vtecmaniac
Ana Kamp
- Mesajlar
- 65
- Tepkime Puanı
- 0
Ynt: L200 Bigfoot
gerçekten bu işler birazda şans işi ama sanırım racechip aranan kan olacak özelliklede sizin veridğniz sitedeki post'u okuyunca
aslında ben yaklaşık 8-9 senedir bu işle ilgilenmekteyim fakat daha çok benzinli motorlar üzerine yoğunlaşmıştım...
öyleki iş kendi honda marka aracımı turbolamaya kadar gitti o yüzden nacizane 3-5 bişey bilirim bu konularla alakalı
turbo timer'ın amacı aracı durdurduktan sonra bile yüksek devirde dönen turbo pallerinin normal dönüş hızına gelmeden yağlamanın kesilmesini engellemektir.
diğer bir yandan turbo araçların çalışma prensibine göre "best exhaust no exhaust" deyimiylede açıklanan en yüksek gücün en serbest gaz atımıyla gerçekletiğidir. ama tabiki günlük kullanılan ve yarış amaçlı olmayan bir araçta susturucuların kaldırılıp katalizör iptali yapılması performans getirirken sahip olduğunuz huzuru götürebilir.
Yakıt artınca emiş dahada artmakta.. kutu içi olarak ITG nin sünger veya sizinde söylediğiniz gibi K&N veya Simota markaların filtreleri fazlasıyla iş görecektir. Bu tarz panel tip performans filtrelerinin geçirgenliği fazla olması sebebiyle performans sağlamakta.
Sizin aracınızda şnorkelle sağlamış olduğunuz ekstra performansın sebebi turboya giren havanın IAT( Intake Air Temp) sinin düşük olmasıdır. Turbo daha soğuk havayı intercoolerdan geçirip motora yolladıkça yakıt daha verimli yanacak ve haliyle siyah duman azalıp performans artacaktır.
Aracım 2011 model ve filtre tertibatına soğuk havayı ızgaranın arkasındaki şnorkel mantığıyla çalışan bir huniyle veriyor. bence verimli bir sistem (en azından şnorkel alamayacağım için bana göre öyle D
Islak zeminlerde yarım gazdan tam gaza geçerken aracın ciddi şekilde arkası geliyor ve kontra vererek yola devam etmek gerçekten çok keyifli oluyor
İnşallah kısa zamanda bir buluşma ayarlayabilirizde konularla alakalı fikir alışverişi yapabiliriz
Dipnot : Simota marka filtreleri arkadaşım getiriyor TR'ye bu konuda danışıp haber vericem burada
gerçekten bu işler birazda şans işi ama sanırım racechip aranan kan olacak özelliklede sizin veridğniz sitedeki post'u okuyunca
aslında ben yaklaşık 8-9 senedir bu işle ilgilenmekteyim fakat daha çok benzinli motorlar üzerine yoğunlaşmıştım...
öyleki iş kendi honda marka aracımı turbolamaya kadar gitti o yüzden nacizane 3-5 bişey bilirim bu konularla alakalı
turbo timer'ın amacı aracı durdurduktan sonra bile yüksek devirde dönen turbo pallerinin normal dönüş hızına gelmeden yağlamanın kesilmesini engellemektir.
diğer bir yandan turbo araçların çalışma prensibine göre "best exhaust no exhaust" deyimiylede açıklanan en yüksek gücün en serbest gaz atımıyla gerçekletiğidir. ama tabiki günlük kullanılan ve yarış amaçlı olmayan bir araçta susturucuların kaldırılıp katalizör iptali yapılması performans getirirken sahip olduğunuz huzuru götürebilir.
Yakıt artınca emiş dahada artmakta.. kutu içi olarak ITG nin sünger veya sizinde söylediğiniz gibi K&N veya Simota markaların filtreleri fazlasıyla iş görecektir. Bu tarz panel tip performans filtrelerinin geçirgenliği fazla olması sebebiyle performans sağlamakta.
Sizin aracınızda şnorkelle sağlamış olduğunuz ekstra performansın sebebi turboya giren havanın IAT( Intake Air Temp) sinin düşük olmasıdır. Turbo daha soğuk havayı intercoolerdan geçirip motora yolladıkça yakıt daha verimli yanacak ve haliyle siyah duman azalıp performans artacaktır.
Aracım 2011 model ve filtre tertibatına soğuk havayı ızgaranın arkasındaki şnorkel mantığıyla çalışan bir huniyle veriyor. bence verimli bir sistem (en azından şnorkel alamayacağım için bana göre öyle D
Islak zeminlerde yarım gazdan tam gaza geçerken aracın ciddi şekilde arkası geliyor ve kontra vererek yola devam etmek gerçekten çok keyifli oluyor
İnşallah kısa zamanda bir buluşma ayarlayabilirizde konularla alakalı fikir alışverişi yapabiliriz
Dipnot : Simota marka filtreleri arkadaşım getiriyor TR'ye bu konuda danışıp haber vericem burada