Evet geniş bir zamanımda bu konuyu detaylı okumam lazım, işyerindeki PC'den (şirket internet erişim politikaları sağolsun) yüklenen video ve resimleri çoğunlukla göremiyorum. Ama aracınıza harcadığınız emek başlıbaşına övgüye değer. Eve gidince izleyeceğim.
Torsiyon çubuklarıyla oynayarak aracın normalde fren yapar gibi öne yatık pozisyonunu sıfılamak mümkün ama araya 32-33'lük lastik yerleştirebilmek için pek yetmez sanırım.
Evet geniş bir zamanımda bu konuyu detaylı okumam lazım, işyerindeki PC'den (şirket internet erişim politikaları sağolsun) yüklenen video ve resimleri çoğunlukla göremiyorum. Ama aracınıza harcadığınız emek başlıbaşına övgüye değer. Eve gidince izleyeceğim.
Torsiyon çubuklarıyla oynayarak aracın normalde fren yapar gibi öne yatık pozisyonunu sıfılamak mümkün ama araya 32-33'lük lastik yerleştirebilmek için pek yetmez sanırım.
Sizin aracınızın ön amortisör yapısı Yeni L200 lerden tamamen farklı, bu nedenle benim uyguladığım yöntemler sizin için doğru olmayabilir, yeni L200 takozla yükseltmenin en kolay yapıldığı araçlardan bitanesi, bağımsız salıncak sistemi olması, amortisör ve yayların iç içe olması, amortisör başlarının kupaya değilde kendi içine sabit olması, hepsi bizden yana çalıştı.
Bu şekilde ne yayların ne amortisörün boyu ile ilgili bir problem yaşamadık, çünkü bir nevi sanki amortisörün bağlandığı kupa başı 2 inç aşağıdaymış gibi olmuş oldu ve bağımsız salıncaklar aşağıya doğru eğim yaptı.
Ama dediğim gibi sizin araçta prensip tamamen farklı, torsiyonlu bir sisteminiz var o yüzden benim uyguladığım yöntem size olmayabilir, torsiyon çubukları kısa gelecektir vs. daha başka parametreler de olabilir değişmesi gerekecek.
Bu topici akşam 21.00 gibi okumaya başladım ,ancak şimdi bitirebildim .Okuması bile 6 saat sürdü . ;D
Yapılması kolaymış gibi anlatmışsınız ama harcanan emek ve zaman takdire şayan ,bu işler için yapılmış
araştırmalar da cabası .Gönülden tebrik ediyorum .Güle güle kullanın .
Öncelikle aracının görüntüsü vs. çok güzel olmuş güle güle kullan.
Senin araca yaptıklarını görünce aklıma birkaç soru takıldı;
Misal kocaman jant ve lastikler.
Bu aracı yapan mühendisler aktarma organları ve buna benzer yük binen parçaları aracın orjinal lastik ve jantlarına göre dizayn etmemişlermidir ?
Veyahut araca yapılan chip tuning sonrası 180 küsür hp alınan güç.
Bu güç ile birlikte gaza bastığınızda aracı yapan mühendislerin yaptığı hesapları alt üst edercesine tüm aktarma organlarına haddinden fazla yük biniyor ve motorundan şanzumanına defransiyeline vs. tüm parçalar fazlası ile zorlanmıyormu ?
Bu bahsettiğim olayların gerçekleştiği aşikar ve uzun vadede başınıza ciddi sıkıntılar açmasından korkuyorum.
Araca o kadar ilave yaparken bu durumları hesaba kattınızmı acaba ?
Veya hiç düşünmeden gittiği yere kadar sürerimmi dediniz ?
Servisin bana söylediği 33' e kadar sorun olmayacağını, 35'olursa diff değişmesi gerektiğini ama L200 için buna uygun diff olmadığını söyledi.
33' lastiklerin, aracı standart lastiklere göre daha fazla zorlayacağı aşikar. L200 ün motorunun da kolay yıpranan bir motor olmadığını da unutmamak gerekir.
Turgay bey hoşgeldiniz foruma,
Mühendislikte kabul edilebilir risk diye birşey vardır, ben bundan yola çıkarak modifiyeleri yaptım.
Araç üzerinde yaptığım hem mekanik hemde görsel değişikliklerin tümünü yurtdışındaki sitelerden esinlenerek ve örneklerini inceleyerek gerçekleştirdim.
dediğinz gibi tabii ki aracı zorluyor ancak sizinde bildiğiniz gibi kamyonet kategorisindeki bu araç mühendislik olarak yük taşımak yani zorlanmak için imal edilmiş bir araç.
aracın istihab haddi 5 yolcu+1 ton yük.
Mühendisler bu imalatı yaparken bu taşınabilecek yüke ve bu yükün aracın aktarma organlarına uygulayacağı baskıyı ve hatta daha fazlasına dayanması için tasarlıyor ve imalatını yapıyorlar.
Bu yüzdendir ki dakar rallisinde defalarca kere 1. likler almış bir araç kendisi, dakar rallisi de bildiğiniz gibi bir endurance yani dayanıklılık yarışı.
bu yaptığım değişikliklerle aracın kapasitsinin sonlarına yaklaşmayı bırakın yakınına bile yaklaşmıyorum.
hem bu nedenden hemde daha önceden uygulanmış çok örneğini gözlemlediğimden içim rahat.
Turgay bey hoşgeldiniz foruma,
Mühendislikte kabul edilebilir risk diye birşey vardır, ben bundan yola çıkarak modifiyeleri yaptım.
Araç üzerinde yaptığım hem mekanik hemde görsel değişikliklerin tümünü yurtdışındaki sitelerden esinlenerek ve örneklerini inceleyerek gerçekleştirdim.
dediğinz gibi tabii ki aracı zorluyor ancak sizinde bildiğiniz gibi kamyonet kategorisindeki bu araç mühendislik olarak yük taşımak yani zorlanmak için imal edilmiş bir araç.
aracın istihab haddi 5 yolcu+1 ton yük.
Mühendisler bu imalatı yaparken bu taşınabilecek yüke ve bu yükün aracın aktarma organlarına uygulayacağı baskıyı ve hatta daha fazlasına dayanması için tasarlıyor ve imalatını yapıyorlar.
Bu yüzdendir ki dakar rallisinde defalarca kere 1. likler almış bir araç kendisi, dakar rallisi de bildiğiniz gibi bir endurance yani dayanıklılık yarışı.
bu yaptığım değişikliklerle aracın kapasitsinin sonlarına yaklaşmayı bırakın yakınına bile yaklaşmıyorum.
hem bu nedenden hemde daha önceden uygulanmış çok örneğini gözlemlediğimden içim rahat.
Sağolun teşekkür ederim, valla o kadar çok zorlanan ve modifiyesi abartılan L200 gördüm ki tayland da, 42 inç çeviren L200 var adamlarda, tabi ayna-maruti değişmiş ama akratma organları aynı. ;D
insan ister istemez güveniyo araca, vay be diyosunuz bu araba bunu da kaldırıyosa ben hiçbişey yapmamışım.
Mete abi 35'ler bizi bozuyomuymuş yani, ben ataşehirdeki serviste sıfır km araca servisin 315-75-16 lastik taktığını gördüm, 35e denk geliyor.
yau bi 35 takamadım lastikler yine küçük gözükmeye başladı gözüme.
Öncelikle aracının görüntüsü vs. çok güzel olmuş güle güle kullan.
Senin araca yaptıklarını görünce aklıma birkaç soru takıldı;
Misal kocaman jant ve lastikler.
Bu aracı yapan mühendisler aktarma organları ve buna benzer yük binen parçaları aracın orjinal lastik ve jantlarına göre dizayn etmemişlermidir ?
Veyahut araca yapılan chip tuning sonrası 180 küsür hp alınan güç.
Bu güç ile birlikte gaza bastığınızda aracı yapan mühendislerin yaptığı hesapları alt üst edercesine tüm aktarma organlarına haddinden fazla yük biniyor ve motorundan şanzumanına defransiyeline vs. tüm parçalar fazlası ile zorlanmıyormu ?
Bu bahsettiğim olayların gerçekleştiği aşikar ve uzun vadede başınıza ciddi sıkıntılar açmasından korkuyorum.
Araca o kadar ilave yaparken bu durumları hesaba kattınızmı acaba ?
Veya hiç düşünmeden gittiği yere kadar sürerimmi dediniz ?
Herkese selamlar, aracın son haliyle ilgili yeni fotoğraflar koymak istedim, koruma demirleri ve sis farları takıldı ön taraf 10 cm kadar yükseltildi, şimdi arka tarafını yükseltmek istiyorum bi 5 cm kadar daha, ön takımlara bikaç boya işi yapıldı görsellik amaçlı sticker uygulaması ufak bikaç şey daha, daha yapılacak birkaç şey daha kaldı görsellik adına sırası geldikçe teker teker yaptırıcam şimdilik haberler bunlar.
tüm boruları maltepe metal den aldım ve bükümünü de başında durarak orada yaptırdım istediğim açılarda, sonra Bostancı sanayi sitesinde kaynaklattım, ve montajını yaptırdım kaynak yerlerinin macunlanmasını ve boyasını kendim yaptım.
Borular bükümleriyle birlikte 60-70 liraya maloldu, kaynak ve montaj işine de 150 lira falan verdim. (bullbar, rollbar, lightbar ve rock slider) boya macun zaten 3 kuruş kendim yaptım.
tüm boruları maltepe metal den aldım ve bükümünü de başında durarak orada yaptırdım istediğim açılarda, sonra Bostancı sanayi sitesinde kaynaklattım, ve montajını yaptırdım kaynak yerlerinin macunlanmasını ve boyasını kendim yaptım.
Borular bükümleriyle birlikte 60-70 liraya maloldu, kaynak ve montaj işine de 150 lira falan verdim. (bullbar, rollbar, lightbar ve rock slider) boya macun zaten 3 kuruş kendim yaptım.
bugün sanayiye gidip arka kasanın kapatılması için çeşitli alternatifleri sanayi işi nasıl ve kaça imal edebileceğimi öğrenmeye çalıştım.
Hazır fullboxlar bildiğiniz üzere 1400 liradan başlıyor (hazır kullanamıyorum arkada rollbar olduğu için)
1mm sacdan kapak yaptırmak tanıdık kaportacıda amortisörleriyle beraber 400-450 lira dedi (1mm sac kağıt gibi olur)
3mm alüminyum amortisörleriyle beraber 550 600 lira dedi (kenarlarının bükümü hariç)
Fiberci 800 liraya yaparım dedi (boya hariç)
Bunun üzerine haftalardır Araştırdığım fiberglass yapımı konusunda harekete geçmeyye karar verdim.
Yarın Pendikte bir hammadde üreticisinden fiberglass almaya gidiyorum, cam elyafı, polyester ve gereken malzemeleri alıcam.
Bugün telefonla gereken malzemelerin fiyatını aldım.
Böylece arabanın arkasındaki artık çürümeye yüztutmuş brandamdan kurtulucam.
Baya bi okudum araştırdım fiber yapımını ve kafamda bir proje planı oluşturdum, eğer herşey plana uygun giderse kendi fullboxımı yapmış olucam,
Mümkün olduğunca fotoğraf çekmeye çalışıcam, buradan ayrıntıları yazarım.
Eğer başarılı bir şekilde fullbox imalatını gerçekleştirebilirsem bir sonraki amacım Bushwacker tipi olarak bildiğimiz civata delikli dodiklerden yapabilmek.