L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan uye46 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 78
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,150
Ynt: L200

Bursankarali' Alıntı:
yani araç motoru miladını dolduruyor hasta bi adam düşünün... bu pickup sınıfı içinde soğukta çalışmayan tek marka ısuzu dizel max (D-MAX) tır... en kral bujilerini taktırdım sibopları bile değiştirdim.. pompa elemanlarını komple yeniledim... nafile en güzeli 2.500 tl verdim sıfırladım anca kurtuldum... ;) en son ustanın biri dediki sibop 880TL fiyat verdikleri sibobu 250 tl almıştım dışardan ayı marka aynı model parça resmen alay ediyolar mitsubishi servislerini temsaya şikayet ede ede yoruldum bence dışarıdan iyi bi japoncu bulun inşallah enjektördür paranıza yazık sağa sola derken o şu derken hep masraf ... ama aracınızın kmsinide görmezden gelmeyin... servis sizi oyuncak gibi oyalar benden demesi bunun temsa bile farkında

Enjektorleri yeni değiştirttik orjinal denso ile
 

Etiketler
Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Yardım etmek,bilgi paylaşmak hiç bir şekilde küçük görülmez,görende yoktur.
Ama hem büyük harf hemde kocaman boyutta yazmak biraz başka anlamlara gelir,olabilecek en kibar vede dolaylı yoldan ikaz edilince kızıp "aptallık bende" türü hayıflanmayla aslında yazılarını okuyanları aptal yerine koymak en azından yakışıksızdır.
Şimdi gelelim teknik bilgilerinize,yazdıklarınızdan hem araba kasabı olduğunuz,hemde düzgün tamirciniz olmadığı anlaşılıyor,ayrıca soğukta zor çalışan bir motorun bitmiş olduğu iddianızı destekleyecek teknik ip uçlarınında soğukta çalışmamakla hiç mi hiç alakası yok İşin teknik kısmından anlamadığınızı dizelin çalışması için oksijenin olmaması lazım cümlesi ile delilli olarak ta ıspat etmişsiniz.
Bu yazdıklarıma kızmakta serbestsiniz
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Ben olaya farklı bir açıdan bakmak istiyorum.
Ankara'da bile çok kolay değil bu işleri iyi bilen adam bulmak.
Kars'ta kim bilir nasıldır.
Arada bir hangi ülkede yaşadığımızı hatırlamak böyle iyi oluyor.
Her yer ankara-istanbul-izmir-bursa vs değil.
Sadece buralara bakarsak anlayamayız niye hala ötv'in üzerine kdv ödediğimizi, benzinin yarısının neden vergi olduğunu... bunlar bu şehirlerde yaşayanların yakın çevrelerine bakarak anlayabileceği şeyler değil. Bir başka Türkiye var az uzakta, çok ta uzak değil burnumuzun dibinde aslında. Ayda yılda bir işiniz düşerse ertafınıza bir bakın, çok şey öğreniyorsunuz neden bu halde olduğumuz hakkında.
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Olaylara farklı açılardan bakmak hem serbesttir hemde insana düşünme idmanı yaptırır.
Şimdi gelelim dutun şifasına.
Teknik bilgi her yerde geçerlidir ve her yerde aynıdır.Farklı olan şartlara göre teknik bilgiyi uygulama sırası veya ilavesi,çıkarılmasıdır.Mahrumiyet bölgesinde olunca arabanın tamir mantığı değişmez,hele motor oksijensiz hiç çalışmaz,yazılar kocaman kocaman yazılmaz,bende aptallık ki diye laf edilmez.Mahrumiyet sayılacak yerde bulunsa bile Bütün Türkiye için epey iyi bir durum sayılacak üç araç eskittiğine göre kendisi hiç mi hiç mahrum sayılmaz.
Mahrumiyet bölgesinde olan elindekini sonun kadar kullanmanın yolunu arar bulur,soğukta zor çalışıyor diye motor yaptırmak gibi savurganlığa girmez,altına sıcaklık koyar çalıştırır.
Acaba bu yazdıklarımda farklı bakış sayılabilir mi?
Burada işin felsefesini değil,oluşan bir sıkıntının en çabuk ,kolay ve hesaplı şekilde yok edilmesi için önerilerde bulunuyoruz,lastiği sübabından dolayı sönene, sat o lastiği al yenisini zaten lastik tamircileri hiç güzel yamamıyorlar,sübaba da dünya para istiyorlar ben lastik söndümü gidiyorum yeni lastik alıyorum hep kafam dinç türü absürt tavsiyelerde bulunmuyoruz, böyle tavsiyede bulunan olursa da eh gariban çok mahrumiyet bölgesinde oturuyor da demiyoruz.
Farklı açıdan bakmak iyidir hoştur da illada uygun değildir,her zaman gizli doğruları da göstermez tabiki konuda gizli doğru varsa.
Haydi şimdi bana söyle bakalım aracın soğuk havada zor çalışırsa doğruca rektifiyeciye mi gidersin.
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Valla "ince" abi, boşver, durumun ne olduğu belli zaten tartışmaya ne gerek var.

Konuya geri gelecek olursak ben hala şu buji tesisatının doğru kontrol edilip edilmediğini merak ediyorum, hani onu bile beceremeyecek ustaları rahatlıkla bulurum size, bırakın Karsı, Türkiyenin en büyük şehirlerinin göbeğinde bile zor olmaz.
 




Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Pajero için yazmışlar, l200 için aşağı yukarı aynıdır tahminen: http://pajero.myfreeforum.org/archive/glow-relay-problems__o_t__t_115.html şöyle diyor:

Olası sorunlar

1. Isıtma bujisi yanmış olabilir
2. Dağıtım noktası ya da bujilerde temassızlık.
3. Kaynak/Batarya? (aslında burda ana dağıtım noktasını kastediyor büyük ihtimal aküyü değil) ile buji rölesi arasındaki sigorta bağlantısı gitmiş olablir
4. Motor sıcaklık sensörü bozuk ya da temassızlık yapıyor olabilir.
5. Yanlış tip buji takılmış olabilir (6v, 11v ve 12v çeşitleri varmış)

Isıtma buji devresi nasıl test edilir:

Dağıtım noktasını ve o civardaki ısıtma bujisi bağlantılarını gözle kontrol edin. Çıkarıp temizleyin.

Elektriksel test için krokodil uçlu 12v test lambası kullanın. Dağıtma noktası ve blok arasını kontrol edin (test lambasını bu ikisi arasına bağlayın demek istiyor büyük ihtimal), motor soğukken çalıştırıldığında birkaç saniyeliğine parlak bir ışık görmelisiniz. (burda sanırım blok dediği şey motor bloğu oluyor, herhalde bujiler akünün negatif terminaline giden hattı oradan alıyorlar, belli olmaz nedir ne değildir bakmak lazım)

Motor çalıştıktan sonra sonra test lambası birkaç defa yanıp sönmeli

Isıtma bujisi testi

Dağıtım noktasını bujilerden söküp, test lambasının krokodil ucunu ısıtma bujisine ötekini pozitif akü terminaline bağlayın
Eğer lamba yanarsa sorun yok, diğer bujiler için devam edin.
Lamba tüm bujiler için tam parlaklığında yanmalı..



Dikkat ederseniz voltmetre gibi elektriksel yük bindirmeyen bir aletle değil 12v luk test lambası gibi biraz elektiriğe ihtiyaç duyan birşeyle yapıyor bu test. Hassas bir ohmmetre (direnç ölçer) olsa bu kadar zahmete girmeden onunla da sonuç alınabilir bir ihtimal ama işin içindeki sorun teşkil etme ihtimali olan direnç değerleri küçük olunca o iş biraz yaş.

Benden bu kadar. Testi kendisi yapmaya karar veren arabayı bozma riskini de almış olur, konuyla alakamız yoktur, yazı tamamen bilgi amaçlıdır :D

Bu arada yukarıda geçen motor sıcaklık sensörü bozuk olabilir konusuna OBD cihazından bakılabiliyor çünkü sensör değeri orda gözüküyor kaç dereceyse. motor soğuk olduğu halde sıcak gösteriyorsa problem ondandır.
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

sakyuz' Alıntı:
Pajero için yazmışlar, l200 için aşağı yukarı aynıdır tahminen: http://pajero.myfreeforum.org/archive/glow-relay-problems__o_t__t_115.html şöyle diyor:

Olası sorunlar

1. Isıtma bujisi yanmış olabilir
2. Dağıtım noktası ya da bujilerde temassızlık.
3. Kaynak/Batarya? (aslında burda ana dağıtım noktasını kastediyor büyük ihtimal aküyü değil) ile buji rölesi arasındaki sigorta bağlantısı gitmiş olablir
4. Motor sıcaklık sensörü bozuk ya da temassızlık yapıyor olabilir.
5. Yanlış tip buji takılmış olabilir (6v, 11v ve 12v çeşitleri varmış)

Isıtma buji devresi nasıl test edilir:

Dağıtım noktasını ve o civardaki ısıtma bujisi bağlantılarını gözle kontrol edin. Çıkarıp temizleyin.

Elektriksel test için krokodil uçlu 12v test lambası kullanın. Dağıtma noktası ve blok arasını kontrol edin (test lambasını bu ikisi arasına bağlayın demek istiyor büyük ihtimal), motor soğukken çalıştırıldığında birkaç saniyeliğine parlak bir ışık görmelisiniz. (burda sanırım blok dediği şey motor bloğu oluyor, herhalde bujiler akünün negatif terminaline giden hattı oradan alıyorlar, belli olmaz nedir ne değildir bakmak lazım)

Motor çalıştıktan sonra sonra test lambası birkaç defa yanıp sönmeli

Isıtma bujisi testi

Dağıtım noktasını bujilerden söküp, test lambasının krokodil ucunu ısıtma bujisine ötekini pozitif akü terminaline bağlayın
Eğer lamba yanarsa sorun yok, diğer bujiler için devam edin.
Lamba tüm bujiler için tam parlaklığında yanmalı..



Dikkat ederseniz voltmetre gibi elektriksel yük bindirmeyen bir aletle değil 12v luk test lambası gibi biraz elektiriğe ihtiyaç duyan birşeyle yapıyor bu test. Hassas bir ohmmetre (direnç ölçer) olsa bu kadar zahmete girmeden onunla da sonuç alınabilir bir ihtimal ama işin içindeki sorun teşkil etme ihtimali olan direnç değerleri küçük olunca o iş biraz yaş.

Benden bu kadar. Testi kendisi yapmaya karar veren arabayı bozma riskini de almış olur, konuyla alakamız yoktur, yazı tamamen bilgi amaçlıdır :D

Bu arada yukarıda geçen motor sıcaklık sensörü bozuk olabilir konusuna OBD cihazından bakılabiliyor çünkü sensör değeri orda gözüküyor kaç dereceyse. motor soğuk olduğu halde sıcak gösteriyorsa problem ondandır.

bunu kızdırma bujisi testi her ne kadar sizin yazdığınız kadar detaylı olmasa da bir ustamın önerisinide paylaşayım

kontağı açarak kızdırma ışığı söndükten sonra bunu 4-5 kere tekrar edip öyle marşa basın eğer tek kızdırmaya göre fark yaratıyorsa artı veya eksi hemen sistemi komple test edilmesi gerekir derdi
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

barb_alone' Alıntı:
bunu kızdırma bujisi testi her ne kadar sizin yazdığınız kadar detaylı olmasa da bir ustamın önerisinide paylaşayım

kontağı açarak kızdırma ışığı söndükten sonra bunu 4-5 kere tekrar edip öyle marşa basın eğer tek kızdırmaya göre fark yaratıyorsa artı veya eksi hemen sistemi komple test edilmesi gerekir derdi

Herkeze cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.
Kontağı birkac defa da açıp kapasam farketmiyor bu akşam dikkatimi ceken diğer dizel aracımda ısıtma bujileri devrede iken iç lambalar biraz kısılıyor aküsü 0 dır akü problemi yok fakat bunda hiç kısılma yok bujilerin 1 ini gorebiliyorum diğerlerine ulaşmak bir zor bujinin başına olçu aleti taktığımda akım geliyor diğerlerini ölçemediğim için birşey diyemiyorum
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

diğer dizel aracımda ısıtma bujileri devrede iken iç lambalar biraz kısılıyor

öyle olmak zorunda değil

bujilerin 1 ini gorebiliyorum diğerlerine ulaşmak bir zor bujinin başına olçu aleti taktığımda akım geliyor diğerlerini ölçemediğim için birşey diyemiyorum

bu iki açıdan kötü, biri diğer 3 buji hakkında hiç bilgi yok, ikincisi ölçülebilen de yerine oturmayıp bir sebepten çalışmıyorsa oraya akım gelmesi de kesin birşey ifade etmiyor. biraz garip bir soru olacak belki ama motor bloğu ile akünün eksi ucu arasındaki direnci ölçerseniz iyi olur sıfıra yakın çıkması lazım. öyle çıkmazsa elektrik devresi tamamlanmıyor olabilir. tabi bunu bujilere tek hat mı iki hat mı geldiğini bilmediğim için yazdım. tek hat geliyorsa (ki yukarıda tercüme ettiğim yazı onu ima ediyor) devre motor bloğu üzerinden tamamlandığı için bloğun şaseye (akünün eksi ucuna) bağlı olması lazım. bir sebepten bağlı değilse devre tamamlanmıyor olabilir. tabi bunu böyle yapan adam enjektör bağlantılarını da öyle yapmıştır onlar nasıl çalışıyor diye de sorulabilir ama daha önce bu araçlar üzerinde hiç çalışmadan sadece tahmin ederek bunlar bilinemiyor, netice itibari ile sadece spekülasyon.
 



Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

uye46' Alıntı:
Herkeze cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.
Kontağı birkac defa da açıp kapasam farketmiyor bu akşam dikkatimi ceken diğer dizel aracımda ısıtma bujileri devrede iken iç lambalar biraz kısılıyor aküsü 0 dır akü problemi yok fakat bunda hiç kısılma yok bujilerin 1 ini gorebiliyorum diğerlerine ulaşmak bir zor bujinin başına olçu aleti taktığımda akım geliyor diğerlerini ölçemediğim için birşey diyemiyorum

işte burada ustanın sürücü testi olarak önerdiği şekil bir fark olması lazım olmadığı takdirde zaten hemen sistemin işin ehli kişi tarafından detaylı kontrol edilmesi gerekir
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Oksijen olmadan yanma, ateşin olması fizik kurallarına aykırı ???
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

benım l200 unde aynı problemı var sabah ılk calısmada zorlanıp ufak bı duman atıyor(tek sefer ısıtmayla) ama 3-4 sefer kondak acıp kapatıp ısıtırsam sanıyesıne dumansız hemen calısıyor ısıtma bujılerıde yenı ve dısarda elektrık vererek test ettım ama halen cozemedık nerden oldugunu.
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

Tolga bey sizin araba motor istiyor dosdogru motor yenilemeye gidin.Tabiki bu işin şakası.
Bakın benim Reno 9 dizelde aynı sizinki gibi yapıyor,normal hava sıcaklığında ısıtma bujisi ikaz lambası 15 saniye kadar yanıyor yani ben marşa basıp bir seferde çalıştırıyorum,hava soguk olursa bir kaç kere arka arkaya kontak kapatıp açıp ısıtıcıyı arka arkaya ısıtıyorum(toplamda 60 saniye kadar ısıtıp) sonra marşa basıyorum motor çalışıyor.Bu durumu normal kabul etmiştim.Sonra Fiat ducato aldım,ısıtıcı ikaz lambası 10 saniye kadar yanıyor sönünce hep tek marşta çalışıyor.Bir gün araba çok soğuk bir yerde geceledi,sabah çalıştırmak için kontağı açtığımda ısıtıcı ikaz lambası normal yandı süre bitti ama lamba sönmedi bir 20 saniye daha kadar çakarak yandı,sönünce marşa bastım çalıştı.Yani soğuk havada bujiyi ısıtma süresini kendi uzatmıştı.El kitabını inceleyince böyle bir durumun olduğunu gördüm. Renoda yaptıklarımı düşündüm o araçta süreyi kendim uzatıyordum,fiat ducato kendi otomatik yapıyor.Demek ki bujilerin ömrünü uzatabilmek için normalde ısıtma süresi normal ve sıcak havaya göre ayarlayıp kısa süreli yapıyorlar,soğuk havada bujinin ısınma süresi kısa gelip buji kızışmıyor haliylede motor zor çalışıyor.
Diyeceğim şudur ki acaba ısıtıcının devresinde, soğukta ısıtıcı bujiyi daha uzun süre ısıtma devresi varda çalışmıyor mu?Bir araştırsanız.
Bir farklı durum daha var.Hemen hemen bütün dizel motorlar otomatik jiglelidir.Jiğle çalışmaz soğuk havada çekmezse başka hiç bir arıza olmasa da motor zor çalışır,ısınan motorda da kapanmazsa motor güçten düşer,hararet yapar.
 

Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor :(

sabah çalışma problemi için bu işi bilen arkadaşıma sormuştum cvp yeni geldi paylaşayım

kontrol edilmesi gereken yerler olarak sıralamış önce

ısıtma bujisi ve tesisatı
normalde jigle diye tabir edilen mazot pompası üstünde bulunan düzenek
mazot pompa sentesi
enjektör
mazot pompası

''bu sıralamada sorun yok ise problem motor olarak düşünülebilir kompresyona bakarak veya üst kapak sökerek detaylı kontrol yapılmalı ama gerek olacağını sanmam fakat piston üstü kurum miktarıda bazı zamanlarda sabah ilk çalışma problemi olarak gördüğümüz araçlarda var. yukarıdaki sıralama uygulama kitabındaki sıralamadır ki genel gelen araçlardaki bu sorunlar yukarıdaki sıralama içinden bir arıza olarak kayıtlarımızda var. bu sıralamada yapılacak kontrollerde sorunu çözmek olası. kolay gelsin''
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,937
Kayıtlı Üye Sayımız
166,616
Kaydolan Son Üyemiz
doggukann

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst