vtecmaniac
Ana Kamp
- Mesajlar
- 65
- Tepkime Puanı
- 0
Ynt: L200 Bigfoot
Turgay bey bu yeni aracıda en iyi şekilde yapacağınıza şüphe yok
Mert bey dediğiniz gibi özellikle arkadan itişli araçlarda drive train loss dediğimiz yani motorda daha doğrusu krankta ortaya çıkan gücün tekerlere gelene kadar verdiği kayba verilen addır....
performans araçlarında bu tarz kayıpları önlemek adına esnemeyi ve momentumu azalmak üzerine çalışmalar yapılır.. örnek vermek gerekirse araç altındaki şaft ı titanyumdan yaparsak dönerken daha az enerji sarf edeceğinden daha fazla transfer oluşacaktır. yada motor kulakları esnedikçe oluşan enerji kaybını önlemek adına engine torque damper veya şanzımanda oluşacak istenmeyen hareketleri engelleyerek rijitliği arttırıp burdan güç kaybını engellemek adına solid bushing kit ler kullanılmakta. ama temel olarak bu kayıpları önlemenin en önemli yöntemi hareket olan yani dönen ve güç aktarımı yapan parçaları hafifletmek ve şanzımanda daha sert kaçırma yapmayan debriyaj balataları kullanmaktır. bu iyileştirme sonucunda tabiki akslarda kuvvetlendirilmelidir. çünkü daha fazla aktarılan güç daha fazla yük bindirecek ve zayıf olan yerden kırılmasına neden olacaktır.
bu listeyi uzattıkça uzatabiliriz tabi ne kadar uzarsa o kadar cadde kullanımının konforundan uzaklaşır.
sanırım bostancı sanayide Vwtech te dynoya girmek için gittiniz , eğer ordan bi sonuç alınsaydı gerçeğe yakın bir ölçüm kıyaslama şansımız olurdu.
Demekki filtre uygulamasıda yapmış olsanız belli bir miktar daha güç artışı olacaktı. birazda racechipten ayar açınca
Turgay bey bu yeni aracıda en iyi şekilde yapacağınıza şüphe yok
Mert bey dediğiniz gibi özellikle arkadan itişli araçlarda drive train loss dediğimiz yani motorda daha doğrusu krankta ortaya çıkan gücün tekerlere gelene kadar verdiği kayba verilen addır....
performans araçlarında bu tarz kayıpları önlemek adına esnemeyi ve momentumu azalmak üzerine çalışmalar yapılır.. örnek vermek gerekirse araç altındaki şaft ı titanyumdan yaparsak dönerken daha az enerji sarf edeceğinden daha fazla transfer oluşacaktır. yada motor kulakları esnedikçe oluşan enerji kaybını önlemek adına engine torque damper veya şanzımanda oluşacak istenmeyen hareketleri engelleyerek rijitliği arttırıp burdan güç kaybını engellemek adına solid bushing kit ler kullanılmakta. ama temel olarak bu kayıpları önlemenin en önemli yöntemi hareket olan yani dönen ve güç aktarımı yapan parçaları hafifletmek ve şanzımanda daha sert kaçırma yapmayan debriyaj balataları kullanmaktır. bu iyileştirme sonucunda tabiki akslarda kuvvetlendirilmelidir. çünkü daha fazla aktarılan güç daha fazla yük bindirecek ve zayıf olan yerden kırılmasına neden olacaktır.
bu listeyi uzattıkça uzatabiliriz tabi ne kadar uzarsa o kadar cadde kullanımının konforundan uzaklaşır.
sanırım bostancı sanayide Vwtech te dynoya girmek için gittiniz , eğer ordan bi sonuç alınsaydı gerçeğe yakın bir ölçüm kıyaslama şansımız olurdu.
Demekki filtre uygulamasıda yapmış olsanız belli bir miktar daha güç artışı olacaktı. birazda racechipten ayar açınca