Lithium (lifepo4) Aküler Parasını Hak Ediyor Mu- Test

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan JantarMantar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 410
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 143,570
Kastım #350 iletiye ulaşan bu başlıkta, taaa #17 ve #21 numaralı iletilerde kullanılan kablolarla ilgiliydi.
Forumda arkeolojik kazılara başladınız sanırım ?.. 😉




Yazdıklarım sisteminizdeki “C” değeri yüksek LFP akülerle, daha doğrusu bu aküleri yüksek kapasiteli dolum güçlendiricilerle beraber kullanmakla ilgiliydi. Diğer aküler ise alternatörleri kan ter içinde bırakacak kadar aç gözlü değiller biliyorsunuz. İç dirençleri yüksek olduğundan hızlı doluma direnç göstermekteler.

Sanırım bu durum sizde sadece teorik bir olasılık olarak kalmalı..
Belki @Havensis hangi durum ve değerler için dikkatli olmamızı söylerdi ?

Biz de adamcağızı devamlı sorularla işinden gücünden alıkoyuyoruz..
Fakat yine de bilgide açgözlülüğün hoş görüleceğini sanıyorum...😉

Biz alternatörden DC/DC akü şarjı için 35Amperden sonrasını pek önermiyoruz. Bunun sebebi, takip ettiğimiz makale ve üretici noktalarından şunu anlıyoruz. Kabin içerisine 2x15A çakmak soketi, Farlar, Klima, Radyo, İç aydınlatma normal şartlarda araç devri önemsiz halde beslemeye uygun olarak ve mevcut soğutmadan harici bir yönteme ihtiyaç duymadan çalışması güvenli olarak kabul ediliyor. Aynı şekilde kendi aküsünü şarj etmek içinde 30-50A bandında bir akım basma durumu oluyor. Burada kabine ayrılmış 2x15A için 30A boşta bekleyen bir güç olduğunu düşünürsek güvenli sınırın neden 30-35A olmasını gerektiğini anlıyoruz. Alternatör illaki bir dereceye kadar ısınacaktır. Klasik emaye tel 180derece de çalışabiliyor. 85-90 dereceler araç ekipmanlarının tamamı için normal kabul edilecek sınırlar olduğunu düşünüyorum. Biz yine de tavsiye edilen güvenli sınırlarda kalma taraftarıyız.

Bu durumda eğerki akım limitli DC-DC Charger kullanırsanız yaşam akünüzün kapasitesi önemli değildir sadece şarj süresi aynı oranda artacaktır.

Lityum akü şarjı için Akım sınırlama yapmadan alternatöre paralel bağlı kablo veya VSR ile bağlantı durumunda dediğiniz durum geçerli olacak ve alternatörü aşırı şekilde stress altında bırakacaktır.
 

.
Detaylı açıklamanız ve özellikle rölelerle olan atladığımız duruma da dikkatimizi çektiğiniz için teşekkürler.

Şimdi de aklıma örneğin; benim 140A kapasiteli jel akümü çevirinize bağladığımda hangi çıkış akımını seçmemin yerinde olacağını sormak geliyor.
Sizin en küçük 12V çıkışınız yanılmıyorsam 30 Amper veriyor. VRLA akülerin ideal olarak şebekeden kapasitelerinin en fazla 1/10 u kadar akımla doldurulmaları söylendiğinden bu ara sıra geçerliliği olan durumlar için farklı mı düşünmeli ?
Yoksa aletiniz 15 Amper’e de ayarlanabiliyor muydu ?
Tabi burada akü cinsi ve ne kadar boş olduğu da alınan akımı değiştiren etkenler.

Alman Promobil dergisi DC/DC çeviriciler için bir ton laf ettiği halde, bu noktada nedense tek kelime bile harcamıyor..
 
Son düzenleme:

.
Detaylı açıklamanız ve özellikle rölelerle olan atladığımız duruma da dikkatimizi çektiğiniz için teşekkürler.

Şimdi de aklıma örneğin; benim 140A kapasiteli jel akümü çevirinize bağladığımda hangi çıkış akımını seçmemin yerinde olacağını sormak geliyor.
Sizin en küçük 12V çıkışınız yanılmıyorsam 30 Amper veriyor. VRLA akülerin ideal olarak şebekeden kapasitelerinin en fazla 1/10 u kadar akımla doldurulmaları söylendiğinden bu ara sıra geçerliliği olan durumlar için farklı mı düşünmeli ?
Yoksa aletiniz 15 Amper’e de ayarlanabiliyor muydu ?

Alman Promobil dergisi DC/DC çeviriciler için bir ton laf ettiği halde, bu noktada nedense tek kelime bile harcamıyor..
Havensis DC-DC Akü şarj cihazı çıkış amperi ekran üzerinden 5.0-30A arasında 0.1A hassasiyetle ayarlanabilmektedir.

Her akünün Max kabul edeceği şarj akımı farklı olduğu için bunu doğrudan ayarlanabilir hale getirdik. Akım ayarlama özelliği Havensis MPPT Solar şarj kontrol cihazlarımız da da mevcuttur.
 


.
Böyle bir özellik benim diyen markalarda bile yok.
Ürünlerinizi ihraç etmeyi düşünmüyor musunuz ?

Mümkün olan en kapsamlı ürünleri yapmaya çalışıyoruz. Bazı teknolojilerin patentlerini aldık.

Bu yıl içerisinde sadece Amerika pazarına ürün gönderdik pandemi sebebiyle iç piyasa talebi arttığı için buraya yetişmeye çalışıyoruz inşallah 2022 planımız da ihracat ağırlıklı çalışmayı düşünüyoruz.
 



Bendeki DC to DC cihaz, aynı zamanda mppt şarj regülatör gorevi de yapıyor.
Güneş paneli ve şarj dinamosu girişleri farklı. Türkiye de satılmıyor .
 



.
Janberk bey, o adresten buraya vaktiniz gelince meyl edilmekte ama sizin buradan oraya e-mail ile ulaşabilmeniz halen olanaksız.:p

Bazı iyimserlerin görüşüne göre, “ adres doğru ama, gönderilenler nedense hep spam kutusuna düşüyor galiba ? “ denilmekte.. :yum:
.
Bende ilk okuduğumda anlamadım,@janberkaydemir bey de anlamamış olacak ,cevaptan anladığım. Yazar Burada 50 yıl ömrü olmadığını,Teknoloji gelişirse bir şekilde haber veriniz diyor. :smiley:)
 

Haklısınız. Fakat %80'e kadar doldurma konusunu bu hesaba katarsak yanlış olur, çünkü yeteri kadar beklerseniz sonuçta %100'e kadar dolacaktır.

Yine de, hesaba katılması gereken önemli bir nokta var, deneyen biri varsa ve bilgiyi paylaşırsa çok memnun olurum. Ben LFE aküyü doldururken ona 810Wh enerji verdiğimde o bana geri 745Wh enerji veriyor. Yani bataryanın verimi %92'dir. Peki jel akülerde bu verim kaçtır?

Sonuçta enerji kaynağınız batarya değil onu doldurduğunuz şeydir (mesela güneş), o yüzden bataryanın verimi de sisteminizin kapasitesini etkiler. Yani örneğin güneş panellerinizle günde 1kWh enerji üretiyorsanız,

-> bunu depolamak için:
--> 1kWh/(%50 * 12V) = 160Ah'lik jel aküye,
--> 1kWh/(%90 * 12.8V) = 86Ah'lik LFE aküye ihtiyacınız var demektir.

Ancak, ürettiğiniz bu enerjinin ne kadarını depolamış sayılırsınız? Örneğin jel akünün verimi %85 ise, ve eğer üreticinin %99 verim beyan ettiği bir LFE aküyü karşılaştırıyorsak;

Jel aküde: 1kWh * %85 = 850Wh
Lityum aküde: 1kWh * %99 = 990Wh depolarsınız.

Lityum aküyü jel akünün size vereceği enerji miktarına göre yeniden hesaplarsak: 850Wh / %99 / %90 / 12.8V = 75Ah yapar.

Fakat burada %85'i tamamen kafadan attım, bu değer belirlenmeden söylenecek her şey yanlış olur.
Burada biraz realiteden şaşmışsınız üstat,
60 amper akü 60 amper aküdür. Siz hesap yaptınız diye 75 a olmaz.
Güneşten elde edilen enerjinin maliyeti sıfır olduğundan bahsi geçen fark fazla dolum süresinden öteye geçmez pratikte.
Üzerinden Aylar geçmiş ama objektif bir gözle,salça olmaya devam :p
 



.
Bence bu başlık gerilimi hak etmiyor. :confused:
Devamının hakem rolü bile oynamak istemeyen biz üçüncü kişilere kekremsi bir tad verdiği gerçeğini atlamayın lütfen.:yum:

Herneyse..
Bilindiği üzere karavanda birçok şey yerleşik konumuna göre anlam değiştirmekte.
Bunlardan biri de enerji.
Teorik olarak ne kadar doğru olsalar da karavancılarca;

* Aküleri kullanabilme kapasitelerinden fazla akımla doldurma zorunluluğunun seçilen dolum aletinin kapasitesi ve kampinglerde şebekeye bağlı kalınma zamanı ile ilgili olarak anlamı göreceleşmekte. Yani geçerken en hızlı uğranılan kampinglerde bile 10 saatin altında kalınmıyor. Üstelik zaten yollarda az da olsa alternatörden destek alınmakta. Parelel gerçekleşen tüketim yüzünden istenirse (?) %10 un az üzerinde seçilmiş bir dolum aleti de bu daha fazla akımla doldurma gereksinimini anlamsızlaştırmakta. Sıklıkla kampinglerde giren bir karavancı olarak bu nokta bende, akünün ilk başta kapasite seçimin dışında bir rol oynamamakta.

* Solar regülatör seçiminde de durum farklı değil. Karavancının solara gereksinimi her zaman şebekeye bağlı olamayacağı ile işkilli. Şebekeye bağlı her sistemin ise en yüksek kazanıma odaklanması gayet doğal hakkı ve zorunluluğu. Eğer kış karavancısı değilsem hatta aracıma yeterli panel yerleştirebiliyorsam ki fazla panel araca enfes gölge yapmakta, daha verimli regülatörlere odaklanmam ne kadar anlamlı ? Üstelik tüketimime göre seçimini yaptığım enerji depolama kapasitem on-grid sistemlere karşın zaten sınırlı durumda.
Altın kesimli solar sistemi olanlar bile yollarda oldukları günlerin en az yarısında akülerinin öğleye kadar dolduğunu görmekteler.

* LFP akülere gelirsek, normal bir karavancı için, gerçek takvim yaşı artık saklanmayan böyle hassas bir cins aküye, teorik çevirim sayısı gerekçesiyle kullanmadığımız zamanları için de üstelik birkaç misli ücret ödemek ne kadar isabetli ?

Karavancı olarak bütün bu teknik sorunların akedemik doğru cevabını inkar etttiğimiz yok. Yanlız tecrübemize göre bütün bunların yollardaki anlamı biraz devinime uğramakta..
Unutmayın, oturduğumuz üniversite amfilerinin sıraları değil, sadece karavanımızın sıcak ve heyecan dolu koltuğu.:smiley:
.
Sayın hocam,@Doğrucu Davut ,
Teknolojiye karşı değilim. Her zaman en yüksek teknolojiyi kullanmak isterim. Yalnız denenmiş ve kusurları giderilmiş ürünleri tercih etmek mantıklıdır. Bu ürünlere fazla para vermektende kaçınmam.(IPhone hariç,ona gıcığım ömrüm boyunca almayacağım inşallah)
Li akülerin karavan da kullanıma uygun olup olmadığı tamamen bir tasarım sorunudur. Uygun tasarımı yakalarsanız kullanırsınız. Li aküyü üretenlerin bu aküler karavan için değildir demek yerine bu konuya eğilmesi ve nasıl bir tasarım yapmalıyız ki (@Doğrucu Davut u memnun etmeliyiz diye düşünmesi gerekir ;) )
ki hızlı şarj olan aküler bizim kullanımımıza sunulduğunda biz rahat edelim.
Benim anladığım 1. öncelik sıcaklık, kış memleketlerinde sıcaklık kontrolünü sağlayabilirsek. Kendini sıcaklık düştüğünde ısıtabilecek çekilde dizayn edilirse o sorunu çözebileceğiz.

Yaptığınız ekonomik çıkarımlara katılmıyorum. Biraz muhafazakar davranıyorsunuz.
Kışın aküyü güneş enerjisi ile doldurmak bayağı zahmetli.
 

Şimdiye kadar kulandığım sulu, agm ve gel aküleri șarj ederken akü doldukça șarj edilen amperin azaldığını gözlemledim. Bir zaman sonra solarpanelin ürettiği elektrik akülere șarj olan elektriğin çok üstünde oluyor.

Eğer doğru anladıysam, LiFePO4 akülerde solarpanelin ürettiği elektriğin daha büyük bir kısmı șarjda kulanılabiliyor. Bu durumda solarpanelden tasarruf edebiliriz.
MAntıklıda yüksek amper için daha büyük solar panel gerekiyor.
 

Sayın hocam,@Doğrucu Davut ,
Teknolojiye karşı değilim. Her zaman en yüksek teknolojiyi kullanmak isterim. Yalnız denenmiş ve kusurları giderilmiş ürünleri tercih etmek mantıklıdır. Bu ürünlere fazla para vermektende kaçınmam.(IPhone hariç,ona gıcığım ömrüm boyunca almayacağım inşallah)
Li akülerin karavan da kullanıma uygun olup olmadığı tamamen bir tasarım sorunudur. Uygun tasarımı yakalarsanız kullanırsınız. Li aküyü üretenlerin bu aküler karavan için değildir demek yerine bu konuya eğilmesi ve nasıl bir tasarım yapmalıyız ki (@Doğrucu Davut u memnun etmeliyiz diye düşünmesi gerekir ;) )
ki hızlı şarj olan aküler bizim kullanımımıza sunulduğunda biz rahat edelim.
Benim anladığım 1. öncelik sıcaklık, kış memleketlerinde sıcaklık kontrolünü sağlayabilirsek. Kendini sıcaklık düştüğünde ısıtabilecek çekilde dizayn edilirse o sorunu çözebileceğiz.

Yaptığınız ekonomik çıkarımlara katılmıyorum. Biraz muhafazakar davranıyorsunuz.
Kışın aküyü güneş enerjisi ile doldurmak bayağı zahmetli.
@neroarkan Teknolojiye karşıtlık bu forumda çok rastlanır bir durum değil düşüncesindeyim. Sadece gerçekten ihtiyacımız olan teknolojiyi yakalamak önemli. Yoksa önümüzde anlamı kişiye göre farklılık gösteren bir çok teknoloji var. Bu forum sayfalarında ve diğer sosyal paylaşım ortamlarında belirli konularda ortaya çıkan yeni uygulamalar aslında ilgili konunun bir kısmına çözüm getirirken diğer taraftan farklı yeni problemleri de beraberinde getiriyor. Yaptığımız ekonomik yatırımın bize sunduğu genelde kayda değer olmuyor.
Biz teknolojiyi çok seviyor ve gezilerimizi kolaylaştırıcı uygulamaları takip ediyoruz. Farklı kültürler ile beraber olmak, yerel de onların eğlencelerine ve tatlarına katılmak, köyleri, şehirleri, mimari ve tarihi , doğal alanları, ne kadarını keşfedebilirsek dünyayı görmek bu konudaki esas çizgimiz. Bu çizgide @Doğrucu Davut 'un yazdığı gibi takip ettiğimiz benzer konuların gezilerimizde pek de anlamı yok. Yolların sunduğu basit çözümler ve karavanın heyecan verici koltuğu yanımızda..
Bu arada tam zamanlı bir karavan yaşamımız olmadığı için bizim zaten kışın aküyü doldurma derdimizde yok. Tam zamanlı yaşayanlar içinde aslında anlamlı değil ama ülke de benzer uygulamalar için oluşturulan ikamet adresi,su, atık, gaz ve enerji alt yapısı olan alanlar olmadığı için, sonsuz döngü çözümünün peşinde sürükleniyorlar..
Saygılar...
👋👋👋
 

@neroarkan Teknolojiye karşıtlık bu forumda çok rastlanır bir durum değil düşüncesindeyim. Sadece gerçekten ihtiyacımız olan teknolojiyi yakalamak önemli. Yoksa önümüzde anlamı kişiye göre farklılık gösteren bir çok teknoloji var. Bu forum sayfalarında ve diğer sosyal paylaşım ortamlarında belirli konularda ortaya çıkan yeni uygulamalar aslında ilgili konunun bir kısmına çözüm getirirken diğer taraftan farklı yeni problemleri de beraberinde getiriyor. Yaptığımız ekonomik yatırımın bize sunduğu genelde kayda değer olmuyor.
Biz teknolojiyi çok seviyor ve gezilerimizi kolaylaştırıcı uygulamaları takip ediyoruz. Farklı kültürler ile beraber olmak, yerel de onların eğlencelerine ve tatlarına katılmak, köyleri, şehirleri, mimari ve tarihi , doğal alanları, ne kadarını keşfedebilirsek dünyayı görmek bu konudaki esas çizgimiz. Bu çizgide @Doğrucu Davut 'un yazdığı gibi takip ettiğimiz benzer konuların gezilerimizde pek de anlamı yok. Yolların sunduğu basit çözümler ve karavanın heyecan verici koltuğu yanımızda..
Bu arada tam zamanlı bir karavan yaşamımız olmadığı için bizim zaten kışın aküyü doldurma derdimizde yok. Tam zamanlı yaşayanlar içinde aslında anlamlı değil ama ülke de benzer uygulamalar için oluşturulan ikamet adresi,su, atık, gaz ve enerji alt yapısı olan alanlar olmadığı için, sonsuz döngü çözümünün peşinde sürükleniyorlar..
Saygılar...
👋👋👋
Saygı Bizden,
Kışın aküsünü dolduramadığı için sanırım 4 yada 7 yaşında agm aküsünü kaybeden bir daha şarj olmayan bir karavan kampı sahibi tanıyorum. - sıcaklıklarda 3 gün güneş görmemişler. Elektrikte bulamamışlar. Ben 12,5 v un altına düştü mü panik oluyorum.
Takip edenler bilir başka başlıkta 7A lik şarj aleti ile 2 aydır tam dolmayan aküyü şarj etmiştim.
Ayda 1 akünüzü TAM Şarj edin diyorlar. Sanırım sülfatlanmaya karşı
 

.
@Havensis, ihraç için izninizle bazı noktalara dikkatinizi çekmek isterdim.

* Logonuzu profesyonel bir grafikere çizdirin.
* Ürünlerinizi diğerlerinden ayıran çıkış akım ayarı benzeri özelliklere dikkatleri çekin.
* Rakip ürünlerde olan ısı sensörü olasılığı üzerine tekrar düşünün.
* Reimo, Wagner gibi karavan malzemeleri dağıtıcıları ve çekinmeden
marka karavan üreticileri ile temasa geçin. (Benim Westfalia aracımdaki VSR röle Portekiz malı tanınmamış bir ürün)
* İstenilen özellikte üretim yapabilme esnekliğinize vurgu yapın.
* Kullandığınız kompenentlerin kalitesi için şüphe bırakmayın.
* Referanslarınızı unutmayın.
* Ucuz olmasa da Düsseldorf fuarına katılmanız hem tüketicilerle hem de bu oluşumlarla daha kolay temasınızı sağlar diye düşünüyorum.

Candan başarılar dileğimle..
Hoş görün, bazen mollalığım tutuyor da.. :yum:


.
Teoman bey, Ctek Dual aletinizi Smartpass olmadan kullanıyorsanız herhangi bir dezavantajını gördünüz mü ?


.
Ahmet bey,
Başlıkları çorbaya çevirmede benimle aşık atmaya başladığınızı, endişeyle izliyorum..
Yerime göz dikmiş olmalısınız ? :p
İsterseniz bunları bana özelden yazın. Spam kutum oldukça büyük..;)
Tabi şaka. :yum:

Yalnız denenmiş ve kusurları giderilmiş ürünleri tercih etmek mantıklıdır.
Doğru ama sırf mükemmel oldukları için gerekliliği şüpheli aletlere meyletmenin de mantığı yok !

...Li aküyü üretenlerin bu aküler karavan için değildir demek...
şeklinde bir genellemede bulunmadım !
* Dünya turu veya uzun keşif gezilerine çıkanlara,
* devamlı karavanda yaşıyanlara ve
* mümmessil olarak devamlı gezenlere LFP aküler, fiyatlarına rağmen biçilmiş kaftan olmalı ?
Diğer taraftan bence senede 4-6 hafta yollarda olanlar için VRLA akülerin, ağırlık da sorun olmayınca, binlerce döngülü ve kalitelileri pahalı olan LFG akülere tercih edilmeleri eski kafalılık sayılmamalı ?

Aslında Janberk bey bu tarz bir yaklaşımı gayet isabetli açıklamış..
 
Son düzenleme:



.
@Havensis, ihraç için izninizle bazı noktalara dikkatinizi çekmek isterdim.

* Logonuzu profesyonel bir grafikere çizdirin.
* Ürünlerinizi diğerlerinden ayıran çıkış akım ayarı benzeri özelliklere dikkatleri çekin.
* Rakip ürünlerde olan ısı sensörü olasılığı üzerine tekrar düşünün.
* Reimo, Wagner gibi karavan malzemeleri dağıtıcıları ve çekinmeden
marka karavan üreticileri ile temasa geçin. (Benim Westfalia aracımdaki VSR röle Portekiz malı tanınmamış bir ürün)
* İstenilen özellikte üretim yapabilme esnekliğinize vurgu yapın.
* Kullandığınız kompenentlerin kalitesi için şüphe bırakmayın.
* Referanslarınızı unutmayın.
* Ucuz olmasa da Düsseldorf fuarına katılmanız hem tüketicilerle hem de bu oluşumlarla daha kolay temasınızı sağlar diye düşünüyorum.

Candan başarılar dileğimle..
Hoş görün, bazen mollalığım tutuyor da.. :yum:
Yol gösterici bilgileriniz için teşekkür ederiz. Notumuzu aldık.
Gelecek yıla kadar bu konuda ivme yakalamayı umuyoruz.

Sağolun varolun...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,994
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst