D
dalgıç
Ziyaretçi
Peguet J9 lar
Sevgili cem,ben Tır sürücülüğünü 3 yıl önce bıraktım.İzmirde okul servisi olan bir arkadaşım 1 ay yardımcı olmamı istedi,para için değil sadece kıramayacağım biri olduğu için peki dedim.Benim J9 ile tanışmamda böyle oldu.Her tarafı hava ve elektrik ile çalışan son model tır dan inip ona ilk bindiğim günü hiç unutamıyorum.İzmirin sokaklarında acemi şoför oldum heryerde iki manevra ile döndüm.Ama bir kaç gün sonra ilmini aldım,meğer diğer araçlar gibi aracın yarısı döneceğin yere gelince değil ön tekerlek döneceğin yere gelince direksiyonu kıracaksın.Bence tek kusuru tur azlığı.O da kadı kızı kusuru,pahalı araçların tek turda döndüğü yerde sen iki manevra yapıyorsun.Direksiyon ağırlığına gelince power direksiyon olanlar var çok rahat.Gürültüye gelince,tabana ve motor kaputu içine güzel bir izelasyon ile sesi önleyebilirsin.Ykıtına gelince bu yaz eşimle beraber erdek-çanakkale-izmir-bodrum tekrar erdek'e dönüşte aldığım mazotları ve nkm leri tek tek yazarak hesapladım.(Yakıt hesabı tırcılıktan dolayı profosyönel işim).Km'de 28.5 kuruş(eski rakam 285 bin lira.Haa bunda benim aracı çok sıkıştırmamam,rampaları yüklenmeden çıkmam,70 in üzerinde sürat yapmama bağlı tabi.Ama şu var km de 125 kuruş yakacak araca 20-30 bin ytl verirsin,iki katını yakacak araç 3-5 bin lira.Otomobilci hesabı yaparsan km de 10-15 kuruş az yakıt parası yerine 5000 değil 30000 verirsen,artı vereceğin 25000 ytl yi kaç yılda amorti edersin.En az 10 yılda amorti eder.Zaten 30000 ytl ye aldığın araç 10 yıl sonra 3-5 bin edecek.Ben işi bıraktıktan bir kaç ay sonra evde oturmak bana göre olmadığından sıkıntı bastı.Zaten daha öncede içi yarım karavan olan dalışa gittiğim vw vardı.Aklıma bir münübüs alıp içini nasılsa kendim yaparım fikri geldi.Araştırdım içi en geniş olan fiatı benim en dar bütçeme uyan j9 geldi.İzmirde peguet servisi olan bir arkadaşımdan yüksek tavan uzun şase bir araç aldım 5 bin liraya.İçinide çoğunluğunu kendi elimle,profil takviyelerini peguet karasörcüsü arkadaşa,dolapları marangoz arkadaşa yaptırdım.Buzdolabı,220 invertörü,tuvaleti,yatağı,dolapları,220+12 tesisatı,aracın tüm alt takım,fren,motor-pompa-enjektör bakımları,masa sandalyeler dahil 5000 lira harcadım etti 10 bin lira.Bu arada tavana 5 cm yan duvarların kapılar dahil tümüne 4 cm strafor döşedim.Yazın o sıcaklarda bile içinde yatabiliyoruz.Birde motorsikletim var.İç dizaynını yaparken motoru içine sokacak şekilde planladım.Örneğin bodrum-ortakente gittik aracı bir arkadaşın otelin bahçesine park ettik.Motorsiklet ile tüm bodrum yarımadasını gezdik.Benim için en önemli şey gittiğin yerde hele yazın zar zor bulduğum güzel bir yeri kaptırmamak ve en az yakıtla tüm çevremdeki yerleri gezebilmek.Mesela gittiğiniz büyük ve kalabalık sahillerde karavan ile gezmeniz mümkün değil.Bence bir karavancıya duştan,televizyondan daha önemli motorsiklet.Neyse gelelim J9a,bunu seçmemde en önemli nedende türkiyede dağ köyüne gitseniz,parçasını ve tamitcisini bulursunuz.Otomobilcilikte en önemli şeydir.Çünki yaşadım,5 yıl önce almanyadan bir arkadaşım ailesi ile beraber türkiye'ye izine gelirken,Kullandığı iveco-ducato devirdaim dağıtmış.orada tamire deli para istemişler.Arkadaşta çekerek getirip Bari'den gemiye bindirmiş.İzmir'e indiğinde haberim oldu.Kamyon ile aracı İzmir'e getirdik.İveco ege distrübütörü olan enrico aliberti'nin servisine çektik.Devirdaim izmir'de yok,istanbul'u aradılar orada yok,ne oacak? İtalyadan gelecek.Ne kadar zamanda 1 hafta.Arkadaş ağlayacak,yanında karısı iki kızı perişan.Ben devirdaimi oradan alıp sanayiye götürdüm.Açılmayan cinsten devirdaim.O açılmayını açacak usta bulduk,açtı kömürleri rulmanları değiştirdi.ama arkadaşa yine 3 güne patladı.Bunu hiç unutmadım onun için J9 u seçtim.Nitekim izmirden sonra alttan bir tıkırtı gelmeye başladı.Milasta yol üstünde bir tamirciye gitdim baktı rotilin biri bozulmuş.15 liraya işçilik dahil 15 dakikada değiştirdi.Şİmdi ben nasıl sevmem J9u.Neyse çok başınızı ağrıtmayayım,Kısıtlı imkanı olan ama gezginci ruhu olan arkadaşları çok üzmeyen bir yol arkadaşı.Biraz fazla yakar,biraz gürültü yapar,rampada ağırlaşır ama yolda bırakmaz güvenilir bir araç bence.Zaten öyle olmasa yollarda çok kalsa binlerce serviçci kullanmaz.Hem şoför mahalli hem 5 kuruş olmuyor işte(çok kişi bildiği için anlatmadım o fıkrayı)Çok rahatına düşkün olanlar tabi çok parası olanların beğenmeyeceği bir araç.Neyse daha sonra görüşmek dileğiyle sana ve tüm arkadaşlara selam ve saygılar.
Sevgili cem,ben Tır sürücülüğünü 3 yıl önce bıraktım.İzmirde okul servisi olan bir arkadaşım 1 ay yardımcı olmamı istedi,para için değil sadece kıramayacağım biri olduğu için peki dedim.Benim J9 ile tanışmamda böyle oldu.Her tarafı hava ve elektrik ile çalışan son model tır dan inip ona ilk bindiğim günü hiç unutamıyorum.İzmirin sokaklarında acemi şoför oldum heryerde iki manevra ile döndüm.Ama bir kaç gün sonra ilmini aldım,meğer diğer araçlar gibi aracın yarısı döneceğin yere gelince değil ön tekerlek döneceğin yere gelince direksiyonu kıracaksın.Bence tek kusuru tur azlığı.O da kadı kızı kusuru,pahalı araçların tek turda döndüğü yerde sen iki manevra yapıyorsun.Direksiyon ağırlığına gelince power direksiyon olanlar var çok rahat.Gürültüye gelince,tabana ve motor kaputu içine güzel bir izelasyon ile sesi önleyebilirsin.Ykıtına gelince bu yaz eşimle beraber erdek-çanakkale-izmir-bodrum tekrar erdek'e dönüşte aldığım mazotları ve nkm leri tek tek yazarak hesapladım.(Yakıt hesabı tırcılıktan dolayı profosyönel işim).Km'de 28.5 kuruş(eski rakam 285 bin lira.Haa bunda benim aracı çok sıkıştırmamam,rampaları yüklenmeden çıkmam,70 in üzerinde sürat yapmama bağlı tabi.Ama şu var km de 125 kuruş yakacak araca 20-30 bin ytl verirsin,iki katını yakacak araç 3-5 bin lira.Otomobilci hesabı yaparsan km de 10-15 kuruş az yakıt parası yerine 5000 değil 30000 verirsen,artı vereceğin 25000 ytl yi kaç yılda amorti edersin.En az 10 yılda amorti eder.Zaten 30000 ytl ye aldığın araç 10 yıl sonra 3-5 bin edecek.Ben işi bıraktıktan bir kaç ay sonra evde oturmak bana göre olmadığından sıkıntı bastı.Zaten daha öncede içi yarım karavan olan dalışa gittiğim vw vardı.Aklıma bir münübüs alıp içini nasılsa kendim yaparım fikri geldi.Araştırdım içi en geniş olan fiatı benim en dar bütçeme uyan j9 geldi.İzmirde peguet servisi olan bir arkadaşımdan yüksek tavan uzun şase bir araç aldım 5 bin liraya.İçinide çoğunluğunu kendi elimle,profil takviyelerini peguet karasörcüsü arkadaşa,dolapları marangoz arkadaşa yaptırdım.Buzdolabı,220 invertörü,tuvaleti,yatağı,dolapları,220+12 tesisatı,aracın tüm alt takım,fren,motor-pompa-enjektör bakımları,masa sandalyeler dahil 5000 lira harcadım etti 10 bin lira.Bu arada tavana 5 cm yan duvarların kapılar dahil tümüne 4 cm strafor döşedim.Yazın o sıcaklarda bile içinde yatabiliyoruz.Birde motorsikletim var.İç dizaynını yaparken motoru içine sokacak şekilde planladım.Örneğin bodrum-ortakente gittik aracı bir arkadaşın otelin bahçesine park ettik.Motorsiklet ile tüm bodrum yarımadasını gezdik.Benim için en önemli şey gittiğin yerde hele yazın zar zor bulduğum güzel bir yeri kaptırmamak ve en az yakıtla tüm çevremdeki yerleri gezebilmek.Mesela gittiğiniz büyük ve kalabalık sahillerde karavan ile gezmeniz mümkün değil.Bence bir karavancıya duştan,televizyondan daha önemli motorsiklet.Neyse gelelim J9a,bunu seçmemde en önemli nedende türkiyede dağ köyüne gitseniz,parçasını ve tamitcisini bulursunuz.Otomobilcilikte en önemli şeydir.Çünki yaşadım,5 yıl önce almanyadan bir arkadaşım ailesi ile beraber türkiye'ye izine gelirken,Kullandığı iveco-ducato devirdaim dağıtmış.orada tamire deli para istemişler.Arkadaşta çekerek getirip Bari'den gemiye bindirmiş.İzmir'e indiğinde haberim oldu.Kamyon ile aracı İzmir'e getirdik.İveco ege distrübütörü olan enrico aliberti'nin servisine çektik.Devirdaim izmir'de yok,istanbul'u aradılar orada yok,ne oacak? İtalyadan gelecek.Ne kadar zamanda 1 hafta.Arkadaş ağlayacak,yanında karısı iki kızı perişan.Ben devirdaimi oradan alıp sanayiye götürdüm.Açılmayan cinsten devirdaim.O açılmayını açacak usta bulduk,açtı kömürleri rulmanları değiştirdi.ama arkadaşa yine 3 güne patladı.Bunu hiç unutmadım onun için J9 u seçtim.Nitekim izmirden sonra alttan bir tıkırtı gelmeye başladı.Milasta yol üstünde bir tamirciye gitdim baktı rotilin biri bozulmuş.15 liraya işçilik dahil 15 dakikada değiştirdi.Şİmdi ben nasıl sevmem J9u.Neyse çok başınızı ağrıtmayayım,Kısıtlı imkanı olan ama gezginci ruhu olan arkadaşları çok üzmeyen bir yol arkadaşı.Biraz fazla yakar,biraz gürültü yapar,rampada ağırlaşır ama yolda bırakmaz güvenilir bir araç bence.Zaten öyle olmasa yollarda çok kalsa binlerce serviçci kullanmaz.Hem şoför mahalli hem 5 kuruş olmuyor işte(çok kişi bildiği için anlatmadım o fıkrayı)Çok rahatına düşkün olanlar tabi çok parası olanların beğenmeyeceği bir araç.Neyse daha sonra görüşmek dileğiyle sana ve tüm arkadaşlara selam ve saygılar.