Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ozturk55 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 178
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,529
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

moonwalker_arc' Alıntı:
Konuda adım ve aracım geçmiş, konunun linki de verilmiş orda detaylı anlatmaya çalıştım.Dedim ki keşke bana bunları daha önce birileri anlatsaydı da heybeye para harcayarak kendim öğrenmeseydim.

Göktuğ bey de size bunları anlatmaya çalışmış ancak siz anlamak istemiyorsunuz.Sonuç gayet açık ki tecrübe yaşanarak kazanılıyor.Siz de burada ne kadar anlatılırsa anlatılsın kendi bildiğinizi yapacaksınız, sonuçta 2 sene sonra gerçeklerle yüzleşirsiniz.Ben yine yazayım da siz yine kendiniz bilirsiniz;

Öncelikle blazerların arazi şanzımanlarının dayanaksız olduğunu söylemişsiniz; Blazerlarda np231 arazi şanzımanı vardır.Bir çok arazi aracı olarak geçinen araçdan daha sağlam bir şanzımandır hatta çoğu xj lerde de bu şanzıman vardır.

Blazer torsiyondan yükseltmeye uygun değil demişsiniz, bu blazerla alakalı değil tüm araçlar için geçerlidir.

Torsiyon dediğimiz şey daha sonralardan yay ile değiştirilen eski bir sistem.Kalın bir demir parçası bir ucu önde tablalarda diğer ucu ortada şasede.Lastiklere gelen yükü demirin burulması ile birlikte alıyor.Yani bu torsiyonun üzerinde sürekli bir stress var.Siz torsiyon vidalarını sıkıp önleri yükseltirken öncelikle bu torsiyon üzerindeki stresi maksimuma çıkarıyor (yani esneme kapasitesinin sonuna geliyor) ondan sonra da daha fazla esneyemediği için tablaları kastırarak ön tarafı yükseltiyor.

Yani sizin yaptığınız işlemle birlikte ön süspansiyon sisteminin esneme kabiliyetini sıfırladınız.Amortisör değişmekten bahsetmişsiniz zahmet etmeyin sonucu değiştirmez.Peki bu sadece sürüşte sertlik mi sağlar biz offroad yapacaz konfor önemli değil diyebilirsiniz iş konforla alakalı değil.

Ön tarafta esneme kabiliyeti sıfıra indiriği için en ufak bir çapra açıda ön lastikler esneyemeyeceği için lastiğin biri yerden kesilecek ve önde de kilit olmadığı için araç patinaja düşecektir.
Ön diferansiyeliniz sabit, şaseye monte edilmiş durumda, akslar diferansiyelden çıkıp tablaların içinden poryaya geliyor.bu akslarda standartta bir açı vardır ve bu açılarda çalışabilmesini sağlayan laleler vardır (2 tane) şaft mafsalı gibi düşünebilirsiniz ancak daha farklı bir sistem.Siz aracı 18cm yükselttiğinizde aksların açıları ciddi bir şekilde bozuldu.Belki de şu an her turunda vuruntu yapıyordur.Bu çok kısa bir süre içerisinde aks kafalarını bozacağınız anlamına geliyor.Kısa süre içerisinde direksiyonu çevirip gaza bastığınızda alttan tak tuk sesler gelmeye başlarsa yeni aks almanız gerekeceğinin habercisidir.Ki tanesini 500 TL'den aşağı bulabileceğinizi de zannetmiyorum.

Ayrıyetten aynı şekilde rotiller ve rotların da açısı bozuldu ve kasık pozisyonda çalışıyorlar şu an.En kısa zamanda bu parçalar da standart açısının bozulması sebebiyle kasık çalıştıklarından içlerini yiyecek ve komple ön düzen yaptırmanız gerekecek.Buna daha kısa sürede bozulacak olan S rotunuz da dahil.

Ön şaftınızın açısı bozuldu, oda kasık durumda çalışıyor şu an.Tümsek geçişlerinde hafif zıplatmalarda mafsallar vuruntu yapacak.İyi ihtimalle şaft mafsalının bozulması yakın, kötü ihtimalle de şaft mafsalının vuruntusu sebebiyle yakın zamanda aracı zıplatma girişiminde bulunursanız şaftın kasılıp arazi şanzımanının ön şaft çıkış milini kesmesi de an meselesi.

Gelelim arka diferansiyele, arka diferansiyelde yaptığınız 18cm'lik get her ne kadar sağlıksız bir işlem de olsa yine de öne göre daha az sıkıntılı bir işlem.Arka şaft açınız bozuldu, belki şu an şaft çalışıyordur ancak yakın zamanda mafsalı bozabilir.Bu kesin olacak diye birşey yok.İsterseniz bozduğu zaman arka şaftı çift mafsallıya çevirebilirsiniz.

Bunun dışında arka sabit diferansiyeliniz yaylı olduğundan, diferansiyelin aracın ortasında durmasını sağlayan, bir ucu şasede olup diğer ucu diferansiyelde olan çapraz denge kolunuz araç yükseldiğinden dolayı diferansiyelinizi sağ (kolun bağlantı yönüne göre sola da çekmiş olabilir) tarafa çekti.Dikkatli bir ölçüm yaparsanız arka lastiklerinizin bir tarafının içerde bir tarafının dışarda olduğunu görmeniz lazım.Bu kolu kesip uzatmanız ve diferansiyeli orijinal pozisyonuna getirmeniz lazım.

Yayın fırlaması konusunda ise kararsızım, yaptırdığınız getleri konik şekilde yayın içine devam edecek şekilde yaptırsaydınız sorun yaşamayabilirsiniz.Ancak yaptığınız bu yükseltme arka diferansiyelin artikülasyonunu iyileştirmedi yay boyunuz aynı olduğu için arka taraf yine standart oranında esneme yapacak.

Yani demem o ki arka taraf bir şekilde hallolur da ön için yapabileceğiniz hiçbirşey yok.Sıkıntı yok bu frontera fabrika çıkışlı mükemmel bir araba civatayı sık 18cm yükselsin diyip kendinizi kandırmaya devam edebilirsiniz.
aynı fikireyiz. konunun bu kadar ısınmasının sebebi uslup idi. ben sizin paylaştığınız fikirlere " gereksiz, kesinlikle yapmayın, anlamsız" ayrıca "senin gibi rakı bardağım ile resimlerim yok, kafanız basmıyor mu, çuvalla basar parayı (ve hatırlamadığım bir çok kişisel ayrımcılık) gibi sizi deforme edici hitablarım olsa sizin emeğinize saygısızlık yapmış olurum. sohbetin ilk başlarında yumuşatıcı tavır sergiledim. çünkü olması gereken o. ama avukatınız levent bey kelimesine ve şahsımın alkolik olduğunu imajlayan yazılarına kızdım. şahsın kendisine özelden mesaj atarak şakanın dozu kaçmaya başladığını belirtmeme rağmen, bu arkadaşın ayrımcı tavırları üslubu devam edince bende kızdım. konuyu ilk başından beri takip ederseniz konu ille ilgili yumuşatma tavrımı göreceksiniz. birde o arkadaşın yazım tavırlarını okuyun. kararı siz verin. şahsım adına derim ki her aracın kendi karakteristik özellikleri vardır ve kullanmadığım araçla ilgili bilgi veremem çünkü bilmiyorum. biz araçlarımızla ilgili yaptığımız modifiyeleri avrupadaki uygulama deneyimi yapan offroad kulüpleri ile artısını eksisini danışarak yapıyoruz. bunu belirtmemmize rağmen hala olmaz deniyorsa avrupada o senelerce uygulamayı yapan adamlar bu işi bilmiyor anlamı çıkar. 18cm yükseltme ile sıkıntılarımızı bizde mehmet arkadaşımızla paylaştık, şunu nasıl ayarlayacaksın, bunun kasıntısını nasıl halledeceksin diye. ama adabına göre. ayrıca düz gece Blazerlar hakkında konu paylaşmadık. esenlikle kalın.
 

Etiketler
Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Uğur bey merhebeler konularinizi takip etmistim daha once sizin araciniz cok emek harcanarak yapilmis guzel bir arac. Benim kine gelince 1.si benim aracimin yaptigim yukseltmesi 18 degil 16 cm 18 ise fabrikanin gerektigi hallerde verdigi ust yukseltme limiti ama inanin verdiginiz bilgiler cok faydali biz sonuçta inat bir sekilde yaptik oldu demiyoruz her firsatta yaptik deniyoruz diyoruz. Tecrübeleriniz gerçekten ışık tutucu ama benim aracim dusunduğunuz gibi onleri cok gergin değil hala esneye biliyor ve bahsettiğiniz arıza sinyallerini şimdilik ağır arazide dahil vermiyor. Söylediğim gibi zaten deneme aşamasında. Bu arada Kendimi vekimseyi kandırmaya ihtiyacımda yok. Sonuçta azbiraz bu işlerden Çok şükür anlıyorum. Trabzon sanayisinde oto camci ve ayni zamanda offroda merakli Ömer Birinci abim var onu tanirsiniz diye düşünüyorum cunku oda Trabzon offroadda Trabzona Allahin izniyle çok yakin bir zamanda gelicem hatta belki bu hafta sonu ardoffun düzenlediği etkinliğe bile gelme ihtimalim var sizde müsayit olursaniz msjlasip geldiğimde aracimi size gösterip canli gozlen gördüğünüz fikirlerinizi almak isterim. Ömer abiyi taniyorsanizda ve görüşüyorsaniz Samsun Uğurludan Mehmetin selami vardersiniz. ilginiz ve bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
 

Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Konu uslup ise buyurun..
1.mesajım
Aracınız güzel görünüyor elinize sağlık.. Merak ettiğim bir kaç konu var. Get ile yükseltmeden sonra
1- Fren hortumlarının boyu uzadı mı?
2-Önler bağımsız aks bildiğim kadarıyla, eğer öyleyse aksların açıları çok dik olmadı mı?
3-Arka diferansiyel ise sabit bu defa şaft açısı ne durumda?
4- 16 cm ciddi bir yükseltme direksiyon mili ya da direksiyon rot kolu kasıntıya uğramadı mı?
5- 28 lastikten 33 e geçince aracın kalkışında bol gaz isteği oluşmadı mı? Ayna mahruti değişme ihtiyacı gündemde mi? Ağır oran ayna mahruti bulunuyor mu?
bu konuların önemli olduğunu düşünüyorum. Sevgili ustamız ben yaptım oldu mu diyor acaba?

ortamı geren 2.mesaj
Ben yine yeni arkadaşlar için uyarı yapmak zorundayım. Öztürk beyin yapmış olduğu yükseltme işlemleri kesinlikle sağlıksız ve yanlış işlemlerdir. İlk ciddi offroad gezisinde sağını solunu parçalayacaktır. Get ile yükseltme esneme ekseninde kaymalara sebep olup get in ya da yayın aradan fırlamasına sebep olabilir. En temizi çuvalla para verip yükseltme kiti almaktır.
Kişisel fikrim bu yükseltme işleminin örnek alınmaması kanaatindeyim. Şimdi bana kızacaksınız ama bunu söylemezsem ben kendime kızacağım.

sonrası malum.. uslup ise yanlış yazdığım yeri söyleyin özür dileyeyim..
 

Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Göktug bey merhabalar öncelikle şunu belirteyim kimsenin özür beklentisi yok lutfen bu konulari tekrar tekrar gundeme getirmeyin hem zaten geren mesejlarin bunlar olmadiğini ikimizde biliyoruz. Saygilar hayirli gumler.
 




Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Merhabalar,
Fotoğrafta gözüken get orada, yay ve araç ağırlığı arasındaki baskıyla mı duruyor sadece?


ozturk55' Alıntı:

2012-06-09 17.36.36.jpg
 

Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Göktuğ bey ile gerçekte tanışma fırsatı bulamadım, en kısa zamanda yüzyüze de görüşmek isterim çünkü kendisi bu işe uzun yıllardır ciddi emek vermiş, teknik bilgisi olan sistemleri yakından tanıyan ve de Türkiye de ilk defa 42 lastikli portal akslı araç toplayan bir insan.Cj lere yaptığı modifikasyonlar da bu konuda ki bilgisini gösteriyor zaten.

Konu karşılıklı atışmalara döndükten sonra tüm mesajları tek tek okumadım, ancak baştaki mesajları okudum.

Göktuğ beyin uslubunda hiçbir yanlışlık göremedim, kendisi benim bahsettiğim sorunları çok iyi bildiği için bunları açık açık yazmadan size sormuş, çıkabilecek sorunları.Siz ise eleştiriye açık olup öneri isteyeceğiniz yerde bu araç frontera, fabrika çıkışı 18 cm e kadar yükselebilir, avrupada adamlar böyle yapıyor, onlar bilir, siz fronterayı bilmiyorsunuz şekilde eleştiri kaldırmaz bir tavırla sert cevaplar verip daha sonra ise babanızın petrol ofislerinden, arazilerinize ve binek otolarınıza kadar fotoğraf koymuşsunuz.

Kendisi doğal olarak yapılan işlemlerin risklerini ve verdiği zararları bildiğinden konuyu okuyup da bilmeden örnek alabilecek kişileri uyarma girişiminde bulunmuş ve bunu da iyi bir amaçla yapmış.

Yoksa sizin aracınıza ne yaptığınız, nasıl yaptığınız kimseyi ilgilendirmez.İstediğinizi yapabilirsiniz tabii ki.

Burası bir forum ortamı yapıp da fotoğrafını çektiğiniz şeye herkesin "woww süper olmuş" demesini değil aksine şunu şöyle yap bunu böyle yap demesini kaldırabilmelisiniz.

Bu işlerde araç ve marka ayrımı yok ! sistem aslında çok basit, gücü veren bir motor aktarım yapan şanzıman ve arazi şanzımanı, diferansiyeller ve lastikler.Landrover, jeep chevrolet toyota opel suzuki farketmez.Hepsi hazır olan sistemleri kendi araçlarına uyarlamışlar.

Burda marka modelde değişen tek şey malzeme kalitesi olabilir sistemler tüm araçlarda aynıdır.Ya sabit akslıdır (makas, helezon) ya da bağımsız süspansiyon(torsiyon yada yine helezon). Temel mantıkta bu sistemlere uygulanabilecek işlemlerin hepsi belki de 20 belki de çok daha uzun süredir yapıldı, yapılıyor.Hiç kimse yeni birşey icat etmedi.

Avrupada adamların bu işi böyle yapıyor olması bunun doğru yol olduğu anlamına gelmez.Bu konuyu İrandan okuyan bir adamda Türkiyede böyle yapılıyor diyebilir.Bu yanlışı doğru kılmaz.

Yapılanların hiçbiri olmaz diye birşey de yok.Herşey ortada zaten olmuş; araç yükselmiş, lastikler sığmış, çamura girmiş.Biz ilerde çıkacak sorunlardan bahsediyoruz.Ağır arazide denedim birşey olmadı diyorsunuz ben 1 haftada olacak demiyorum.Uzun vadede (çok da uzun değil) bu saydığım malzemelerin hepsi, ama istisnasız hepsi araç bu durumda kaldığı müddetçe koyverecek.

Kaba bir hesapla bu bozulan parçalar için minumum 2.000 TL harcıyacaksınız (neredeyse bir yükseltme kiti parası) ve sonunda yine en başta olduğunuz yerde olacaksınız.

Torsiyonla 6 cm yükselttim deseniz tamamdı, 9 cm de eh işte yine uzun süre idare ederdi ancak 16 cm torsiyon yükseltme ön takımı çok çabuk yer bitirir.Burda Göktuğ beyin tek hatası sizi uyarmak oldu.Kusura bakmayın ama öyle kardeşşş vs. yazarak küstahlık etmişsiniz.

Camcı Ömer abiyi tanıyorum, Trabzona gelirseniz Ömer abinin yanından arayın.Mutlaka beklerim yemeğimizi yer çayımızı içeriz.Aracı da inceleriz.
 

Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

konu nerelerden nerelere gelmiş.doğru söyleyen dokuz köyden kovulurmuş hesabı olmuş birazcık ama olsun.demir yamulur ama çelik yamulmaz kırılır ;) zaman diyelim sadece ve inşallah kazasız belasız hasarsız bir şekilde kullanmaya devam eder aracını arkadaş.kendisine ve sevdiklerine bişey olmadan iyi günlerde kullansın
 

Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Uğur kardeşim boşver ben artık takmıyorum. Dedim ya yazmazsam kendime ayıp etmiş olacaktım...
 




Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

SEVGİLİ ARKADAŞLAR BURADA DEFALARCA ARACIN DENEME AŞAMASINDA OLDUĞUNU VURGULAMAMA RAĞMEN HALA OLMAZ OLAMAZ KIRILIR TEHLİKELİ VB GİBİ YAZILARI YAZMANIZA GEREK YOK.
ARACA YAPILAN TADİLATLAR ŞU ANDA DENEME AŞAMASINDA.
ENGİN BİLGİ VE DENEYİMLERİNİZLE BAHSETTİĞİNİZ HATALARI GÖREREK VE YAŞAYARAK VE BU HATALARA ALTERNATİF ÇÖZÜMLER ARAYARAK BELKİ BULARAK BEN YAŞIYACAĞIM.
BİLGİ VE DENEYİMLERİNİZİ BENİMLE PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN HEPİNİZE TEKRAR ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ÇOK YAKIN ZAMANDA ARACIN BU HALİ İLE İLGİLİ DAHA DETAYLI ARAZİDE ÇEKİLMİŞ VİDEO VE ALT ÖN VE ALT ARKA FOTOGRAFLAR YÜKLENECEKTİR.
YENİ BAŞLAYAN ARKADAŞLAR İÇİN :
EVİNİZDE DENEMEYİNİZ. ;) ;) ;)
HEPİNİZE SAYGILAR.
 

Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

schweps' Alıntı:
Merhabalar,
Fotoğrafta gözüken get orada, yay ve araç ağırlığı arasındaki baskıyla mı duruyor sadece?
Şenol bey merhaba evet bahsettiğiniz gibi şimdilik yay ve araç ağırlığı baskısıyla duruyor. Ama hafta sonu o kısımla ilgili bir çalışma yapıp tekrar sağlamlaştırmak adına yanlarına ayarlı kelepçe şeklinde parçalar takılıcak fotolarını mutlaka yüklicem (tabi torna gördüğü için get yayların ve kasanın bir kısım içinde) saygılar.
 

Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

moonwalker_arc' Alıntı:
Göktuğ bey ile gerçekte tanışma fırsatı bulamadım, en kısa zamanda yüzyüze de görüşmek isterim çünkü kendisi bu işe uzun yıllardır ciddi emek vermiş, teknik bilgisi olan sistemleri yakından tanıyan ve de Türkiye de ilk defa 42 lastikli portal akslı araç toplayan bir insan.Cj lere yaptığı modifikasyonlar da bu konuda ki bilgisini gösteriyor zaten.

Konu karşılıklı atışmalara döndükten sonra tüm mesajları tek tek okumadım, ancak baştaki mesajları okudum.

Göktuğ beyin uslubunda hiçbir yanlışlık göremedim, kendisi benim bahsettiğim sorunları çok iyi bildiği için bunları açık açık yazmadan size sormuş, çıkabilecek sorunları.Siz ise eleştiriye açık olup öneri isteyeceğiniz yerde bu araç frontera, fabrika çıkışı 18 cm e kadar yükselebilir, avrupada adamlar böyle yapıyor, onlar bilir, siz fronterayı bilmiyorsunuz şekilde eleştiri kaldırmaz bir tavırla sert cevaplar verip daha sonra ise babanızın petrol ofislerinden, arazilerinize ve binek otolarınıza kadar fotoğraf koymuşsunuz.

Kendisi doğal olarak yapılan işlemlerin risklerini ve verdiği zararları bildiğinden konuyu okuyup da bilmeden örnek alabilecek kişileri uyarma girişiminde bulunmuş ve bunu da iyi bir amaçla yapmış.

Yoksa sizin aracınıza ne yaptığınız, nasıl yaptığınız kimseyi ilgilendirmez.İstediğinizi yapabilirsiniz tabii ki.

Burası bir forum ortamı yapıp da fotoğrafını çektiğiniz şeye herkesin "woww süper olmuş" demesini değil aksine şunu şöyle yap bunu böyle yap demesini kaldırabilmelisiniz.

Bu işlerde araç ve marka ayrımı yok ! sistem aslında çok basit, gücü veren bir motor aktarım yapan şanzıman ve arazi şanzımanı, diferansiyeller ve lastikler.Landrover, jeep chevrolet toyota opel suzuki farketmez.Hepsi hazır olan sistemleri kendi araçlarına uyarlamışlar.

Burda marka modelde değişen tek şey malzeme kalitesi olabilir sistemler tüm araçlarda aynıdır.Ya sabit akslıdır (makas, helezon) ya da bağımsız süspansiyon(torsiyon yada yine helezon). Temel mantıkta bu sistemlere uygulanabilecek işlemlerin hepsi belki de 20 belki de çok daha uzun süredir yapıldı, yapılıyor.Hiç kimse yeni birşey icat etmedi.

Avrupada adamların bu işi böyle yapıyor olması bunun doğru yol olduğu anlamına gelmez.Bu konuyu İrandan okuyan bir adamda Türkiyede böyle yapılıyor diyebilir.Bu yanlışı doğru kılmaz.

Yapılanların hiçbiri olmaz diye birşey de yok.Herşey ortada zaten olmuş; araç yükselmiş, lastikler sığmış, çamura girmiş.Biz ilerde çıkacak sorunlardan bahsediyoruz.Ağır arazide denedim birşey olmadı diyorsunuz ben 1 haftada olacak demiyorum.Uzun vadede (çok da uzun değil) bu saydığım malzemelerin hepsi, ama istisnasız hepsi araç bu durumda kaldığı müddetçe koyverecek.

Kaba bir hesapla bu bozulan parçalar için minumum 2.000 TL harcıyacaksınız (neredeyse bir yükseltme kiti parası) ve sonunda yine en başta olduğunuz yerde olacaksınız.

Torsiyonla 6 cm yükselttim deseniz tamamdı, 9 cm de eh işte yine uzun süre idare ederdi ancak 16 cm torsiyon yükseltme ön takımı çok çabuk yer bitirir.Burda Göktuğ beyin tek hatası sizi uyarmak oldu.Kusura bakmayın ama öyle kardeşşş vs. yazarak küstahlık etmişsiniz.

Camcı Ömer abiyi tanıyorum, Trabzona gelirseniz Ömer abinin yanından arayın.Mutlaka beklerim yemeğimizi yer çayımızı içeriz.Aracı da inceleriz.
işte abi ben bunu demeye çalışıyorum. göktuğ arkadaşım ilk cj lerle uğraşmış ve başarmış. tabiri caizse yemiş yutmuş. ben cj ler hakkında göktuğ beyin yanında yorum yapamam çünkü bilmiyorum. şimdi süspansiyonu, makaslı araç ile hem amartisor hem yay olan aracın üretim şekli ve tarzı bir mi.? ben göktuğ beye herşeyin deneme aşamasında olduğunu anlatmaya çalışıyordum. fikirlere açık olduğumuzu anlatmaya çalışıyorken sohbet çok farklı yerlere gitmeye başladı. takii bana avukatlık arconunu yakıştırması ve insanların yok rakı bardağı ile resmi, yok cuvalla para harcaması vb... uslubuna girince ve birde bu yazdıklarını inkar ettiğinde, bende yazdıklarını alıntı yaparak bunu siz yazdınız diyince ortam gerildi.

siz tüm yazılanları okumadığınızı söylemişsiniz, konuyu tamamen bir okuyun lütfen karara öyle varın.

illaki yaptığımız doğru demiyoruz. senin, göktuğ vb... arkadaşların deneyimleri bizim için çok önemli.

avrupadaki uygulamalara gelince, modifiyelerin resimlerine bakarak iş yapmadık. o insanlarla gerek telefonda gerekse internet üzerindeki diyaloglarla fikir alışverişi yaptık. konuştuğumuz kişiler, biz bunu şu şekilde yaptık ama başka yerde arıza verdi, o arızayıda bu şekilde giderdik dedi. yani görseller üzerine iş yapılmadı.

offroadın ana vatanı avusturalyadır. ben 2.2 benzinli aracıma snorkel takarken ( benzinli araca snorkel olurmu gerekli mi o farklı bir konu. bildiğim kadarı ile bu uygulama benzinli fronterada türkiyede bir ilktir.) airflow ve safari (snorkeli ilk kullananlar ve her ikisininde üretim ve çıkış yeri avusturalyadır) nin mühendisleri ile uzun görüşmelerden sonra atmosferik ortamın, hava emiş debisi, saniyede ne kadar emiş yapması gerekliliğini ve bunlara göre snorkelin çap ve uzunluğunun açılarının ne olduğuna karar verildi. ( geçen sene bu yazışmaları fronteraya snorkel uygulaması sayfasında paylaşmıştık)

şüphesiz her yapılanı herkes onaylamaya bilir. ben siyahı severken başkası beyazı sever. ortak grisinde buluşuruz. önemli değildir çünkü o kendidir ben kendimim. ama "yaptıkları yanlış, kesinlikle katılmıyorum, gereksiz" vb... uslup yerine arkadaşlar bu yaptınız işte bu sorunları düşündünüz mü demek var.

biz diyoruz ki sadece arkalara get uyguladık önleri torsiyon ile kaldırdık. halen ön torsiyonları nasıl 18cm yapıldı deniyor.

ve halen siz bilmiyorsunuz kelamı var. tamam bilmiyoruz, ama kendi vatanımdaki insan hevesimi kırınca bende ecnebilere yöneliyorum. çünkü onlar yanlışlarımı daha yumuşak söylüyor. çünkü benim vatanımın insanı deneyimine ve bilgisine güvenerekten, benim bilgisizliği uslupsuzca yüzüme vururken, onlar (ki bizden daha bilgili ve deneyimli) deneyimlerini paylaşmaktan çekinmiyor.

ama bu uslubu hep birlikte kıracağız inşallah.

adam utanmadan birde genel sayfadan " ben senle dalga geçtim" diyor. bu adam offroad piri de olsa benim nazarı cihetimde yok. ki beni vuran teröristi bile af etmiştim.

uzun lafın kısası benim yaptığım hatayı uslubuyla anlatana baştacı kul köle olurum. ama çok bilgisi olupta, cahil (bu okumamış bilgisiz anlamında değil.) uslupla kırarsa küserim....

dün sitede yazdığım bir söz vardı ETME CAHİL İLE .... ile başlayan, bunu 90 lı yıllarda izmit pistlerinde tıfıl talebe iken rahmetli renç ustadan duymuştum.

netice itibarı ile benim atım bana göre kişniyor. başkalarına merkep sesi gelebilir. ama başkalarının ki bana hep kişneme gelir ve imrenirim.

daha da yazmam....
esenlikle kalın....
 

Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Ne haliniz varsa görün.. Ne cahilliğimiz kaldı ne paragözlüğümüz. Yaptığınız yanlış dedik o kadar.. Hala da diyorum yanlış diye.. Bunu anlamayacak kadar sığ olamazsınız. Etrafınızdaki herkes sizi poh pohlamış belli en kral sizsiniz diye. Biri çıkıp bir iki kelime doğru söyleyince vay efendim ne hakkım varmış hevesini kırmışım.. Bana ne kardeşim senin aracın istersen altına ağaç dalı koy öyle yükselt.. Artık yorum yazmak istemiyorum bu konuda iyiden iyiye gıcık aldım bu atışmalardan. Lütfen sizde yazmayın ve sataşmayın bana.. İçinizdekileri döktünüz. Yeterrrrr....
 

Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

jeep' Alıntı:
Ne haliniz varsa görün.. Ne cahilliğimiz kaldı ne paragözlüğümüz. Yaptığınız yanlış dedik o kadar.. Hala da diyorum yanlış diye.. Bunu anlamayacak kadar sığ olamazsınız. Etrafınızdaki herkes sizi poh pohlamış belli en kral sizsiniz diye. Biri çıkıp bir iki kelime doğru söyleyince vay efendim ne hakkım varmış hevesini kırmışım.. Bana ne kardeşim senin aracın istersen altına ağaç dalı koy öyle yükselt.. Artık yorum yazmak istemiyorum bu konuda iyiden iyiye gıcık aldım bu atışmalardan. Lütfen sizde yazmayın ve sataşmayın bana.. İçinizdekileri döktünüz. Yeterrrrr....


esas seni arap cemal ve taifesi pohpohlayarak kral yapmış. bilirmisin ki bilim adamları birşeyleri icat ettikce kendilerini doğa üstü sanarlarmış.

bak arkadaşım, ben bir halt değilim. doğru araç benim aracım ister cümlesine veririm ister benzin döker yakarım. seni ilgilendirmez. yazma o zaman yazma gelip sataşan sensin. git kendi ilgi alanını gerektiren yerde voltala. aramıza gelip katılan sensin. ben seni bir önceki mesajımda övmüştüm. ama sende idrak yok. demek ki senin sığan ( bu pclerde kapasite demektir) bu kadar. uzaklaş benden. yazma diye beyanda bulunamazsın. üzüldü isen katılmazsın. ben yorumumu yaparım katılan katılır katılmayan uslubuna göre yazar bende alır baştacı ederim. ayrıca yandaşlarını bu sayfaya çekip adamlarıda kendi çamuruna sokma. lütfen yalvarıyorum uzak dur.
 



Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Çok güzel bir konuydu ama çok üzücü şeyler yaşndı :( Ben 2 gündür uzaktan izledim izledim izledim ve yazmadan edemedim. Göktuğ abiyi ve Uğur abiyi yakınen tanımıyorum foumdan tanıyorum ama şunu söyleyim bu iki arkdşımız Offroad ile pişmiş kişiler. Göktuğ abi daha önce alatıldığı gibi ilk portal aksli ve 42'' lastikli arazi arcını toplayan arkadaşımız onu toplayana kadar ne araçlar kullandı test etti modifiye etti sayısını kendisi dahi bilmez eminim. Uğur abi ise türkiyede ilk defa torsiyonlu aracı sabit akse çevirdi ve türkiyde ilk dublör şanzumanı uyguladı. bu arkdaşlarımız. bu camiada çok değerli insanlar. onlar birşey söylüyorsa KESİN bir bildikleri vardır. eğerki siz yok ben inanmam illa deneyip göreceğim diyorsanız. saygı duyarım
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,703
Mesajlar
1,522,440
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst