Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mabirsen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 702
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 209,611
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

Aka' Alıntı:
Kimbilir forumun nerelerine bakıyorsun, kaç yerde konusu geçiyor halbuki..
Şaşkın ördek kıç geri yüzermiş.Benimde o ördekten farkım yok.Nerede ne bulursam okuyor ve kaydedirorum,canım benim.Döner ayağı okumadın sanırım.İhtiyaç var.Sen kaliteden anlarsın.Selamlar.
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

atiladi' Alıntı:
Marin akülerin tüm hücrelerinden çıkabilecek gazı tek hortumda toplayan bir aparatı var, hortum direkt olarak dışarı veya fan çıkışına verilebilir..Zaten gaz çıkışı sadece aşırı şarz ve aşırı deşarj durumunda olabiliyor...

Bilgilendirme için teşekkür ederim. Selamlar.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

Adil05' Alıntı:
Atilla Bey merhaba.Jel akülerde durum nedir?Selamlar.

Jel aküler marine göre daha iyidir sanırım. Gaz çıkışı açısından. Gerçek jel bulnak zor. Gerçek jellerde böyle sıkıntı olmaz herhalde. Ama uzmanlar cevaplarsa daha iyi olur.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

Yazacağım sadece benim şahsi fikrim olabilir..
Jel akü bence, güneş paneli olmayan veya birebir karşılamayan karavanlar için daha ideal bir çözüm..Aküleri evde şarzet, hafta sonu deşarj oluncaya kadar kullan...Bu mantık için tüm akü kapasitesini düzgün bir şekilde kullanıma sunması bakımından ideal..
Benim karavanımda olduğu gibi, yaz aylarında günlük kullanımdan daha fazla enerji üretebilecek bir kapasitede güneş paneli varsa, zaten sistem gündüzleyin akülerden hiç harcama yapmıyor, gündüz harcaması online panel oluyor, aküden sadece gece harcama oluyor, gecelik tüm karavan harcaması ise 35-40 amp...Durum böyle olunca jel aküye verilen para bana gereksiz geliyor, vaya 200 amp jel akü yerine 2x200 amp normal akü alma imkanı var...Tabiki bu açıklama sadece beni bağlar, benim 10 yıllık karavan tecrübelerimin ışığında kullandığım metot bu...
Asla jel aküye avantajlarından dolayı karşı deyilim, ucuz bulursam jel aküde takarım...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

"Jel aküler marine göre daha iyidir sanırım."mabirsen

Uzman değilim fakat forumda nedense rağbet edilmeyen yabancı kaynaklara dayanarak şöyle açıklayabilirim:

Jel akü tanımı bilimsel,
Marin akü tanımı (solar akü de ayni) ticaridir.


Bilhassa Türkiyede bu ad altında yapılan satışlarla akünün teknelere uygunluğu vurgulanmakta fakat tüketicilerin büyük bir kısmı yanlışlıkla bunu bağımsız bir akü yapım tarzı olarak algılamakta.

Jel akü marin akü olabilir ama her marin akü jel akü değildir !

Akülerin teknelere uygun olabilmesi için dolum esnasında oluşan böylelikle kontak açıldığı zaman patlama ve yangına sebep olabilecek hidrojen gazını absorbe edebilen ve de soğuk dolayısı ile donup çatlayarak kaybettikleri sülfirik asidin, deniz suyundaki tuzla birleşip zehirleyici klor gazı oluşumunu önleyici yapı ayrıca sarsıntıya direnç gösterme özellikleri aranmaktadir.

Marin akü olarak (karavanlar içinde) en iyisine doğru sırasıyla;

1.Bakımsız sulu akü (kapalı '?' ama starter sulu akülerin 3üncü cinsi ! aşağıya bkz.)
2.Jel akü (çok dönüşümlü )
3.AGM akü (çok dönüşümü, örneğin mover için gerekii starter özelliği ile birleştirmek ve jele nazaran az daha hızlı dolum avantajı için)
4.Lityum akü (oldukça hafif, çok dönüşümlü ama pahalı) kullanılabilir.

Karavanlar için genellikle jel akü fiat/fayda dengesinde dünyada norm olan en ideal cözüm.

DIKKAT !
Türkiyede sanırım, kapalı (?) olduğundan bakımsız sulu starter akü, marin akü olarak satılıyor.
Yanlış değil ama bilinmesi gereken, bu cins akü, jel yada AGM akü değildir !
Yalnızca starter akü olarak kullanılan sulu akülerin, araçların motor bölümünün sıçaklığı yüzünden, araç üreticilerinin son zamanlarda yaptığı bir uygulama olarak, erken kapasite kaybı ve böylelikle garanti kapsamına girmemesi için araç icine alınmış gaz ve elektrolit kaybı oldukça az, kapalı yada zor da olsa açılabilen, ama yüksek dönüşüm kabiliyeti olmayan, fakat diğerlerine göre ucuz, sulu starter akü cinsidir.

Forumda sulu akü olarak geçen starter aküler ise yukarıda belirtildiği üzere aslında tek değil, 3 çeşitdir !

a. Standart sulu aküler (Sb/Sb)
b. Az bakımlı sulu aküler (SB/Ca)
c. Bakımsız sulu aküler (Ca/Ca) Bu cins ise dediğim gibi; karavan icin kapalı akü alınmak istenildiğinde marin akü olarak satılan, ucuz olması dolayısı ile de severek alınan ama starter özelliği, çokdönüşüm özelliğine ağır basması nedeniyle yasam aküsü olarak, kısa zamanda iflas edebilen bir tür ! Bu cins akünün (Ca/Ca) plakları kalsiyum/kursun alaşımı olması nedeniyle, jel, AGM aküler kadar olmasada diğer bazı artı değerler kazanmakta, böylelikle onlardan daha ucuz ama bildigimiz standart sulu akülerden daha pahalı satılmaktadır.

Çinden ithal edilen, üzerinde jel (gel) yazan birçok akünün de bu guruba dahil olduğu söyleniyor! ???

Not. Atilla beyin söylediği pratiği baz alan, karavanımı kendim yapsaydım kuvvetli bir alternatif olarak düşündüğüm çözümdü. Tek sorun yollarda güvenlikle dolum yapabilecek istasyon bulmak !
Bu çözüme en uygun akü ise Optima ama fiatlarını ne siz sorun ne ben söyleyim.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

Aslında sulu starter akü ile sulu marin akü tamamen aynı çalışma prensibindeki akü tipi....
Marin olanın farkı iç kurşun ızgara plakaları starter akülere göre biraz daha kalın, bir farkda kurşun ızgara plakalara sürülen asıl şarz deşarj olayını kontrol eden emülsüyon farkı var, marin akülerin emülsiyonu daha kalın sürülmüş.....
Bunu tam olarak anlayabilmek için akü imalathanesi olan bir arkadaşıma gittim, plaka kalınlık farklarını orada gördüm...Yakın bir zamanda yine uğrayıp akü içini anlatan gerçek fotoğrafları paylaşabilirim...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

Mesut bey bilgiler icin cok teşekkürler
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

Mesut Bey'e, her zaman olduğu gibi, belgeye&bilgiye dayalı açıklaması için teşekkürler. :smiley:

Cavid Sezen
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

atiladi' Alıntı:
Aslında sulu starter akü ile sulu marin akü tamamen aynı çalışma prensibindeki akü tipi....
Marin olanın farkı iç kurşun ızgara plakaları starter akülere göre biraz daha kalın, bir farkda kurşun ızgara plakalara sürülen asıl şarz deşarj olayını kontrol eden emülsüyon farkı var, marin akülerin emülsiyonu daha kalın sürülmüş.....

Aslında çetferilli cümlelerimle herkezin kafasını daha fazla karıştırmamak için yazmak istememistim ama, Sezar ın hakkını Sezar a vermeli.

Atilla beyin de yukarıda dediği gibi:
Üreticiler akülerini , marin yada solar olarak üretip piyasaya sürerken tabiiki plakaların kalınlık ve şekliyle ilgili yaptıkları değişiklikleriyle, bazı kimyasal katkı maddeleriyle, değişik seperatör ve değisik plak alaşımları ile ayrıca kurşun oksit tozu+sülfirik asit karışımi emülsüyonu akü plaka ızgaralarına, starterlara göre farklı kalitedeki muameleleriyle (curing) , onların dönüşüm kabiliyetlerini arttırıyorlar.
Böylelikle yukarıda yazdığım jel ve AGM olmayan diğer 3 sulu akü cinsi "dual purpose" adıyla anılan, starter+cok dönüşüm fonksiyonuna sahip akü özelliği kazanıyor. Yani, bazda ayni olan akülerde, çok dönüşümlülüğe doğru değişiklik yapılmış oluyor.

Ama bu aküler iki ara bir derede kaldıklarından ya da ne o, ne bu olduklarından diyelim, bizim yaşam aküsünden beklediğimiz performansı, jel,AGM cinsleri kadar karşılayamıyorlar.

Üstelik kimsenin günahını almadan söyliyeyim, Çinden gelen akülerin iç yapısından emin olup, olmama ve Türkiyede etiketlerinin değiştirilip, değiştirilmemesi sorunu da gözden uzak tutulmamalı.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

Mesut bey ve Atilla beye aküler konusundaki açıklayıcı bilgileri için teşekkürler. Gerçekten bu konularda tecrübe önemli. Bunu yaşamış ve teknik bilgisi olan uzmanlardan teknik destek almak bizim gibi acemiler için oldukça önemli. Hele ateş edebilecek bir atımlık barutu olanlara.

Bu yazılanlardan anladığım kadarıyla gerçek jel aküler iyi ama fiyatlı, marin aküler ise sadece plakaları biraz farklı olup ana çalışma prensibi diğer starter akülerle aynı. Tabii ki jel akü ile satarter akülerin aynı yerden şarj işleminin olmaması gerektiğini de öğrendik.

Bu konuda sağ olsun benim sağdıcım yardımcı olacak. Çelik akü bölge bayisi. 200 A. Marin akü kullanmayı tercih ettim. O da karavana benim de bir katkım olsun diye hediye edeceğini söyledi. Şimdilik tek akü ile idare etmeye çalışacağım. Herhalde sıkıntı olmaz. Selamlar.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

Sıkıntı olsa olsa teorik olarak kullanma zamanı ile igili olabilir.
"Hediye atın ağzına bakılmaz" Alman ata sözü. ;)

Çalışmanızda başarılar Mehmet Ali bey. :smiley:
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

EvliyaCelebi2' Alıntı:
Sıkıntı olsa olsa teorik olarak kullanma zamanı ile igili olabilir.
"Hediye atın ağzına bakılmaz" Alman ata sözü. ;)

Çalışmanızda başarılar Mehmet Ali bey. :smiley:

Teşekkür ediyorum Mesut bey. Bu arada aracıma kışlık lastik taktıramadım. Uzun yola çıksam (Bursa) yolda sıkıntı olur mu? Selamlar.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

mabirsen' Alıntı:
Teşekkür ediyorum Mesut bey. Bu arada aracıma kışlık lastik taktıramadım. Uzun yola çıksam (Bursa) yolda sıkıntı olur mu? Selamlar.
Mehmet Bey sen beni pek duymuyorsun.Bugün Afyon üzerinden Ankaraya geldim.Tabiri caizse yüreğim ağzımda geldim.Bursada yıllarca yaşadım.Bursanın iki yolu var.
Birinci yol Kütahya dan ,bozöyük üzerinden Mezitler.Şoförlerin korkulu rüyası.
İkinci yol Simav, Orhaneli üzerinden Dağardı yolu.Bahara kadar o yoldan zincirle bile akıl işi değil.Bursanın ustalarının özelliği,yabancı olduğunu anladılar mı üç misli fiatla uyduruk bir işçilikle güle güle derler.Servisleri daha berbat.Dinleri imanları para.Ayın 14 ünde Afyondan geçerken istersen uğrayım yapılacak işe göre seni yönlendireyim.Selamlar.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

Adil05' Alıntı:
Mehmet Bey sen beni pek duymuyorsun.Bugün Afyon üzerinden Ankaraya geldim.Tabiri caizse yüreğim ağzımda geldim.Bursada yıllarca yaşadım.Bursanın iki yolu var.
Birinci yol Kütahya dan ,bozöyük üzerinden Mezitler.Şoförlerin korkulu rüyası.
İkinci yol Simav, Orhaneli üzerinden Dağardı yolu.Bahara kadar o yoldan zincirle bile akıl işi değil.Bursanın ustalarının özelliği,yabancı olduğunu anladılar mı üç misli fiatla uyduruk bir işçilikle güle güle derler.Servisleri daha berbat.Dinleri imanları para.Ayın 14 ünde Afyondan geçerken istersen uğrayım yapılacak işe göre seni yönlendireyim.Selamlar.

Bekliyorum hocam. Selamlar.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

Mehmet Bey,
Öncelikle gecikmiş de olsam karavanınızın gönlünüzce olmasını, kolaylıkla tamamlamanızı dilerim. Bir solukta sonuna geliverdim yazdıklarınızın. Ancak bir süredir girmemişsiniz. Umarım hayırlı bir nedeni vardır...
Alpaslan
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer 12m3 mabirsen

Alpaslan bey iyi dileklerinize teşekkür ederim. Özel bir sebepten dolayı karavanı biraz beklemeye aldım. Hani geç olsun da güç olmasın tarafından. Benim de dileğim başlayabilmek. Ancak şartların olgunlaşması gerekiyor. Selamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,762
Mesajlar
1,523,395
Kayıtlı Üye Sayımız
166,577
Kaydolan Son Üyemiz
suyesili

SON KONULAR



Geri
Üst