Ynt: L200 Soğukta Geç Çalışma Sorun Bulunamıyor
Bursankarali' Alıntı:
BAKIN BEN 2 'Sİ MAGNUM VE 1'İ TRİTON OLMAK ÜZERE 3 TANE L200 ESKİTTİM SİZİN ARAÇ 370.000km de olan DİZEL BİR MOTORUN %80 AŞINMIŞ DEMEKTİR BURADA YAZILAN CEVAPLARI ÇARELERİ BİLMEM SİZİN YAŞADIKLARINIZI YAŞADIM İNANIN GEZMEDİĞİM USTA KALMADI BİR L200 EĞER MOTORU BİTMEYE YAKINSA BU HATALARI VERMEYE BAŞLAR TABİİ BUNLAR BENİM KENDİ GÖRÜŞ VE KAANAATLERİM... benzin çakmağı çakınca hemen yanar.. ama motorinin yanması için oksijenin olmaması lazım yani hava almaması lazım... motor sıcak çalışıkken yağ çubuğunu çektiğinizde yap püskürmesi...sıcak motorda egzostan mavi duman atması ve yine motor çalışıkken yağ kapağını açınca yağ püskürmesi ve buhar varsa sıkıntılıdır.. motor...
ya arkadaşlar, zamanım yok yazmayacaktım ama birisi okuyup yanlış yönlenir diye mecbur yazıyorum, iş arasında iş.
inceleyelim :
1- 2 si magnum 1 i triton olmak üzere 3 l200 eskittiğinizi yazmışsınız. olabilir. bir aygıtı kullanıp eskitmek teknik uzmanlık kazanmak anlamına gelmeyebilir. örneklerim şunlar :
(a) 20 yıl ameliyat hemşireliği yapan bir personel kalp ameliyatı yapan bir doktorun bilgi seviyesine gelemez.
(b) 20 yıl inşaatta tuğla işçiliği yapan bir personel, binanın teknik hesaplamasını yapan bir mühendis seviyesine gelemez.
2- 370.000 km'deki bir motor %80 aşınmış demektir demişsiniz . :
blok demir/çelik - kapak demir/çelik motor ile,
blok demir/çelik - kapak alüminyum motorun farklarını burada anlatacak değilim . Lakin ;
(a) uygun yakıt kullanılmış ve yağ değişim periyodları atlanmayarak, kaliteli yağ kullanılmış, yüksek iş performansı göstermesi hiç beklenmeyip zorlanmamış bir dizel motorun vaziyeti başka,
(b) zor şartlarda kırsal motorinle, yağ değişim periyodları atlanarak , hangi yağ bulunursa kullanılmış, yük taşımış veya sürekli tırmanış iniş yapmış bir dizel motorun vaziyeti başkadır. bu konuştuğumuz aracın ilgili detayları sizde varmı ?
(c) motorun aşınma tahlili sadece kilometreyle mi anlaşılır? hiç başka semptomlar görülmez mi? peki ya kilometre sayacı ile oynanmış olsa idi? varsayımlarınıza göre, aşınma hiç anlaşılamayacak mıydı?
(d) daha da ilginci, aşınmış motor, yanma odalarına yağ sızıntısı olacağından, şu anki halinden çok daha kolay çalışacaktı desem ne dersiniz?
3- benzin çakmağı çakınca hemen yanar, mazot oksijensiz yanar.
(a) yanma, oksijen gerektiren bir reaksiyondur. oksijen olmazsa , HİÇBİRŞEY YANMAZ.
(b) daha da ilginci, olması gereken benzinin oksijen karışımı oranı 15:1 ken , mazotta bu oran 23:1 dir. yani söylediğinizin aksine mazot, benzinden daha fazla havaya ihtiyaç duyar. sizin anlatmak istediğiniz ise şu ; mazotun alevlenme derecesi yüksek ve yanıcılığı düşük olduğundan, ateşleme ile değil kompresyon ile patlama gerçekleştirilir.
4- egzosttan mavi duman geliyorsa motor aşınmıştır demişsiniz. bu doğru
5- yağ çubuğundan motor çalışırken yağ sıçraması, bu krank milinin karşıt ağırlıklarının tasarımından da kaynaklanıyor olabilir, karterde yağ azalmışsa da sıçratabilir, buna bakıp birşey söylemek biraz güç
6- yağ kapağını kaldırınca yağ sıçraması da keza egzantrik millerinin yağ kapağına göre konumuyla alakalı olabilir. buna da bakarak birşey söylemek zor. ayrıca kullanılan yağın buharlaşma derecesi de, buhar çıkıp çıkmayacağına etki edebilir.
bu kadar