Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...
aynı fikireyiz. konunun bu kadar ısınmasının sebebi uslup idi. ben sizin paylaştığınız fikirlere " gereksiz, kesinlikle yapmayın, anlamsız" ayrıca "senin gibi rakı bardağım ile resimlerim yok, kafanız basmıyor mu, çuvalla basar parayı (ve hatırlamadığım bir çok kişisel ayrımcılık) gibi sizi deforme edici hitablarım olsa sizin emeğinize saygısızlık yapmış olurum. sohbetin ilk başlarında yumuşatıcı tavır sergiledim. çünkü olması gereken o. ama avukatınız levent bey kelimesine ve şahsımın alkolik olduğunu imajlayan yazılarına kızdım. şahsın kendisine özelden mesaj atarak şakanın dozu kaçmaya başladığını belirtmeme rağmen, bu arkadaşın ayrımcı tavırları üslubu devam edince bende kızdım. konuyu ilk başından beri takip ederseniz konu ille ilgili yumuşatma tavrımı göreceksiniz. birde o arkadaşın yazım tavırlarını okuyun. kararı siz verin. şahsım adına derim ki her aracın kendi karakteristik özellikleri vardır ve kullanmadığım araçla ilgili bilgi veremem çünkü bilmiyorum. biz araçlarımızla ilgili yaptığımız modifiyeleri avrupadaki uygulama deneyimi yapan offroad kulüpleri ile artısını eksisini danışarak yapıyoruz. bunu belirtmemmize rağmen hala olmaz deniyorsa avrupada o senelerce uygulamayı yapan adamlar bu işi bilmiyor anlamı çıkar. 18cm yükseltme ile sıkıntılarımızı bizde mehmet arkadaşımızla paylaştık, şunu nasıl ayarlayacaksın, bunun kasıntısını nasıl halledeceksin diye. ama adabına göre. ayrıca düz gece Blazerlar hakkında konu paylaşmadık. esenlikle kalın.moonwalker_arc' Alıntı:Konuda adım ve aracım geçmiş, konunun linki de verilmiş orda detaylı anlatmaya çalıştım.Dedim ki keşke bana bunları daha önce birileri anlatsaydı da heybeye para harcayarak kendim öğrenmeseydim.
Göktuğ bey de size bunları anlatmaya çalışmış ancak siz anlamak istemiyorsunuz.Sonuç gayet açık ki tecrübe yaşanarak kazanılıyor.Siz de burada ne kadar anlatılırsa anlatılsın kendi bildiğinizi yapacaksınız, sonuçta 2 sene sonra gerçeklerle yüzleşirsiniz.Ben yine yazayım da siz yine kendiniz bilirsiniz;
Öncelikle blazerların arazi şanzımanlarının dayanaksız olduğunu söylemişsiniz; Blazerlarda np231 arazi şanzımanı vardır.Bir çok arazi aracı olarak geçinen araçdan daha sağlam bir şanzımandır hatta çoğu xj lerde de bu şanzıman vardır.
Blazer torsiyondan yükseltmeye uygun değil demişsiniz, bu blazerla alakalı değil tüm araçlar için geçerlidir.
Torsiyon dediğimiz şey daha sonralardan yay ile değiştirilen eski bir sistem.Kalın bir demir parçası bir ucu önde tablalarda diğer ucu ortada şasede.Lastiklere gelen yükü demirin burulması ile birlikte alıyor.Yani bu torsiyonun üzerinde sürekli bir stress var.Siz torsiyon vidalarını sıkıp önleri yükseltirken öncelikle bu torsiyon üzerindeki stresi maksimuma çıkarıyor (yani esneme kapasitesinin sonuna geliyor) ondan sonra da daha fazla esneyemediği için tablaları kastırarak ön tarafı yükseltiyor.
Yani sizin yaptığınız işlemle birlikte ön süspansiyon sisteminin esneme kabiliyetini sıfırladınız.Amortisör değişmekten bahsetmişsiniz zahmet etmeyin sonucu değiştirmez.Peki bu sadece sürüşte sertlik mi sağlar biz offroad yapacaz konfor önemli değil diyebilirsiniz iş konforla alakalı değil.
Ön tarafta esneme kabiliyeti sıfıra indiriği için en ufak bir çapra açıda ön lastikler esneyemeyeceği için lastiğin biri yerden kesilecek ve önde de kilit olmadığı için araç patinaja düşecektir.
Ön diferansiyeliniz sabit, şaseye monte edilmiş durumda, akslar diferansiyelden çıkıp tablaların içinden poryaya geliyor.bu akslarda standartta bir açı vardır ve bu açılarda çalışabilmesini sağlayan laleler vardır (2 tane) şaft mafsalı gibi düşünebilirsiniz ancak daha farklı bir sistem.Siz aracı 18cm yükselttiğinizde aksların açıları ciddi bir şekilde bozuldu.Belki de şu an her turunda vuruntu yapıyordur.Bu çok kısa bir süre içerisinde aks kafalarını bozacağınız anlamına geliyor.Kısa süre içerisinde direksiyonu çevirip gaza bastığınızda alttan tak tuk sesler gelmeye başlarsa yeni aks almanız gerekeceğinin habercisidir.Ki tanesini 500 TL'den aşağı bulabileceğinizi de zannetmiyorum.
Ayrıyetten aynı şekilde rotiller ve rotların da açısı bozuldu ve kasık pozisyonda çalışıyorlar şu an.En kısa zamanda bu parçalar da standart açısının bozulması sebebiyle kasık çalıştıklarından içlerini yiyecek ve komple ön düzen yaptırmanız gerekecek.Buna daha kısa sürede bozulacak olan S rotunuz da dahil.
Ön şaftınızın açısı bozuldu, oda kasık durumda çalışıyor şu an.Tümsek geçişlerinde hafif zıplatmalarda mafsallar vuruntu yapacak.İyi ihtimalle şaft mafsalının bozulması yakın, kötü ihtimalle de şaft mafsalının vuruntusu sebebiyle yakın zamanda aracı zıplatma girişiminde bulunursanız şaftın kasılıp arazi şanzımanının ön şaft çıkış milini kesmesi de an meselesi.
Gelelim arka diferansiyele, arka diferansiyelde yaptığınız 18cm'lik get her ne kadar sağlıksız bir işlem de olsa yine de öne göre daha az sıkıntılı bir işlem.Arka şaft açınız bozuldu, belki şu an şaft çalışıyordur ancak yakın zamanda mafsalı bozabilir.Bu kesin olacak diye birşey yok.İsterseniz bozduğu zaman arka şaftı çift mafsallıya çevirebilirsiniz.
Bunun dışında arka sabit diferansiyeliniz yaylı olduğundan, diferansiyelin aracın ortasında durmasını sağlayan, bir ucu şasede olup diğer ucu diferansiyelde olan çapraz denge kolunuz araç yükseldiğinden dolayı diferansiyelinizi sağ (kolun bağlantı yönüne göre sola da çekmiş olabilir) tarafa çekti.Dikkatli bir ölçüm yaparsanız arka lastiklerinizin bir tarafının içerde bir tarafının dışarda olduğunu görmeniz lazım.Bu kolu kesip uzatmanız ve diferansiyeli orijinal pozisyonuna getirmeniz lazım.
Yayın fırlaması konusunda ise kararsızım, yaptırdığınız getleri konik şekilde yayın içine devam edecek şekilde yaptırsaydınız sorun yaşamayabilirsiniz.Ancak yaptığınız bu yükseltme arka diferansiyelin artikülasyonunu iyileştirmedi yay boyunuz aynı olduğu için arka taraf yine standart oranında esneme yapacak.
Yani demem o ki arka taraf bir şekilde hallolur da ön için yapabileceğiniz hiçbirşey yok.Sıkıntı yok bu frontera fabrika çıkışlı mükemmel bir araba civatayı sık 18cm yükselsin diyip kendinizi kandırmaya devam edebilirsiniz.