L200'den Canavar Kamyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan st Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 289
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 65,307
Ynt: L200'den Canavar Kamyon

bunlar her yerde okuyabileceğimiz şeyler değil, bilgiler için teşekkür ederim
aşağıdaki 2 ve 3 üncü madde hakkında biraz daha bilgi verebilirmisiniz?

2 Tamamiyle ekonomiye dayalı ticaret söz konusu olduğu için yurt dışında modifiye kitlerini bölmüşler satıp para kazanıyorlar bizim gibi bilgi ve tecrübe eksikliği olan insanların parasını alabilecekleri kadar alıp başımıza açılacak sorunları düşünmüyorlar.
3 modiye lastiklerden başlar kupa kaporta ve motorda son bulur.
 

Etiketler
Ynt: L200'den Canavar Kamyon

5 bence ağır offroad yapacak araçlar sınırlı defender, 88model hilüx,toyota vx80, lada niva ,suzuki samurai, jeep cj serisi ve xj 4.0,bu araçlar ile yapılan offroad tam anlamıyla offroad oluyor diğer günümüz araçları ise offroad tan sonra ya cebimizi off yapıyor yada arazideki yürekliliğimizi
yani bunların arasında aks kesen yokmu ? Taktığı lastiğin motordan gelen gücü zemine iletirken biri birine bağlı bütün bölümler iletilen güç ve yük oranından daha fazla güçlendirilmediyse kırılır


ahmet hocam olaya hangi açıdan bakıyorsunuz anlamadım ama offroad araçlarında kırılmaya en elverişli parçalar akisler ve diferansiyellerdir...rot vs saymıyorum. benim anlatmaya çalıştığım şuan hurdalıklar l200 gibi günümüzün 4x4 araçlarıyla dolup taşmaya başlamadığı sürece servisten temin edilecek yedekparçalarla offroadın nekadar özgürce yapılabileceğini anlatmaktı ... ben daha önceki aracımda 1 kere akis kestim lada niva yükseltme lsd kilit düşük oranlı ayna birtek motorda modifikasyon yapmamıştık az kalsın onuda yapacaktım ;) ama nivada bu söylediğim işlerin tamamını bir akis parasına yaptırdım... yapılan yapıldığı yerde kalıyor ve bence arazide öneki aracımla daha mutluydum... herkesin tercihi kendine ve yaşam tarzına göre değişir anlattığınız kadarıyla sizin görüp geçirdiklerinizi yaşayıp sizi anlamam belki zor ama burdan bahsettiğim konu l200 kötü bir 4x4 demek değil şuan günümüz şartlarında modifiye için çok erken demektir.... saygılar... ;)
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

murat067' Alıntı:
5 bence ağır offroad yapacak araçlar sınırlı defender, 88model hilüx,toyota vx80, lada niva ,suzuki samurai, jeep cj serisi ve xj 4.0,bu araçlar ile yapılan offroad tam anlamıyla offroad oluyor diğer günümüz araçları ise offroad tan sonra ya cebimizi off yapıyor yada arazideki yürekliliğimizi
yani bunların arasında aks kesen yokmu ? Taktığı lastiğin motordan gelen gücü zemine iletirken biri birine bağlı bütün bölümler iletilen güç ve yük oranından daha fazla güçlendirilmediyse kırılır


ahmet hocam olaya hangi açıdan bakıyorsunuz anlamadım ama offroad araçlarında kırılmaya en elverişli parçalar akisler ve diferansiyellerdir...rot vs saymıyorum. benim anlatmaya çalıştığım şuan hurdalıklar l200 gibi günümüzün 4x4 araçlarıyla dolup taşmaya başlamadığı sürece servisten temin edilecek yedekparçalarla offroadın nekadar özgürce yapılabileceğini anlatmaktı ... ben daha önceki aracımda 1 kere akis kestim lada niva yükseltme lsd kilit düşük oranlı ayna birtek motorda modifikasyon yapmamıştık az kalsın onuda yapacaktım ;) ama nivada bu söylediğim işlerin tamamını bir akis parasına yaptırdım... yapılan yapıldığı yerde kalıyor ve bence arazide öneki aracımla daha mutluydum... herkesin tercihi kendine ve yaşam tarzına göre değişir anlattığınız kadarıyla sizin görüp geçirdiklerinizi yaşayıp sizi anlamam belki zor ama burdan bahsettiğim konu l200 kötü bir 4x4 demek değil şuan günümüz şartlarında modifiye için çok erken demektir.... saygılar... ;)


Selam,

Öncelikle aks için geçmiş olsun.

Ben Emre abiye sattığım L200 ile çok ama çok ciddi parkurlara girdim ve 1 kez dahi bırakın aks kesmeyi araç arazide tık dahi demedi.

Ve bu işleri başından sonuna 35'lik Silverstone extreme lastikler ile yaptım.

Bana sorarsanız kullanmadan kullanmaya değişir bu durumlar.

Misal L200 arazide kesinlikle gaza abanılacak bir araç değildir, çünkü araç çok düşük devir aralığında ciddi dercede yüksek tork üretiyor ve düşük devirde ayağınızın altında bulunan tork aracı daha iyi kontrol edebilmenize olanak sağlıyor.

Bizim gruptaki Onur arkadaşımız 4.0 xj ile hem aracını defalarca kırdı hemde bizim yağ gibi geçtiğimiz yerlerden geçmesi için gereken yüksek gücü üretebilmek uğruna aracın gazına olabildiğince abanmak zorunda kalıyordu, çünkü aracı max. torku yüksek devirlerde veriyordu.

Uzun lafın kısası L200 kolay kırılabilecek bir araç değildir ve araç uzunluğunun handikap oluşturmadığı her türlü etapta offroad yapabilecek bir araçtır.


Saygılar ..
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Fantastic Light' Alıntı:
Selam,

Öncelikle aks için geçmiş olsun.

Ben Emre abiye sattığım L200 ile çok ama çok ciddi parkurlara girdim ve 1 kez dahi bırakın aks kesmeyi araç arazide tık dahi demedi.

Ve bu işleri başından sonuna 35'lik Silverstone extreme lastikler ile yaptım.

Bana sorarsanız kullanmadan kullanmaya değişir bu durumlar.

Misal L200 arazide kesinlikle gaza abanılacak bir araç değildir, çünkü araç çok düşük devir aralığında ciddi dercede yüksek tork üretiyor ve düşük devirde ayağınızın altında bulunan tork aracı daha iyi kontrol edebilmenize olanak sağlıyor.

Bizim gruptaki Onur arkadaşımız 4.0 xj ile hem aracını defalarca kırdı hemde bizim yağ gibi geçtiğimiz yerlerden geçmesi için gereken yüksek gücü üretebilmek uğruna aracın gazına olabildiğince abanmak zorunda kalıyordu, çünkü aracı max. torku yüksek devirlerde veriyordu.

Uzun lafın kısası L200 kolay kırılabilecek bir araç değildir ve araç uzunluğunun handikap oluşturmadığı her türlü etapta offroad yapabilecek bir araçtır.


Saygılar ..

hocam kesinlikle haklısınız ben zaten yukarıda defalarca belirttim kötü araç demiyorum sakın olay yanlış anlaşılmasın benim söylemek istediğim olay başımdan geçtiği için dikkat edilmelidir dedim ve yedekparçanın pahalı olduğunu anlatmaya çalıştım işte l200 akis kestiği video bakın siz karar verin aracı nekadar zorladım yada zorlayamadım zaten araca kıymadığım için milim milim ilerliyorum ve batıyo önümdeki hilüx beni çekerken akis kesti akisin kestiği anda arkadaşın kameranın hafızası dolmuş o anı yakalayamamış ama öncesi ve sonrası var...

http://www.izlesene.com/video/sivas-ta-dag-gezintisi/5144425
 




Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Selamlar

Önce modifiye kitleri ile ilgili yazıym eski kataloglar olsa idi harika bir kaynak olurdu ama kapanın elinde kaldı.
Modifiye kitleri amerikada satışa çıktığında lastiğe göre yani lastikten başlayıp kızıl dövme piston ana kol yatağı bilyeli itecekler dahil bir sıra takibi ile motorda biten bayağı büyük bir parça serisi ihtiva ediyordu sonra bunu böldüler sebep olarak ithalat zorluğunu gösterdiler. O zaman bile büyük para ve 2-3 sandık malzeme geliyordu.
mesela eksantirik takımı ayrı ( tepeli dereceli ) ayrı bir kit , çift holley karbüratör uyumlu üst manifold ayrı bir kit yükseklik kontrol yani yükseltme ayrı bir kit olarak satılıyor.
bu nakliye hacmini oldukça küçülttü para olarak alınabilir hale geldi ticari olayı bu ( şu an bile modifiye yapsam yakıt sisteminde holley şanzımanda hurst kullanırım buyrun inceleyin.)
iyide diğer parçalar ne olacak ?
mesela x marka bir aracın full modifiye kiti L200 kasasına zor sığar belki sığmaz.
mesela L200 de bizim sitede yazan bir arkadaşımız da aks kesti yük ve tork tek tekerin üstüne binmiş diye yazmıştı.
yukardaki yazımda dediğim gibi neye taşıma kapasitesi üzerinde yük bindirirseniz kırılır.
Bu durumda yük ve tork u taşıyan parçaları güçlü olanlarla değiştiriyoruz.
ve bu bir sıra takip etmeli şöyleki Lastik jant yazmıyorum aksı dğiştirip ayna mahrutiyi bırakmak orjinaliyle ve orjinal oranlarıyla devam etmek olmaz. bu arada bilyeleride unutmıcaksınız ve bu şekilde motora kadar çıkacaksınız. bilmem konunun uzunluğunu ve genişliğini anlatabildimmi maliyeti siz tahmin edin . yinede hız için yapıyorsanız biri sizi geçecek offroad için yapıyorsanız biri sizi çekecek. 14 arabam, yarış sayımı hatırlamıyorum tamirhanelerde kaç gece sabahladım kaç kere kanaldan yağ içinde çıktım hatırlamıyorum offroad tecrübem tecrübeden sayarsanız 1 ve ben hala en iyi araç şu dur en iyi modifiye budur diyecek bilgi ve tecrübede kendimi görmüyorum. Bu durumumla söylediğim şu dur şu lastiği taktım şu kadar inch yükselttim chip tuning koydum tamponlarda değişti iş bitti tamamamdır hayır efendim tamam değildir.
















saygılar
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Selamlar

Arazide en çok akslar gidiyıor
Aslında normal araçın yükseldiğinide var sayarsak esneme mesafesiyle daha fazla yük takılma ve zorlama yükünün olduğu tekere biniyor aks kesiyor
aksı güçlendirseniz heavy duty agır iş ve yük e uygun aks taksanız aks kovanı çatlıycak olmadı bilye dağıtacak olmadı ayna mahruti dişleri kırılacak olmadı şaft flanşları ıstavrozlar hatta şaft gidecek. bunların hepsini değiştirseniz bunları çevirecek gücü verecek bir motor gerekecek yoksa motoru bile kaynatacak bir sıralama çıkacak ama aksı kurtaracaksınız. aks kesilmesi aslında bir sigorta ama pahalı bir sigorta.
en iyi açıklama yapılmış
Misal L200 arazide kesinlikle gaza abanılacak bir araç değildir, çünkü araç çok düşük devir aralığında ciddi dercede yüksek tork üretiyor ve düşük devirde ayağınızın altında bulunan tork aracı daha iyi kontrol edebilmenize olanak sağlıyor.
arabayı tanıyıp ona göre kullanmak macera aramamak en iyisi

saygılar
 


Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Su an piyasadaki en guclu L200 e biniyorum sanirim. 2011 model 178 hp chiple 230hp oldu ve tork 400 den 500 nm. Ye cikmis durumda.
Artik gaz pedalina dokunmaya korkuyorum. Atsc sayesinde arac zapt oluyor arazide. Camura vrya bataga girdigimde aracin gucu ortaya cikiyor
Cok dik tirmanmada ise chip takmadan zorlandigim rampayi gaz vermeden agir devire almadan gule oynaya cikinca algilamaya basladim gucu
Ama arac akis kesecek diye korkuyorum. Her akis 2000 tl.
 




Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Ahmet bey, bilgiler için teşekkür ederim
konuyu bu bilgiler ışığında daha iyi anladığımı düşünüyorum
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Selamlar

Ben teşekür ederim

Ayrıca
araba sürmeyi bilmek başka arabanın parçalarını tanımak çok başka yetkili serviste sorduğum soruya cevap alamıyor ve temsaya soruyorsam o da beni L200 le ilgili kişye yönlendiriyorsa bu konuda biliyorum diyen temsada baş teknik danışman olur.
ayrıca benim özür dilemem lazım çünki taktirle takip ettiğim L200 den canavar kamyon konusunu modifiye konusuna döndürdüm bence modifiye konusu başka başlıkta konuşulmalı ve bu sayfaları L200'den Canavar Kamyon akışına bırakmak lazım diye düşünüyorum. kolay gelsin .


saygılar
 


Ynt: L200'den Canavar Kamyon

jeomad' Alıntı:
Benim L230 a 35 inc silverstone takabilsem nolur dusunemiyorum bile. :smiley:)) bi gun yapabilirim umarim. :smiley:)
selamlar abi sizi bir konuda uyarmak isterim silverstone lastiklerin 35 inc olanlarının lastik tırnakları dahil çapı 80 - 81 cm bence daha büyük bir ebat yada başka bir marka düşünün normalde 89 cm civarı olması gerekiyor buda size 4cm daha alçak bir arka difransiyal demek ( aracın üzerindeki lastiklerden önce silverstone 35 12.5 16 extem lastik siparişi verdim ve gelen lastikler 81 cm yakın bir çap ile geldi benim fikrim elinize metre almadan lastik almayın
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
Selamlar

Ben teşekür ederim

Ayrıca
araba sürmeyi bilmek başka arabanın parçalarını tanımak çok başka yetkili serviste sorduğum soruya cevap alamıyor ve temsaya soruyorsam o da beni L200 le ilgili kişye yönlendiriyorsa bu konuda biliyorum diyen temsada baş teknik danışman olur.
ayrıca benim özür dilemem lazım çünki taktirle takip ettiğim L200 den canavar kamyon konusunu modifiye konusuna döndürdüm bence modifiye konusu başka başlıkta konuşulmalı ve bu sayfaları L200'den Canavar Kamyon akışına bırakmak lazım diye düşünüyorum. kolay gelsin .


saygılar
selamlar
bence bütün bu modifiye yazıları yazıya çok ayrı bir büzellik katmış eninde sonunda yazdıklarınız çiçek bakımı ile alakalı değil paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim
 



Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Selamlar

Konu sanki durmuş gibi şu anki son durum nedir yada hangi aşamaya geldiniz ?

son halini mümkünse resimli olarak gösterebilirmisiniz.

saygılar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,815
Mesajlar
1,523,898
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
gamini22

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst