L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan uye46 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 78
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,150
Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

sakyuz' Alıntı:
Bu soğukken zor çalışma problemini nerden ararsan ara herkes ya kızdırma bujileri problemlidir ya da elektrik gelmiyordur diyor. bence sizin ustalar sadece bujilere bakıp tesisatı kontrol etmemiştir. Sadece beyaz duman olsa kolay çalışsa motor içi kirlidir ya da conta yakmıştır derdim ama yani bir de bariz soğukken zor sıcakken kolay çalışıyorsa bunun başka bir açıklaması yok ki?
walla bu hafta sonu ben sökücem komple bi dağıtacam kızdırma rölesinide bi değiştireyim hazır sökmüşken. bi söz wardır kötü komşu ev sahibi yapar,kötü usta insanı zanaat sahibi yapar :smiley:
 

Etiketler
Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

röleyi kontrol ettik demiştiniz, bence kablolarda, soketlerde vs temassızlık vardır. bazen voltmetre ile tam voltaj gösteren soketten adam gibi elektrik geçmez yükü bindirince çünkü oksitlenmiştir oksit direnç yapar. hatta bu durum rölenin bile başına gelebilir ıslandıysa... ölçersiniz voltmetre alete yük bindirmediği için tam gösterir ama bujiler yükü bindirince voltaj düşer. çalışıyorken (yani bujiler elektrik çekiyorken) ölçmek lazım o voltajı, tabi yanlışlıkla kısa devre ettirip başa iş açmadan...
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

kızdırma bujisi elektrik sorunu varsa arıza kaydı oluşturması lazım, diye düşünüyorum
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Isıtma bujilerini kontrol etmenin en kolay yolu söküp çıkardıktan sonra hem gözle hemde dışarıda elektrik vererek kontrol etmektir.Sökmesi zor ise sökmeyip, bir tane bulup onu bir kızdırma buji kablosu söküp elimizdekine baglayıp onu kontrol etmektir.Tabi dışarıda test ettiğimiz bujinin şasi yapması yani gelen elektriğin gitmesi gerekir bunu unutmayın.
Şayet soğuk motorun zor çalışmasına sebeb olarak ısıtma bujilerinin uygun çalışmamasından şüpheleniyorsanız bunu anlamak için motorun hava girişine ya biraz eter sıkın yada benzinli bir üstüpüyü sıkıca tutun marşa basın motorda başka sıkıntı yoksa hemen çalışması gerekir,çalışırsa anlarız ki sıkıntı ısıtma buji sisteminde,çalışmazsa bujiden başka sıkıntılarda var.
Bujilerin içinden bir tanesi bile bozulsa genelde soğuk motor zor çalışmaya başlıyor.(reno9 dizelimden çoook tecrübe sahibi oldum da) Tavsiyem bir buji bozulsa bile hepsini değiştirin.Şayet kolay sökülüyorlarsa ucuz olanlardan alın yanınızdada yedek olsun sıkıntı olunca kendiniz değiştirirsiniz olur biter.Yok bujileri sökmek bazı pistonda çok dert ise oraya en kaliteli olan ( haliyle en pahalı) ıstma bujisi takın,digerleri kolay ise onlara yine ucuz olanı takın derim.EEE tabiki hepsinin sökülüp takılması dert ise hepsine kaliteli buji takacaksınız.
Reno 9 da dört numaralı pistonun ısıtma bujisi çok belalı bir konumda idi oraya bir kere bosch marka buji taktım galiba 6-7 sene dayandı,diger pistonların ısıtmalarını söküp takmak cocuk oyununcagı gibi olduğundan en ucuzunu takıyordum bir sene dayanıyorlardı.Havalar soğudumu,motor çalışmıyorum işte dedimi hemen ısıtma bujileri kontrol ediyordum,hemen üç tanesini çıkarıp elimin altında bekleyen yeni üç taneyi takıyordum.Tabiki çıkanların içinden sağlam olanları atmıyor takım olunca onlarıda yeniden kullanıyordum,nede olsa söküp takması toplamda 15 dakika sürüyordu.(4 nolu hariç).
Fiat ducatomda ısıtma bujiler daha fabrika çıkışlı soğuk havada; yakıt olarak bityağ mazot karışımı kullansamda tek marşta tıkır tıkır çalışıyor.(ufak bir sır vereyim yakıtıma kışlık kolay çalışma dopingide yapıyorum.20 litre kadar yakıta yarım çay bardagı (gazyağı-gazsobası yakıtı-kerosen = hepsi aynı şey) gaz karıştırıyorum)
Saygılar
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

ince999' Alıntı:
Isıtma bujilerini kontrol etmenin en kolay yolu söküp çıkardıktan sonra hem gözle hemde dışarıda elektrik vererek kontrol etmektir.Sökmesi zor ise sökmeyip, bir tane bulup onu bir kızdırma buji kablosu söküp elimizdekine baglayıp onu kontrol etmektir.Tabi dışarıda test ettiğimiz bujinin şasi yapması yani gelen elektriğin gitmesi gerekir bunu unutmayın.
Şayet soğuk motorun zor çalışmasına sebeb olarak ısıtma bujilerinin uygun çalışmamasından şüpheleniyorsanız bunu anlamak için motorun hava girişine ya biraz eter sıkın yada benzinli bir üstüpüyü sıkıca tutun marşa basın motorda başka sıkıntı yoksa hemen çalışması gerekir,çalışırsa anlarız ki sıkıntı ısıtma buji sisteminde,çalışmazsa bujiden başka sıkıntılarda var.
Bujilerin içinden bir tanesi bile bozulsa genelde soğuk motor zor çalışmaya başlıyor.(reno9 dizelimden çoook tecrübe sahibi oldum da) Tavsiyem bir buji bozulsa bile hepsini değiştirin.Şayet kolay sökülüyorlarsa ucuz olanlardan alın yanınızdada yedek olsun sıkıntı olunca kendiniz değiştirirsiniz olur biter.Yok bujileri sökmek bazı pistonda çok dert ise oraya en kaliteli olan ( haliyle en pahalı) ıstma bujisi takın,digerleri kolay ise onlara yine ucuz olanı takın derim.EEE tabiki hepsinin sökülüp takılması dert ise hepsine kaliteli buji takacaksınız.
Reno 9 da dört numaralı pistonun ısıtma bujisi çok belalı bir konumda idi oraya bir kere bosch marka buji taktım galiba 6-7 sene dayandı,diger pistonların ısıtmalarını söküp takmak cocuk oyununcagı gibi olduğundan en ucuzunu takıyordum bir sene dayanıyorlardı.Havalar soğudumu,motor çalışmıyorum işte dedimi hemen ısıtma bujileri kontrol ediyordum,hemen üç tanesini çıkarıp elimin altında bekleyen yeni üç taneyi takıyordum.Tabiki çıkanların içinden sağlam olanları atmıyor takım olunca onlarıda yeniden kullanıyordum,nede olsa söküp takması toplamda 15 dakika sürüyordu.(4 nolu hariç).
Fiat ducatomda ısıtma bujiler daha fabrika çıkışlı soğuk havada; yakıt olarak bityağ mazot karışımı kullansamda tek marşta tıkır tıkır çalışıyor.(ufak bir sır vereyim yakıtıma kışlık kolay çalışma dopingide yapıyorum.20 litre kadar yakıta yarım çay bardagı (gazyağı-gazsobası yakıtı-kerosen = hepsi aynı şey) gaz karıştırıyorum)
Saygılar

bujiler yetkili servis aldatmaz Mitsubishi de değişti elektrik sistemini kontrol etmelerini özellikle söylemiştim ama ne derecede kontrol edildi bilinmez.hafta sonu bide sanayiye gidicem bakalım ne olacak

birde bende de reno 9 wartı gtd 1986 model galveniz kasa çelik jantlarına kadar orjinaldi ,çok kullandım banamısın demedi sattığıma çok pişmanım
 



Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

kızdırma bujisi elektrik sorunu varsa arıza kaydı oluşturması lazım, diye düşünüyorum

Belli olmaz bujiler hic elektrik cekmiyorsa arıza kaydı oluşturmasına oluşturması lazım da oksitlenme nedeniyle az elektrik çekiyorsa oluşturmayadabilir ya da araç üreticisi obd standartına uyarken biraz gönülsüz davranmıştır ancak çok bariz bir durumda o hata kodunu veriyordur (4'ü birden bozulunca mesela :smiley: ) kim bilir. Zorla güzellik olmaz derler başkaları tarafından empoze edilen standartlar da biraz öyle.
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :( Selam

BEN L200 İLE BÜYÜDÜM HEMDE KARS'IN EKSİ -15 - 25 DERECE SOĞUKLARINDA... VE L200 HERŞEYİNİ HER DERDİNİ BİLİRİM MOTORUN KM'Sİ ÇOK YÜKSEK NE BUJİ NE VS. NE POMPA HİÇ BOŞUNA PARA HARCAMAYIN YAPACAĞINIZ TEK ŞEY ARACIN MOTORU SIFIRLANACAK

ankaralireis0636@hotmail.com adresim isterseniz iletişime geçebiliriz...
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

DİD MOTOR NORMALDE MAGNUMLA AYNI SADECE COMMAN RAİL POMPA FARKI DEĞİŞİK

2001 AMERİKAN L200 MAGNUM 4*4

VE 2009 KADAR L200 İNTENSE KULLANDIM... İNANIN YAPTIĞIM KM'LER 1,500,000 KM OLMUŞTUR... ŞUNU SÖYLEYEYİM YAĞ YAKMAMASI VEYA ÜFLEMEMESİ MOTORUN İYİ OLDUĞU ANLAMINA GELMEZ DİZEL MOTOR BAŞKA BİRŞEY YOKSA L200 TEK BUJİ İLE BİLE -28 DE TEK MARŞLA ÇALIŞAN Bİ ARAÇTIR ERZURUMDA DENENMİŞTİR...
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Sayın Bursaankarali
Doğrusu sıkıntıya bulduğunuz çare çok ama çok garibime gitti.Soğukta geç çalışan bir motorun bittiğine nasıl ve neye dayanarak kara verdiniz de "motoru sıfırlayın " diyorsunuz.
Dizel motor farklı bir şey derken nelerden farklıdır acaba?
Motoru sıfırlamak için soğukta geç çalışmasından başka belirtiler vardır sizce?
Bir dizel motorun(benzinde olur) üflemesi,yağ yakması nasıl bir şeydir? motorda ne oluyorda üflemeye başlıyor,yağ yakmaya başlıyor?
 




Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

BAKIN BEN 2 'Sİ MAGNUM VE 1'İ TRİTON OLMAK ÜZERE 3 TANE L200 ESKİTTİM SİZİN ARAÇ 370.000km de olan DİZEL BİR MOTORUN %80 AŞINMIŞ DEMEKTİR BURADA YAZILAN CEVAPLARI ÇARELERİ BİLMEM SİZİN YAŞADIKLARINIZI YAŞADIM İNANIN GEZMEDİĞİM USTA KALMADI BİR L200 EĞER MOTORU BİTMEYE YAKINSA BU HATALARI VERMEYE BAŞLAR TABİİ BUNLAR BENİM KENDİ GÖRÜŞ VE KAANAATLERİM... benzin çakmağı çakınca hemen yanar.. ama motorinin yanması için oksijenin olmaması lazım yani hava almaması lazım... motor sıcak çalışıkken yağ çubuğunu çektiğinizde yap püskürmesi...sıcak motorda egzostan mavi duman atması ve yine motor çalışıkken yağ kapağını açınca yağ püskürmesi ve buhar varsa sıkıntılıdır.. motor...
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Bursankarali' Alıntı:
BAKIN BEN 2 'Sİ MAGNUM VE 1'İ TRİTON OLMAK ÜZERE 3 TANE L200 ESKİTTİM SİZİN ARAÇ 370.000km de olan DİZEL BİR MOTORUN %80 AŞINMIŞ DEMEKTİR BURADA YAZILAN CEVAPLARI ÇARELERİ BİLMEM SİZİN YAŞADIKLARINIZI YAŞADIM İNANIN GEZMEDİĞİM USTA KALMADI BİR L200 EĞER MOTORU BİTMEYE YAKINSA BU HATALARI VERMEYE BAŞLAR TABİİ BUNLAR BEsNİM KENDİ GÖRÜŞ VE KAANAATLERİM... benzin çakmağı çakınca hemen yanar.. ama motorinin yanması için oksijenin olmaması lazım yani hava almaması lazım... motor sıcak çalışıkken yağ çubuğunu çektiğinizde yap püskürmesi...sıcak motorda egzostan mavi duman atması ve yine motor çalışıkken yağ kapağını açınca yağ püskürmesi ve buhar varsa sıkıntılıdır.. motor...

Evet bu yazdıklarınız asınmıs bır motora işarettir.fakat benim aracımda ne sıcakken nede soğukken marşa ilk basmada dahi ne yağ kapagından nede yağ cubuğundan üfleme yapıyor,aynı şekilde ne sıcakken nede soğukken mavi yada beyaz duman atmıyor.su eksiltme hararet dengesizliği hiç birşey yok.olcumlerde kompresor değerleri ve motor omru %75 servis testleri,yağ eksiltme vs birşey yok motor torku ve gidiş harika sadece sabahları yanmamış mazot atıyor,pazartesi serviste kızdırma buni testi ardından enjektör kodlama yapılacak tekrar ,sonuca gore subap ayarları ada bakılacak
 


Ynt: L200

yani araç motoru miladını dolduruyor hasta bi adam düşünün... bu pickup sınıfı içinde soğukta çalışmayan tek marka ısuzu dizel max (D-MAX) tır... en kral bujilerini taktırdım sibopları bile değiştirdim.. pompa elemanlarını komple yeniledim... nafile en güzeli 2.500 tl verdim sıfırladım anca kurtuldum... ;) en son ustanın biri dediki sibop 880TL fiyat verdikleri sibobu 250 tl almıştım dışardan ayı marka aynı model parça resmen alay ediyolar mitsubishi servislerini temsaya şikayet ede ede yoruldum bence dışarıdan iyi bi japoncu bulun inşallah enjektördür paranıza yazık sağa sola derken o şu derken hep masraf ... ama aracınızın kmsinide görmezden gelmeyin... servis sizi oyuncak gibi oyalar benden demesi bunun temsa bile farkında
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

pardon yaaa bendeki aptallık hata bende ki size yardımcı olmaya çalışıyorummm
 



Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

pardon yaaa bendeki aptallık hata bende ki size yardımcı olmaya çalışıyorummm
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,935
Kayıtlı Üye Sayımız
166,616
Kaydolan Son Üyemiz
doggukann

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst