Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TA2RX Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 883
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 353,271
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bugün kumandanın uzun zamandır istediği türden bir koltuk/çekyat için Trabzon Koçtaş'a gittik. Dönüşte ilave alternatörü taktırdığım yerin önünden geçiyorduk. Vakit akşam üzeri olmasına rağmen kumandanın talimatıyla gidip ses yapan kayışı düzelttirdik. Çok şükür, dönüş yolculuğunu huzur ve sükunet içinde yaptım :D :D :D
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Fotoğraflamaya ancak fırsat buldum: Hava bir kaç gün kuru gidince tavan karkaslarının eksik kalanlarını yapıştırdım, tavanın ikinci kat izolasyonunu bitirdim. Bir ara da arka camlara perde yaptırmıştım. (İşçilik dahil 50 TL). Dün akşam bir de küçük tüp ve soba aldım.

[attachment=1]

DSC_0074.JPG
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

B.Kemal Hocam, yalıtım malzemesinden ne denli memnunsunuz (kullanım kolaylığı, yalıtım özelliği...vb); belki çok deneme olanağınız olmamıştır ama?..

Kolay gelsin.
Cavid Sezen
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Tavanın ikinci kat kaplamasını yaparken akşam vaktiydi ve hava epey soğuktu. Bu tür zamanlarda kapı açık kalırsa metal yüzeylerde epey bir yoğunlaşma oluyor. Bu yüzden bu sefer kapıyı kapatıp öyle çalıştım. Buzdolabı havalandırması için açtığım yerden hava geliyor olmasına rağmen ciddi bir üşüme yaşamadan çalışabildim. Gözüme çarpan ciddi bir yoğunlaşma da olmadı. Bu yüzden özellikle kontrol etme ihtiyacı duydum. İzolasyon malzemesinin yüzeyindeki alüminyum folyoda hiç yoğunlaşma yoktu. İzolasyon kaplanmamış (dikme, vb.) dış ortamla doğrudan temas halindeki metal yüzeylerde çok az bir yoğunlaşma vardı. Bu bana ilginç geldi. Belki hava kuruydu, bilemiyorum. Daha önceleri hava yağmurluyken (kapı açık vaziyette) çalışmaya kalktığımda metal yüzeyler resmen ıslak oluyordu. Bu yüzden yan duvar izolasyonunu yapıştırırken bezle kurulamak zorunda kalmıştım. Dolayısıyla yoğunlaşma ne kadar doğru bir gösterge olur, pek emin değilim. Ama ciddi bir üşüme yaşamamış olmak, sübjektif de olsa, bana umut vaadeder gibi geldi.

Yan duvarların birindeki dikmenin iç izolasyonu hala beklediği için rahat çalışmak uğruna küçüp tüp ve soba aldım. Ne etkisi olacak henüz bilmiyorum. Yoğunlaşma sorunu olmaz ise geceleri ve soğuk havalarda da çalışma imkanı sunacağını sanıyorum.

Kullanım (uygulama) kolaylığı için ise rakipsiz olduğunu düşünüyorum. Özellikle dar alanlarda çalışırken kendinden yapışkanlı malzeme inanılmaz büyük rahatlık sağlıyor. Dikmelerin ve kirişlerin izolasyonunu yaptığım fotoğraflara bakarsanız daha net anlaşılır: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=73948.msg977267#msg977267
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Teşekkürler...
Sanırım, İzocam Armaflex Alüminyum kaplamalı ve kendinden yapışkanlı 9 mm kullanıyorsunuz. (Usumda öyle kalmış; geriye doğru bakmak zor geldi :-[)

Cavid Sezen
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

gezmen' Alıntı:
Sanırım, İzocam Armaflex Alüminyum kaplamalı ve kendinden yapışkanlı 9 mm kullanıyorsunuz?

Yan duvarlarda 19mm; tavan (iki kat), taban (iki kat) ve dar alanlarda (mecburen tek kat) 9mm. Ama benimkisi abartı olabilir. Belki tek kat da yeterdi, bilemiyorum.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Sürücü tarafındaki dikmenin içi ve civarında eksik kalan izolasyonları tamamladım. Alt taraftaki yatay kuşağın içine izolasyon döşedim. Orta yatay kuşakların alt taraflarını izolasyon ile kapladım. Altında kalan duvarda zaten izolasyon var. Ama izolasyon ile kontra arasında yaklaşık 2 cm boşluk var. Alt taraftan gelebilecek olan soğuk havanın, orta kuşaktaki delikler vasıtasıyla aracın içine geçiş yolu böylece kapanmış oldu. Yarın hava güzel olursa biraz marangozluk işlerine devam etmeye niyetim var.

Özellikle güneş battıktan sonra hava epeyce soğuduğu için piknik tüpü üzerindeki sobayı yaktım. İçerisi sıcak olmadı ama soba soğuğu kırmaya yetti. Belki buzdolabı havalandırması için açtığım deliği kapatsam daha iyi ısınırdı. Ama içeride tüp yanarken temiz hava gelecek bir yer olmasını özellikle tercih ettim.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

TA2RX' Alıntı:
Tavanın ikinci kat kaplamasını yaparken akşam vaktiydi ve hava epey soğuktu.

Bekir kardeşim,
karadeniz havasını benden çok daha iyi bilirsin,Hele bu mevsimde,
sağlığına dikkat et lütfen,
Kolay gelsin çalışmalarını dikkatle izliyorum.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

İyi niyet dilekleri için herkese teşekkürler.

İki yeni sorum var:

1. Bugün BİM'de26,90 TL'ye satılan 150W Modifiye sinüs inverter'den aldım. Yalnızca laptop için kullanmayı düşünüyorum. Ama aldıktan sonra aklıma takıldı: Modifiye sinüs inverterin kare dalgası laptop'un lityum iyon pil şarjını olumsuz etkiler mi? SMPS adaptörden geçerken akım doğrultulacak. Teorik olarak tam sinüsün doğrultulması ile modifiye sinüsün doğrultulması arasında fark olmaması gerek. Eninde sonunda ikisi de aynı diyotlardan geçerek doğrultulacak. Yine de içime bir şüphe düştü. Bilenlerden bir yorum lütfen...

2. Aracın en alt tarafında iki yandaki kanallardan gelecek soğuk hava dolaşımını kesmek için bu kanalları süngerle doldurmayı düşünüyorum. Süngerin su ve rutubet çekmemesi için tuğla gibi parçalar halinde kesip üzerini kilitli naylon torba ile kapatmayı ve sonra bunları sözkonusu kanala döşemeyi düşünüyorum. Bir arkadaşım naylon torbanın araç yüzeyine temas ettiği yerlerde paslanma sorunuyla karşılaştığını söyledi. Aracın boyalı yüzeyinin naylon ile teması sonucu paslanması bana pek mantıklı gelmedi. Ama bu konuda çok kesin ve ısrarcı olduğu için bunda da şüpheye düştüm. Buna da bir yorum lütfen...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

TA2RX' Alıntı:
1. Bugün BİM'de26,90 TL'ye satılan 150W Modifiye sinüs inverter'den aldım. Yalnızca laptop için kullanmayı düşünüyorum. Ama aldıktan sonra aklıma takıldı: Modifiye sinüs inverterin kare dalgası laptop'un lityum iyon pil şarjını olumsuz etkiler mi? SMPS adaptörden geçerken akım doğrultulacak. Teorik olarak tam sinüsün doğrultulması ile modifiye sinüsün doğrultulması arasında fark olmaması gerek. Eninde sonunda ikisi de aynı diyotlardan geçerek doğrultulacak. Yine de içime bir şüphe düştü. Bilenlerden bir yorum lütfen...

Bekir Bey,

Yukardaki soruya en güzel yanıtı www.donanımhaber.com da bulacağından eminim.
Kolay gelsin
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Buradaki uzmanların oradakilerden aşağı kaldığını sanmıyorum ama oraya da bakarım, teşekkürler.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

TA2RX' Alıntı:
1. Bugün BİM'de26,90 TL'ye satılan 150W Modifiye sinüs inverter'den aldım. Yalnızca laptop için kullanmayı düşünüyorum. Ama aldıktan sonra aklıma takıldı: Modifiye sinüs inverterin kare dalgası laptop'un lityum iyon pil şarjını olumsuz etkiler mi? SMPS adaptörden geçerken akım doğrultulacak. Teorik olarak tam sinüsün doğrultulması ile modifiye sinüsün doğrultulması arasında fark olmaması gerek. Eninde sonunda ikisi de aynı diyotlardan geçerek doğrultulacak. Yine de içime bir şüphe düştü. Bilenlerden bir yorum lütfen...
Tam sinüs ve modifiye sinüs veya şebeke gerilimi olsun hepsinin tepe değeri aynıdır. Doğrultulmuş gerilim bu tepe değer üzerinden yapılır. Farklılık olarak modifiye sinüste tepe değerde bulunma süresi her yarım alternans için 120derecedir. Yani sonuç olarak fark yapmaz hatta daha iyidir. Modifiye sinüs sadece iyi tasarlanmamış güç kaynaklarında sorun çıkartır. Bunun nedeni dik yükselen alternatif gerilim dalgalarıdır. Bu durum yükseliş anında aşırı akıma neden olur.

Bilgisayarınızın güç kaynağını invertörle çalışırken kontrol edin, her zamankinden fazla ısınıyorsa, sorun var demektir.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Güzel bir ipucu teşekkürler.

Bu arada donanimhaber'de işe yarar pek bir şey bulamadım. Ama internet'te modifiye sinüs inverterleri araştırdığımda laptop ve telefon şarjı için pek sorun çıkarmayacağı izlenimi edindim. (Ferhat bey'in uyarısını özel olarak not ettim.)
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

TA2RX' Alıntı:
2. Aracın en alt tarafında iki yandaki kanallardan gelecek soğuk hava dolaşımını kesmek için bu kanalları süngerle doldurmayı düşünüyorum. Süngerin su ve rutubet çekmemesi için tuğla gibi parçalar halinde kesip üzerini kilitli naylon torba ile kapatmayı ve sonra bunları sözkonusu kanala döşemeyi düşünüyorum. Bir arkadaşım naylon torbanın araç yüzeyine temas ettiği yerlerde paslanma sorunuyla karşılaştığını söyledi. Aracın boyalı yüzeyinin naylon ile teması sonucu paslanması bana pek mantıklı gelmedi. Ama bu konuda çok kesin ve ısrarcı olduğu için bunda da şüpheye düştüm. Buna da bir yorum lütfen...

Bu konuda yorum yapabilecek olan var mı?
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

benim görüşüme göre çok katı izalasyon yapmaya gerek yok, kutuplarda yaşamıyoruz, yurdumuzun en soğuk yöresi Erzurum, kışın aramızdan kaç kişi oraya gidip kamp yapıyor, ayrıca ısıtıcılar var

bu kanallar içerideki rutubeti dışarı atmaya aynı zamanda hava sirkülasyonu sayesinde kurutmaya yarar, naylon gibi malzemeler rutubetin devamlılığını sağlar

başımdan geçen bir olay, ford-escort otomobilimin arka çamurluğa bakan maşbiyelin içine doğru bir delik vardı, lastik tapası düşmüş, oraya uygun lastik tapa bulamayınca su girmesin diye elimizin altında bulunan poliüretan köpük sıktım, 3ay sonra maşbiyel sacında delikler açılmaya başladı
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

TA2RX' Alıntı:
Bu konuda yorum yapabilecek olan var mı?


Bahsettiğiniz delikler araçlarda dışa dönük lastik yada plastiklerle donatılmıştır. Özellikle dışta tanpon içine denk getirilmişlerdir.
Kapılar kapatılırken kabinde oluşan basıncın tahliyesi başta olmak üzere hava sirkülasyonunada yaramaktadır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst