L200'den Canavar Kamyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan st Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 289
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 65,306
Ynt: L200'den Canavar Kamyon

harika bir araç olmuş tebrikler ustanızında eline emeğine sağlık güle güle kullanın
 

Etiketler
Ynt: L200'den Canavar Kamyon

L200 le uğraşanlara örnek olacak bir çalışma oldu, bundan sonra sizden kopya çekilecek,
tebrik ederim.
En yakın zamanda aracın yeni resimlerini görmek istiyoruz, özellikle arazidekileri.. :smiley:
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Tebrikler arkadaşım baştan beri takip ediyorum gerçekten cesaret isteyen bir çalışma, yanlız şu ana kadar yazılanlarda kürşat arkadaşımızın seni yönlendirmesi takdiri hak ediyor, tekrar tebrikler...
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Selamlar
benim korkum güç kolları uzandığı için aracın sasesinin zayıf kalması bu konuda öneriniz ne olur

Resimleri izlemekten yazıyı göremedim kusura bakmayın.

Resimlere bakarak cevaplamak zor. Ama böyle sıradışı uygulamalarda standart bazı uygulamalar vardır. Bu uygulama genelde kuvvet iletimi hesaplanarak yapılır <yeni model hondaların sol ön tanpon altı yere çarpınca tavan saçının yamulması gibi >
Tavsiyelerim makas takviyeleri ve kule gergileri ayrıca uygun yer bulunursa radyatör üstü gergide düşünebilirsiniz alt tarafa yaptıracagınız karter muhafazası şanzıman kuyruğuna kadar uzanmalı bunda kullanacağınız malzeme sağlamlaştırılmış aleminyum olmalı ( kodunu unuttum ) bu şaseye aynı zamanda takviye saglar çapraz kuşak attırabilirseniz çok daha sağlam olur. arazide kullanmaya başladığınızda aracın salınımı kupayı etkilerse ki bunuda kapıların kendini salması ayarlarının bozulması kasa kapagının kilit yerine zor oturması ile anlaşılır. rollbar yaptırmanız gerekebilir. araç savurması için viraj demirlerinin güçlendirilmesi veya heavy duty olanlarıyla değişmesi gerekebilir. yabancı modifiye sitelerinde L200 e sizin kullandığınız lastik ebadına göre yapılan modifiyeleri bulma ve inceleme şansınız olursa çok aydınlatıcı fikirler bulabilirsiniz. çünki bir araca modifiye düşünülürken önce lastik ve ebadı belirlenir ve sonra motora kadar çıkan bir işlem serisi başlar. şu an aksları bilyeleri ve ıstavrozları değiştirmediğinizi var sayarsak sert bir arazide bunlar risk altında. motor bakımı özellikle yağ değişimi şu an 10 binden 5 bin km ye indi diyebiliriz. araca 1980 öncesi amerikan arabası muamelesi yapmayın :smiley: yaptığınız bütün işlemleri taktirle ve ilgiyle izliyorum bu işlerin ve parçaların bizim ülkemizde de yapılabilegini gösterdiniz azim ve gayretiniz örnektir. kolay gelsin.


saygılar.
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Bozo arkadaşım haklı, fakat inanın arac en masumane şekilinde bile hazırlasanız orjinal değerlerin dışına çıktığında her zaman yollarda risk taşır ,arkadaşımız l200 ü gördüğümüz kadar kendi projelendirip şimdiye kadar dağlarda görülmeyen(hem modeli hemde markası adına) bir araç yapma peşinde,bu cesaretli davranışa hakkını vermek lazım diye düşünüyorum...tebrikler tekrar... :smiley:
 





Ynt: L200'den Canavar Kamyon

bu arada hiç yeni foto çekemedim resimleri çekebilmek için ben de sabırsızlanıyorum ama kısmet olmadı düz yoldaki duruşunun da tekrar tekrar fotolarını yüklemek istemedim muhafaza saçları falan kaldı ustanın teslim etmesi gereken büyük bir işi çıktı bende çok sık boğaz edemiyorum zaten bu yıl kış ta gelmedi diğer kamyonet ile istediğim dibi geziyorum her yer toz tozuyor :(

aracı henüz işte kullanmaya başlamadım kliniğin önünde öyle duruyor yanından geçen arabaların durup geri gelip araca bir daha bakmaları dışında ilginç bir şey yaşamadım

burada yazılan tüm eleştirilerin her noktası benim için önemli çok iyi uyarılar yapıldı hepsini tek tek okuyarak değerlendirdim ama bir uyarıda ben yapayım imalat aşamasında arka çeki kollarını çift eklemli yapmıştık süspansiyonu etkilemesin diye fakat arka aks kendi ekseninde esneme yaptığını fark ettik (makas pırvantlarının birbirine yakın olmasın dan dolayı) ve aks tarafında kalan eklemi sabitledik

bence devrilmeyecek araç yoktur hangi viraja kaçla girdiğinize bakar ama araç eski halinden daha iyi viraj alıyor ben aksinin olacağını düşünüyordum ama viraj kabiliyeti arttı salıncak açılarını da değiştirmediğimizden süspansiyon hiç değişmedi hatta dahada iyileşti diyebilirim arka amortisörlerden biri patlakmış onları yeniledik :smiley:

araç şasesinin zayf kalması benide tedirgin ediyordu ama arka travezi biraz kendi kafamıza göre değiştirdik ve ön traveze bağladık ayrıca difransiyalin bağlantıları da hem ön hem arka travezde ayakları var bir de hepsinin altından muhafaza sacı geçiyor o da 4 mm yani bayağı sağlam bir bağlantılar ağı oluyor aracın kendisine de bu kendi travez cıvataları ile 4 ayrı noktadan bağlanıyor o nedenden şasedeki kulakları eğmesi bayağı zor ayrıca üst salıncak kendi noktalarına bağlı helezon ve amartisör de kendi bağlantı yerlerinde ama ileride gerek görürsem balya makinelerinin baraban bağlama sistemleri nin ( baraban yaklaşık 500- 1000 kg arasında ve dakidada 7000 devir ile dönüyor) aynısını şasiye uygulayıcam onunda resimlerini yüklerim ama şimdilik gerek görmüyorum
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Selamlar


Viraj durumundan bahsetmişsiniz onun içinde bir kaç şey yazmak isterim.
Arazi araçlarında genelde yaklaşma ve uzaklaşma açısından bahsedilir ama yanal eğim açısından genelde bahsedilmez karın açısı da pek sık dikkate alınmaz.
Yanal eğim açısı ve karın açısı ağırlık merkezinin de yükselmesiyle doğrudan alakalı olduğundan viraj emniyetini yan yada yan başlangıç iniş ve cıkışları risk oluşturacak şekilde etkiler.
Standart yani oynanmamış bir kamyonette 48 derece civarında yanal eğim açısı vardır. toyota hilux ü web sitesinde inceleyin.
orjinal süspansiyon yumuşaksa fazla esniyorsa risk oluşur sert bir süspansiyon bu durumda daha emniyetli bir şürüş imkanı saglayabilir. ama kırılgan da olabilir.
aracı tek taraftan dikkatli bir şekilde lift ile kaldırırsanız tabi devrilme güvenligini sağladıktan sonra devrilme yan yatma noktasına geldiğinde yukardaki tekerleklerin dik mesafesi ve yerdeki tekerlere doğru yatay ölcümü size yanal eğim açısını verir.
Bence araca bir yanal eğim açı göstergesi ile dikey eğim göstergesi koymanız test sürüşlerinde ölçüm açısıyla mukayese edip risk noktasını tespit etmeniz ve aracı o sınırlarda kullanmanız sizi olabilecek bazı olumsuz durumlardan kurtarır. hız yolun durumu ( ıslak kuru çamur vs.) viraj yada eğimli iniş çıkış durumunda aracın ağırlık merkezinin yer değişimini davranışını (kısaca kayma savrulma spin ) konrol etmenizi ve devrilmeyi önlemenizi saglar.
Birde bu tip araçların bir şöförü olur. sizden başkasına alışkın olmayan birine kullandırmayın hasar durumunda onlar çok üzülür siz ödeme yaparsınız bırakın siz ödeme yapmadan üzülsünler.
Yarıştığım zamanlarda ful modifiye arabamı çok ısrar ettiği için bir arkadaşıma verdim 10 metre gidemeden bariyerlere çarptı ve sonra çok üzüldü
sizin arabayıda kullanmak için sıraya geçecekler insanları üzmeyin vermeyin aracı. çok uzattım Tekrar kolay gelsin iyi çalışmalar. Birde aracın ilgi çekmesiyle ilgili yazmışsınız köprüden geçerken etraftaki arabalardan benimkinin resmini çekiyorlar sizinkine filim yaparlar. :smiley:
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

aracımı bem iş icabı kullanıcam zevk amaçlı araziye sokmuyorum gittiğim yerlerde zaten traktör yolları oluyor o yüzden karın açıları yada ön ve arka tampon vurmaları bende fazla olmuyor en büyük derdim traktör yollarının tekerleklerle haddinden fazla yarılmış olması aracım 4 tekerlek havada oturup kalıyor bu işlemi yapmaktaki tek amacım büyük çapta lastik koyabilmekti ama birgün offroad yaparsam bu siteden ve siz arkadaşlardan öğreneceğim çok şey var teşekkür ederim
 



Ynt: L200'den Canavar Kamyon

st' Alıntı:
aracımı bem iş icabı kullanıcam zevk amaçlı araziye sokmuyorum gittiğim yerlerde zaten traktör yolları oluyor o yüzden karın açıları yada ön ve arka tampon vurmaları bende fazla olmuyor en büyük derdim traktör yollarının tekerleklerle haddinden fazla yarılmış olması aracım 4 tekerlek havada oturup kalıyor bu işlemi yapmaktaki tek amacım büyük çapta lastik koyabilmekti ama birgün offroad yaparsam bu siteden ve siz arkadaşlardan öğreneceğim çok şey var teşekkür ederim

Traktör izleriyle başetmek için bir unimog iyi olurdu size
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

başıma geldiği için anlatıyorum... :-\

l200 e yapılan modifikasyonlar çok iyi gözden geçirilmeli zira geçen haftaki gezimizde aracın sağ ön akisi kırdık...
servisten yedek parça sorduğumuzda karşımıza çıkan tablo gerçekten hayret vericiydi eğer tüm akis alırsak 2700 tl yok sadece akis kafası alırsak 850 tl rakamaları l200 ü büüyük lastik takmak vs tarzı işlerde çok düşünülmesi gerekli bir araç haline getirdi bence yapılan işlemleri iyice bir gözden geçirmek gerekecek büyük ihtimal ilk zorlamada o lastiklerle sizde aynı şeyleri yaşayabilirsiniz tekrar iyi çalışmalar kolay gelsin.... ;) ;) ;) ;)
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

murat067' Alıntı:
başıma geldiği için anlatıyorum... :-\

l200 e yapılan modifikasyonlar çok iyi gözden geçirilmeli zira geçen haftaki gezimizde aracın sağ ön akisi kırdık...
servisten yedek parça sorduğumuzda karşımıza çıkan tablo gerçekten hayret vericiydi eğer tüm akis alırsak 2700 tl yok sadece akis kafası alırsak 850 tl rakamaları l200 ü büüyük lastik takmak vs tarzı işlerde çok düşünülmesi gerekli bir araç haline getirdi bence yapılan işlemleri iyice bir gözden geçirmek gerekecek büyük ihtimal ilk zorlamada o lastiklerle sizde aynı şeyleri yaşayabilirsiniz tekrar iyi çalışmalar kolay gelsin.... ;) ;) ;) ;)

O paraya komple difransiyel alır önü sabit aksa çevirirsiniz :smiley:)
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

moonwalker_arc' Alıntı:
O paraya komple difransiyel alır önü sabit aksa çevirirsiniz :smiley:)

bence ağır offroad yapacak araçlar sınırlı defender, 88model hilüx,toyota vx80, lada niva ,suzuki samurai, jeep cj serisi ve xj 4.0,bu araçlar ile yapılan offroad tam anlamıyla offroad oluyor diğer günümüz araçları ise offroad tan sonra ya cebimizi off yapıyor yada arazideki yürekliliğimizi :smiley:
 




Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Selamlar

Bizler Türkiye de bu modifiye işlerinin çok başındayız.
Ben 1970 lerin sonu 1980 li yılların nerdeyse tamamını bu modifiye işleriyle geçirdim yaptığımız modifiye asvalt yarışı hız üzerine olmasına ragmen kısaca şunları öğrendim
1 aynısı offroad içinde geçerli
2 Tamamiyle ekonomiye dayalı ticaret söz konusu olduğu için yurt dışında modifiye kitlerini bölmüşler satıp para kazanıyorlar bizim gibi bilgi ve tecrübe eksikliği olan insanların parasını alabilecekleri kadar alıp başımıza açılacak sorunları düşünmüyorlar.
3 modiye lastiklerden başlar kupa kaporta ve motorda son bulur.
4 ama bize yükselme lastik vinc şnorkel alt muhafaza modifiye olarak yutturulur.
5 bence ağır offroad yapacak araçlar sınırlı defender, 88model hilüx,toyota vx80, lada niva ,suzuki samurai, jeep cj serisi ve xj 4.0,bu araçlar ile yapılan offroad tam anlamıyla offroad oluyor diğer günümüz araçları ise offroad tan sonra ya cebimizi off yapıyor yada arazideki yürekliliğimizi
yani bunların arasında aks kesen yokmu ? Taktığı lastiğin motordan gelen gücü zemine iletirken biri birine bağlı bütün bölümler iletilen güç ve yük oranından daha fazla güçlendirilmediyse kırılır.
6 frenler bile bazı durumlarda değiştirilir güçlendirilir motor yağlaması yüsek devirde yani takometre kırmızıya geldiğinde - 0 - yani yoktur ya yağ pompası modifiye edilir ya devir kesici konur yada komple motor değiştirilir. bizimkiler chip tuning koyuyorlar. devir arttı beygir 200 bilmem ne oldu falan diyorlar iyi tamam da sekmanlar pistonlar yağlama ne oldu iteceklerden süpaplardan ne haber yazanı gördünüzmü ?
Ben 80 li yıllarda amerikada modiye yapılmış bir arabayla Türkiyede yarıştım emin olun fark büyük diyemiycem ancak başka bir şey diyeceğim.
elimde para olsa jeep rubicon için fabrika çıkışı modifiyeli sipariş veririm biraz daha sert olsun istersem oshkosh alırım birde bakın bakalım oshkosh sabit aksmı ? HMMWV Recap diyorum
emin olun yazacak çok şey var ama herkesin bütçe duygusal durum kısıtlı hadi diyelim imkan var parça malzeme kısıtlı ulaşmak zor.
en büyük sevincim yurdum insanından birilerinin çıkıp bu tip teşebbüsleridir. arkası gelir inşallah Kolay gelsin


saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,808
Mesajlar
1,523,882
Kayıtlı Üye Sayımız
166,612
Kaydolan Son Üyemiz
KAMİL ZEYTUN


Geri
Üst