Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TA2RX Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 883
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 353,295
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

TA2RX' Alıntı:
- Aracın eski sahibinin tavanın yan taraflarında kalan kanalın üzerini kapatmak için yaptırdığı ve benim boyatarak kullanmaya karar verdiğim saçlar vardı. Bunları sökmeye karar verdim. Çünkü buraların üzerine zaten dolaplar gelecek, bu bir. İkincisi fotoğrafta görülen boşluğun bir kısmını gereksiz yere kullanılamaz hale getirip yer kaybına sebep oluyorlardı. Bunları sökünce dolap için daha çok yerim olacak. Bir tek kayar kapının üzerindekini kullanacağım. (Çünkü burada dolap olmayacak.)

Kullanmadığım saçların işine yarayacağını düşünen var ise hediye edebilirim. Yeter ki nasıl ulaştıracağım konusuna bir çözüm bulun.

Hatırlamayanlar için örnek fotoğraf şurada (özellikle 65 no.lu ikinci fotoğrafta) var: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=73948.msg1003365#msg1003365
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bu işe yeni başlayacak olanlar için kendi malzeme listemi ve maliyetlerimi burada yayınlamanın, topikin tutarlılığı açısından daha doğru olacağını düşündüm:

Ben size kabaca kendi yaptığım maliyetler üzerinden bir malzeme dökümü yapayım, siz ihtiyacınız olan ya da olmayanlara göre maliyet hesabı çıkarın (benim hala bir kaç parça eksiğim var, mesela su depoları, tesisatı, vs.):

Oturma düzeni:
Tekli koltuk 150-300 TL
Döner mekanizması 130-180 TL
Portatif masa: 50TL
Piknik sandalye 30TL
Perde (yalnız arka cam 50TL)
TV (12V) 350TL
Uydu alıcı (12V) 80 TL
Şişme yatak 80 TL
Fan (12V) 50TL

Mutfak:
Buzdolabı 630 TL (12V Manisa)
Buzdolabı havalandırma mazgalı 15TL
Ocak-evye takımı (ben henüz almadım, fiyatını ilgili forum alanından bakabilirsiniz)
Küçük tüp + soba 50 TL

Altyapı:
Kontraplak (marin: 1000 TL ve üzeri)
İzolasyon (tercihinize göre. En pahalı malzeme elastomerik kauçuk: 650TL)
Tavan havalandırması 250TL

Sıhhi tesisat:
Hidrofor 170TL
Berber bataryası 75 TL
Portatif WC 130 TL
Köşe lavabo (banyo) 65 TL
Boiler (220V, 300W) 450 TL
Temiz ve pis su göstergesi 90 TL
Kalorifer (yaklaşık) 1300 TL

Elektrik tesisatı:
Kablo (benim şu ana kadarki harcamam 950 TL. Sizinki daha az olabilir.)
Elektrik kanalı 15 TL
Led lamba + çerçeve 50 TL/adet (ben 6 tane aldım)
Tavan çıtası, montajı, vs. (solar panel için 300 TL)
Solar panel 2.55 $ + KDV / W (200 W'tan aşağı düşünmeyin)
Regülatör 280 TL
Redresör 260 TL
Pako şalter (60-90 TL arası)
Harici 220V bağlantısı için yuva 35 TL
Akü havalandırması için mazgal 9 TL
Marin tip sigortalı açma kapama anahtar paneli 90 TL
Solar panel için büyük klemens 25 TL
Akü (tercihe göre değişiyor) 650 TL'den 3000 TL'ye kadar yolu var
Inverter (kapasitesine göre, tam sinüs) 600-2000 TL

Burada dikkatinizi çekmiştir, en büyük maliyet kalemi elektrik; en azından benim için öyleydi. Dolayısıyla benim önerim öncelikle ne tür bir elektrik tesisatı istediğinize karar verin. Tercihinize göre hem toplam maliyetiniz, hem alacağınız ekipman bütünüyle değişecektir. İlgili forum başlıkları altında bu konuda epeyce bilgi var. (Yukarıdaki rakamların bir kısmına kargo bedelleri dahil.)

Bunlar dışında aracın kendisi için harcadıklarım:

Yedek ampul, sigorta, vs. 80 TL
Paspas 40 TL
Geri görüş kamerası 120 TL
Navigasyon (+ kameranın monitörü) 250 TL
Çakmak çoğaltıcı 10 TL
Zincir 150 TL
İlk yardım çantası, üçgen reflektör, vs. 50 TL
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Kemal Hoca'm, bilgi cesareti artırır; insanoğlu özellikle bilmediğinden korkar, ürker. Bu paylaşımınız, özellikle sınırlı bilgilenme durumunda olan arkadaşlarımızı daha bir yüreklendirecektir; sağolun... ;) :smiley:

Cavid Sezen
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

bende 140 wlık güneş paneli var ama Wattan çok amperin önemli olduğunu aldıktan sonra öğrenmiştim. Bundan sonra alırsam 2 panelden daha güçlü amper elde etmeye çalışacağım.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

gezmen' Alıntı:
Kemal Hoca'm, bilgi cesareti artırır; insanoğlu özellikle bilmediğinden korkar, ürker. Bu paylaşımınız, özellikle sınırlı bilgilenme durumunda olan arkadaşlarımızı daha bir yüreklendirecektir; sağolun... ;) :smiley:
Cavid Sezen

Teşekkürler.

Başta Atila bey olmak üzere bir kısım arkadaşlar zaman zaman toplam maliyet için aracın fiyatının üzerine 15-20.000 TL malzeme maliyeti + işçilik eklemek gerektiğini sürekli olarak yazıyorlar. Ben bu rakamların hangi kalemlerden oluştuğunu ortaya koymaya çalıştım. Bunu yaparken de bu işe kendisi girişecek olanlara yol göstermesi açısından alınacak malzeme listesi oluşturmaya çalıştım.

Maliyeti aşağı çekmek isteyenler nelerden feragat edeceklerine karar vererek yol alabilirler. Örneğin izolasyon için elastomerik kauçuk kullanılabilecek en pahalı malzeme. Ben hem yerden kaybetmemek için hem izolasyon katsayısı yüksek olduğu için özellikle tercih ettim. Bunun yerine izocam, taş yünü veya strafor kullanmayı tercih edenlerin maliyeti çok daha düşük olacaktır.

Aynı şekilde ben telsizlerimin bir afet anında enerjisiz kalmasını göze alamadığım için inverter vb. kaynaklarda oluşabilecek enerji kayıplarını asgariye çekmek yoluna gittim. Böyle bir durumda bütün tesisatı 12V yapmak, yangın güvenliği açısından kalın kablo kullanmayı şart koşuyor. Bu da maliyeti epeyce zıplatıyor. Bunun yerine bir kısım işler için 220V kullanmak kablo maliyetini aşağı çekecektir.

Benzer şekilde ben araç içinde tüpgaz kullanımını asgariye çekmek derdindeyim. Saplantılarım nedeniyle :smiley: ocak dışında gaz kullanmaktan özellikle kaçındım. Bu da beraberinde sıcak su için mazotlu ısıtıcıları gündeme getirdi. Hem kalorifer hem sıcak suyu mazotla çözmek ise oldukça maliyetli. Bu yüzden Yusuf beyin önerdiği, ocakta su ısıtıp "dökünme" yöntemi üzerinde ciddi olarak düşünüyorum. Elektrik aksamındaki masraftan kaçınmadım ama bu iş için harcanacak 4500 - 5.000 TL'yi gözden çıkaramadım. Özellikle düşük su basıncı gerektirdiğini farketmeden aldığım Truma 220V su ısıtıcısı elimde patladığı için şimdi onu değerlendirebilir miyim diye bakıyorum. 1.2 bar su basıncı duşu beslemeye yeterse küçük bir dalgıç motorla işi çözebilme hayali kuruyorum. Bakalım, o aşamaya gelince deneyip göreceğiz.

Kişisel tercihlere göre çizilecek yol haritası beraberinde ilave masraflar getirecek ya da bir kısım maliyetleri aşağı çekecektir. Bu yüzden forumda defalarca söylendiği gibi en önemli şey imalat macerasına girişmezden önce her konudaki tercihleri belirlemek. Bunun için de forumdaki mesajlar gerçekten altın madeni gibi. Tek sorun altın parçalarına ulaşabilmek için epeyce kazmak (okumak) gerekmesi. Ama her kazma vuruşunda (topikte) pek çok değerli parça bulunabileceğini tecrübeyle biliyorum. Yeter ki sabırla okuyalım.

Bu vesile ile burada bilgi ve tecrübelerini paylaşarak bu muhteşem ansiklopedinin oluşumuna katkıda bulunan herkese bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Burada her gün o kadar çok şey öğreniyorum ki...
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Su ısıtıcısı konusunda, özellikle düşük su basıncı gerektirdiğini farketmeden aldığım Truma 220V su ısıtıcısı elimde patladığı için şimdi onu değerlendirebilir miyim diye bakıyorum. 1.2 bar su basıncı duşu beslemeye yeterse küçük bir dalgıç motorla işi çözebilme hayali kuruyorum. Bakalım, o aşamaya gelince deneyip göreceğiz.

Ben henüz o aşamalar gelmediğim için yukarıdaki listede yer almayan pek çok başka kalem daha olacaktır. Bunların içinde benim hemen aklıma gelen en önemli kalem olarak proje ve ruhsat aşamasında çıkacak maliyetler var.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bekir bey, öncelikle sizi tebrik ederim. Bu işe başlamak için kafasında binlerce soru olan karavan sevdalılarına pusula olacak bir döküman. Sanırım başlayacak arkadaşlar, çok soruya sizin yazınızdan cevap bulacaklar. Dediğiniz gibi GEZENBİLİR ansiklopedisinde çok sorunun cevabı var,yeterki sabırla incelensin. Sizide bu ansiklopediye bir sayfa eklediğiniz için kutlarım.
Sevgi ve saygılarımla.. (TA3CEY)
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Durun yahu, ben bir şey yapmadım. Ben hala öğrenciyim. Benim yaptığım tek şey buradan öğrendiklerime fiyat bilgisi eklemekten ibaret.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bekir bey merhaba.
Nedendır bilmiyorum , yazılarınızı her okuyuşumda yuzume bir tebessum yerleşiyor ve uzun sure de oyle kalıyorum . Bir ara yüz kaslarımın agrıdıgı dahi oluyor :D
Ne güzel yazmışsınız. Heyecanım , sizinle aynı duşunceleri paylaşıyor olmalı. Haklısınız , bence de tecrube en pahalı malzeme oldugunu düşunuyorum. Aklınıza geleni yapmak icin bir takım gereçler edinirsıniz ama aniden aklınıza bir engel veya daha iyi, daha pratik ve ucuz malıyetli bir fikir gelir , şöööyle bir duraksar ne karar vereceginizi düşünmeye başlarsınız . Masrafa girilmiştir . önce akla bu kaybı telefi edebilmenin çarelerini düşünürsünüz . Bir türlü "varsın olsun" demek gelmez insanın icinden . "Dokuz ölç -bir yap" düsturunu ilke edinmiş olsak da bazen sineye çeker yine de aklımıza yatandan vazgecmeyiz. İşte ben bunları seviyorum . hem bir seyler yapıyorsunuz hem de içinde yaşıyorsunuz .Bilmem size de öyle geliyor mu ? . Aklıma geliyor da bu duygular içinde ne kadar debelendığimi unutamıyorum. Aslında geriye donüp de yenıden yapmak istedigim o kadar şey var ki . Ama arkasına saklanabilmeyi keşfettigim "Ben amatörüm " kalıbını kendime bile yutturuyor olabiliyorum artık. İşte siz , samimiyetle bu duygulara bile deginiyor olmanızdan büyük keyf aldım . Siz cok yaşayın emi . Dediginiz gibi . Herkesin dogrusu kendine. Ve lakin siz bunları aktardıgınızda biliyorum ki arkadan gelecek olanlar sizin bu hicivli tecrubelerinizden "meccanen" yararlanacaklar , siz de bu duygulardan haklı olarak haz duyacaksınız.
Bu arada af-buyrun , cailliğime sayın merak ettigim bir şeyı sormak istiyorum. Siz anlıyor olmalısınız ki arkadaşlar size iletiyorlar . (TA3CEY) Bu be demek. İçinde bir teknoloji gizli de ben mi bilmiyorum. Aranızda sadece Özelinizi ilgilendiren KOD parcaları ise , sırrınızı acıklamak için sizi zorlamış olmak istemem.
Saglık dilerim.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

mehmet_mtrs' Alıntı:
Bekir bey merhaba.
Nedendır bilmiyorum , yazılarınızı her okuyuşumda yuzume bir tebessum yerleşiyor ve uzun sure de oyle kalıyorum . Bir ara yüz kaslarımın agrıdıgı dahi oluyor :D

:D :D :D Aynı şeyi ben de sizin yaptıklarınızı okurken yaşıyorum. Ne ilginç bir durum! ;D

Ne güzel yazmışsınız. Heyecanım , sizinle aynı duşunceleri paylaşıyor olmalı. Haklısınız , bence de tecrube en pahalı malzeme oldugunu düşunuyorum. Aklınıza geleni yapmak icin bir takım gereçler edinirsıniz ama aniden aklınıza bir engel veya daha iyi, daha pratik ve ucuz malıyetli bir fikir gelir , şöööyle bir duraksar ne karar vereceginizi düşünmeye başlarsınız . Masrafa girilmiştir . önce akla bu kaybı telefi edebilmenin çarelerini düşünürsünüz . Bir türlü "varsın olsun" demek gelmez insanın icinden . "Dokuz ölç -bir yap" düsturunu ilke edinmiş olsak da bazen sineye çeker yine de aklımıza yatandan vazgecmeyiz. İşte ben bunları seviyorum . hem bir seyler yapıyorsunuz hem de içinde yaşıyorsunuz .Bilmem size de öyle geliyor mu ? . Aklıma geliyor da bu duygular içinde ne kadar debelendığimi unutamıyorum. Aslında geriye donüp de yenıden yapmak istedigim o kadar şey var ki . Ama arkasına saklanabilmeyi keşfettigim "Ben amatörüm " kalıbını kendime bile yutturuyor olabiliyorum artık.


"Ben amatörüm" kalıbını SİZİN kendinize yutturabildiğinizden şüphem yok. ;D Ortaya çıkan ürünü gören bizlerin yalnızca ağzımız açık kalmıyor. Bir de ağzımızın suyunu toplayacak bir şeylere ihtiyacımız doğuyor. ;D ;D ;D

İşte siz , samimiyetle bu duygulara bile deginiyor olmanızdan büyük keyf aldım . Siz cok yaşayın emi .

Sizin yaptıklarınızı okudukça benim de aynı şeyi size söyleyesim geliyor, nedense...

Dediginiz gibi . Herkesin dogrusu kendine. Ve lakin siz bunları aktardıgınızda biliyorum ki arkadan gelecek olanlar sizin bu hicivli tecrubelerinizden "meccanen" yararlanacaklar , siz de bu duygulardan haklı olarak haz duyacaksınız.

Yok canım, hiciv ne haddimize. Ben GERÇEKTEN hala öğreniyorum. Malum, düşünür ne demiş "Bildiğim bir tek şey varsa, hiç bir şey bilmediğimdir." Bizimkisi o hesap. Belki de işin özünde (en azından bizim kuşağımızda) merak duygusunun hiç ölmemesi var. Gezginliğimiz bile bir şeyler öğrenmek için... hepimizi buraya toplayan sitenin adından belli değil mi?

Bu arada af-buyrun , cailliğime sayın merak ettigim bir şeyı sormak istiyorum. Siz anlıyor olmalısınız ki arkadaşlar size iletiyorlar . (TA3CEY) Bu be demek. İçinde bir teknoloji gizli de ben mi bilmiyorum. Aranızda sadece Özelinizi ilgilendiren KOD parcaları ise , sırrınızı acıklamak için sizi zorlamış olmak istemem.
Saglık dilerim.

:D onlar amatör telsiz çağrı işaretlerimiz. Şöyle özetleyeyim: Amatör telsiz çağrı işaretleri üç kısımdan oluşur. Baş taraftaki 1 veya 2 harflik kısım ülke kodudur. Türkiyenin ön ekleri TA, TB, TC veya YM ile başlar. TA ön eki A sınıfı telsiz amatörü olduğunu (ve kısa dalga frekanslarında havaya çıkma hakkı olduğunu), TB ön eki B veya C sınıfı telsiz amatör olduğunu (kısa dalga frekanslarında havaya çıkamayacağını veya sınırlı olarak çıkabileceğini) ifade eder. TC ön eki özel gün veya durumlar için alınan kısa süreli çağrı işaretleri için kullanılır. YM ön eki ise eskiden digital moddaki telsiz haberleşmeleri için kullanılırdı. Şimdi dernek, vb. kulüp istasyonlarına veriliyor.

Ortadaki rakam bölge kodudur. 1-Trakya bölgesidir. 2-İstanbul Anadolu yakası, Güney Marmara'dan Ankara ve Eskişehire kadar uzanır. 3-Ege bölgesidir. vs. Tam harita için şuraya bakabilirsiniz: http://www.tcswat.org/images/TACallAreaMap.JPG

Sondaki harf grubu ise kişiye özel verilen işarettir. Yeryüzünde aynı isim ve soyadına sahip pek çok insan bulabilirsiniz ama çağrı işaretinin bir eşi yoktur. Çünkü amatör telsiz çağrı işaretine sahip olmak için dünyanın her yerinde sınava girip ehliyet almak gerekir. Sınavın ise üç ayağı vardır: Teknik/elektronik, mevzuat ve işletme.

İşletme sınavında, yukarıda anlattığım çağrı işareti sistematiği, mors kısaltmaları vb. pek çok konu yer alır. Zaman zaman kullandığımız bir kısım ifadelerde bunları görebilirsiniz. Mesela benim bazı arkadaşlara yazdığım ifadelerde göreceğiniz

QSL. 73!
de Bekir TA2RX

şu anlama geliyor.

QSL - Alındı, anlaşıldı.
73! - İyi niyet dilekleri.
de - Burası vb.

Çağrı işaretlerinden bahsetmişken, bizim arkadaş grubumuz, özellikle TC işaretiyle özel günlerde faaliyet yapmaktan hoşlanır. Amatör telsizciler arasında deniz fenerlerinin meraklısı çok olduğu için, Türkiye'deki tarihi deniz fenerlerinden yaptığımız faaliyetlerin ayrı bir yeri vardır. Bizim ekiple ilgili bilgiyi http://www.tcswat.org/about.html adresinde, faaliyetlerin dökümünü http://www.tcswat.org/activities/index.html adresinde bulabilirsiniz.

Konu ilginizi çeker ise daha fazla bilgi için sizi bölgenizdeki arkadaşlara da yönlendirebilirim.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bekir bey kardeşim.
Uzunca zamandan beri merak ettigim konu üzerinde çok güzel açıklamalar ve örnekler vermişsiniz. Pay çıkarmak gibi olmasın. kendi telsiz bilgilerimi de ekledigimde yaptıgınız açıklamaları ekleyerek mantıgı çozmeye calıştım. Eski bir maniple telsizcisi oldugum icin verdiginiz kod lar ile baglantı da kurabildim . evet, askeri kodlarda da qsl ve de ifadeleri (--.- ... .-.. , -.. . ) komposizyonları ile aynen çakışmakta. İnanın rahatladım şimdi . Daha önceleri avatarınızdaki kod guruplarını da hep merak edip anlam yüklemek girdabini da sayenizde çözmüş oldum. Önemsediginiz ve cevapladıgınız için teşekkür ederim. :D
Bu arada ; Amatörlügümde ısrarcıyım , Ögrenmek yolunda da hemfirim.
Selamlarımla.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Amatörlükte bu kadar ısrarlıysanız, hazır mors bilginiz de varken sizin amatör telsizci yapalım ;D ;D ;D
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Özellikle düşük su basıncı gerektirdiğini farketmeden aldığım Truma 220V su ısıtıcısı elimde patladığı için şimdi onu değerlendirebilir miyim diye bakıyorum. 1.2 bar su basıncı duşu beslemeye yeterse küçük bir dalgıç motorla işi çözebilme hayali kuruyorum. Bakalım, o aşamaya gelince deneyip göreceğiz.



İşyerimizde basınçlı hava ile çalışan makinelerin hava girişlerinde giren havanın basıncını düşürmeye yarayan vanalar var. Siz basıncın ne kadar olmasını istiyorsanız o kadar basınç veriyor (Örneğin sistemde 7 bar basınç var ama siz devamlı 6 bar istiyorsunuz. Fakat yükseltme olanağı yani 8 bar yapma olanağınız yok). Eminim aynı sistemin su tesisatına uygulanan bir şekli vardır bence nalburları özellikle teknik malzeme satışı yapılan yerleri araştırın.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

obozkr1' Alıntı:
Özellikle düşük su basıncı gerektirdiğini farketmeden aldığım Truma 220V su ısıtıcısı elimde patladığı için şimdi onu değerlendirebilir miyim diye bakıyorum. 1.2 bar su basıncı duşu beslemeye yeterse küçük bir dalgıç motorla işi çözebilme hayali kuruyorum. Bakalım, o aşamaya gelince deneyip göreceğiz.



İşyerimizde basınçlı hava ile çalışan makinelerin hava girişlerinde giren havanın basıncını düşürmeye yarayan vanalar var. Siz basıncın ne kadar olmasını istiyorsanız o kadar basınç veriyor (Örneğin sistemde 7 bar basınç var ama siz devamlı 6 bar istiyorsunuz. Fakat yükseltme olanağı yani 8 bar yapma olanağınız yok). Eminim aynı sistemin su tesisatına uygulanan bir şekli vardır bence nalburları özellikle teknik malzeme satışı yapılan yerleri araştırın.


Kafama takıldı google da arastırdım karşıma ilk çıkan web sitesinde buldum.

http://www.caseventil.com/3_4_manometreli_su_basinc_regulatoru.html
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

obozkr1' Alıntı:
İşyerimizde basınçlı hava ile çalışan makinelerin hava girişlerinde giren havanın basıncını düşürmeye yarayan vanalar var. Siz basıncın ne kadar olmasını istiyorsanız o kadar basınç veriyor (Örneğin sistemde 7 bar basınç var ama siz devamlı 6 bar istiyorsunuz. Fakat yükseltme olanağı yani 8 bar yapma olanağınız yok). Eminim aynı sistemin su tesisatına uygulanan bir şekli vardır bence nalburları özellikle teknik malzeme satışı yapılan yerleri araştırın.

Evet bu da bir çözüm. İstanbul'daki evimde bunun manometresiz olanını bende kullanıyorum. Dalgıç pompa azıcık daha ucuz bir çözüm. Bakalım... o aşamaya gelince ikisinden birini deneyeceğim. Asıl sorun o basınçtaki suyun duşa kadar çıkıp çıkmayacağı.

Fikir için tekrar teşekkürler.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bekir bey;
1 bar yakaşık 10 mt su sutunudur, dolayısı ile suyun duş başlığına ulaşmasında sorun olmaz. (Pompanın yeterli debide ve boru çapını çeyrek pus düşünerek konuşuyorum.)
Saygılar
Rıza
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst