L200 Bigfoot

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 498
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 164,604
Ynt: L200 Bigfoot

Evet geniş bir zamanımda bu konuyu detaylı okumam lazım, işyerindeki PC'den (şirket internet erişim politikaları sağolsun) yüklenen video ve resimleri çoğunlukla göremiyorum. Ama aracınıza harcadığınız emek başlıbaşına övgüye değer. Eve gidince izleyeceğim.
Torsiyon çubuklarıyla oynayarak aracın normalde fren yapar gibi öne yatık pozisyonunu sıfılamak mümkün ama araya 32-33'lük lastik yerleştirebilmek için pek yetmez sanırım.
 

Etiketler
Ynt: L200 Bigfoot


Sizin aracınızın ön amortisör yapısı Yeni L200 lerden tamamen farklı, bu nedenle benim uyguladığım yöntemler sizin için doğru olmayabilir, yeni L200 takozla yükseltmenin en kolay yapıldığı araçlardan bitanesi, bağımsız salıncak sistemi olması, amortisör ve yayların iç içe olması, amortisör başlarının kupaya değilde kendi içine sabit olması, hepsi bizden yana çalıştı.
Bu şekilde ne yayların ne amortisörün boyu ile ilgili bir problem yaşamadık, çünkü bir nevi sanki amortisörün bağlandığı kupa başı 2 inç aşağıdaymış gibi olmuş oldu ve bağımsız salıncaklar aşağıya doğru eğim yaptı.

Ama dediğim gibi sizin araçta prensip tamamen farklı, torsiyonlu bir sisteminiz var o yüzden benim uyguladığım yöntem size olmayabilir, torsiyon çubukları kısa gelecektir vs. daha başka parametreler de olabilir değişmesi gerekecek.
 

Ynt: L200 Bigfoot

Bu topici akşam 21.00 gibi okumaya başladım ,ancak şimdi bitirebildim .Okuması bile 6 saat sürdü . ;D
Yapılması kolaymış gibi anlatmışsınız ama harcanan emek ve zaman takdire şayan ,bu işler için yapılmış
araştırmalar da cabası .Gönülden tebrik ediyorum .Güle güle kullanın .
 


Ynt: L200 Bigfoot

Selam,

@Prontobasso

Öncelikle aracının görüntüsü vs. çok güzel olmuş güle güle kullan.

Senin araca yaptıklarını görünce aklıma birkaç soru takıldı;

Misal kocaman jant ve lastikler.

Bu aracı yapan mühendisler aktarma organları ve buna benzer yük binen parçaları aracın orjinal lastik ve jantlarına göre dizayn etmemişlermidir ?

Veyahut araca yapılan chip tuning sonrası 180 küsür hp alınan güç.

Bu güç ile birlikte gaza bastığınızda aracı yapan mühendislerin yaptığı hesapları alt üst edercesine tüm aktarma organlarına haddinden fazla yük biniyor ve motorundan şanzumanına defransiyeline vs. tüm parçalar fazlası ile zorlanmıyormu ?

Bu bahsettiğim olayların gerçekleştiği aşikar ve uzun vadede başınıza ciddi sıkıntılar açmasından korkuyorum.

Araca o kadar ilave yaparken bu durumları hesaba kattınızmı acaba ?

Veya hiç düşünmeden gittiği yere kadar sürerimmi dediniz ?


Cevabınız için şimdiden teşekkürler ..
 




Ynt: L200 Bigfoot

Servisin bana söylediği 33' e kadar sorun olmayacağını, 35'olursa diff değişmesi gerektiğini ama L200 için buna uygun diff olmadığını söyledi.
33' lastiklerin, aracı standart lastiklere göre daha fazla zorlayacağı aşikar. L200 ün motorunun da kolay yıpranan bir motor olmadığını da unutmamak gerekir.
 

Ynt: L200 Bigfoot

Turgay bey hoşgeldiniz foruma,
Mühendislikte kabul edilebilir risk diye birşey vardır, ben bundan yola çıkarak modifiyeleri yaptım.
Araç üzerinde yaptığım hem mekanik hemde görsel değişikliklerin tümünü yurtdışındaki sitelerden esinlenerek ve örneklerini inceleyerek gerçekleştirdim.
dediğinz gibi tabii ki aracı zorluyor ancak sizinde bildiğiniz gibi kamyonet kategorisindeki bu araç mühendislik olarak yük taşımak yani zorlanmak için imal edilmiş bir araç.
aracın istihab haddi 5 yolcu+1 ton yük.
Mühendisler bu imalatı yaparken bu taşınabilecek yüke ve bu yükün aracın aktarma organlarına uygulayacağı baskıyı ve hatta daha fazlasına dayanması için tasarlıyor ve imalatını yapıyorlar.
Bu yüzdendir ki dakar rallisinde defalarca kere 1. likler almış bir araç kendisi, dakar rallisi de bildiğiniz gibi bir endurance yani dayanıklılık yarışı.
bu yaptığım değişikliklerle aracın kapasitsinin sonlarına yaklaşmayı bırakın yakınına bile yaklaşmıyorum.
hem bu nedenden hemde daha önceden uygulanmış çok örneğini gözlemlediğimden içim rahat.
 

Ynt: L200 Bigfoot


Hoşbuldum,

Kendi aracımın resimlerini koyarak giriş yapacaktım ama unuttum bu nedenlede ilk mesaj bu konuya denk geldi.


Yeni L200 lerin TR deki tek düşmanı mazottur.

Mazotunuzu temiz aldıktan sonra mekanik vs. anlamında korkulacak birşey olmadığına emin olun.

Siz değişikliklerden ve aracınızın sağlamlığından eminim dedikten sonra bizlerede sizin değişikliklerinizi zevk ile izlemek kalıyor.
 

Ynt: L200 Bigfoot

Sağolun teşekkür ederim, valla o kadar çok zorlanan ve modifiyesi abartılan L200 gördüm ki tayland da, 42 inç çeviren L200 var adamlarda, tabi ayna-maruti değişmiş ama akratma organları aynı. ;D
insan ister istemez güveniyo araca, vay be diyosunuz bu araba bunu da kaldırıyosa ben hiçbişey yapmamışım.

Mete abi 35'ler bizi bozuyomuymuş yani, ben ataşehirdeki serviste sıfır km araca servisin 315-75-16 lastik taktığını gördüm, 35e denk geliyor.
yau bi 35 takamadım lastikler yine küçük gözükmeye başladı gözüme.
 



Ynt: L200 Bigfoot


Selam,

Arkadaşlar yukarıdaki mesajı yazan benim ve diğer forumlardada kullandığım kullanıcı adım ile yeniden kayıt oldum.

Bir karışıklık olmaması için bu mesajı gönderiyorum.

Saygılar..
 

Ynt: L200 Bigfoot



Merhaba
Boru bükme işini nerde ve kaça yaptırdınız acaba?
Selamalr
 

Ynt: L200 Bigfoot

tüm boruları maltepe metal den aldım ve bükümünü de başında durarak orada yaptırdım istediğim açılarda, sonra Bostancı sanayi sitesinde kaynaklattım, ve montajını yaptırdım kaynak yerlerinin macunlanmasını ve boyasını kendim yaptım.
Borular bükümleriyle birlikte 60-70 liraya maloldu, kaynak ve montaj işine de 150 lira falan verdim. (bullbar, rollbar, lightbar ve rock slider) boya macun zaten 3 kuruş kendim yaptım.
 

Ynt: L200 Bigfoot


Çok teşekkürler boruların et kalınlığı ne kadar? birde dikişsiz boru mu kullandınız?

Selamlar

Murat
 

Ynt: L200 Bigfoot

et kalınlığını hatırlamıyorum ama farklı seçenekler mevcut istediğinz kalınlıkta, dikişsiz değiller hatırladığım kadarıyla.
 



Ynt: L200 Bigfoot

bugün sanayiye gidip arka kasanın kapatılması için çeşitli alternatifleri sanayi işi nasıl ve kaça imal edebileceğimi öğrenmeye çalıştım.
Hazır fullboxlar bildiğiniz üzere 1400 liradan başlıyor (hazır kullanamıyorum arkada rollbar olduğu için)
1mm sacdan kapak yaptırmak tanıdık kaportacıda amortisörleriyle beraber 400-450 lira dedi (1mm sac kağıt gibi olur)
3mm alüminyum amortisörleriyle beraber 550 600 lira dedi (kenarlarının bükümü hariç)
Fiberci 800 liraya yaparım dedi (boya hariç)

Bunun üzerine haftalardır Araştırdığım fiberglass yapımı konusunda harekete geçmeyye karar verdim.
Yarın Pendikte bir hammadde üreticisinden fiberglass almaya gidiyorum, cam elyafı, polyester ve gereken malzemeleri alıcam.
Bugün telefonla gereken malzemelerin fiyatını aldım.

Böylece arabanın arkasındaki artık çürümeye yüztutmuş brandamdan kurtulucam.

Maliyet:

3 kg cam elyafı: 13,89 + KDV
6 kg Polyester : 18,72 + KDV
Hızlandırıcı 1 lt : 15,95 + KDV
Çelik macun: 12 TL
Sprey boya 2 kutu 15x2=30 tl

Bana yaklaşık 100 liraya malolucak.

Baya bi okudum araştırdım fiber yapımını ve kafamda bir proje planı oluşturdum, eğer herşey plana uygun giderse kendi fullboxımı yapmış olucam,
Mümkün olduğunca fotoğraf çekmeye çalışıcam, buradan ayrıntıları yazarım.
Eğer başarılı bir şekilde fullbox imalatını gerçekleştirebilirsem bir sonraki amacım Bushwacker tipi olarak bildiğimiz civata delikli dodiklerden yapabilmek.

Görüşmek üzere.