sülaleden.. ;D ;D
aşırı harareti hiç bir kullanıçı göremiyor..vitarada sorun bu..?
sebeb hep>> lpg..!
kapak ve blok catlatan cok sayıda vitara var.. ;D
cıkmacılara ekmek kapısı yurt dışından bol bol cıkma kapak getirip satıyorlar..
yan sanayiçiler için de durum aynı onlarda kore malı kapak satıyorlar..bol bol..

tamircisi, parcacısı ,cıkmacısı ,rektefeyecisi,vs herkese ekmek cıkıyor..bizler lpg ye devam yinede..>> ;D ;D ;D
illede lpg kullanacam derseniz extra hararet göstergesi cıvalı mutlaka takın derim.. :smiley:
 

Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

Oguz abi cok teşekkürler. İnan yorumunu bekliyordum :smiley:
Senin gibi alinti yapayim :smiley:

>>100km de 13 şehir içi benzin harcayan aracta x 20000 km senelik yapılır ise. 2600 lt tüketim oluyor.. 12.246 tl yıllık tüketim.ediyor
%50 tasarruf yalan ,,dogrusu %35 dir..o da tutmuyor tıkalı hava filitresi,bitik buji,kalitesiz lpg vs derken %30 oluyor..ortalamada.

Abi guncel lpg fiyatlari ile halen %35midir sence? Hesap tablomu ekliyorum. LPG fiyatini internetten bir siteden aldim. 2.82. Benzin lpg tüketim farki olarak sayin Bravehart'in ortalamasini aldim %15. Bu hesapla %22, bildigim masraflari dusuncede %20'e iniyor. Diger sibop taslama, hararetten motor yaptirma gibi otomotiv sektorune destek olma olaylarini hic saymiyorum :smiley:
Diger tüm bilgiler icin teşekkürler..
 

Ekli dosyalar

  • lpg_avantaj.xlsx
    14.3 KB · Görüntüleme: 161



Ynt: Lpg'niz Hangi Marka, Tekrar Suzuki'nize Takar mısınız?

hesaplarız.. ;)
10 lt benzin tüketen arac yaklaşık 12 lt lpg yakar..
13 benzin yakan 16lt.cıvarı lpg yakar..>>24/10/2012...>> 2,77 tl.lt x 200 = 8.864 tüketim yapar tl olarak

12,246..>% 30 = 3673 tl ..>8.573

her iki hesap arasında 300 tl fark var..! oda ilk çalışmada calışan benzin parası derseniz.?..%30 da tutmaz.. ;)

alın verin ekonomi canlansın..hesabı.. ;D ;D ;D

şehirlerarası cok kilometre yapan kamyoncular..otöbüscüler..! zaman zaman yollarda arkalarına düşüyoruz ve midemizi bulandıran eksoz kokularını koklamak zorunda kalıyoruz..10 numara yag patetes kızarması yagı vs ne bulursa atıyor depoya kacak mazot..cakma mazot..kerosen ,solvent.vs..bu adamlar bunu>>niye yaapıyor..?
hesap meselesi..!
1 milyon motor ömrü olan motorlarını yarı ömründe söküp ellemeden direk çöpe atıyor..0 sandık motor koyuyorlar..ruhsata işletiyor..+ bir okadarda parada karları oluyor..gene aynı tür yakıta devam ediyorlar.. ;) ;)

eski tip kara dizel bu konuda cok avantajlı..>>> hdi,cdi,crdi vs kodlu yeni nesil mazotlular yemiyor.. ;D

ülkemizde gelir düzeyi hızla azalıyor..aynı oranda da her şeyin fiyatı artıyor..misal kafanıza esti bir 10 gün başınızı alıp gidecekiniz..eskiden cebimize bile bakmadan basıp gidiyorduk..eglenip geri gelip gene canla başla işimize 4 elle sarılıp paramızı kazanıyorduk...
yenilen içilen masraflar ne eder nerede kalıçam..? oteli moteli..? kaç km gidiş dönüş..biraz gezerim şu km yi yaparım vs..bir hesap kitap ..sonrası cogu zaman gidemiyoruz..

zorunlu olmadıkca km yapamıyoruz..ben v6 aracıma motor yaptım yanlışlıkla ? ..su eksiltme vardı allem kullem benim gibi biri bulamadı.. ;) su damlatmıyordu cok aradım damla yok..yaga karışmıyor..? radyatör suyuna eksoz emisyonu ölçen makinaya koklattım ..suya eksoz gazı karışıyormu ..diye pes ettim..hiç bir herden kacırmıyor..ama su eksiliyordu..? fazla kıl olduğumdan ayıklattım motoru..eksoz manifoltu üzerinden kalorifer petegine sıcak su taşıyan hortum iğne deliğinden ufak bir delik..? ve basınç olunca manifolt üzerine damlatıyor..! o da buhar oluyormuş..?görülemeyecek bişiymiş..! neyse acmışken yapalım baridedik yaptık..150 binde ben aldığımda yeni takılmıştı hatta faturasını alıp ben işlettim. lpg li olarak 70 bin yaptım..
24 sibobu çöpe attım kavrulup kömür olmuştu eksantirik zinciriydi ,pistondu ,sibob lastıği ,kol ana yatak dı yorgandı bayagı bir hareket getirmiştim..oto sanayii lerine ..
6 silindir tartarini 1300 euro. + 300-400 ruhsat işleme masrafı idi . bana maliyeti..!

70 bin km sonunda mecburi bazı parcaları orjinal..geri kalan yan sanayii motor yaptım..7 bini aşmıştı..? tam hesapda tutmadım.. ;)

basitce özetlersek..70 bin km sonunda motoru yanlışlıkla kuçaklamam sonucu yaklaşık..2 bin tl içerdeyim sanırım..aradan gecen zaman içinde..

v6kapak catlatmaz..jlx ler gibi..hararete daha dayanıklı ..ama bujilerden 4 silindir tekledimi anlaşılır..motor hoplamaya başlar bunda 1 silindir cıvıttımmı belli olmaz kullanım zevkizleşir..dikattli iseniz..hallolur..her usta cakmaz..vs..
aracımaözel göstegeler koydum yag basıncı ve hararet..biri inerse başın belada digeri cıkarsa başın belada diye 2 side şart..
elektirkli fan denedim..%80 tutturdum sonrası söktüm..ceşitli radyatörler denedim..genişi, darı ,bakırı ,,vs..
bu konuda oldukca fazla tecrübem oldu..!
motordan tahrikli pervane hoş degil..ve dengesiz..bunu içad eden caponla bile tartışabilirim.. ;)

düz yol yaz günü önü acık motor harareti 80 derece..

sıkışık trafik yaz günü önü kapalı motor harareti 90 derece..

çok sıkışık trafik yada arazi >>hararet şık diye 100 derece..önden sürat yok rüzgar yok..fanın devri motorla aynı oranda yavaş gidiliyor ise..

kış günü önü acık hava 0 derece veya altı 80 ni hayatta bulmaz..! 70 den.. öte cok zor gider öne 2 radyatör arasına 20x40 gibi bir koli kartonu şart olur.. ;)

motor 90 derece altında soguk olunca tam yakamaz..verimli çalışamaz..bu arada birde lpg gazını ısıtıcam diye ugraş veriyor..onunda altını cizeyim.. ;)

yaptığım elektirikli fan ile>>kışın mükemmel çalışıyor..! ..orjinal termostat 82 ben radyatör altına 86 lık müşir kullanmıştım..
onuda şöyle anlatayım..kış günü edirneden marşa bastınız..düz ve trafiksiz..önü acık yoldan karsa kadar gidin..fan hiç devreye girmez..kalorifer sıcacık..motor sıcak ve düzenli..

orjinal pervane..önden buz gibi hava geliyor motorla beraber 3-5 bin devir devamlı dönen pervane motora giden su buz gibi..anca temostat la ayarlıyor bence tam randımanlı degil..
v6 tıda termostat sıcak suyun cktıgı yerde alttan giren soğuk suya pek bir şey yapamıyor..
jlx de ise soguk su girişinde..tüm 4 cl..vtaralarda..

elektirikli fanı neden söktüm..? hem radatöre..hemde fan motoruna uygun bir plastikten davlumbaz uyduramam..dır..cok da uğraşamadım..böyle olunca radyatörün yarısını kullanamıyor..ve fan fazla çalışmak zorunda kalıyor idi..
cıkmacılarla aram hoş degil..yeniside kalıpsız olmaz..fiberden olmaz..projemi askıya aldım.. ;)

kuban bayramınız kutlu olsun bu arada.. :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,621
Mesajlar
1,521,163
Kayıtlı Üye Sayımız
172,265
Kaydolan Son Üyemiz
handyman.

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst