Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TA2RX Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 883
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 353,260
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

:D :D :D

Bekir bey reklamın iyisi kötüsü olmaz diye alıştırdılar gelinen noktaya bak. Sağ alt köşede görüldüğü gibi Google reklamı
tıklanma oranlarına göre listeyi şekillendirirlerken siteyede balıklama dalıp ücreti karşılığı reklamları buralara paslıyor.
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Farkındayım. Mesele de o ya zaten. Google bile böyle yaparsa gerisi boş. Mazallah, adama "seksi iç çamaşırı" da giydirler, bekaret zarı diktirmeye de gönderirler... ;D ;D ;D
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bekir bey bu reklamdakiler bir şey mi? 3 yıl önce oğlumun ödevi için öğrenci sitelerinde bir araştırma yapmıştım, tüm sitelerdeki reklamlar porno ve arkadaşlık sitelerine aitti :mad:
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bekir bey, ben aracımın belden aşağısını, yani kargacık burgacık el girmez yerlerini sizde gördüğüm polietilen malzeme ile kapladım, amaç kolay olmasının yanı sıra araçta özellikle bu bölgeler darbe aldığından ileride tamiri sırasında fazla sorun çıkartmayacak olması idi, fakat uygulama yapılmış bölgelerde birşey dikkatimi çekti, bu polietilen'li bölgeler sıcağı ve soğuğu baya geçiriyor, sıcakta rüzgar, esinti, klima çözüm olabilir fakat soğukta biraz problem yaratacaklar gibi.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Ellerinize sağlık. Çok güzel gidiyor. Darısı tüm karavansız karavan severlerin başına...
TB 4 CYB
73.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Aka' Alıntı:
Bekir bey, ben aracımın belden aşağısını, yani kargacık burgacık el girmez yerlerini sizde gördüğüm polietilen malzeme ile kapladım, amaç kolay olmasının yanı sıra araçta özellikle bu bölgeler darbe aldığından ileride tamiri sırasında fazla sorun çıkartmayacak olması idi, fakat uygulama yapılmış bölgelerde birşey dikkatimi çekti, bu polietilen'li bölgeler sıcağı ve soğuğu baya geçiriyor, sıcakta rüzgar, esinti, klima çözüm olabilir fakat soğukta biraz problem yaratacaklar gibi.

Benim kullandığım malzeme polietilen değil elastomerik kauçuk. Ama bildiğim kadarıyla polietilenin teknik özellikleri de elastomerik kauçuka oldukça yakın. Isı geçirgenliğinin sebebi başka olabilir. Eğer yanlış bilmiyorsam alt kısımdaki boşluk doğrudan aracın altına açılıyor. (Açıkçası aracın altına girip bakmadım, yalnızca duydum. Dolayısıyla doğruluk derecesini bilmiyorum.) Aracın yan yüzeylerinde oluşabilecek terleme sonucu birikecek yoğunlaşmış suyu tahliye etmek için olduğunu sanıyorum. Dolayısıyla bana önerilen bu kısımları içini köpükle doldurmaktı. Ama köpük konusunda çekincelerim var, malum. Dolayısıyla burada gerçekten bir hava dolaşımı meydana gelecek olur ise, bu kısımların için süngerle doldurmak gibi alternatif bir fikrim var. Ama önce, her halükarda kauçuk uygulamasını yapıp dış yüzeyle teması keseceğim. Sonra gerekirse hava dolaşımını kesmenin peşine düşeceğim.

TB4CYB QSL TNX 73! de TA2RX

@ drares:
bu reklamdakiler bir şey mi? 3 yıl önce oğlumun ödevi için öğrenci sitelerinde bir araştırma yapmıştım, tüm sitelerdeki reklamlar porno ve arkadaşlık sitelerine aitti :mad:

Haklısınız. Buna söylenebilecek bir tek şey var ama o da porno kategorisine girecek, bu yüzden söylemeyeyim daha iyi :smiley:
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

öncelikle kolay gelsin,saygılar,bekir bey ve haşmet beye bir sorum olacak,bende buna benzer bir araç alıp camper yapmayı düşünüyorum
sorum şu?
ayrıca binek aracınız varmı,bu araçları hem kamp aracı hem şehir içi binek aracı olarak kullanabilirmiyiz,kullanımı rahat olurmu,işe gidip gelinebilirmi?bir de yokuşlu doğa yollarına ,göl kenarlarına bu araçlar zorlanırmı,bende balık tutma hobisi var da,
benim ve eşimin binek aracımız var,ayrıca küçük bir çekme karavanım var,ben kendi binek aracımı ve çekme karavanımı satarak ancak bu maliyeti karşılayabiliyorum,yani eve 3. bir araç alıp sadece kamp için kullanma lüksüm yok,eşimin ve benim işyerlerimiz şehrin farklı yerlerinde ve işe gitme zamanlarımız farklı
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Murat bey benim de eşimin kullandığı ikinci bir aracım var, ama ben işime gidiş gelişlede panelvanımı kullanıyorum. Aile hekimi olduğumdan bana bağlı iki tane dağ köyüm var, her hafta bu köylere mobil hizmet götürmek zorundayım, asfalt olmasına rağmen oldukça dik ve virajlı olan bu yollarda rahatça gidip geliyorum şehir içinde her yere park etmek tabii ki sıkıntılı ancak geri görüş kamerası ya da park sensörü takarak bu sıkıntıyı aşacağımı düşünüyorum.Yakıt tüketimiyse yaklaşık olarak 100 km.de 7,5-8 litre eurodisel ilerleyen günlerde belki otomobilimi satıp tek araç kamperimi kullanabilirim :smiley:
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Benim de ikinci bir aracım var. Diğer aracım Mitsubishi L200 çift kabin kamyonet. Hanım çarşı pazara panelvanla gitme fikrinden hoşlanmadığı için diğerini satmadık :D Haşmet beyin dediği gibi şehir içinde park etmek sorun olabilir. Ben zaman zaman L200'ü park edecek yer bulmakta dahi zorlanıyorum. (L200 için 1,5 araçlık, Boxer için 1,75 araçlık boş yer bulmanız gerek.)

Tırmanma konusunda Haşmet bey daha birinci elden bilgi yazmış. Ben şu an için yalnız düz yollarda kullandım. Ama aldığımdan bu yana L200'e kıyasla gözlemlerim şunlar:

- L200'ün torku oldukça yüksektir. Buna karşın kalkış ve duruşu yavaştır. Boxer'a alışmam zor oldu (hala da tam olarak alışabildiğimi söyleyemem). Çünkü benzinli gibi, gaza dokunduğunuzda fırlıyor. Frene bastığınızda kazıklıyor. Benzinli araçtan geçiş yaparsanız zorlanacağınızı sanmıyorum. Ama benim gibi düz dizel bir araçtan geçerseniz alışması zaman alabilir.

- Çekme karavan kullanırken alışmış olduğunuzu sanıyorum. Eğer ayna kullanma alışkanlığnız yok ise büyük araçların şehir içi kullanımında zorlanabilirsiniz. Otomobil kullanan pek çok insan geri gideceği zaman arkaya dönme alışkanlığına sahiptir. Büyük araçlarda bu işi yalnız ayna kullanarak yapmak zorundasınız. Ayrıca arkada ne kadar mesafe kaldığını kestirmek neredeyse imkansız. (Bu türdeki ticari araçlara bakın. Hemen hepsinin arka kapısı vuruktur.) Dolayısıyla, Haşmet beyin önerdiği gibi bir geri görüş kamerası bence şart. Ben bu yüzden aracı alır almaz ilk iş olarak bunu hallettim. Park ederken eski alışkanlıkla hala hep aynaları kullanıyorum. Ama arkada ne kadar mesafe kaldığını görmek için kamera görüntüsü inanılmaz faydalı oluyor. Bu arada küçük bir uyarı, kameradaki görüntü arkaya dönüp baktığınızdaki açıyla ayni. Yani aynadaki gibi ters değil. Dolayısıyla bir aynaya bir kamera görüntüsüne bakarsanız kafanız karışıyor. ;D Ama ayna kullanımı bununla sınırlı değil. Dönüş yapacağınız zaman da aynaları kullanmak zorundasınız. Aksi takdirde bu sefer de aracın ortasından bir yerleri takabilirsiniz.

Dolayısıyla, şehir içindeki kullanımınız çok olacaksa, benim önerim biraz daha küçük bir araç düşünmeniz yönünde olacaktır. (VW, Hyundai, vb. gibi). Moderatörümüz Güngör beyin seçimi gibi 4x4 bir minibüs daha iyi bir seçim olabilir. Şehir içi / dışı kullanım oranınız bence en büyük belirleyici faktör. Ben şu anda yaşamakta olduğumu Giresun'da (bana kalsa) yalnız Boxer'ı tercih ederdim. Çünkü şehir içinde kullandığım yolların büyük kısmı zaten Karadeniz sahil yolu. Yani dar sokakların bulunduğu şehir merkezini zaten seyrek kullanıyorum. Ama İstanbul'da binek araç kullanan biri olsaydım ciddi olarak düşünürdüm. Çünkü L200'le bile şehir içinde girmek sorun oluyordu. Bu yüzden merkeze gideceğim zamanlar hep toplu taşım araçlarını tercih ederdim. Sizin bulunduğunuz Eskişehir'i bu yaz gezdim. Benim gördüğüm yerlerdeki yollar çok dar değildi. (Tabii bu da kişiden kişiye değişen göreli bir kavram :D ) Bence emin olmak için bulabiliyorsanız tanıdık birinden ödünç alıp bir süre kullanmayı deneyin.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

yanıtlar için çok teşekkür ederim,çok aydınlatıcı oldu,evet,eskişehirde böyle bir problem fazla yok,sanırım en iyisi kullanıp denemek,tam ducato üzerine yoğunlaşmışken şu alttaki fotoğrafı gördüm ve içim gitti,komutanı da ikna ettim sayılır,duş ve wc yi boşvermek konusunda,diyeceksiniz ki ulan ne tutarsız adamsın,bizi ne yoruyorsun diye,ama kafamda birkaç saat önce oluşan bu düşünce ducato yu silip götürdü,yana yana TDİ dizel defender arıyorum şimdi,ve üzerini vestfalia gibi yapabilecek birini

defender_camper04.jpg
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Ha ha! Ziyanı yok. Bu sitenin en güzel yanı insanın hayal gücünü üst sınırlara taşıması ;)

Bu arada, araç boyları hakkında fikir vermesi için iki aracımı yanyana getirip fotoğrafladım. Boxer'ın burnu kesik olduğu için kuş bakışı fotoğraflarda insanı yanıltabiliyor. Bu yüzden L200'ün arkası ile Boxer'ın burnunun en alt seviyesini eşitleyip parkettim. Sonra eve çıkıp fotoğrafladım. Bu şekilde boy farkı daha net belli oluyor. Boxer, L200'den sanırım 75cm kadar daha uzun.

[attachment=1]

BoyFarki.JPG
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bugün Trabzon'a gidip ikinci alternatörü taktırdım. İsmail bey'in (Amiral) 100 TL tahmin ettiği klima ayağından uyarlama ayak + işçilik için 475 Tl istediler. Zor bela 400 TL'ye indiler. 150 TL alternatör ve iki sefer Trabzon'a gidip dönmek için harcadığım 200 TL yakıtla beraber toplam 750 TL'lik bir macera oldu. İşçilik ücretine itiraz etmem. Ama ayak dedikleri, üzerine iki tane boru kaynatılmış bir parça kalın metal plaka. Bunun maliyeti 275 TL imiş!!! Kabahat benim ki boş bulundum ve her zamanki gibi işin başındayken maliyetini sormadım. Öğrendiğim zaman başımdan aşağı kaynar sular döküldü ama çok geç oldu. Baştan bileydim, o paraya bunun yerine bir solar panel + regülatör alırdım. Siz siz olun, yaptıracağınız her işin maliyetini işin başındayken sorun.

Dahası, dönüş yolunun yarısında araç uğuldamaya başladı. Volan mı gevşedi, başka bir derdi mi var bilmiyorum. Ama rölantide bile fena halde ses yapar oldu. İşin kötü tarafı bunu düzelttirmek için Trabzon'a her gidişim ilave 100 TL yazacak. Büyük şehirde yaşamanın kıymetini bilin.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bekir bey gerçekten iyi bir maaliyet olmuş...Gerçi olduktan sonra söyleyecek çok fazla bir şey yok geçmiş olsun demekten öte..
Saygılarımla
Rıza
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

buralpdi' Alıntı:
Bekir bey bende ikinci bir alternatör araştırması yaptım, hatta ikinciyi taktırmaya gerek yoktu çünki piyasada 200amp şarz dinamosu mevcut eskisini çıkarıp onu takıyorlar fakat mazot sarfiyatınız artıyor bu yüzden vazgeçtik, bence başka masrafa ve maceraya girmeden üçüncü bir panel ve yaşam akülerinizide mümkün olan yüksek amp almanızda fayda var
3ad 100w panel, 150amp x 2ad jel akü elektirik sorunuzu kökten çözecektir, yanlışmıyım Rıza bey

sayfa 9 ;)
 




Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bekir Kemal bey güzel ve düzenli çalıştığınız belli oluyor, ellerinize sağlık. sonucu merakla beklemekteyim. işlerinizde kolaylıklar dilerim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst