Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi
Aracı sürekli çamur lastikleriyle kullanamayacağım için oranlarıyla oynama yapmamıştım, yapsaydım 275 70 16 BFG AT leri kullanmam mümkün olmayacaktı.
Daha sonra 35 inch BFG AT alınca oranları değiştirmek için önümde bir engel kalmadı. Bu işin sonu olmadığını bildiğimden 35 inch lastik beni kesmeyebilir düşüncesiyle oranları birazdaha yukarı taşımaya karar verdik.
LR larda kullanılan arazi şanzımanın yaygın kullanılan 3 oranı var, 1,22 (V8 lerin orjinal oranı) , 1,41 (200 tdi, 300 tdi, TD5 in orjinal oranı), 1,667 (2,5 benzin, 2,5 dizel in orjinal oranı).
Yaptığım hesaplamalar 1,41 oranlı arazinin 35 inch ile aracın tüm değerlerini fabrika değerlerine çeviriyordu, ama ileride 37 veya 38 takabiliriz diye 1,667 yi takmaya karar verdik , taktık denemelerde oranların fazla geldiği beli oldu , 1. vites çok ağır kaldı sanki lowdaymış gibi bir tork üretirken, 5. vites te 100 km ile gitmek için 2500-2600 devir çevirmek, 120 ile gitmek için 3000 devir çevirmek zorunda kalıyordu.
işte test sonuçları
120 km sabit hız (sayaca bakmayın gps de tam 120)
100 km sabit hız