Reich dalgıç pompanız bu ürünmüdür?
Ekli dosyayı görüntüle 520591
SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
45 ltlik deponun dalgıçın yüksekte durmasından mütevellit 30 ltsini filan kullanabiliyorum. Kullanırken hep böylemi kullanmalıyız pompayı pislikten uzak tutmak için yapılmış sanırım. Ben taze karavancı olunca bilgi eksiklerimi tamamlamaya çalışıyorum.
CEVAP : Aldığım firmayı aradım. Şaşırdılar su deposunun dibinde 2,5 cm uzak kalması yeterli dediler.
Soru 1
Karavanlarda su hatlarında maksimum kaç bar basınç olmalı? Biz kaç bar dalgıç pompa almalıyız duş almak için .
Cevap kullanılan boru sistemine bağlı. 2.1 bar tatmin ediyor diyorlar.
2,0 barın altında hiçbir çamaşır bulaşık makinası çalışmaz.
Eğer bağlayacaksanız. (püf nokta)
Sonuçta karavanda kullanılan su hatları evdekiler gibi değil. Aşırı basınçta patlar.
.
Evet, tam sİlİndİr olanıydı, sanırım.
Şu an üzerİ hatırı sayılır derecede kapalı da..
.
Az önce sipariş verdim. 2.1 bar olanından
@Doğrucu Davut kullanıyorsa vardır bir bildiği. Benim karavandakiler Üzerindeki orjinal 1.1 bar mış.
.
Solar regülatörün ısı sensöründen önce LFP’nin BMS’i hele ektern konumda ise eksi değerler için koruma işlevini ısı hücreleri ile zaten en ideal yerine getiriyor diye biliyorum.
Bir de düşüncem; yatmadan şebekeye bağladığımız tablet ve akıllı telefonlarımızın daha gece yarısı tam doluma geçip öyle sabaha kadar kalmasının, akülerin yaşam süreleri açısından,
orantı olarak sizin aküyü tam dolu bırakma orantınızdan daha fazla olduğu yönünde. Yani şu anda bile elinizde LFP akülerinizden daha uygunsuz kullandığınız şeyler olabilir ?
Zaten böyle şeyleri ideal olarak kullanabilme isteği, eşyanın tabiatı ile çelişmeli ?
Bence
iki ay için uygulamada herhangi bir önlem almaya gerek yok.
Üstelik yabancı forumlarda tüm kış için bile olsa alanına rastlamadım.
Zaten bu akülerin olası kullanımlarından daha uzun yaşadıkları öne sürülmekte ?
Tabi yazdıklarım teorikte prosedürü yadsıdığım şekilde anlaşılmamalı.
Ne olur ne olmaz @ceremcem2 için kendimi korumaya alayım dedim de..
Ne de olsa kendisi, son kitabi sözün kendisinde olmasını çok seviyor..
.
Aynı zamanda solar panele bilgi aktaracak ısı sensörününde siparişi verildi. Çok gerek değil ama madem kullanılıyor alalım dedim. Bu yazının başında Elimdeki AGM aküye LiFePO4--->
Doğru yazılışı böyledir. ) aküyü paralel bağlayım diye bir düşünce geçti. Arkadaş aküyü öve öve bitiremeyince zaten biz dünden gönüllüyüz para harcamaya.
Şimdi bile kendimi zor tutuyorum.
)
Bu kadar yazdınız bari bu mümkün mü? Onada cevap verin.
Kimse sormamış ben sorayım ?
@Doğrucu Davut hocam çoğu markanın cep telefonunda şarj yazılımı var artık sisteme gömülü bataryanın sağlığını kontrol ediyor. Hatta ekrana çıkıyor. Bataryanın sağlını korumak için şarjı durdurdum diyor. Baktılar millet orjinal şarj cihazı kullanmıyor böyle önlem almışlar doğrusunu yapmışlar. Reklam olmasın diye Markayı söylemiyorum. Ama çoğunda vardır.
Ben de benzer durumda karşılaşacağımı düşünerek 190x2 panel koydum. Buzdolabım (12V) 7-24 çalışıyor. Akü hep dolu. 70A AGM aküm var bu arada. Hareket halindeyken de DC-DC şarj regülatörüyle alternatörden şarj ediyorum.
Yine de sonraki adım olarak 100A LiFePo4 düşünüyorum ama BMS olmadan olmaz. Malum 0 derece altında LiFePo4 aküleri şarj etmemek gerekiyor.
Lityumda işler bu kadar karışık değil: Akım sınırlaması olan bir gerilim kaynağı ile şarj ediyorsunuz. Tüm işlem bu kadar. Akıllı bir şarj aletine ihtiyacınız olduğunu söyleseler de öyle bir ihtiyacınız yok. Eğer kendiniz takip ediyorsanız 14.4V'luk gerilim kaynağı ile şarj edersiniz, şarj...
www.gezenbilir.com
buradaki çizelgede şarj ve deşarj için -20 verilmiş.
bağlı değilkenki sıcaklık -5 verilmiş.
Bu sıcaklık markadan markaya değişiyormu?
Özelliklerinde var diye yazıyor. Garantiyi iptal edip içini açmaya kalkmak zor. Ama uygulamasından belli, çok sömürüldüğünde otomatik devreyi kesiyor, sabaha doğru solar şarj cihazı kapanıyor. Voltaj ölçünce değer vermiyor. Tabi bu durum sistem için handikap doğurur mu o da ayrı bir konu. Çünkü solar şarj cihazları sistem voltajına kendini adapte etsin diye öncelikle akülerin bağlanmasını gerektirir. Bu durumda önce panel bağlanmış oluyor. 24 volt'luk bir sistemde nasıl davranır bilmesem de bendeki 12 volt olduğunda bir sorun çıkmadı. Zaten başka kademe yok. 24 volt devreye girse şarj etmez, sistem kaput kalır. Yapanlar aptal değil ya panel aküden önce takıldıysa panel gerilim aralığına da bakmışlardır elbet, denemeyince bilemeyiz.
Çünkü solar şarj cihazları sistem voltajına kendini adapte etsin diye öncelikle akülerin bağlanmasını gerektirir.
Nasıl yapıyor bilmiyorum. MPPT enerjisini aküden alıyor öncede bağlasan sonrada bağlasan aküyü bağlamazsan ekran gelmiyor, Devre akü ile tamamlanıyor. Bu konuda herkes sizin gibi söylemekle beraber. Net bilgi sahibi değilim.
Benim anladığım akü devreye alınınca MPPT çalışmaya başlıyor. Bu arada güneş paneli bağlıymış veya değilmiş. Çok önemli değil gibi geliyor bana.
Geçen haftalarda karavanımın durduğu yer bazı günler güneşliydi ama hava sıcaklığı eksi 6-10 derece civarındaydı. Solar panel AGM aküleri devamlı şarj etti. Hava soğuk aküler bozulabilir diye hiç düşünmedim. Aracımda Lifepo4 akü olsaydı bukadar kaygısız olamazdım. Belki de Lifepo4 aküyü solarpanelden ayırmam gerekebilirdi. Nadirende olsa kış aylarında da gezdiğim olur. Karavanda aküler hava sıcaklığı ne olursa olsun solar panel tarafından şarj olur. Lifepo4 akü olduğunda, karavanın içinde sıcaklığın hep sıfırın üzerinde olmasına dikkat etmem lazım. Bu her zaman kolay değil. Bazen saatlerce karavanı yalnız bıraktığım olur. Eksi 10 derecede araç çok çabuk soğuyabilir. O zaman ısıtıcıyı devamlı çalışır halde tutmam gerekebilir. Netice olarak şunu söylemek mümkün. Agm veya Jel aküler Lifepo4 kadar verimli değil ama bakımları kolay.
Üstadı azam,
Herkes neden akünün şarjı kesme özelliği varmı diye soruyor. Adamlar(Aküyü yapanlar) akünün içine birde MPPT mi monte edecek. Bu görev MPPT ye ait değilmi? MPPt sıcaklık sensörüne bakar ve şarjı keser.
.
Muhterem burada sizce ne anlatıyor ?
Pes yani..
Ekli dosyayı görüntüle 635121
Amerika´da portakal sularının üzerine "No Cholesterol" yazdıkları aklıma geldi..
Oksijen ancak eski Lityum akülerinde (LiCo
O2) termik kaosa yol açabiliyordu. Onun için konulan valflardan duyulan ekşimsi bir koku da artık geri dönülmez tahribatı bildirmekteydi.
LiFePo4 denince bunların hiçbirinin olmadığı yeni bir akü cinsi anlaşılmalıydı ki zaten VRLA terimi ile başka aküler kast edilmekte..
Akünün içersinde ne asit ve ne de jel tarzı bir elektrolit var.
Kalsiyum alaşımlı ızgaralar sadece sulu akülerde kullanılan bir yöntem..
Nanopartikül kelimesi de olsa olsa ancak grafit anot ve katotlar üzerine sürülen karbon partiküllerinin boyutları için söylenebilirdi.
Galiba ne sattıklarını bilmiyorlar ?
Hem de akünün adı Lithium LifePo4 değil, LiFePo4.
LiFe, Life=Ömür sanılıyor galiba ?
Bu fırsatla konuya genel açıdan üç ilave yapayım.
*
Sadece Yttrium ile dopinge uğramış LiFeYPo4 aküler eksi derecelerde doldurulabilmekte.. "Y" harfine dikkat !
*
Nasıl olsa sulu akü ayarı ile doldurulabilirmiş diyerek LFP aküleri kendi özel dolum aletleri bulunmadığı zaman, çok fazlı ama bundan daha önemlisi, sülfat çözücü özelliği de olan dolum aletleri ile doldurmamak lazım.
Gerekçe: Puls karakterli dolum bu aküleri tahrip etmekte !
Bu aküler biliyorsunuz doğrusal (linear) doluyor..(
En fazla IU, yani iki fazlı)
* Çoğu üretici ve satıcı artık ayakları yere bastığından olacak, akü ömrünü ortalama 10 sene olarak vermekte.
Yani iyi bakımlı VRLA aküler gibi..
Çok soğuklarda kullanılmadığı müddetçe, devamlı yollarda olanlar için yüksek çevirim sayısı ile yine de avantajlı sayılmalılar..
Bir ilave de Ferhat bey için yapayım.
LFP akü ile enerji kaynağı arasına konulan ekstra manuel bir anahtar dolumun istediğimiz zaman başlamasını sağlanabilirdi ?
Sosyal medya ve webde böyle öneren ve kullananlara rastlanıyor..
Zaten düşünmüşsünüzdür sanırım.
Tereciye tere satıyoruz, benimki işgüzarlık olsun..
Helal SENSEİ,
Artık size Sensei diyebilirim.
.
@geziyoM ,
Ben yukarıdaki iletimi, dikkat ederseniz akünün kendisi için değil, verilen bilgilerin aküye olan uyumsuzluğuna dikkat çekmek için yazmıştım.
Tecrübem olmadan ön yargıda bulunmam da zaten yersiz olurdu.
Yani benim açımdan polemik söz konusu değil.
Yazmış olduğunuz tecrübeler çok değerli. Umarım başka katılımcılar da tecrübelerinden bahsederlerse, bu akü için sıhhatli bilgi sahibi olabilirdik..
Şebeke dolumu da yapıyorsanız aletinizin bilgilerini yazabilir miydiniz ?
15 kg, don beklentisinde kolayca eve taşınabilecek bir ağırlık olmalı ?
Sensei
@Doğrucu Davut ,
Akü devredeyken ısı üretir( şarj ve deşarj halindeyken) bu yüzden -20 lere kadar dayanması muhtemeldir.(-20 muhtemelen dış ortam sıcaklığıdır.) Bu rakamlar hep görecelidir -20 derecedeki hava eğer rüzgar eserse sizin akü -25-30 ları görebilir rüzgarın şiddetine bağlıdır.
Gelelim eski şehirde araç içinde su dondu akü neden donmadı meselesine yaşam aküsü olarak kullanılan akünün arabanın içinde olduğunu biliyoruz. Muhtemelen devreyi açık unuttular bağlı olan bir eleman sürekli akım çekti,örneğin Mppt.
rüzgarda olmadığından aracın içerisi(akü) -20 yi hiç görmedi.
Askerlik yaparken Araçlar açık havada çok soğukta kalıyordu. Sabah olunca da hemen çalıştırılmaları isteniyordu ben aküyü söküp soba yanına getiriyordum. Sabah olunca soğumamış hatta ılık aküyü araca takıp ilk marşa basınca normalden biraz daha uzun sürede olsa da marş motoru kesintisiz çalışıp aracın motorunu çalıştırıyordum. Aküleri ne yapıp yapıp ılık tutmanın bir yolunu bulmak gerek. Mesela akümüze sıcaklık koruyucusu palto yapabiliriz
Ağır Sanayide genellikle soğumasını istemedikleri hatları ceketli boru ile imal ederler yada vana etrafına camyününden yapılma ceket sararlar.
Her karavanın bence olmazsa olmazlarından olan sıcak su şişesini sıcak su ile doldurup şarja başlamadan bir kaç dakika önce akünün üzerine koyarakta sorun çözülebilir. Soğuk sabahlarda zayıflayan starter aküyü böyle biraz canlandırmak ve motoru çalıştırmak mümkün olabilir. Sıcak su şişesini ayrıca, soǧuk gecelerde sıcak su ile, çok sıcak gecelerde serin su ile doldurarar yatakta yanımıza alabiliriz.
Ekli dosyayı görüntüle 635315
Kesinlikle haklsınız üstat, ama neden çok haklısınız biliyormusunuz. Aküyü şarj etmeden önce yapacağımız için.
Akü kullanımda olduğunda kendi kendisini koruyacaktır.(Aküdeki verim kayıpları ısıya dönüştüğünü kabul ediyorum haksızda sayılmam).
Sonuç olarak Aküyü bir şekilde ısıtmak lazım.
Ceket v.s önlemler sadece aküyü kullanım yerinde korumaya yönelik çözümler. Bu ise tek başına bir proses.
Havensis DC-DC Akü şarj cihazı çıkış amperi ekran üzerinden 5.0-30A arasında 0.1A hassasiyetle ayarlanabilmektedir.
Her akünün Max kabul edeceği şarj akımı farklı olduğu için bunu doğrudan ayarlanabilir hale getirdik. Akım ayarlama özelliği Havensis MPPT Solar şarj kontrol cihazlarımız da da mevcuttur.
Sizin gibi piyasayı takip eden Türk firmasının olması büyük şans. Kaliteli ve uygun parçalar üretmeye başladığınızı düşünmeye başladım son kullanıcı fiyatlarınız victrona göre nasıl.?
.
Dosyaya aşağıda imzamdaki "
SOLAR HESABI"ndan da erişilebiliyordu ama tekrar göndereyim.
İmzanıda görünmüyor ayarları değişmiş olmayasınız.
Offf be 14 sayfa okudum bugün. Mesaj kalabalığı olmasın diye toplu soru ve cevapları atıyorum.