L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan uye46 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 78
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,148
Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

bu kadan yazdım + 1 ilave daha yapıyım.. ;)

benzinli yarım marşda,çeyrek marşda calışabilir.. ::smiley:

mazotlu en az 1 tam tur dönüp sensörünü,bilmem nesini görüp ..ondan sonra calışır..

yapısı bu şekil.. ceyrek marşda calışanı yok da diyebiliriz.. :smiley:

benzinliden inip mazotluya binen' e ters bi durum..?
 

Etiketler
Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Oguz bey zahmet edip uzun uzun anlatmışsınız ama boşuna anlatmışsınız.
Şu kadarcık söyliyeyim:Dizel sistemi ile çalışan içten yanmalı bir motorda kısaca mazotlu motorda "AVANS OLMAZ" deyip motor üstüne olan teknik bilginizi döktürmüşsünüz bu her şeye yetti arttı.Diger teknik komiklikleri geçiyorum.
Biz burada soguk havada ilk çalıştırmada biraz zorluktan ve çözümünden bahsediyoruz sen bize sevisteki test sisteminden bahsediyorsun,motor yaptırmaktan bahsediyorsun,sonrada aynı lafları eden arkadaş haklı diyorsun.Buna "Bozacının şahidi şıracı" benzetmesi yaparlar.
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

ince999' Alıntı:
Oguz bey zahmet edip uzun uzun anlatmışsınız ama boşuna anlatmışsınız.
Şu kadarcık söyliyeyim:Dizel sistemi ile çalışan içten yanmalı bir motorda kısaca mazotlu motorda "AVANS OLMAZ" deyip motor üstüne olan teknik bilginizi döktürmüşsünüz bu her şeye yetti arttı.Diger teknik komiklikleri geçiyorum.
Biz burada soguk havada ilk çalıştırmada biraz zorluktan ve çözümünden bahsediyoruz sen bize sevisteki test sisteminden bahsediyorsun,motor yaptırmaktan bahsediyorsun,sonrada aynı lafları eden arkadaş haklı diyorsun.Buna "Bozacının şahidi şıracı" benzetmesi yaparlar.

ince konu takibin için çok teşekkür ederim,herkeze verdiği cevaplar için teşekkür ederim, artık ustalarla uğraşmaktan vazgeçtim :smiley: arabayla uğraşmaktan da vazgeçtim çünki bu gidişle aracımdan soğutacaklar beni :smiley: herdefasında yazıyorum aracımda üfleme, yağ yakma kısacası bitik motorun gösterdiği kronik durumlar benim aracımda yok :smiley: işin komiği bir usta diğerini tutmuyor biri yağ yakan motor bitiktir diyor diğeri ise yakmayan motor problemlidir diyor,bunu diyene motorum yağ eksiltiyor diyorum makarasına :smiley: o zaman motor bitiktir diyor ama az önce yakmayan motor bitiktir demiştin diyorum o ayrı bir şey diyor yağı yakan motor yağ yaktığı için yağı eksiltir diyorum ya motor yapılsın sorun olmaz diyor :smiley: yani işin ucu hep geçirmasyon :smiley:

bu 3 gün aracımı aktif kullandım c.tesi ve pazar sabahları havaının 6 derece olmasına rağmen tek marş ve dumansız çalıştı benimde garibime gitti yazılanlara göre :smiley: anlaşılan motor kendi kendine revizyon yaptı :smiley: artık motoru kimseye elletmem :smiley: bir iki marşta çalışsın önemsemiyorum artık önceki kadar sorunsuz çalışıyomu çalışıyo bana yeter :smiley:

burdanda ustalara sesleniyorum,kimimiz esnaf kimimiz emekçi ,kimimiz iş veren ama herkezin asıl amacı doğru yoldan helal para kazanmak, ailemizin gırtlağından helal lokma geçirmek ,bunlarıda göz önünde bulundurarak müşterilerimize yaklaşalım,10 liraya çözülecek bir işi çok kazanabilmek için 1000 lira demiyelim inanın o 10 liranın bereketi 1000 liradan fazladır, admin bey konuyu kilitleyebiliriz,

sağlıcakla kalın.
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Çok soğukta geç çalışmayı ne arıza kabul et nede kendine dert et.Yapacagın ısıtma lambası sönünce marşa basmayıp kontagı kapatıpaçıp bir daha ısıtacaksın hepsi bu.
Aracınla beraber keyfin bol olsun.
Kış geldi her sabah hava ve motor çok soğuk oluyor uzun ısıtma ve marşa basma akümün canına okuyacak dersen, 20 litre mazota yarım CAYBARDAĞI kadar gazyağı (ismine japonsobası yakıtı veya kerosen de diyebilirler) kat,motor soğukta daha kolay çalışacaktır.Bunu bulamazsan yerli yapım dizel yakıt katkılarından içeriğinde petrol türevi de olanlarından al bir depoya bir tane yeter.(petrol türevi dediği aslında gazyagıdır.)
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Oguz bey zahmet edip uzun uzun anlatmışsınız ama boşuna anlatmışsınız.

Oğuz bey tecrübeli arkadaştır, ama ben arabaya hiç yoktan 10bin lira masraf yapıp üstüne 8bin ytl daha masraf yapmayı düşünen ama bu arada araç üreticisine çalışan mühendisleri hiçe sayıp chip tuning tabelası asan rastgele adamlara motor beyni parametrelerini kurcalatan türden bir tecrübeye şahsen pek güvenmiyorum. İlk 10bin ytl'lik masraf şanssızlık diyelim, ikinci 8bin ytl'lik planlanan masraf bu aletleri holivuud filimlerinde yetenekleri abartılan 15 yaşında burnu sivilceli ergenlerin değil de yıllarını bu işte harcamış mühendislerin programladığını bilmemekten ya da buna saygı duymamaktan kaynaklanıyor gibi görünüyor. Bu yöntemle bol bol hayat tecübesi edinilebileceği doğrudur. Bu arada bir başka mühendisliği hiçe sayma girişimi ile araca takılan yükseltme kiti ve orinalinden %kaç daha büyük olduğu belirsiz lastiklerin ne türden bir kazaya sebep olabileceğinin bir başka gün tecrübe ile öğrenilmemesi umulur.

not: Bu bolbol googıl'dan copy paste yapan, oğuz beyin her fırsatta bir-iki laf iliştirmekte olduğu tecrübesiz bir adamın yorumudur, bu türden hayat tecrübelerini kazanmamanın yolu biraz okumaktır... gerekirse çince yazıyorsa gidip ordan okumanın bir sakıncası yoktur, hayat okulundan mezun olmanın övünülecek bir tarafı da yoktur, him haklı kim haksız karar sizindir.

Normalde bu kadar sert bir cevap yazmazdım, ama durum malum, ve malumun ilanı biraz mecburiyetten oldu.
 



Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

anlattığınız detayları inceledim.
1- motor çalıştıktan sonra semptomlar yok oluyor. bu cihetle, motorda sekman yıpranması, pompa zamanlamasının bozulması, enjektör hataları gibi aceleyle yazılmış yorumlar ve tahlillerin doğruluğu zaten kendi kendine ortadan kalkıyor.

2- ilk nazarda kızdırma bujilerindeki bir sorunu akla getiren semptomlar, bu hususların da tahlil edilip sağlıklı bulunması ile ortadan kalkıyor.

geriye iki seçeneğimiz kalıyor. aracınızdaki sorun, aşağıda yazacağım iki sorundan birisi.

1- yanma odasına az miktarda su sızıntısı ( bu sorunun teşhisi için, araç çok az miktarlarda su eksiltiyor mu diye bakılmalıdır( örneğin haftada 50-100 ml. ) . eğer hiç eksiltme yoksa, bu seçeneği gözardı edin )

2- yakıt besleme hattındaki tek yönlü valf, tanka mazot kaçırıyor. yani motora gelen mazot, motor durdurulunca, belirli bir zamanda fizik kuralları uyarınca, besleme hattından, mazot tankına geri gidiyor, tekrar çalıştırmaya durumuna gelinince, mazot pompasının besleme hattını tekrar doldurması bir miktar zaman alıyor, bu esnada motor çalışmakta gecikiyor.

işte bu kadar. boşuna aracınızın sağını solunu söktürmeyin.
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Bursankarali' Alıntı:
BAKIN BEN 2 'Sİ MAGNUM VE 1'İ TRİTON OLMAK ÜZERE 3 TANE L200 ESKİTTİM SİZİN ARAÇ 370.000km de olan DİZEL BİR MOTORUN %80 AŞINMIŞ DEMEKTİR BURADA YAZILAN CEVAPLARI ÇARELERİ BİLMEM SİZİN YAŞADIKLARINIZI YAŞADIM İNANIN GEZMEDİĞİM USTA KALMADI BİR L200 EĞER MOTORU BİTMEYE YAKINSA BU HATALARI VERMEYE BAŞLAR TABİİ BUNLAR BENİM KENDİ GÖRÜŞ VE KAANAATLERİM... benzin çakmağı çakınca hemen yanar.. ama motorinin yanması için oksijenin olmaması lazım yani hava almaması lazım... motor sıcak çalışıkken yağ çubuğunu çektiğinizde yap püskürmesi...sıcak motorda egzostan mavi duman atması ve yine motor çalışıkken yağ kapağını açınca yağ püskürmesi ve buhar varsa sıkıntılıdır.. motor...

ya arkadaşlar, zamanım yok yazmayacaktım ama birisi okuyup yanlış yönlenir diye mecbur yazıyorum, iş arasında iş.
inceleyelim :
1- 2 si magnum 1 i triton olmak üzere 3 l200 eskittiğinizi yazmışsınız. olabilir. bir aygıtı kullanıp eskitmek teknik uzmanlık kazanmak anlamına gelmeyebilir. örneklerim şunlar :
(a) 20 yıl ameliyat hemşireliği yapan bir personel kalp ameliyatı yapan bir doktorun bilgi seviyesine gelemez.
(b) 20 yıl inşaatta tuğla işçiliği yapan bir personel, binanın teknik hesaplamasını yapan bir mühendis seviyesine gelemez.

2- 370.000 km'deki bir motor %80 aşınmış demektir demişsiniz . :
blok demir/çelik - kapak demir/çelik motor ile,
blok demir/çelik - kapak alüminyum motorun farklarını burada anlatacak değilim . Lakin ;

(a) uygun yakıt kullanılmış ve yağ değişim periyodları atlanmayarak, kaliteli yağ kullanılmış, yüksek iş performansı göstermesi hiç beklenmeyip zorlanmamış bir dizel motorun vaziyeti başka,
(b) zor şartlarda kırsal motorinle, yağ değişim periyodları atlanarak , hangi yağ bulunursa kullanılmış, yük taşımış veya sürekli tırmanış iniş yapmış bir dizel motorun vaziyeti başkadır. bu konuştuğumuz aracın ilgili detayları sizde varmı ?
(c) motorun aşınma tahlili sadece kilometreyle mi anlaşılır? hiç başka semptomlar görülmez mi? peki ya kilometre sayacı ile oynanmış olsa idi? varsayımlarınıza göre, aşınma hiç anlaşılamayacak mıydı?
(d) daha da ilginci, aşınmış motor, yanma odalarına yağ sızıntısı olacağından, şu anki halinden çok daha kolay çalışacaktı desem ne dersiniz?

3- benzin çakmağı çakınca hemen yanar, mazot oksijensiz yanar.
(a) yanma, oksijen gerektiren bir reaksiyondur. oksijen olmazsa , HİÇBİRŞEY YANMAZ.
(b) daha da ilginci, olması gereken benzinin oksijen karışımı oranı 15:1 ken , mazotta bu oran 23:1 dir. yani söylediğinizin aksine mazot, benzinden daha fazla havaya ihtiyaç duyar. sizin anlatmak istediğiniz ise şu ; mazotun alevlenme derecesi yüksek ve yanıcılığı düşük olduğundan, ateşleme ile değil kompresyon ile patlama gerçekleştirilir.

4- egzosttan mavi duman geliyorsa motor aşınmıştır demişsiniz. bu doğru

5- yağ çubuğundan motor çalışırken yağ sıçraması, bu krank milinin karşıt ağırlıklarının tasarımından da kaynaklanıyor olabilir, karterde yağ azalmışsa da sıçratabilir, buna bakıp birşey söylemek biraz güç

6- yağ kapağını kaldırınca yağ sıçraması da keza egzantrik millerinin yağ kapağına göre konumuyla alakalı olabilir. buna da bakarak birşey söylemek zor. ayrıca kullanılan yağın buharlaşma derecesi de, buhar çıkıp çıkmayacağına etki edebilir.

bu kadar :smiley:
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

yardımcı olurmu bılmıyorum ama bende aynı sorunla ugrasmıstım farklı fıkırler soyledıler fakat sonunda ıyı bı ustanın yaptıgı avans ayarıyla sorun ortadan kalkmıştı.
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

pek çok şey yazılmış ama bende kendi hikayemi yazayım dedim. benim l200 ü triger ve şanzıman yağı değişimi yaptırdım. araç soğuk havalarda çok geç çalışıyordu 10 gün evvel tem de araç arıza verdi başka ustaya çekici ile götürdük triger değişmemiş olduğunu öğrendim aracı triger ve şanzıman yağını değiştirdim. araç şimdi karda kışta hemen çalışıyor. geç çalışan arabanızın triger setinin degişim zamanı gelmiş olabilir.Allah kimseye yaşatmasın öyle ustalara düşürmesin
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Dur ben de yazayım.
Araba güçten düştü. Vites geçişleri vuruntulu oldu. Benim eski Mitsubishi ci yeni Vw ci ustama gittim. Bilg a bağladı ABS ile alakalı Saçma sapan uyarı verdi. Teste çıktık otomatik şanzıman dedi. Çanaklar doldurmuyor dedi. Şanzıman ı komple indirdik. Şanzıman Maslak a şanzımancıya tribün tribüncüye gitti. Sadece otomatik şanzıman ın filtresi ve keseleri Değişti 1250 tl verdik. 10 lt yağa 200 tl verdik şanzıman indirme kaldırma 300 verdik. Düzelmedi. Sonra baktık müşürün ucu kopmuş 100 tl ye değiştik düzeldi.

Arabanızda sorun olunca yetkili servise gidin tespit yAptırıp fiyat ALIN. Sonra dışarıda yaptırın....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 



Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

yeni ustadan memnunum en azından yaptım dediklerini yapıyor. kendiside eski usta ve mıtsubıshi yedek parçacısı
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

burakuysal' Alıntı:
Dur ben de yazayım.
Araba güçten düştü. Vites geçişleri vuruntulu oldu. Benim eski Mitsubishi ci yeni Vw ci ustama gittim. Bilg a bağladı ABS ile alakalı Saçma sapan uyarı verdi. Teste çıktık otomatik şanzıman dedi. Çanaklar doldurmuyor dedi. Şanzıman ı komple indirdik. Şanzıman Maslak a şanzımancıya tribün tribüncüye gitti. Sadece otomatik şanzıman ın filtresi ve keseleri Değişti 1250 tl verdik. 10 lt yağa 200 tl verdik şanzıman indirme kaldırma 300 verdik. Düzelmedi. Sonra baktık müşürün ucu kopmuş 100 tl ye değiştik düzeldi.

Arabanızda sorun olunca yetkili servise gidin tespit yAptırıp fiyat ALIN. Sonra dışarıda yaptırın....


Sent from my iPhone using Tapatalk
kardeş hangi müşürü değiştirdin
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Müşürün adını yada numarasını bilmiyorum. Şanzımanın üzerinde 2 Müşir var zaten. BirtaneSi oksştlenmeden dolayı bozulmuş.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

arkadaşlar merhaba 1.5 senedir süren kısır döngüyü hafta sonu kendi araştırmalarım ve testrelim sonucu çözdüm.sorun şu ki profesyonel dediğimiz ustaların motor bitik,sekman bitik,pompa bitik,enjektör bitik,şu bitik bu bitik, bu arada tabi enjektörleri faln değiştirdiler yazılım falan dediler bi 5000 im gitti tabiki haram zıkkım olsun...ki daha ustalara güvense idik neler gidecekti sorun 20 usd lik bir avans müşürü çıktı...konumu hararet gösterge müşürünün yanındaki müşür,böyle bir arızası olan önce bu müşürü değiştirsin,tabi hemen alıp takmak olmuyor takıp serviste kalibrasyonunun yaptırsın...lütfen usta seçimlerinde çok dikkatli olun deneme yanılma ile işi çözenler usta ise ben pro ustayım sanırım...
 

Merhabalar
Aynı sorun benim L200 de de var.
Çözümü araştırırken sizin aşağıdaki yazımızı gördüm. Benim araçta ısıtma birileri, enjektörler, hava sensörü sıcaklık sensörü ve bütün müsürler değişti. Ayrıca pompa, Raul de değişti ama hala aynı sorun var.
Bu bahsettiğiniz musirin kalibrasyonu nasıl oluyor. Bana detaylı bilgi verebilirmisiniz ?
Syg
Ertuğrul Molulu


arkadaşlar merhaba 1.5 senedir süren kısır döngüyü hafta sonu kendi araştırmalarım ve testrelim sonucu çözdüm.sorun şu ki profesyonel dediğimiz ustaların motor bitik,sekman bitik,pompa bitik,enjektör bitik,şu bitik bu bitik, bu arada tabi enjektörleri faln değiştirdiler yazılım falan dediler bi 5000 im gitti tabiki haram zıkkım olsun...ki daha ustalara güvense idik neler gidecekti sorun 20 usd lik bir avans müşürü çıktı...konumu hararet gösterge müşürünün yanındaki müşür,böyle bir arızası olan önce bu müşürü değiştirsin,tabi hemen alıp takmak olmuyor takıp serviste kalibrasyonunun yaptırsın...lütfen usta seçimlerinde çok dikkatli olun deneme yanılma ile işi çözenler usta ise ben pro ustayım sanırım...
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,930
Kayıtlı Üye Sayımız
166,616
Kaydolan Son Üyemiz
doggukann

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst